היום בחדשות ערוץ 2 ב- 20:00

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
אוי ואבוי בלי אדנים

ממש לא נכון.
נסעתי בטראמים הישנים וגם החדשים של מלבורן. אולי העיר המערבית עם הכי הרבה טראמים, בעצם גם אמסטרדם (גם בה הייתי). במו עיני ראיתי בטראמים הישנים מהירות של 65 קמ"ש. בחדשים אפשר בקלות להגיע גם ל-70 קמ"ש. אני מדבר על קטעים שבהם היא יצאה מחוץ למרכז העיר ונסעה שם בכמה שדות שבהם היו ממש פסי רכבת ולא פסי טראם. בבטון/אספלט בתוך העיר הפסים ללא אדנים (כמו במפגש כביש-מסילה בארץ) ואילו באותם שדות היו פסי רכבת רגילים (עם אדנים כל כחצי מטר או מטר). רכבות תחתיות מהירות הנסיעה בין התחנות היא בין 60 ל-80 קמ"ש. מה שטראם מודרני מסוגל די בקלות לעשות. כמו כן, נהגים לא יעזו לגנוב את הנתיב של הטראם. הם יפחדו הן מהתאונה והן מדוחות. אני משוכנע שישימו המון שוטרים בשבועות הראשונים לאכוף אי נסיעת רכבים בנתיבי הטראם.
אוי ואבוי בלי אדנים
הם עם אדנים עוד איך....הם פשוט מכוסים באספלט\בטון.
 

קובי לו

New member
ערן, פסי הרכבות באוסטרליה

אוי ואבוי בלי אדנים
הם עם אדנים עוד איך....הם פשוט מכוסים באספלט\בטון.
ערן, פסי הרכבות באוסטרליה
מעבר להיותם ברוחב לא סטנדרטי בהרבה מקרים. כן, זה מוזר אבל זה ככה. הכוונה לטראמים וגם לרכבות הפרברים החשמליות (רכבות כבדות). הרכבות הבינעירוניות הרוחב הוא סטנדרטי של כ-1.45 מ' בערך (נו הרוחב הרגיל, אני יודע שזה טיפה פחות לא צריך להיות תמיד יקה פוץ). בהרבה מקרים, למשל רכבת הפרברים של מלבורן כשהיא מתקרבת למרכז העיר הפסים הם מעל למשטח בטון, מעל, כל גובה הפס, שזה בערך 10 עד 20 ס"מ, בולט מעל הבטון ואתה רואה שאין אדנים. כל פס מחובר לבטון בזוג מלקחיים קטנטנות עם ברגים ויש את המלקחיים הקטנות הללו כל חצי מטר או מטר, כאילו היו אלו אדנים. אבל האמן לי, באותם קטעים לא היו אדנים (אני מדבר על רכבת הפרברים ולא הטראמים). כשהיא מגיעה למרכז העיר היא הופכת לרכבת תחתית המבצעת במלבורן מסלול מלבני מתחת לכל אזור המרכז של העיר.
 

fireman

New member
משטח בטון יכול להוות תחליף לאדנים

ערן, פסי הרכבות באוסטרליה
מעבר להיותם ברוחב לא סטנדרטי בהרבה מקרים. כן, זה מוזר אבל זה ככה. הכוונה לטראמים וגם לרכבות הפרברים החשמליות (רכבות כבדות). הרכבות הבינעירוניות הרוחב הוא סטנדרטי של כ-1.45 מ' בערך (נו הרוחב הרגיל, אני יודע שזה טיפה פחות לא צריך להיות תמיד יקה פוץ). בהרבה מקרים, למשל רכבת הפרברים של מלבורן כשהיא מתקרבת למרכז העיר הפסים הם מעל למשטח בטון, מעל, כל גובה הפס, שזה בערך 10 עד 20 ס"מ, בולט מעל הבטון ואתה רואה שאין אדנים. כל פס מחובר לבטון בזוג מלקחיים קטנטנות עם ברגים ויש את המלקחיים הקטנות הללו כל חצי מטר או מטר, כאילו היו אלו אדנים. אבל האמן לי, באותם קטעים לא היו אדנים (אני מדבר על רכבת הפרברים ולא הטראמים). כשהיא מגיעה למרכז העיר היא הופכת לרכבת תחתית המבצעת במלבורן מסלול מלבני מתחת לכל אזור המרכז של העיר.
משטח בטון יכול להוות תחליף לאדנים
לא יכול להיות פס שלא מעוגן למשטח כלשהו.
 

traiNir

New member
או,כמה שאנשים לא מבינים את העניין!|

אתה יודע בכלל מה אתה מדבר ?
איזה זיהום אויר יש ברכבת קלה, איזה ? זו רכבת חשמלית. מדוע יהיו פקקים? הרי שבחלק מהדרך היא רכבת תחתית, דבר שלא גורם לפקקים ובחלק אחר יש לה נתיב מיוחד משלה. באף מדינה בעולם, אבל באף מדינה בעולם רכבת חשמלית קלה לא גורמת לפקקים. ראה אמסטרדם, בריסל, פראג, בודהפשט, מלבורן, וינה, סידני, סן פרנסיסקו ועוד כמה עשרות ערים בינוניות עד ענקיות בעולם. שמתי לב שבשבוע האחרון אתה כתבת שטויות בכמויות מסחריות כאלו, שאפילו במחסני ערובה של כל נמלי מדינת ישראל אין מקום בשבילם! אתה, למשל, בעד התחנה המרכזית הישנה בבאר-שבע, אתה נגד רכבת תחתית באזור ר"ג - ת"א ובכלל נראה לי שאתה לא יודע מה אתה רוצה חוץ מלקטר נגד כל דבר טוב ולרצות כל דבר רע. לילה טוב.
או,כמה שאנשים לא מבינים את העניין!|
 

oshri5917

New member
הרכבת הקלה (הקשה)

או,כמה שאנשים לא מבינים את העניין!|
הרכבת הקלה (הקשה)
למה יעשו את זה מבת-ים דרך שדרות ירושלים דרך פתח תקוה ז'בונסקי ברמת גן בני ברק לפתח תקוה ולא בצפון תל אביב ורמת השרון כי באיזור שרוצים לעשות את הרכבת הקלה(הקשה) לא גרים עשירים כמו בצפון תל אביב ורמת השרון
 

Image of me

New member
ועכשיו בעברית בבקשה?

הרכבת הקלה (הקשה)
למה יעשו את זה מבת-ים דרך שדרות ירושלים דרך פתח תקוה ז'בונסקי ברמת גן בני ברק לפתח תקוה ולא בצפון תל אביב ורמת השרון כי באיזור שרוצים לעשות את הרכבת הקלה(הקשה) לא גרים עשירים כמו בצפון תל אביב ורמת השרון
ועכשיו בעברית בבקשה?
 

קובי לו

New member
לא רוצה להרגיז את ערן הכבאי...

ועכשיו בעברית בבקשה?
לא רוצה להרגיז את ערן הכבאי...
אבל אחת משתיים. או שהוא מלה המתחרזת עם האיבר הפנימי טחול, או שהוא באמת לא יודע מה הוא רוצה מעצמו וגם מאיתנו. חבל להכביר מילים ולענות לו. אחד שגם נגד רכבת תחתית באזור ר"ג-ב"ב-ת"א וגם בעד התחנה המרכזית הישנה בבאר-שבע (רק על אחד מהם הייתי מתפלץ אז על שניהם יחד ?!) ??????
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה