ואתמול... (זה קשור ל-303).
קודם כל, אני לא זוכר טוב מאוד מה שנאמר במדויק, ומי שהיו נוכחים אתמול בהשקת האוטובוס החדש, מוזמנים לתקן אותי. אתמול בעת השקת האוטובוס החדש, אמר מנכ"ל מרצדס שהם מעוניינים להצליח כמו ההצלחה של מרצדס בארץ בתקופת ה-303. 303 היה דגם שולט באגד, ועדיין ניתן לראות כאלה ממודל 86 ו-87 אצל חברת נצרת וגם בשירות נתיב אקספרס. יש גם כאלה שנוסעים אצל חברות הסעה פרטיות, כמו אביבי עובדיה, טיולי אסיף ועוד. אתמול. אחרי שנסנו למפעל "הארגז", המתנתי לקו 561. קיוויתי שיגיע איזשהו "ברק" או "מארס", שאלה המרכבים ההכי נוחים. הגיע... 84-502-01 - 303 אדום והופתעתי לטובה. למרות שהוא לא מושקע במיוחד, זהו עדיין אוטובוס-סוס עבודה במלוא מובן המילה. המרכב עצמו (של "הארגז") לא עומד בסטנדרטים של המרכבים של היום, גם המזגן לא ממש חזק. יחד עם זאת, האוטובוס שקט מאוד. ומדובר פה על אוטובוס שתוכנן בשנות השבעים. כיום, ה-303 נופל מהמרצדסים החדשים יותר, מהמאנים HOCL ומוולוו B12B. אבל, זה כיום. בשנות השמונים, 303 היה פריצת דרך. היום, לפי מה שאני שומע מנהגים ה-404 והOC500 עולים בנקודות על אוטובוסים אחרים. ב-303 זה לא היה ככה. ה-303 היה מנצח בנוק-אאוט את כל שאר האוטובוסים עם האמינות שלו ועם השקט שלו ועם השלדה המתקדמת לאותה תקופה. ומה כיום מבחינת שיווק? אחרי ה-303 היו ה-404, שהם אצל אגד בלבד ודגמי ה-01834 שהם נפוצים מאוד על מרכב ואן-הול, כמו מה שיש אצל "מרגלית", "סופרבוס", "חברת נצרת הסעות", "נתיב אקספרס" וגם אצל הרבה מאוד חברות הסעה פרטיות, כמו: אירוס-ירוחם, ישראל און-ליין ועוד ועוד וגם על מרכב "ברק". עכשיו יש את הOC500, שהוא אולי לא אוטובוס פורץ דרך כמו ה-303 (וגם ה-404), אבל, לפי מה שנראה כעת, הוא הולך להצליח מבחינת מכירות. לא רק אגד ועפיפי רוכשים אותו, אלא חברות פרטיות, כמו מסיעי הורדים, וגם עוד חברות שונות. ניתן לראות את זה מתמונות ההשקה, שצילם הדרומי.