החלטתי. מרצ!

eman70

New member
החלטתי. מרצ!

בגלל שאצל מרצ הקול שלי הכי אפקטיבי כשאני מגיע לבחירות, ומחליט למי לתת את הקול שלי, אני בודק מה הקול שלי יעשה כשאתן אותו לכל אחת מהמפלגות שמתמודדת עליו. אני בודק שלושה פרמטרים: 1. למה הוא ישמש בעת הרכבת הממשלה? 2. למה הוא ישמש במהלך הקדנציה? 3 איזו הצהרה עקרונית הוא מבטא? בואו נראה מה הקול שלי יעשה במרצ: 1. רק קול למרצ הוא גם קול בטוח למען המועמד המוביל של מחנה המרכז-שמאל (שכפי שנראה זו תהיה ציפי לבני), וגם קול שבטוח לא ילך לממשלת ביבי, או לממשלה עם ליברמן. 2. הנבחרת של מרצ היא נבחרת טובה, רעננה ופעלתנית, שתשתמש בקול שלי בצורה הטובה ביותר האפשרית: גם למען קידום שיוויון כלכלי וחברתי (ג’ומס, אילן גילאון ומוסי רז), גם למען זכויות אדם ולהפרדת דת ומדינה (זהבה גלאון, ניצן הורוביץ והלוואי שגם צביה גרינפילד), גם למען שמירה על הסביבה ופיתוח מערכת תחבורה ציבורית (ניצן הורוביץ, מוסי רז ואילן גילאון), גם למאבק בהתנחלויות (טליה ששון, אבו וילן ומוסי רז), וכמובן למען מניעת התדרדרות נוספת ביחסינו עם הפלסטינאים ומדינות ערב, והמשך המאבק למען שלום (ואת זה כמובן כולם, בראשות ג’ומס יעשו). אם היא תשב בקואליציה של לבני, היא תשפיע על הממשלה בכיוונים האלה, וככל שיהיה לה יותר כוח, היא תשפיע יותר. ואם היא תשב באופוזיציה של ביבי, הנבחרת הזו תוכל לבנות את מרצ כאלטרנטיבה סוציאל-דמוקרטית מרכזית לקראת הבחירות הבאות, אל מול המדיניות הכלכלית-חברתית הימנית-קיצונית של ביבי (שהוא ייבא אלינו אחרי כישלונה המהדהד בארץ המקור), ואל מול רפיסות “קדימה” ו”העבודה” שאו שיישבו בגועליצית ביבי-ש”ס-ליברמן, או שיחכו להזדמנות הראשונה להיכנס אליה. את האפשרות להיות שותף , בעזרת הקול שלי, בבניית האלטרנטיבה הזו - אסור לפספס. 3. קול למרצ הוא הצהרה בעד אידאולוגיה של שלום ושוויון, אבל גם בעד ראיה מפוכחת של המציאות. כל מלחמה וכל פעולה צבאית היא רעה. אבל לפעמים הם הכרחיות. ואז יש לעשות אותן במתינות, במינימום ההכרחי, ובלי התלהמות וחדוות מלחמה. רק מרצ נקטה בעת המלחמה בעזה בעמדה האחראית שאומרת שהיה מקום לפעולה צבאית, אבל היא הייתה צריכה להיות פעולה מוגבלת שתביא לחידוש הרגיעה עם החמאס. מרצ התנגדה למלחמה הממושכת ונטולת המעצורים שברק לבני ואולמרט פתחו, ופחדו לעצור גם כשרצו. מרצ קראה להפסקת אש מהיום הראשון. לכן הצבעה למרצ היא הצהרה שכוח צבאי הוא לא פתרון, אבל שלפעמים הוא דרוש לשם השגת פתרון מדיני. וזו הגישה בה אני מאמין. ומה שלא פחות חשוב, הצבעה למרצ, דווקא לאור הרשימה הנוכחית, היא הצהרה שאסור לתת למצב בטחוני לדחוק לשוליים את הנושאים הכלכליים, החברתיים, והאזרחיים. לכן, בבחירות האלה, בפעם הראשונה אחרי זמן רב, אני מגיע אל הקלפי ללא שום התלבטות. הפעם כל הקריטריונים מראים שההצבעה הנכונה בשבילי בבחירות האלה היא מרצ! זו ההשקעה הנכונה של הקול שלי. זו ההצבעה שבמבט לאחור אני אוכל להיות גאה בה לאורך כל כהונת הכנסת הבאה. והנה עוד אנשים שהחליטו להצביע מרצ: http://blogs.newmeretz.org.il/biglal/
 

GIOVANINI

New member
חבל שמרצ שמאל ולא מרכז

כי מבחינה חברתית היא צודקת הבעיה שמבחינה גם חמאס פרטנר
 
החמאס הוא גורם ריבוני בעזה.

מה בדיוק אתה רוצה שנעשה? שנעצום עיניים ונעמיד פנים שהוא לא שם? (ועזוב את מה שמרצ ספציפית אומרים...)
 

GIOVANINI

New member
איפה שינוי? :( צריך עדיין לבטל תכפייה הדתית

1. חוק טל, שמי שמשתמט מהצבא ,חרדים וערבים יעשו 3 שנים כדין וחובה של שירות לאומי , בנות שנתיים. 2. תחבורה ציבורית בשבת. 3. שמעמד הביניים יפסיק להישחק מהמסים ושהציבור הפרזנטים יתחילו לעבוד, ולא יקבלו כסף על כל ילד. 4. שכל אחד יאכל מה שהוא רוצה כשר או לא כשר שיהיה בחירה 5. נישואים אזרחיים נקווה שתבוא איזה מפלגה חילונית כלשהו שתרים את הנושא הזה חזרה
 
אתה רוצה שכל מי שבגילאים 18-21

יחיה תחת משטר קומוניסטי? למה זה טוב? למי זה טוב? מה אנחנו, רוסיה הסטאליניסטית? ולמה אתה רוצה את שינוי? הם כבר היו, ולא עשו כלום בנידון. בינתיים רק העבודה הצהירה שתקדם תחבורה ציבורית בשבת.
 

GIOVANINI

New member
והעבודה הסכימה לחוק טל

שזה החוק הכי שנוא עליי בכנסת, ואני לא רואה שהיא בדרך לטפל בה , אני 1999 כנער הייתי כל כך שמח שברק לקח והעבודה לקחה, זוכר דבר ראשון אמרו לברק רק לא ש"ס(שקיבלו 17 מנדטים אז) ובכל זאת צפצף על כולם ולקח אותם ולאחר שנתיים הקואליציה פורקה אז בקטע הזה ברק גמר אצלי ,ב2006 שוב הצבעתי עבודה לפרץ ושוב התאכזבתי. אז מה יקרה שהעבודה לא תאכזב שוב.
 
איך הוא היה אמור להרכיב קואליציה בלעדיהם?

רצית שהוא ירכיב עם רע"ם-תע"ל שהיא ש"ס האיסלאמית או עם בל"ד של עזמי בשארה שהיום חשוד בריגול? זה מאוד יפה להגיד "רק לא ש"ס" אבל רצון לחוד ומציאות לחוד. ברק בזמנו ניסה להעביר מהפיכה חילונית אבל בשל האינתיפאדה לא זכה להעמיד אותה בפני בחירות. בניגוד לקדימה וציפי ליבני שבכלל רוצה חוקה שתכיל אלמנטים של כפיה דתית, והצביעה נגד ברית הזוגיות פעמיים, על ברק אפשר לומר שהוא לפחות באמת מעוניין להפריד כפיה דתית ממדינה, גם אם יהיה לו בעייתי ליישם את זה בהרכב הכנסת שיקבל. עם זאת, אם תזכר בכהונתו של ברק, הוא היה נכון לגמרי לפרק את הקואליציה בשביל להעביר מהלכים שהתחייב להם ולהעמיד אותם בפני בחירות. אפשרי (אם כי לא הייתי מתחייבת על זה) לצפות לכך גם הפעם. לגבי חוק טל - בג"צ דרש לעגן את אי גיוס החרדים בחוק. היות ואי אפשר לגייס אותם בצורה גורפת, זה מה שיצא. אני מסכימה שצריך להסדיר את הפטור לציבור החרדי בדרך אחרת, ולא להפוך כל חרדי ל"תורתו אמנותו" שכן אלה שנמצאים בסטטוס הזה לא עובדים. אבל אם אתה חושב שבלי חוק טל חרדים יגוייסו בצורה גורפת אתה לגמרי חי בפנטזיה (שלמען האמת, לא ברור לי למה אתה עד כדי כך מפנטז עליה. מי בכלל צריך את זה בצבא?).
 

GIOVANINI

New member
אני יודע שהצבא לא צריך אות רוצה שיוויון

שיעשו 3 שנים שירות לאומי ויקבלו שכר כמו החיילים או לא פחות כי בכל זאת רק שירות לאומי אבל שיהיה ע"פ חוק!!. האמת בקטע עם ש"ס צדקת ניסיתי להרכיב קואליציה ויצא לי 56 לכן זה או ליכוד או ש"ס או המפלגות הערביות
 
אבל אין שוויון, וגם לא יהיה

גם בין החיילים אין שוויון. יש מי שמסכן את חייו ויש מי שמכין אספרסו קצר. אתה לא חושב שבמקום ערך קומוניסטי כמו "שוויון" עדיף שהחיילים, לפחות הלוחמים, אשכרה יקבלו שכר אמיתי ולא "שכר", במקום שהמשק יפסיד מדבר כ"כ מזעזע כמו שירות לאומי גורף? אתה יודע מה דבר כזה יעשה לישראל כמדינה חופשית, שלא לומר למשק?
 
ישראל ביתנו מייצגת את השנאה שהייתה אופיינית

אצל שינוי. שנאה לערבים, שנאה לחרדים, שנאה להומואים... שנאה לכל מי שלא הם. אני מצביע למרצ כי היא משנה דברים לא מתוך שנאה, אלא מתוך כבוד לזכויות האזרח!
 

MIIKLE

New member
אני מסכים איתך שיש להצביע לפי האידאולוגיה

עם כל הכבוד אני מעדיף יריבים אידאולוגיים עם עקרונות במקום להצביע למפלגה חסרת זהות אידאולוגית שהולכת כזיקית לאן שנושבת הרוח ובהעדר עקרונות עשתה את תאוות הבצע והשחיתות לאידאולוגיה. הבחירות האלה הם בחירות של האידאולוגיים מול המושחתים ומחפשי הג'ובים אל תתנו לשחיתות לנצח!!!
 

המחבט

New member
חבל שמפלגת שמאל איכותית כ"כ

תומכת באופן גורף בוויתור על רמת הגולן.
 
מרצ תומכת במו"מ עם הסורים כנושא הגולן על הפרק

לא נכון להציג את זה בצורה כזו שמרצ רק חולמת לתת לאסד את רמה"ג... חוץ מזה, עיקר התפקיד של מרצ יהיה בנושא החברתי-סביבתי.
 

the new L

New member
מדוע מרצ מתנגדת לחופש ההפגנה?

שמתי לב שבאופן קונסיסנטי מרצ קוראת למשטרה למנוע הפגנות של אנשי ימין קיצוני. זוהי תפיסה אנטי-ליברלית באופן מובהק. מדוע מרצ נוהגת כך?
 
מרצ עתרה לבג"צ נגד המעצרים המנהליים

של פעילי ימין קיצוני. מרצ נגד הפגנות פרובוקטיביות של אנשי ימין קיצוני ביישובים ערביים, זה לא תורם כלום לדו-קיום שאנחנו רוצים לקיים כאן. זה רק מזיק למדינת ישראל.
 

the new L

New member
כלומר - מרצ נגד חופש ההפגנה

של מי שלא מחזיק בדיעות כמו שלה. גם מצעד הגאווה בירושלים גורם לכעס בקרב חלק מהאוכלוסיה המקומית. האם גם זה פוגע לדעתך בדו-קיום, ולכן צריך לבטל אותו?
 
המקרה של מצעד הגאווה הוא שונה ביסודו

בתוך העיר ירושלים יש אנשים רבים מהקהילה הגאה וזכותם לבטא את רגשותיהם במקום שבו הם חיים, מה עוד שהתכנון היה לעשות את זה באופן צנוע ולא במקומות רגישים (שכונות חרדיות או מקומות קדושים) ולא במתכונת כפי שמתקיימת בת"א. באום-אל-פאחם אין אנשי ימין יהודי ולכן תהלוכה של מרזל, בן-גביר וחבריו שם היא פרובוקציה לשמה ואין לה שום מטרות דמוקרטיות.
 

the new L

New member
עצוב שאתה תומך בזכותה של האלימות

לכפות את דעתה, וכך גם התנועה שלך. יש לכבד את החוק בכל מקום. זכותם של אנשים לקיים מצעד גאווה בתוך שכונות חרדיות. וזכותו של מרזל לצעוד באום אל פאחם. למה אתה חושב שלאנשים אלימים מותר לכפות את דעתם על אחרים?
 
למעלה