החינוך הישראלי מול החינוך הרוסי

SupermanZW

Well-known member
אנשים מכל העולם משתלמים בכל העולם

וממציאים דברים בהשראת דברים שראו במקומות אחרים, אין זו ראיה להעתקה.
 

פלגיה

New member
השיטה התבניתית בחשבון

זאת הכוללת את הבדידים, לא הועתקה מארה"ב. את העקרונות לקחו מה"מתמטיקה החדשה" שנוסתה בארה"ב, אבל לקחו אותה בארץ לקיצוניות הרבה יותר חריפה מן המקור שלה. כך גם הוראת קריאה בשיטת "השפה כמכלול".
 

Dark SpaWn

New member
האמת אנחנו לא מעתיקים מארה"ב

או שכן ופשוט עושים את זה הרבה יותר טוב רמת הלימוד בישראל הרבה יותר גובהה מבארצות הברית
 

SupermanZW

Well-known member
לא מדוייק

בארה"ב אין אחידות ברמת הלימוד כלל, בכל מחוז רמת הלימוד בבתי הספר הציבוריים היא שונה ויש מחוזות בארה"ב שבהם רמת הלימוד הרבה יותר גבוהה מבישראל (כמובן יש גם את ההיפך), רמת בתי הספר הפרטיים בארה"ב גבוהה בהרבה מרמת בתי הספר הציבוריים וכמעט כל מי שידו משגת בארה"ב שולח את ילדיו לבתי ספר פרטיים בגלל הרמה, בנוסף לכך לכל State בארה"ב משרד חינוך משלה וגם תוכנית לימודים משלה (אשר תקפה לבתי הספר הציבוריים, בתי הספר הפרטיים עומדים בסטאנדארטים גבוהים יותר). לכל היותר ניתן להשוות בין רמת הלימוד בבתי הספר הציבוריים במחוז מסויים בארה"ב לרמת הלימוד בבתי הספר בישראל. הפערים בין רמות הלימוד במחוזות השונים בארה"ב גדולים עד כדי כך שלא ניתן להשוות את רמת הלימוד בארה"ב לרמת הלימוד בשום מדינה, אלא רק רמה במחוזות ספציפיים. אין שום אחידות ברמת הלימוד בארה"ב וגם לא בשום State בארה"ב והפערים הם עצומים.
 
זה לא נכון שכולם רצים

בארה"ב אחרי החינוך הפרטי. יש גם בתי ספר ציבוריים מצויינים.
 

Dark SpaWn

New member
אי אפשר להשוות בצורה יבשה כזו

המערכת הלימודית לא תתאים למנטליות הישראלית אני רוצה לקחת את יפן כדוגמא לרגע כמו ברוסיה גם ביפן צורת הלימוד דומה ומחמירה אף יותר אבל (וזה בולט במיוחד ביפן) גם התרבות כולה שונה ההתנהגות שמוצגת במערכת החינוך היא אותה התנהגות שהתלמידים מציגים במהלך חייהם זה יהיה מגוכח לנסות להפוך את מערכת הלימוד הישראלית למערכת לימוד רוסית או יפנית כי אי אפשר לצפות שילדים יתנהגות לפתע בבית ספר כמו שהם לא מתנהגים בשום מקום אחר (אפשר לצפות,אבל זה לא יניב תוצאות) התרבויות שונות ולכן מערכות החינוך שונות ההבדלים בתרבות יכולים להופיע בדברים הכי קטנים ביפן אם אתה לא מסתכל למישהו בעיניים זה סימן לכבוד,בישראל זה סימן שאתה מתעלם ממנו ביפן אם אתה עומד רחוק ממישהו זה אומר שאתה מכבד אותו,בישראל זה אומר שאתה נגעל ממנו ביפן לקרוא למישהו בשמו המלא ולהוסיף תואר כבוד זה מקובל בישראל אנחנו מעדיפים לנהל שיחות כשווים אפילו אם אנחנו תלמיד ומורה בגלל שהתרבויות שלנו שונות ביפן ורוסיה התלמידים מראים כבוד למורה מרצונם החופשי כנורמה חברתית בישראל להכריח את התלמידים לקרוא למורים בשם המשפחה ולקום בשבילם בתחילת השיעור רק יוביל לסלידה לקחת מהתלמידים הישראלים את הזכות להתלונן ולהתווכח,לדרוש הקלות ולהתיחס למורים שלהם כשווים ולרצות את אותו הדבר מהמורים יניב את אותן התוצאות אי אפשר להשוות את מערכות החינוך שלנו כי אי אפשר להשוות את התרבויות שלנו בשביל שמערכת חנינוך כזו תשרוד בישראל צריך קודם כל לשנות את כל ישראל וזה לא נשמע לי כמו משהו בר עשייה או אפילו מומלץ לניסוי
 

ludashit

New member
אני רוצה להגיד כמה דברים:

קודם כל ברוסיה , קוראים למורה בשמה המלא כולל שם האבא שלה . לדוגמא: אם שם האבא הוא: בוריס , ולמורה קוראים אנה , אז התלמיד יקרא לה אנה בוריסוונה (משהו כזה) . לגבי העמידה כשהמורה נכנסת לכיתה , אני זוכרת שפעם זה כן היה בישראל , כשהייתי ביסודי או בחטיבה תמיד היינו קמים לכבוד המורה , ואז משום מה זה פסק!! מטומטים , למה הפסיקו את זה??? לגבי הפרחים ביום הראשון ללימודים , זה עדיין ככה , אני למשל הייתי בליטא לפני חודשיים וממש התרגשתי שראיתי את הבנות והבנים הולכים עם חליפות או שמלות וחצאיות , עם פרחים , אני שגדלתי בישראל , שאלתי לתומי את אבא של חבר שלי , מה המורה עושה אחרי זה עם כל הפרחים האלה?? , אז הוא צחק עליי ואמר לי : מה בישראל זה לא מקובל?? ואמרתי חחחחחחחחח כן בטח ממש אצלינו המורה לא תקבל פרח , היא תקבל מכות , קללות , וכו'... הוא היה בשוק.... בקיצור אין כמו התרבות הרוסית , היא הכי טובה , אני מסכימה עם כותבת ההודעה הראשית! היום בישראל ילד בן 3 יודע כבר מה הזכויות שלו , ברוסיה זה לא ככה , לילד אין שום זכות!!! הוא ילד!!! הוא לא אמור להתחצף לאבא שלו ולאיים עליו שהוא יקרא למשטרה , לא תמצאו את זה!!! ילד צריך להביא כבוד להורים שלו!!! איפה בישראל תמצאו דבר כזה!!!????? אהההההההה ועוד דבר , רק בישראל לוקח חודשיים לבדוק בחינות בגרות , אני משלימה עכשיו בחינות בגרות , וחבר שלי למד בליטא (קיבל חינוך ליטאי) אז הוא לא מבין מה כל הקטע של הבגרות ולמה זה לוקח חודשיים אפילו שלוש עד שמקבלים תוצאות , אצליהם גם יש בגרות שזה מבחן לכל דבר , והמורה לוקחת ובודקת מקסימום שלושה-ארבעה ימים!!! ואף אחד לא נבחן בעיר אחרת באותה מדינה , באותה שעה , רק בישראל זה ככה , מפגרים!!!
 

Bmaya

New member
כמה דברים

מורה לא צריך להיות הסחבק השווה לתלמיד. יש הבדל בין מורה לתלמיד, יש הבדל הין הורה לילד. אנחנו המבוגרים אחראים לצרכי הילד כולל חינוך. מה לעשות שהרבה ילדים היו מעדיפים לשחק בברביות או כדורגל במקום ללמוד? הם באמת שווים? ילד בן 6 או 16 יודעים מה טוב לעתידם? הם יודעים עתיד מהו? אנחנו כאן בשביל להראות להם כיוונים ואפשרויות. ללמד אותם. אם ניתן להם בחירה חופשית מידי, רק קומץ קטנטן יבחר להשכיל. צריך גם לפרט מהי חשיבות ההשכלה?
 

kotenkin

New member
אפשר להגיד גם הפוך-

החינוך יוצר את המנטליות. המורה לא שווה לתלמיד ולא צריך להיות. אני למדתי בביה"ס גם פה וגם שם. ברוסיה למדתי בסה"כ עד כיתה ד', והערכים של כבוד לזולת וההרגל ללמוד (ולא להתחיל ללמוד מכיתה ט' כמו פה) נשארו איתי עד היום. אין שום כבוד למורים לא מההורים ובטוח לא מהתלמידים - אם הורה יכול לאיים על מורה כדי שיעביר את הבן/בת שלו ל-5 יחידות מ 4 יחידות ויש עוד מיליון דוגמאות אחרות. ותסבירו לי, איך, לעזעזל בן אדם אמור לדעת לכתוב נכון מבחינה דקדוקית ולהיות טוב בהבנת הנקרא אם מתחילים ללמוד את זה ברצינות רק הכיתה י'?!?! וספרי לימוד מלאים בשגיאות דקדוקיות... בושה וחרפה...! לא הכל מעולה בשיטה הרוסית, אבל רמת הידע שנרכש שם ורמת הכבוד למבוגרים שמוקנית - זה משהו שבישראל צריך לאמץ כמה שיותר מהר כי מהחוסר (במיוחד של כבוד כלפי מבוגרים וסמכות בכלל) נובעות שאר חולות רעות שאנו סובלים מהם ביומיום...
 

ברק 432

New member
החינוך הרוסי אל מול הישראלי.

ברור כשמש שמערכת החינוך בישראל היא הלקויה שבמערכות, וברור שיש לפתח אותה בצורה מירבית. בכל אופן, לגבי שיטת הלימוד ברוסיה יש לי הסתייגויות מסויימות.
 

Bmaya

New member
הסתייגויות זה דבר טוב

לא צריך להעתיך, צריך רק להתרשם ולקחת את מה שמתאים.
 

YuL a

New member
אישית זה נשמע כפייתי בטרוף.

אבל יש דברים טובים. פשוט ילד צריך לגדול לתוך חברה אוהבת ומקבלת. ולא צריך יומן ולא צריך מיים ועוגיות. צריך חברה מקבלת ואוהבת. צריך שאנשים ירצו לחנך, ולא ייפלטו מהחברה הישראלית כי זאת העבודה היחידה שהם התקבלו אלייה לפני מנקה רחובות. לא צריך את כל השטויות מסביב. קצת רצון ואהבה ואכפתיות, וניסים יקרו לחינוך במדינת ישראל.
 

kotenkin

New member
אהבה וקבלה - מקומם בבית

תפקיד של בית הספר הוא לתת מסגרת די נוקשה וללמד ערכים בסיסיים ואת המקצועות המתאימים שיעזרו אח"כ להשתלב בעולם האמיתי. ואני מצטערת, אבל העולם האמיתי הוא לא מקום מלא אהבה, קבלה וחום. זה מקום קר ודורש משמעת וחריצות.. בית ספר הוא לא בייבי-סיטר ולא אבא ואמא...
 

kotenkin

New member
לצערי אף מקום עבודה שאני מכירה

אינו מלא חום ואהבה... מה שכן מדבר זה יכולת, חריצות, משמעת ועוד ערכים שבקושי שמוקנים בבתי הספר כיום. מה הם יעשו כשהמנהל שלהם יפטר אותם בגלל שהם לא מספיק טובים? יתקשרו לאמא בסלולרי לאמא כדי שתבוא לצעוק על הבוס?!? עולמי הפרטי דווקא כן מלא אהבה, חום וקבלה ועוד דברים טובים ואלה הם חברים/משפחה וכו'. אבל בית הספר זה לא חוג התפתחות אישית - מקומו של זה - בחוגים של אחה"צ..
 

idodo cohen

New member
ונניח שנעתיק את זה..

אחר כך, עם כל העוגיות האלה, יאשימו את בתי הספר בתופעת ההשמנה. בעיות, בעיות, בעיות D:. בגדול, אני משער שאת צודקת, והמורה שלי לגיטרה [עולה מבקו, אני חושב שזה באזור קווקז] גם כן מתגאה במערכת החינוך שהייתה שם. "שם לאף אחד לא היה מורה פרטי. לא יכול להיות שהתלמידים פה דפוקים. זה המורים שלא יודעים ללמד". WELL. קנאתי. בהצלחה לי במבחן במתמטיקה מחר [וכן, יש לי בזה מורה פרטי. אבל לא להרבה זמן!
].
 
למעלה