החיסול הממוקד בסניף נתניה .

מצב
הנושא נעול.
החיסול הממוקד בסניף נתניה .
החיסול הממוקד בסניף נתניה יתקיים בסוף חודש פברואר תחילת ינואר ,ובכך יבוא לקיצו חיסולו של סניף אגד זל בנתניה . ברור שמרגע זה השירות ישתפר פלאים ,אין איחורים ,עמידה נחרצת בזמנים ,אין יותר תאונות ופקקים בכביש החוף ,אין סגירת תחנה מרכזית עקב חפץ חשוד ,אין מחסומי משטרה ,אין נהגים חולים ,אין נהגים בחופש . והכי חשוב הוכנה תוכנית בניית המיסגד בחניית סניף אגד זל ,אללה אכבר ,אללה אכבר ,אללה אכבר ,אגב תחנת נתניה כפי שהיא נראת ראויה למסגד .
 

אורי404

New member
החיסול הממוקד בסניף נתניה .
החיסול הממוקד בסניף נתניה יתקיים בסוף חודש פברואר תחילת ינואר ,ובכך יבוא לקיצו חיסולו של סניף אגד זל בנתניה . ברור שמרגע זה השירות ישתפר פלאים ,אין איחורים ,עמידה נחרצת בזמנים ,אין יותר תאונות ופקקים בכביש החוף ,אין סגירת תחנה מרכזית עקב חפץ חשוד ,אין מחסומי משטרה ,אין נהגים חולים ,אין נהגים בחופש . והכי חשוב הוכנה תוכנית בניית המיסגד בחניית סניף אגד זל ,אללה אכבר ,אללה אכבר ,אללה אכבר ,אגב תחנת נתניה כפי שהיא נראת ראויה למסגד .
האם הכוונה במלים אחרות היא העברת קווים
פנימיים ל"אגד תעבורה" וקווי נתניה-תל אביב ל"נתיב אקספרס"?
 

Mister Eli

New member
האם הכוונה במלים אחרות היא העברת קווים
פנימיים ל"אגד תעבורה" וקווי נתניה-תל אביב ל"נתיב אקספרס"?
במילים אחרות
 

yazzon

New member
האם הכוונה במלים אחרות היא העברת קווים
פנימיים ל"אגד תעבורה" וקווי נתניה-תל אביב ל"נתיב אקספרס"?
אגד תעבורה היא לא חברת בת של אגד?
אז איפה בעצם השינוי? בטח אותם אוטובוסים ואותם קוים...
 

אורי404

New member
אגד תעבורה היא לא חברת בת של אגד?
אז איפה בעצם השינוי? בטח אותם אוטובוסים ואותם קוים...
לא כל כך בטוח. האוטובוסים משתנים
וגם יש שינויים בקווי האוטובוסים. ע"ע העברת הקווים באשדוד וגם לפחות בחלק הקווים (אם לא כולם) באשכול אשקלון-קרית גת (בערים וביניהם) היו שינויים בקווים שונים. יש לקוות, שלאור השינוי יהיה מעתה קישור טוב יותר לתחנת הרכבת בית יהשוע, כמו למשל הארכת קו 48 לתחנת הרכבת. במידה והקו מאבן יהודה לנתניה (49 אם אני לא טועה) יעבור למפעיל חדש (וגם בעצם אם לא יעבור), יש לקוות לתגבור של הקו למען נסיעות רבות יותר בכביש 553. ייתכן שגם שווה להאריך קווים פנימיים של "אגד", שיוצאים מ/לתחנה מרכזית לתחנת הרכבת של נתניה.
 
לא כל כך בטוח. האוטובוסים משתנים
וגם יש שינויים בקווי האוטובוסים. ע"ע העברת הקווים באשדוד וגם לפחות בחלק הקווים (אם לא כולם) באשכול אשקלון-קרית גת (בערים וביניהם) היו שינויים בקווים שונים. יש לקוות, שלאור השינוי יהיה מעתה קישור טוב יותר לתחנת הרכבת בית יהשוע, כמו למשל הארכת קו 48 לתחנת הרכבת. במידה והקו מאבן יהודה לנתניה (49 אם אני לא טועה) יעבור למפעיל חדש (וגם בעצם אם לא יעבור), יש לקוות לתגבור של הקו למען נסיעות רבות יותר בכביש 553. ייתכן שגם שווה להאריך קווים פנימיים של "אגד", שיוצאים מ/לתחנה מרכזית לתחנת הרכבת של נתניה.
אני רק מקווה שיפסיקו עם המנהג האדיוטי
שנקרא "מהפכה" ומשמעותו החלפת כל הקווים, מספורם ומסלולם, במקביל עם החלפת המפעיל. הנסיון המר בפתח תקווה ובמודיעין מלמד שזה מתכון לקסטסטרופה עירונית.
 
אני רק מקווה שיפסיקו עם המנהג האדיוטי
שנקרא "מהפכה" ומשמעותו החלפת כל הקווים, מספורם ומסלולם, במקביל עם החלפת המפעיל. הנסיון המר בפתח תקווה ובמודיעין מלמד שזה מתכון לקסטסטרופה עירונית.

למרות שאני לא מצפה להרבה ממשרד התחבורה.
 

אורי404

New member
אני רק מקווה שיפסיקו עם המנהג האדיוטי
שנקרא "מהפכה" ומשמעותו החלפת כל הקווים, מספורם ומסלולם, במקביל עם החלפת המפעיל. הנסיון המר בפתח תקווה ובמודיעין מלמד שזה מתכון לקסטסטרופה עירונית.
בשירות העירוני זה בדרך כלל נכון.
בנתניה הייתי ממליץ על השינויים הנ"ל. מלבד זה הייתי מצפה לשינויים של הפעלת קווים שונים מהירים יותר או הוספת קווים (וקווים לכל היום. לא קווים עם נסיעה-שתיים ביום).
 
אגד תעבורה היא לא חברת בת של אגד?
אז איפה בעצם השינוי? בטח אותם אוטובוסים ואותם קוים...
ש גם אגד בפולין ובבולגריה אבל הסניף של אגד
נתניה חוסל ,אין שום קשר משפטי בין תעבורה לחברת האם אגד ,גם אין קשר מבחינת עבירות משמעת ,חברה נפרדת לחלוטין ,כאשר נהגים מושאלים בשלב זה לחברה הזו ,כאשר ימצאו התאילנדים או הרומנים הם ינהגו בחברה הזו .
 

yazzon

New member
החיסול הממוקד בסניף נתניה .
החיסול הממוקד בסניף נתניה יתקיים בסוף חודש פברואר תחילת ינואר ,ובכך יבוא לקיצו חיסולו של סניף אגד זל בנתניה . ברור שמרגע זה השירות ישתפר פלאים ,אין איחורים ,עמידה נחרצת בזמנים ,אין יותר תאונות ופקקים בכביש החוף ,אין סגירת תחנה מרכזית עקב חפץ חשוד ,אין מחסומי משטרה ,אין נהגים חולים ,אין נהגים בחופש . והכי חשוב הוכנה תוכנית בניית המיסגד בחניית סניף אגד זל ,אללה אכבר ,אללה אכבר ,אללה אכבר ,אגב תחנת נתניה כפי שהיא נראת ראויה למסגד .
ינואר זה לא לפני פברואר?
 
החיסול הממוקד בסניף נתניה .
החיסול הממוקד בסניף נתניה יתקיים בסוף חודש פברואר תחילת ינואר ,ובכך יבוא לקיצו חיסולו של סניף אגד זל בנתניה . ברור שמרגע זה השירות ישתפר פלאים ,אין איחורים ,עמידה נחרצת בזמנים ,אין יותר תאונות ופקקים בכביש החוף ,אין סגירת תחנה מרכזית עקב חפץ חשוד ,אין מחסומי משטרה ,אין נהגים חולים ,אין נהגים בחופש . והכי חשוב הוכנה תוכנית בניית המיסגד בחניית סניף אגד זל ,אללה אכבר ,אללה אכבר ,אללה אכבר ,אגב תחנת נתניה כפי שהיא נראת ראויה למסגד .
המשפט שכתבת,
על "השירות ישתפר פלאים", מראה כי אין לך שמץ של מושג למה בכלל מתבצעת הרפורמה הזו.
 
המשפט שכתבת,
על "השירות ישתפר פלאים", מראה כי אין לך שמץ של מושג למה בכלל מתבצעת הרפורמה הזו.
גם לי אין מושג למה מתבצעת הרפורמה הזאת
האמת היא שגם לרבבות משתמשי התח"צ בבקעת אונו, רמלה, מודיעין ופתח תקווה אין מושג.
 
גם לי אין מושג למה מתבצעת הרפורמה הזאת
האמת היא שגם לרבבות משתמשי התח"צ בבקעת אונו, רמלה, מודיעין ופתח תקווה אין מושג.
נכון, לרבבות המשתמשים אין מושג.
למעשה לרוב האנשים אין מושג ברוב התהליכים שקורים במדינה, ואף אחד לא יכול להבין את כולם. אם לא ברור לך מדוע מתבצעת הרפורמה (בצורה מאוד עלובה אני חייב לציין, אך זה לא הנושא), היא בגלל שחברות כמו אגד ודן מקשות על משרד התחבורה והעיריות לבצע שינויים בתח"צ, ומכיוון ששתי החברות האלו מחזיקות (יותר נכון החזיקו) מעל 95% מקווי האוטובוס בארץ, אז למשרד התחבורה לא היה הרבה מה לעשות בנידון - גם אם הוא היה רוצה. לדוגמה, אפשר להביא את התח"צ לרכבת להרצליה (ויש עוד תחנות רכבת להן יש תח"צ עלובה), שהעיריה מאוד מתקשה לשפר אותה (נחש למה), ונאלצת להפעיל תח"צ בחינם על חשבונה לאיזור התעשיה. (ויש עוד דוגמאות, כמו הפעלת כרטוס משותף וכיו"ב). לרפורמה יש כמה מטרות, שחלקן מטומטמות (צמצום בסובסידיות), וחלקן מאוד חשובות (צמצום הכוח שיש לחברות התח"צ). כך שאולי במקומות מסויימים המצב דפוק יותר (ובחלק מהמקומות המצב טוב יותר), אבל אם השלב הזה לא יתבצע התחבורה הציבורית תשאר תקועה לעד, ושום פרוייקט רכבת בשום תקציב לא יוציא אותה מזה.
 
נכון, לרבבות המשתמשים אין מושג.
למעשה לרוב האנשים אין מושג ברוב התהליכים שקורים במדינה, ואף אחד לא יכול להבין את כולם. אם לא ברור לך מדוע מתבצעת הרפורמה (בצורה מאוד עלובה אני חייב לציין, אך זה לא הנושא), היא בגלל שחברות כמו אגד ודן מקשות על משרד התחבורה והעיריות לבצע שינויים בתח"צ, ומכיוון ששתי החברות האלו מחזיקות (יותר נכון החזיקו) מעל 95% מקווי האוטובוס בארץ, אז למשרד התחבורה לא היה הרבה מה לעשות בנידון - גם אם הוא היה רוצה. לדוגמה, אפשר להביא את התח"צ לרכבת להרצליה (ויש עוד תחנות רכבת להן יש תח"צ עלובה), שהעיריה מאוד מתקשה לשפר אותה (נחש למה), ונאלצת להפעיל תח"צ בחינם על חשבונה לאיזור התעשיה. (ויש עוד דוגמאות, כמו הפעלת כרטוס משותף וכיו"ב). לרפורמה יש כמה מטרות, שחלקן מטומטמות (צמצום בסובסידיות), וחלקן מאוד חשובות (צמצום הכוח שיש לחברות התח"צ). כך שאולי במקומות מסויימים המצב דפוק יותר (ובחלק מהמקומות המצב טוב יותר), אבל אם השלב הזה לא יתבצע התחבורה הציבורית תשאר תקועה לעד, ושום פרוייקט רכבת בשום תקציב לא יוציא אותה מזה.
זו לא מטרה מטומטמת
קיצוץ בסובסידיות חשוב מאד, כמובן לא רק בסובסידיות של תח"צ אלא בכלל. ראה המכרז שהתעקש זליכה לקיים על שירותי בנק לעובדי מדינה נגד האיומים של מאפיית בנק יהב, שכתוצאה ממנו קוצצו הוצאות המדינה במיליונים. הכסף הזה יצא במשך עשרות שנים מהכיס שלי ושלך ללא כל הצדקה. אל תזלזל בכך. לקיצוצים האלה יש אפקט מצטבר משמעותי מאד על המשק, שבראשו הפחתת יחס התוצר/חוב ל-80 אחוז וכתוצאה מכך ירידת האינפלציה (תראה איזו אינפלציה חלשה יש כאן בעוד שבשאר העולם המערבי האינפלציה משתוללת), ירידת הריבית, היעלמות החוב הלאומי (העולם חייב לנו כסף!), העלאת דירוג האשראי, אפשרות כניסה ל-OECD וכמובן הפניית תקציבים למטרות אחרות כולל תקציבי הפיתוח שעלו במאות אחוזים. כשהאזרחים משלמים היום הכי מעט בתולדות המדינה על המשכנתא והאוברדרפט (בדור ההורים שלנו רק הזכאים יכלו להרשות לעצמם בכלל לקחת משכנתא!) ברור שצריך להמשיך במדיניות ההפרטה, פירוק המונופולים וביטול "זכיונות לנצח" שמצצו את הדם של האזרחים במשך עשרות שנים. (אני מדבר גם על הנמלים, רש"ת, חח"י כמובן, מקורות, משק הדלק, משק הגז וכל השאר). בשאר הדברים אתה כמובן צודק.
 

raminec

New member
זו לא מטרה מטומטמת
קיצוץ בסובסידיות חשוב מאד, כמובן לא רק בסובסידיות של תח"צ אלא בכלל. ראה המכרז שהתעקש זליכה לקיים על שירותי בנק לעובדי מדינה נגד האיומים של מאפיית בנק יהב, שכתוצאה ממנו קוצצו הוצאות המדינה במיליונים. הכסף הזה יצא במשך עשרות שנים מהכיס שלי ושלך ללא כל הצדקה. אל תזלזל בכך. לקיצוצים האלה יש אפקט מצטבר משמעותי מאד על המשק, שבראשו הפחתת יחס התוצר/חוב ל-80 אחוז וכתוצאה מכך ירידת האינפלציה (תראה איזו אינפלציה חלשה יש כאן בעוד שבשאר העולם המערבי האינפלציה משתוללת), ירידת הריבית, היעלמות החוב הלאומי (העולם חייב לנו כסף!), העלאת דירוג האשראי, אפשרות כניסה ל-OECD וכמובן הפניית תקציבים למטרות אחרות כולל תקציבי הפיתוח שעלו במאות אחוזים. כשהאזרחים משלמים היום הכי מעט בתולדות המדינה על המשכנתא והאוברדרפט (בדור ההורים שלנו רק הזכאים יכלו להרשות לעצמם בכלל לקחת משכנתא!) ברור שצריך להמשיך במדיניות ההפרטה, פירוק המונופולים וביטול "זכיונות לנצח" שמצצו את הדם של האזרחים במשך עשרות שנים. (אני מדבר גם על הנמלים, רש"ת, חח"י כמובן, מקורות, משק הדלק, משק הגז וכל השאר). בשאר הדברים אתה כמובן צודק.
המטרה להוריד את הסובסידיות לא כזו חשובה
אני הייתי הרבה יותר שמח אם אותן הסובסידיות היו מצליחות להביא לתושבים שירות יותר טוב ויותר זול לתושבים . לדעתי תח"צ טוב יביא בסופו של דבר לצמצום הוצאות אחרות של הממשלה על פיתוח תשתיות והוצאות מע' הבריאות מהסיבות הידועות והגדלה בהכנסות כתוצאה מקיטון באובדן שעות המתנה בפקקים. כמובן שזה מצב שהוא בלתי אפשרי ללא תהליך של רפורמה והוצאת קווי התח"צ מידי מספר מצומצם של חברות פרטיות שקיבלו זכיונות לתקופה בלתי מוגבלת וללא מכרז שצברו לעצמן לובי חזק מדי בממשלה ש"מסנדל" כל נסיון לשינוי במצב הקיים.
 
נכון, לרבבות המשתמשים אין מושג.
למעשה לרוב האנשים אין מושג ברוב התהליכים שקורים במדינה, ואף אחד לא יכול להבין את כולם. אם לא ברור לך מדוע מתבצעת הרפורמה (בצורה מאוד עלובה אני חייב לציין, אך זה לא הנושא), היא בגלל שחברות כמו אגד ודן מקשות על משרד התחבורה והעיריות לבצע שינויים בתח"צ, ומכיוון ששתי החברות האלו מחזיקות (יותר נכון החזיקו) מעל 95% מקווי האוטובוס בארץ, אז למשרד התחבורה לא היה הרבה מה לעשות בנידון - גם אם הוא היה רוצה. לדוגמה, אפשר להביא את התח"צ לרכבת להרצליה (ויש עוד תחנות רכבת להן יש תח"צ עלובה), שהעיריה מאוד מתקשה לשפר אותה (נחש למה), ונאלצת להפעיל תח"צ בחינם על חשבונה לאיזור התעשיה. (ויש עוד דוגמאות, כמו הפעלת כרטוס משותף וכיו"ב). לרפורמה יש כמה מטרות, שחלקן מטומטמות (צמצום בסובסידיות), וחלקן מאוד חשובות (צמצום הכוח שיש לחברות התח"צ). כך שאולי במקומות מסויימים המצב דפוק יותר (ובחלק מהמקומות המצב טוב יותר), אבל אם השלב הזה לא יתבצע התחבורה הציבורית תשאר תקועה לעד, ושום פרוייקט רכבת בשום תקציב לא יוציא אותה מזה.
הדבר היחיד שטוב ברפורמה או ההפרטה או איך
שתכנה זאת ,זו הורדת מחירים לנוסע ,ואין לבטל זאת ,מצד שני על מנת להוריד מחירים ,לא צריך את כח ההפרטה הזו ,מצד שלישי יודעים אנו שמה שבזול עולה לבסוף ביוקר,וימים יגידו .
 

raminec

New member
הדבר היחיד שטוב ברפורמה או ההפרטה או איך
שתכנה זאת ,זו הורדת מחירים לנוסע ,ואין לבטל זאת ,מצד שני על מנת להוריד מחירים ,לא צריך את כח ההפרטה הזו ,מצד שלישי יודעים אנו שמה שבזול עולה לבסוף ביוקר,וימים יגידו .
איחוד בכרטוס היה משפר הרבה יותר
את חווית הנסיעה לטעמי. חוץ מזה, אני לא רואה איך אגד או דן היו מוכנות להוריד מחירי נסיעה ללא הגברת הסבסוד של משרד התחבורה שאני חושב שצריך להיות מופנה כלפי דברים שונים מהורדת מחירי הנסיעה.
 
איחוד בכרטוס היה משפר הרבה יותר
את חווית הנסיעה לטעמי. חוץ מזה, אני לא רואה איך אגד או דן היו מוכנות להוריד מחירי נסיעה ללא הגברת הסבסוד של משרד התחבורה שאני חושב שצריך להיות מופנה כלפי דברים שונים מהורדת מחירי הנסיעה.
בדומה למונופול בזק בזמנו ,השתמשה הממשלה
בספסוד צולב ,השיחות לחול היו יקרות והם סבסדו את שיחות הפנים ,אותו דבר עשתה הממשלה לנוסעים העלו את המחיר למשל ,לתל אביב ירושלים ,לתל אביב נתניה ,במילים אחרות לקווים עתירי נוסעים ,ובכך סבסדו את הנסיעות של אגד בישובים שיוצאים עם אוויר וחוזרים עם אוויר . אם היו נותנים לאגד לטפל בתימחור ,לא היו הנוסעים משלמים סכומים כפי שמשרד התחבורה קבע .
 

raminec

New member
בדומה למונופול בזק בזמנו ,השתמשה הממשלה
בספסוד צולב ,השיחות לחול היו יקרות והם סבסדו את שיחות הפנים ,אותו דבר עשתה הממשלה לנוסעים העלו את המחיר למשל ,לתל אביב ירושלים ,לתל אביב נתניה ,במילים אחרות לקווים עתירי נוסעים ,ובכך סבסדו את הנסיעות של אגד בישובים שיוצאים עם אוויר וחוזרים עם אוויר . אם היו נותנים לאגד לטפל בתימחור ,לא היו הנוסעים משלמים סכומים כפי שמשרד התחבורה קבע .
תרשה לי להביע את סקפטיותי
לגבי הסיפא של הודעתך. אני לא מאמין שלאגד היו או יש מניעים אלטרואיסטיים ואני לא מאמין שאגד היו מורידים מחירים מיוזמתם האישית. לאגד היה ועדיין יש לובי חזק מאוד בכנסת והיכולת של נבחרי הציבור בפועל לכפות שינויים על אגד יחסית מאוד קטנה (ר"ע 2000 מתפקדים מחברי אגד בו זמנית לקדימה בכנס של מופזניקו). זו בין היתר הסיבה שבגללה הרפורמה שהיתה אמורה לכלול 100% מהקוים עד 2008 הגיעה לפחות מ- 20% מהקווים ואף הוקפאה לטווח לא מוגבל. ברור שביצוע לקוי של הרפורמה ברוב המקומות בהן היא התבצעה לא תרם להמשך ביצועה, אבל זה לא אומר שהרעיון של הרפורמה כשל אלא אך ורק אופן ביצועו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה