החיסול הממוקד בסניף נתניה .

מצב
הנושא נעול.
תרשה לי להביע את סקפטיותי
לגבי הסיפא של הודעתך. אני לא מאמין שלאגד היו או יש מניעים אלטרואיסטיים ואני לא מאמין שאגד היו מורידים מחירים מיוזמתם האישית. לאגד היה ועדיין יש לובי חזק מאוד בכנסת והיכולת של נבחרי הציבור בפועל לכפות שינויים על אגד יחסית מאוד קטנה (ר"ע 2000 מתפקדים מחברי אגד בו זמנית לקדימה בכנס של מופזניקו). זו בין היתר הסיבה שבגללה הרפורמה שהיתה אמורה לכלול 100% מהקוים עד 2008 הגיעה לפחות מ- 20% מהקווים ואף הוקפאה לטווח לא מוגבל. ברור שביצוע לקוי של הרפורמה ברוב המקומות בהן היא התבצעה לא תרם להמשך ביצועה, אבל זה לא אומר שהרעיון של הרפורמה כשל אלא אך ורק אופן ביצועו.
אגד לא קובע מחירים איש ,אגד הוא קבלן משנה
של משרד התחבורה ,משרד התחבורה פגע בציבור הנוסעים ,עיי סבסוד צולב ,ולכן בהפרטות נתנו לחברות אשכולות קווים כאלו ,שאם בקו אחד או שניים אין הרבה נוסעים ,דאגו לתת להם קווים עתירי נוסעים על מנת שירוויחו . אני לא טוען שאגד הוא אחד מלו צדיקים אבל ,כל דבר צריך שיעשה בחוכמה ,ראית מה קרה לשוק החופשי ולהפרטות קופות הגמל ששנינו בטוח מהמפסידים בהם ,ההשתוללות הזו של ההפרטה גרמה ותגרום לנזקים שכבר קרו ועוד יקרו . למשל בלונדון רבתי ,עיר בת 7 מליון תושבים ,יש סהכ 4 חברות ,בעוד שאצלינו 19 או יותר ומדובר רק ב25 אחוז ,ותגיד התומכים והתורמים לאובמא ,לא יהנו מהפירות במידה והוא יבחר ?ועוד דבר והכי חשוב ,אתה קורא לי שמרן ,ואני די גאה בכך במיוחד לאור מה שקורה בעולם ,אבל אני סוציאל דמוקראט ,אני אדם אידיאולוגי ,ואני לא רוצה עבדים באף מקום עבודה ,באגד הנהגים השכירים נהנים מתנאים טובים להם ולמישפחה מה רע בזה ?תאילנדים ורומנים אתם רוצים בתחצ ?הייתי בסקנדינוויה לא ראיתי זר אחד לא בשוודיה ולא בנורווגיה כנהגי אוטובוסים ואגב גם בכל בעבודות . רפורמה זה דבר טוב אבל לא כאשר טיפשים מנהלים אותה ,הטיפשים המנוולים שהש קיעו את קופות הגמל שלנו במניות ,וגרמו לנו נזקים ,שבענו מהם ,ודע לך מה שזול בסוף עולה ביוקר . הממשלה צריכה לסבסד את ציבור הנוסעים ,לגרום להורדת רכבים פרטיים מהכביש ,לחסוך בחיי אדם ,לחסוך בזיהום אוויר ,ולא להיות קפיטליסט חזירי ,כי זה לא צלח .
 

raminec

New member
בדומה למונופול בזק בזמנו ,השתמשה הממשלה
בספסוד צולב ,השיחות לחול היו יקרות והם סבסדו את שיחות הפנים ,אותו דבר עשתה הממשלה לנוסעים העלו את המחיר למשל ,לתל אביב ירושלים ,לתל אביב נתניה ,במילים אחרות לקווים עתירי נוסעים ,ובכך סבסדו את הנסיעות של אגד בישובים שיוצאים עם אוויר וחוזרים עם אוויר . אם היו נותנים לאגד לטפל בתימחור ,לא היו הנוסעים משלמים סכומים כפי שמשרד התחבורה קבע .
ודבר נוסף
סבסוד צולב זה דבר מאוד הגיוני ופרוגרסיבי לדעתי. אני חושב שקווים יותר מצליחים צריכים לעזור להפעיל את הקווים הפחות מצליחים באותה מידה שכספי משלם המיסים לא נלקחים במידה זהה ממי שמרוויח מעט וממי שמרוויח הרבה. כמובן שזה עניין של דיעה אישית ולא אמת אבסולוטית אני אדם שחושב ששוויון הזדמנויות או לפחות לשאוף אליו זה דבר חיובי. אני בטוח שיש פה מספיק קפיטליסטים מובהקים שיסתרו אותי ויגידו שמי שאין לו כסף לסע באוטובוסים שיקר להפעיל אותם ולכן הם גם יעלו יותר לנסיעה זבש"ו ויכול להיות שהוא יהיה האיש שצודק לטעמך.
 

846

Active member
ודבר נוסף
סבסוד צולב זה דבר מאוד הגיוני ופרוגרסיבי לדעתי. אני חושב שקווים יותר מצליחים צריכים לעזור להפעיל את הקווים הפחות מצליחים באותה מידה שכספי משלם המיסים לא נלקחים במידה זהה ממי שמרוויח מעט וממי שמרוויח הרבה. כמובן שזה עניין של דיעה אישית ולא אמת אבסולוטית אני אדם שחושב ששוויון הזדמנויות או לפחות לשאוף אליו זה דבר חיובי. אני בטוח שיש פה מספיק קפיטליסטים מובהקים שיסתרו אותי ויגידו שמי שאין לו כסף לסע באוטובוסים שיקר להפעיל אותם ולכן הם גם יעלו יותר לנסיעה זבש"ו ויכול להיות שהוא יהיה האיש שצודק לטעמך.
סיבסוד צולב הוא דבר פסול לדעתי
אין סיבה שאזרח שרוצה לסוע מת"א לי"ם לדוגמא ישלם "קנס" עבור קו מפסיד בנגב או בשטחים או בגליל. אם לא היתה מדיניות של סובסדיה צולבת חלק גדול מהמחירים היו מוזלים (ע"י משרד התחבורה).
 
סיבסוד צולב הוא דבר פסול לדעתי
אין סיבה שאזרח שרוצה לסוע מת"א לי"ם לדוגמא ישלם "קנס" עבור קו מפסיד בנגב או בשטחים או בגליל. אם לא היתה מדיניות של סובסדיה צולבת חלק גדול מהמחירים היו מוזלים (ע"י משרד התחבורה).
גועל נפש של שיטה אתה צודק ,כאילו מי שיש לו
כסף צריך לשלם קנס על זה ,כאילו מוטבע עליו אות קין ,כאילו אסור להיות עשיר ולתת פרנסה לעובדים ,
 
סיבסוד צולב הוא דבר פסול לדעתי
אין סיבה שאזרח שרוצה לסוע מת"א לי"ם לדוגמא ישלם "קנס" עבור קו מפסיד בנגב או בשטחים או בגליל. אם לא היתה מדיניות של סובסדיה צולבת חלק גדול מהמחירים היו מוזלים (ע"י משרד התחבורה).
אתה יכול להגיד את זה על כל תחום
גם על הבטחון (בשדרות לדוגמה משקיעים המון במקלטים ובשדרוג מבנים), החינוך (במוקמות בהם יקר יותר להחזיק בית ספר - התשלום לתלמיד הוא גבוהה יותר), וכבישים (בבאר שבע ההשקעה בכבישים לאדם קטנה יותר בגלל רמת המינוע הנמוכה), וכיו"ב. תחבורה ציבורית היא שירות לאזרח בדיוק כמו כל אלו, ואם קו מפסיד בנגב לא יסובסד מהמיסים של המרכז, כך אין סיבה שכבישים מטורפים במרכז יסובסדו מהמהמסים של הנגב.
 
אתה יכול להגיד את זה על כל תחום
גם על הבטחון (בשדרות לדוגמה משקיעים המון במקלטים ובשדרוג מבנים), החינוך (במוקמות בהם יקר יותר להחזיק בית ספר - התשלום לתלמיד הוא גבוהה יותר), וכבישים (בבאר שבע ההשקעה בכבישים לאדם קטנה יותר בגלל רמת המינוע הנמוכה), וכיו"ב. תחבורה ציבורית היא שירות לאזרח בדיוק כמו כל אלו, ואם קו מפסיד בנגב לא יסובסד מהמיסים של המרכז, כך אין סיבה שכבישים מטורפים במרכז יסובסדו מהמהמסים של הנגב.
זו לא דוגמא מהמיסים שאנחנו משלמים ברור
שמשלמים לכולם גם לישיבות ,ואותו דבר צריך להיות עם התחץ במיוחד לאלו שזקוקים לתחצ,הממשלה צריכה לסבסד את התחצ למען כל הזקוקים ,וכפי שכבר כתבתי פה ,הכסף שיחסך מההשקעה בהרוגים בפצועים בביטוחים וכו החיסכון פי אלף מונים מהסבסוד .
 

846

Active member
אתה יכול להגיד את זה על כל תחום
גם על הבטחון (בשדרות לדוגמה משקיעים המון במקלטים ובשדרוג מבנים), החינוך (במוקמות בהם יקר יותר להחזיק בית ספר - התשלום לתלמיד הוא גבוהה יותר), וכבישים (בבאר שבע ההשקעה בכבישים לאדם קטנה יותר בגלל רמת המינוע הנמוכה), וכיו"ב. תחבורה ציבורית היא שירות לאזרח בדיוק כמו כל אלו, ואם קו מפסיד בנגב לא יסובסד מהמיסים של המרכז, כך אין סיבה שכבישים מטורפים במרכז יסובסדו מהמהמסים של הנגב.
מה שהתכוונתי זה ששיטת הסיבסוד צריכה להיות לפי
קו ובביצועיו ולא הצלבה בין הכנסות והוצאות. לדוגמא: קובעים מה המחיר בו אגד אינה מפסידה כסף בקו ת"א -י"ם (שזה פחות מהמחיר הקיים) ולעומת זאת קובעים מה ההפסד בקו בנגב ומסבסדים אותו בלבד (ואת שאר הקווים המפסידים). ע"י כך הנוסע לי"ם יהנה ממחיר מופחת, אגד לא תפסיד והקווים המפסידים ימומנו ע"י המדינה. במקום זה המדינה מפעילה שיטה של סובסידיה צולבת, ומורידה מעצמה חלק מנטל הסיבסוד ומטילה אותו על הציבור. לא כך מעודדים שימוש בתח"צ.
 
מה שהתכוונתי זה ששיטת הסיבסוד צריכה להיות לפי
קו ובביצועיו ולא הצלבה בין הכנסות והוצאות. לדוגמא: קובעים מה המחיר בו אגד אינה מפסידה כסף בקו ת"א -י"ם (שזה פחות מהמחיר הקיים) ולעומת זאת קובעים מה ההפסד בקו בנגב ומסבסדים אותו בלבד (ואת שאר הקווים המפסידים). ע"י כך הנוסע לי"ם יהנה ממחיר מופחת, אגד לא תפסיד והקווים המפסידים ימומנו ע"י המדינה. במקום זה המדינה מפעילה שיטה של סובסידיה צולבת, ומורידה מעצמה חלק מנטל הסיבסוד ומטילה אותו על הציבור. לא כך מעודדים שימוש בתח"צ.
OK
 

אורי404

New member
סיבסוד צולב הוא דבר פסול לדעתי
אין סיבה שאזרח שרוצה לסוע מת"א לי"ם לדוגמא ישלם "קנס" עבור קו מפסיד בנגב או בשטחים או בגליל. אם לא היתה מדיניות של סובסדיה צולבת חלק גדול מהמחירים היו מוזלים (ע"י משרד התחבורה).
אני לא חושב, שהחברות הגדולות צריכות
להפעיל קווים ביישובים שונים. יוצא בכך, שברבים מן המקרים מופעלים קווים, שנוסעים קילומטרים רבים עם יותר אוויר מנוסעים. הקווים עצמם גם מסורבלים ונסיעה של כרבע שעה אורכת שעה. לדעתי ביישובים שונים המועצה האיזורית צריכה להפעיל את ההסעות או לחילופין להסדיר מוניות שירות (או שירותים של חברות שונות, כמו חברת הבת של "אגד" או חברות אחרות) ושאלו יפעילו שירות. עם קשר ובלי קשר - לפני שבועיים רכבתי עם חבר שלי באופניים ביישובי עמק חפר השונים. את היישובים לא ממש היכרנו. כאשר ראינו כיכר, הבנו שאנו מתקרבים לכניסה הראשית של היישוב. כאשר עוד המשכנו היינו רואים תחנת אוטובוס וידענו שאנו בכיוון הנכון של יציאה מן היישוב ליישוב אחר. עברנו בין היישובים/מושבים (למשל חניאל, כפר מונש, בית הלוי ואחרים) וברובם אם לא בכולם זה היה אותו קו של "נתיב אקספרס", שעושה סיבוב בכל היישובים. זוהי לא דוגמא בודדת.
 

Image of me

New member
נכון, לרבבות המשתמשים אין מושג.
למעשה לרוב האנשים אין מושג ברוב התהליכים שקורים במדינה, ואף אחד לא יכול להבין את כולם. אם לא ברור לך מדוע מתבצעת הרפורמה (בצורה מאוד עלובה אני חייב לציין, אך זה לא הנושא), היא בגלל שחברות כמו אגד ודן מקשות על משרד התחבורה והעיריות לבצע שינויים בתח"צ, ומכיוון ששתי החברות האלו מחזיקות (יותר נכון החזיקו) מעל 95% מקווי האוטובוס בארץ, אז למשרד התחבורה לא היה הרבה מה לעשות בנידון - גם אם הוא היה רוצה. לדוגמה, אפשר להביא את התח"צ לרכבת להרצליה (ויש עוד תחנות רכבת להן יש תח"צ עלובה), שהעיריה מאוד מתקשה לשפר אותה (נחש למה), ונאלצת להפעיל תח"צ בחינם על חשבונה לאיזור התעשיה. (ויש עוד דוגמאות, כמו הפעלת כרטוס משותף וכיו"ב). לרפורמה יש כמה מטרות, שחלקן מטומטמות (צמצום בסובסידיות), וחלקן מאוד חשובות (צמצום הכוח שיש לחברות התח"צ). כך שאולי במקומות מסויימים המצב דפוק יותר (ובחלק מהמקומות המצב טוב יותר), אבל אם השלב הזה לא יתבצע התחבורה הציבורית תשאר תקועה לעד, ושום פרוייקט רכבת בשום תקציב לא יוציא אותה מזה.
אז איך זה שאין קווים מזינים לתחנות הרכבת בפ"ת
למרות שזה איזור שהרפורמה כבר בוצעה בו?
 
אז איך זה שאין קווים מזינים לתחנות הרכבת בפ"ת
למרות שזה איזור שהרפורמה כבר בוצעה בו?
רגע ולפני כן היה ?מה חשבת ?הם פשוט עשו אחד
לאחד,עלה בדעתך שהחסרי מושג ממרכזים פוליטים אלו ואחרים ,מסוגלים במוחם הדל לחשוב על פתרון כזה ?מה בנתניה עפיפי שינה משהו ?לבד מהורדת מחירים מינורית לא השתנה כלום .באגד עולה 4.80 ובעפיפי 4.40 הפנימיים .
 

mister K

New member
רגע ולפני כן היה ?מה חשבת ?הם פשוט עשו אחד
לאחד,עלה בדעתך שהחסרי מושג ממרכזים פוליטים אלו ואחרים ,מסוגלים במוחם הדל לחשוב על פתרון כזה ?מה בנתניה עפיפי שינה משהו ?לבד מהורדת מחירים מינורית לא השתנה כלום .באגד עולה 4.80 ובעפיפי 4.40 הפנימיים .
זו תופעה ידועה בקווים.
הרי לפי תנאי המכרז, מחויבות החברות החדשות להפעיל קווים חדשים. מה עושים בקווים? בקווים מצאו פטנט, משנים את מספר הקו והרי לכם קו חדש לחלוטין. לדוגמה: קווים 36א ו-37א בבקעת אונו שמספריהם שונו ל-336 ו-237 (37א היה בכלל 58 שהתחיל פעם מת"א וקוצר ע"י קווים במסגרת "שיפור השירות"), ופה קווים יכולים להתפאר בכך ש"שיפרו את השירות" ופתחו שני קווים חדשים. בפועל, לא רק שהשירות נהיה יותר גרוע, הם גם מבלבלים את הנוסעים ועובדים בעיניים על משרד התחבורה. כנ"ל גם עם קונקס במודיעין שלכל חלופה של הקווים שלהם בתוך מודיעין נתנו מספר חדש. פשוט צחוק מעבודה... לעומת זאת, במטרופולין קיימת תפעה הפוכה של "קמצנות במספרים". לקו 368א הייתי נותן מספר חדש, זהו קו שונה לחלוטין מ-368 הותיק ונראה לי שיש הרבה נוסעים שמתבלבלים. ובכלל בין כל קוי מטרופולין, נראה לי שקו באר שבע-אשדוד הוא הקו היחיד שבו השירות הורע יחסית למה שהיה בימי אגד (רוב הנסיעות הן 368א היותר ארוך וגם המחיר נשאר גבוה יחסית: 20.50 ש"ח).
 
אז איך זה שאין קווים מזינים לתחנות הרכבת בפ"ת
למרות שזה איזור שהרפורמה כבר בוצעה בו?
אני יכול להעלות שתי סיבות
הסיבה (שהיא פחות בעייתית) הראשונה היא שחברת קווים מהתרשמותי מההודעות בפורום היא חברה, איך לומר, סוג ז', מעבר לכך שיש תחרות בין קווים לבין הרכבת (אבל משרד התחבורה צריך לטפל בזה, ולהכריח אותם להפעיל שירות תח"צ טוב לרכבת.) והסיבה השנייה והבעייתית באמת זה משרד התחבורה, ואני בספק אם צריך להרחיב בנושא. בנוסף יכולות להיות לזה עוד סיבות, כמו העירייה, וכמה היא דואגת לתח"צ בכלל. הרפורמה לבד לא תשנה הרבה, מה שכן - היא תאפשר למשרד התחבורה לעשות שינויים כשזה ירצה, והוא כבר עשה כאלו, רק בצורה מאוד גרועה (פתח תקווה).
 

mister K

New member
אני יכול להעלות שתי סיבות
הסיבה (שהיא פחות בעייתית) הראשונה היא שחברת קווים מהתרשמותי מההודעות בפורום היא חברה, איך לומר, סוג ז', מעבר לכך שיש תחרות בין קווים לבין הרכבת (אבל משרד התחבורה צריך לטפל בזה, ולהכריח אותם להפעיל שירות תח"צ טוב לרכבת.) והסיבה השנייה והבעייתית באמת זה משרד התחבורה, ואני בספק אם צריך להרחיב בנושא. בנוסף יכולות להיות לזה עוד סיבות, כמו העירייה, וכמה היא דואגת לתח"צ בכלל. הרפורמה לבד לא תשנה הרבה, מה שכן - היא תאפשר למשרד התחבורה לעשות שינויים כשזה ירצה, והוא כבר עשה כאלו, רק בצורה מאוד גרועה (פתח תקווה).
ומה עושים עם החברות סוג ז' האלה?
במדינה נורמלית הם כבר מזמן היו עפים מהמכרז, אבל פה לא רק שלא עושים כלום, אלא אפילו נותנים להם להשתתף בעוד מכרזים. המסקנה: משרד האוצר מאוד אוהב את כל החברות סוג ז' האלה. כמה שהשירות יותר גרוע, שחוסכים על כל דבר ושמשכורות הנהגים יותר נמוכות, זה כנראה מה שהכי טוב כיום לממשלה. לכן גם יאריכו להם את תקופות המכרזים למרות שהם לא מסוגלים להפעיל את הקווים כמו שצריך ולמרות אלפי התלונות נגדם. במקרה הזה תושבי פ"ת ובקעת אונו הם הקורבן של משרד האוצר.
 
ומה עושים עם החברות סוג ז' האלה?
במדינה נורמלית הם כבר מזמן היו עפים מהמכרז, אבל פה לא רק שלא עושים כלום, אלא אפילו נותנים להם להשתתף בעוד מכרזים. המסקנה: משרד האוצר מאוד אוהב את כל החברות סוג ז' האלה. כמה שהשירות יותר גרוע, שחוסכים על כל דבר ושמשכורות הנהגים יותר נמוכות, זה כנראה מה שהכי טוב כיום לממשלה. לכן גם יאריכו להם את תקופות המכרזים למרות שהם לא מסוגלים להפעיל את הקווים כמו שצריך ולמרות אלפי התלונות נגדם. במקרה הזה תושבי פ"ת ובקעת אונו הם הקורבן של משרד האוצר.
אני מסכים איתך בהחלט
הדרך שמתבצעת הרפורמה, וחלק גדול מהחברות שמפעילות את הקווים - כל זה מתבצע בצורה גרועה מאוד (אפשר אף לומר - הזויה לגמרי). מה שעוד יותר הזוי, הוא שלא נעשה כלום בנושא לאחר מכן, ומאוד קשה להבין את משרד התחבורה.
 
ומה עושים עם החברות סוג ז' האלה?
במדינה נורמלית הם כבר מזמן היו עפים מהמכרז, אבל פה לא רק שלא עושים כלום, אלא אפילו נותנים להם להשתתף בעוד מכרזים. המסקנה: משרד האוצר מאוד אוהב את כל החברות סוג ז' האלה. כמה שהשירות יותר גרוע, שחוסכים על כל דבר ושמשכורות הנהגים יותר נמוכות, זה כנראה מה שהכי טוב כיום לממשלה. לכן גם יאריכו להם את תקופות המכרזים למרות שהם לא מסוגלים להפעיל את הקווים כמו שצריך ולמרות אלפי התלונות נגדם. במקרה הזה תושבי פ"ת ובקעת אונו הם הקורבן של משרד האוצר.
רק תסביר לי, מה הקשר למשרד האוצר?
 

אורי404

New member
אז איך זה שאין קווים מזינים לתחנות הרכבת בפ"ת
למרות שזה איזור שהרפורמה כבר בוצעה בו?
אתה בטוח שאין?
בעבר היה קו מתחנת סגולה ואולי זה עדיין קיים. יש גם שירות לתחנת קרית אריה. בקשר לאיכות - זה כבר משהו אחר.
 

mister K

New member
נכון, לרבבות המשתמשים אין מושג.
למעשה לרוב האנשים אין מושג ברוב התהליכים שקורים במדינה, ואף אחד לא יכול להבין את כולם. אם לא ברור לך מדוע מתבצעת הרפורמה (בצורה מאוד עלובה אני חייב לציין, אך זה לא הנושא), היא בגלל שחברות כמו אגד ודן מקשות על משרד התחבורה והעיריות לבצע שינויים בתח"צ, ומכיוון ששתי החברות האלו מחזיקות (יותר נכון החזיקו) מעל 95% מקווי האוטובוס בארץ, אז למשרד התחבורה לא היה הרבה מה לעשות בנידון - גם אם הוא היה רוצה. לדוגמה, אפשר להביא את התח"צ לרכבת להרצליה (ויש עוד תחנות רכבת להן יש תח"צ עלובה), שהעיריה מאוד מתקשה לשפר אותה (נחש למה), ונאלצת להפעיל תח"צ בחינם על חשבונה לאיזור התעשיה. (ויש עוד דוגמאות, כמו הפעלת כרטוס משותף וכיו"ב). לרפורמה יש כמה מטרות, שחלקן מטומטמות (צמצום בסובסידיות), וחלקן מאוד חשובות (צמצום הכוח שיש לחברות התח"צ). כך שאולי במקומות מסויימים המצב דפוק יותר (ובחלק מהמקומות המצב טוב יותר), אבל אם השלב הזה לא יתבצע התחבורה הציבורית תשאר תקועה לעד, ושום פרוייקט רכבת בשום תקציב לא יוציא אותה מזה.
עצם הבעייה היא שהביצוע עלוב בהרבה מקומות.
למעשה שתי הערים היחידות אפשר לומר שבהן הרפורמה בוצעה בצורה טובה, הן באר שבע ואשדוד. וזאת מכיוון שבמכרזים האלה המטרה המרכזית הייתה שיפור השירות והורדת המחירים לנוסע. באו חברות רציניות והן עושות את העבודה בצורה טובה. הבעיה התחילה לאחר מכן כאשר שונו המרכזים. אז כבר לא היה איכפת לאף אחד מהנוסעים ומהשירות אלא רק מהחיסכון למדינה, וכך צצו להן חברות קיקיוניות כמו סופרבוס וקווים שלא יודעות לעבוד, זורקות ז** על הנוסעים, מעסיקות עבריינים שאף חברה אחרת לא הייתה מוכנה להעסיק ובמשכורות רעב וכן גם מורידות את רמת השירות תוך כדי צימצום תדירויות, תחזוקה לא הולמת של המכונות ובקיצור צימצום בכל מה שאפשר על מנת להרוויח כמה שיותר (כסף שהולך לבעלי ההון כמובן). הצרה היא שאין שום פיקוח על החברות האלה ונראה שבמשרד התחבורה ובמשרד האוצר אפילו די אוהבים את המצב הזה (אני בספק אם הם לא מודעים) מכיוון שכיום לאף אחד לא באמת איכפת משיפור התח"צ אלא רק מחיסכון כספי לאוצר, שגם ככה מרוויח יותר כסף ממיסוי על רכבים חדשים, אז למי איכפת! ובאשר לנתיב אקספרס, יסלחו לי משפחת עפיפי, אבל הם פשוט חאפרים במלוא מובן המילה. במשך עשרות שנים עפיפי ניהל את החברה שלו בצורה חאפרית וכך גם נראית נתיב אקספרס, על אף שהיא זכתה במכרז הראשון שבו הדגש היה עדיין על השירות והתימחור לנוסעים. בשל כך העברת קווי נתניה-ת"א לידי נתיב אקספרס לא תוביל לדעתי לשום שיפור בשירות ולמעשה לפי תנאי המרכזים של היום היא מיותרת לחלוטין ואני בספק אם הייתה מתבצעת אלמלא המכרז כבר הובטח לעפיפי לפני כשנתיים. ובכל אופן, ימים יגידו.
 
עצם הבעייה היא שהביצוע עלוב בהרבה מקומות.
למעשה שתי הערים היחידות אפשר לומר שבהן הרפורמה בוצעה בצורה טובה, הן באר שבע ואשדוד. וזאת מכיוון שבמכרזים האלה המטרה המרכזית הייתה שיפור השירות והורדת המחירים לנוסע. באו חברות רציניות והן עושות את העבודה בצורה טובה. הבעיה התחילה לאחר מכן כאשר שונו המרכזים. אז כבר לא היה איכפת לאף אחד מהנוסעים ומהשירות אלא רק מהחיסכון למדינה, וכך צצו להן חברות קיקיוניות כמו סופרבוס וקווים שלא יודעות לעבוד, זורקות ז** על הנוסעים, מעסיקות עבריינים שאף חברה אחרת לא הייתה מוכנה להעסיק ובמשכורות רעב וכן גם מורידות את רמת השירות תוך כדי צימצום תדירויות, תחזוקה לא הולמת של המכונות ובקיצור צימצום בכל מה שאפשר על מנת להרוויח כמה שיותר (כסף שהולך לבעלי ההון כמובן). הצרה היא שאין שום פיקוח על החברות האלה ונראה שבמשרד התחבורה ובמשרד האוצר אפילו די אוהבים את המצב הזה (אני בספק אם הם לא מודעים) מכיוון שכיום לאף אחד לא באמת איכפת משיפור התח"צ אלא רק מחיסכון כספי לאוצר, שגם ככה מרוויח יותר כסף ממיסוי על רכבים חדשים, אז למי איכפת! ובאשר לנתיב אקספרס, יסלחו לי משפחת עפיפי, אבל הם פשוט חאפרים במלוא מובן המילה. במשך עשרות שנים עפיפי ניהל את החברה שלו בצורה חאפרית וכך גם נראית נתיב אקספרס, על אף שהיא זכתה במכרז הראשון שבו הדגש היה עדיין על השירות והתימחור לנוסעים. בשל כך העברת קווי נתניה-ת"א לידי נתיב אקספרס לא תוביל לדעתי לשום שיפור בשירות ולמעשה לפי תנאי המרכזים של היום היא מיותרת לחלוטין ואני בספק אם הייתה מתבצעת אלמלא המכרז כבר הובטח לעפיפי לפני כשנתיים. ובכל אופן, ימים יגידו.
 
עצם הבעייה היא שהביצוע עלוב בהרבה מקומות.
למעשה שתי הערים היחידות אפשר לומר שבהן הרפורמה בוצעה בצורה טובה, הן באר שבע ואשדוד. וזאת מכיוון שבמכרזים האלה המטרה המרכזית הייתה שיפור השירות והורדת המחירים לנוסע. באו חברות רציניות והן עושות את העבודה בצורה טובה. הבעיה התחילה לאחר מכן כאשר שונו המרכזים. אז כבר לא היה איכפת לאף אחד מהנוסעים ומהשירות אלא רק מהחיסכון למדינה, וכך צצו להן חברות קיקיוניות כמו סופרבוס וקווים שלא יודעות לעבוד, זורקות ז** על הנוסעים, מעסיקות עבריינים שאף חברה אחרת לא הייתה מוכנה להעסיק ובמשכורות רעב וכן גם מורידות את רמת השירות תוך כדי צימצום תדירויות, תחזוקה לא הולמת של המכונות ובקיצור צימצום בכל מה שאפשר על מנת להרוויח כמה שיותר (כסף שהולך לבעלי ההון כמובן). הצרה היא שאין שום פיקוח על החברות האלה ונראה שבמשרד התחבורה ובמשרד האוצר אפילו די אוהבים את המצב הזה (אני בספק אם הם לא מודעים) מכיוון שכיום לאף אחד לא באמת איכפת משיפור התח"צ אלא רק מחיסכון כספי לאוצר, שגם ככה מרוויח יותר כסף ממיסוי על רכבים חדשים, אז למי איכפת! ובאשר לנתיב אקספרס, יסלחו לי משפחת עפיפי, אבל הם פשוט חאפרים במלוא מובן המילה. במשך עשרות שנים עפיפי ניהל את החברה שלו בצורה חאפרית וכך גם נראית נתיב אקספרס, על אף שהיא זכתה במכרז הראשון שבו הדגש היה עדיין על השירות והתימחור לנוסעים. בשל כך העברת קווי נתניה-ת"א לידי נתיב אקספרס לא תוביל לדעתי לשום שיפור בשירות ולמעשה לפי תנאי המרכזים של היום היא מיותרת לחלוטין ואני בספק אם הייתה מתבצעת אלמלא המכרז כבר הובטח לעפיפי לפני כשנתיים. ובכל אופן, ימים יגידו.
תראה בכל זאת המחיר ירד דרסטית אבל,בשביל
להוריד מחיר לא צריכים הפרטה ,שמשרד התחבורה יוריד את המחיר ,ויגרום לחיסכון בחיי אדם שעולים למדינה פי 1000 מכל הסובסדיות שלהם ,שלא לדבר על זיהום האוויר שלבד מהתאונות גם גורמות לחולים והרוגים והוצאות כספיות אדירות ,כך זה שמדינה מתנהלת עיי חאפרים .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה