החינוך הישראלי מול החינוך הרוסי

SupermanZW

Well-known member
התלמיד כן קורא למורה בשמה המלא

בתרבות הרוסית כשמכבדים אדם קוראים לו בשמו המלא (בניגוד לתרבות המערבית בה קוראים בשם המשפחה בלבד או בתואר בלבד), ברוסיה זה מכובד לקרוא למורה בשמה המלא או להקדים את הכינוי "המורה" לשמה המלא (ולא לשם המשפחה בלבד או וריאציות אחרות) ולעומת זאת אין זה מכובד שלא לקרוא לה בשמה המלא.
 

Bmaya

New member
שם פרטי ושם האב.

כמו דויד בן יוסף אולגה ולדימירובנה- אולגה בת ולדימיר
 

alonfr22

New member
זה לא שם משפחה במקרה ולא שם האב

אם אני לא טועה בוריסוב או בוריסובה זה כמו בעברית בן דוד או בן יוסף כלומר שם משפחה שהמשמעות שלו הוא הבן של.... ולוא דווקא השם המפורש האם לכל מי שמשפחתו בן יוסף לאבא שלו קוראים יוסף לא כפי שלדוגמא במדינות סקנדינביה נפוצות הסיומת סן מלבד שבדיה ואיסלנד שם נפוצות הסיומות סון שמבירור שלי התברר כי גם אלה המשמעות היא הבן של אם כי לא מדובר בשם האמיתי של האב או האם אלא בשם משפחה שמשמעותו הבן של כפי שבארץ קיימות שמות משפחה דוגמת בן דוד בן משה גם הקידומת בר מציינת למעשה משמעות הבן של לדוגמה בר נתן בר לב וכיו"ב
 

ברק 432

New member
שטויות במיץ!

אני מתאר לעצמי שכולם יסכימו שחמישים שנה הם זמן רב כדי לשפר את מצב המערכת. גם אחרי שנתיים אפשר ללמוד מטעויות ולשנות! וחוצמיזה שתמיד הדשא של השכן יהיה ירוק יותר, למרות שכבר כתבתי כאן בהודעה אחרת: המערכת לקוייה!
 
לא קל לשפר את המערכת

כאשר עסוקים בלדרדר אותה לתהום. 30 שנה אחורה מצבה היה טוב יותר.
 

Vera Bennington

New member
הגיע הזמן באמת שישראל תיקח דוגמה...

משיטת החינוך של רוסיה מאשר להעתיק כל הזמן מארה"ב, כי עם כל הכבוד יש מה ללמוד, והרבה. לגביי נושא ההפרעות קשב וריכוז דעתי היא שזאת לא בעיה שצריכים להיתפס עליה ולהיות מקובעים רק על הנושא זה (כי זהו החיסרון בחינוך הרוסי), אלא לראות את הכל בפרופורציות נכונות. לקחת את הדוגמה הנכונה ולא לקנטר! כל הכבוד לרוסים.
 

SupermanZW

Well-known member
שיטת החינוך בישראל לא מועתקת מארה"ב

למעשה שיטת החינוך בישראל לא מועתקת משום מקום, היא ישראלית מקורית ובניגוד לשיטות החינוך בכל שאר המדינות בעולם אין בה שום אחידות בתכני הלימוד לכיתות השונות, שום אחידות בספרי הלימוד, תדירות החלפת חומרי לימוד גבוהה הרבה מעבר ליכולת הסתגלותם של המורים והתלמידים, חוסר התמדה בשיטה ושינוי גישות תכוף ומתמיד אשר אינו מאפשר בחינת יעילות כלשהי לאורך זמן. שיטת החינוך בישראל היא כאוס מוחלט. גם אם תחפשי בדקדקנות, לא תוכלי למצוא שום מאפיין בשיטת החינוך הישראלית שמועתק משיטת החינוך האמריקאית.
 
האם הבנתי נכון

האם אתה קובע, שמערכת חינוך הישראלית לא מעתיקה שיטות לימוד ממערכת חינוך האמריקאית? אם זה נכון, על סמך מה אתה קובע זאת?
 

SupermanZW

Well-known member
כשתמצא דמיון כלשהו בין שיטת החינוך

בארה"ב לשיטת החינוך בישראל תודיע לי. אין שום דמיון בין שיטת החינוך בישראל לשיטת החינוך בארה"ב. ישראל תמיד המציאה שיטות חינוך ומעולם לא העתיקה ממדינות אחרות ובאמת חבל שישראל החליטה לערוך ניסויים על תלמידיה במקום להעתיק שיטות חינוך שפעלו בהצלחה במדינות אחרות.
 
רק דוגמה אחת (אפשר הרבה יותר....)

"שיטת הבדידים" בלימוד חשבון. לפי השיטה הזאת, כתום פחות כחול שווה לבן. עוד תרגיל: שחור פחות צהוב שווה אדום. רוצים עוד? שחור פחות לבן שווה ירוק בהיר. למה ירוק בהיר ולא ירוק כהה? כי הם לא אותו הדבר. למשל: ירוק בהיר ועוד אדום שווה צהוב. אתם מבולבלים? אחלה שיטה.
מע' חינוך הישראלית העתיקה את השיטה הזאת ממע' החינוך האמריקאית זמן קצר לפני שבארה"ב וויתרו על השיטה, הכריזו עליה כלא יעילה, ורק כעבור כ-20 גם בארץ החליטו לוותר על השיטה. ועוד שואלים אצלנו, למה התלמידים שלנו לא יודעים מטמתיקה, ואפילו שונאים אותה.
 

SupermanZW

Well-known member
אאל"ט שיטת הבדידים בישראל היתה שונה

מבארה"ב גם בצבעים וגם בסדר.
 

SupermanZW

Well-known member
בכל אופן אין בכך ראיה שהשיטה הועתקה

מארה"ב, במיוחד לאור העובדה שכאשר התחילה ישראל להשתמש בשיטת הבדידים שלה (השונה מזו האמריקאית) זנחה ארה"ב את שיטת הבדידים.
 
אני פורש מהדיון הזה

אני לא זוכר כרגע לכתוב לך שמות של האנשים (עובדי משרד החינוך) שהשתלמו בארה"ב / עשו שם דוקטורט, ואחרי זה הביאו את השיטה ארצה, ועשו מזה קריירה. זה מה שקרה. אני צריך לחפש את זה אצלי, וממש אין לי חשק לעשות זאת כרגע. השיטה הזאת דפוקה, ולא בא לי כרגע להתעמק בהיסטוריה שלה. אתה מניח הנחות ומצפה שאנשים כאן יחפשו במקורות וייפריחו את ההנחות שלך?
 
למעלה