הטיפ של מיכל, הביצוע והמסקנות שלי..

eytcor

New member
הטיפ של מיכל, הביצוע והמסקנות שלי..

לפני כשבוע הגיע מיכל עם טיפ מאינסטנבול: מתקן חימום פשוט וחסכוני לוורמיקולייט. מאחר ובימים אלו אני מעמיד Set Up להתחיל ליצור באש ומאחר ואני פריק ידוע ל-DIY אמרתי לעצמי (ולכולם): טיפ בזמן. אז נגשתי ליצר את המתקן המהולל. התמונה המצורפת ניתן לראות את האביזרים הדרושים למתקן. עלות המוצרים כ-40 ש"ח. מימין לשמאל: עציץ הטרה קוטה, בית המנורה, עצוואר עליו יוברג בית המנורה (בהמשך העבודה הוא קוצץ לשליש מאחר והיה ארוך מדי) וכבל חשמל הכולל מפסק חשמלאי ותקע. שימו לב כי החור המקורי של העציץ היה רחב מדי, אז מצאתי דיסקית שהתלבשה בול על החור (כמה מכות בפטיש הכניסו אותה בכוח).
 

eytcor

New member
מתחילים להרכיב

מעבירים את החוט החשמל דרך חור של העציץ ודרך הצוואר מברזל ומחברים לבית המנורה.
 

eytcor

New member
מבריגם את בית המנורה על הצוואר

שמתחבר לעציץ עם בורג מבהצד החצוני שלו
 

eytcor

New member
מחברים את בית המנורה ומוסיפים

נורה. טעות ראשונה: מאחר ולא היתה לי בבית מנורה פנויה בעוצמה של 75W לקחתי מנורה של 100W
 

eytcor

New member
מוסיפים את הוורמיקוליט ומדליקים

התחיל לצאת ריח קצת מסריח אבל נסבל. החלטיתי להריץ את העסק הרצת מבחן והשארתי את העסק דולק. מדי פעם דחפתי יד. היה חם לא 300 מעלות אבל היה חם. למרות ספקותי שהעסק יחזיק מעמד השארתי אותו דולק והלכתי. אם זו היתה טעות או לא אני לא יודע. אבל אני חשבתי שזה לא יחדיק מעמד.
 

mikirosen

New member
קיר מצופה עץ מול המבער !!

לא בטיחותי והיתי אומר מסוכן.
 

eytcor

New member
ראיתי אש דולקת?

לשולחן יש גלגלים שמנידים אותו למרכז הבקתה
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
איתן כל הכבוד

ביצוע יוצא מהכלל,אני חושב שכולם הבינו וכבר נוצרים פקקי תנועה בכניסה למשתלות, לגבי קיא העץ, אני יודע שהתמונה להמחשה בלבד, אם פעם באמת תרצה לעבוד בזוית זו העמד בלוק איטונג כהגנה מול האש. אני מזמין את עצמי לטכס הפתיחה, זה יהיה בשיבה מהודו? גם הקלמרה שתופסת את המבער כמו הקטע של המנורה שלא היתה, אז הוסף לרשימת ההוצאות קלמרה קטנה כדי שנוכל לשבת שם.
 

eytcor

New member
תודה. עמלתי הרבה על התיכנון, ההזמנה

והאיבזור של הפינה הזו.
 

eytcor

New member
אחרי כחצי שעה.... הסוף המר.

לא. הבקתה לא עלתה באש. לפחות זה. את העסק השארתי בבקתה שנמצאת בחצר האחורית שלי. לאחר כחצי שעה הצצתי החוצה וראיתי כי הביקטה חשוכה (רק האור שבקע מהמתקן היה דלוק). אמרתי לעצמי: יופי המנורה נשרפה. נסיתי להדליק את התאורה של הבקתה אבל מסתבר שהחשמל קפץ. היום לאחר שכל העסק התקרר רוקנתי את הוורמיקוליט וראיתי של רק חרוזים שמוצאים מן האש חוטפים שוק טרמי: גם בית המנורה התפרק מהחום והותך כולו. לאחר הוצאת המנורה, הוא התפורר לי בידים. המנורה דרך אגב לא נשרפה. אז איפה טעיתי (אם בכלל): 100W במקום 75W, אולי בית המנורה היה צריך להיות מחוץ לעציץ, יש אפשרות בכלל להוציא אותו מחוץ לעציץ (ע"י אולי הגדלת החור והגבהת העציץ)? בכל מקרה היה נחמד ומעניין.
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
המשך לנסות

היתי ממשיך בניסוי עם שינוי קל בית מנורה מחרס, חוט חשמל שמיועד להלוגן. אל תרים ידיים , כל הכבוד, מה כבר היתה פתיחה ? אתה מא.... למה לא אמרת?
 

forestdevil

New member
ואו איתן, כל הכבוד!!!!

תודה על השיתוף, ותודה על הצילומים. אני פשוט מבסוט ממך! אני גם רואה שהסתדרת עם מבער כבר, אז מזל טוב כפול 2. אני אראה אם אני יכול להכניס את השרשור הזה לטאגליינס או משהו, חבל שיאבד. הצעה קטנה. אולי כן רצוי שבית המנורה יהיה בחוץ? אם כן, אז עם מקדח כוס ניתן לקדוח חור גדול יותר, אבל ברור לי שאת זה אתה כבר יודע, ההצעה שלי, היא לא לשים את העציץ על השולחן. אולי לקנות מעמד של שלוש רגליים כזה מאותה משתלה ולהניח אותו בפנים? כך גם לא תהיה בעייה עם זה שהמנורה בחוץ. כל מקרה, אני אוהב את הרעיון הזה, תודה למיכל. זה נראה גם מאוד דקורטיבי. אור.
 

eytcor

New member
../images/Emo67.gif איך לא חשבתי על זה......

אני שובר את הראש היכן להניח את העציץ כבר יומים. ברור לי כי על השולחן זה לא המקום. חשבתי אולי להצמיד לשולחן מדף בצד עליו אניח את זה. הפתרון של מעמד עציצים פשוט נפלא. יש לי כמה במחסן, אבדוק זאת היום. בקשר למבער, אכן הסתדרתי אך עדין לא מצאתי מישהו שיבוא להתקין לי את מערכת הגז מהמיכלים מחוץ למבנה לתוך המבנה. ואם כבר בעיניני גז: אני שובר את הראש מהיכן להעביר את גז הבישול לבקתה. האם לחבר את המערכת בבית שדורשת מעבר מתחת למדרכה ומתחת למדשאה והינה פתרון כמעט בלי ניתן למימוש או לקנות בבלון חדש אז יש תוספת השקעה. נכנסתי ביום שישי למחסן שבמשק של ההורים שלי ומה רואות עיני: מיכל 48 ק"ג עומד ומחכה יגאלו אותו משעמום. אז גאלתי אותו והבאתי אותו אלי הביתה. עכשיו צריך רק למלא אותו.
 

zfard

New member
אז הנה,

פתרת לעצמך את הדילמה! יש בלון שמחכה שימלאו אותו, לא צריך להרים מדרכה ודשא
אחלה בקתה יש לך איתן!
 
למעלה