היישוב שלי
בואו תשתפו

היישוב שלי
בואו תשתפו

כל אחד מאיתנו גר במקום אחר, וחלקנו נדדנו עם השנים ממקום למקום.
רוב האנשים יכולים להעיד שאי אפשר באמת להכיר עיר או ישוב כלשהו בלי לחוות את חווית המגורים במקום, אבל אני בעד שכל אחד יספר בקצרה על עיר/יישוב מגוריו, על היתרונות והחסרונות, על האווירה הכללית במקום ו-אולי זה יעזור לאנשים ששוקלים להחליף מקום מגורים.
 

im mitzi

New member
גני תקווה

אחרי 10 שנים בדירות שכורות ברמת גן החלטנו לעבור קרוב יותר להורים והגענו לגני תקווה.
אני אוהבת את גני תקווה שמאוד מזכירה לי את יישוב נעוריי (שוהם), השקט והשלווה, העובדה שאין רמזורים, הבתים הפרטיים לצד הבניינים החדשים, ההתפתחות העירונית והפעילויות לילדים ולנוער.
זה יישוב שמתאים בעיקר למשפחות, אם כי אני מכירה גם כמה רווקים שגרים כאן.
 

נמרוד2016

New member
כפר סבא


יש פה הכל, קניונים, כמה בתי קולנוע, אם חסר משהו, אני נוסע לרעננה, גם מחלקת הקיימות בעיריה עושה עבודה מצויינת (עמדות מחזור נגישות בכל העיר, מיחזור פסולת אורגנית לקומפוסט)
 

קלייטון.ש

Well-known member
אני שוכר יחידת דיור בגליל המערבי על הגבול עם לבנון

יישוב בסביבה של ראש הנקרה, שלומי, וכולי.
יחידה גדולה של 70 מ"ר, עם עוד חצר פרטית באותו גודל, 2500 ש"ח לחודש (כולל מיסים ומים).
מי שאוהב עצים, במרחק הליכה קצר נמצא יער חניתה.
מי שאוהב ים, אפשר ללכת ברגל אבל בנסיעה (אפילו באופניים) הים במרחק כמה דקות.
מכל עבר רכסים מיוערים, ובדרך כלל שקט גמור.
תחבורה ציבורית לא משהו, בלשון המעטה, אבל אחרי שלומדים את הזמנים של האוטובוסים אפשר לתכנן את היום מראש בהתאם, ומתרגלים.
הבעיה בסביבה היא למצוא עבודה כשכיר. אבל מי שיכול לעבוד מהבית או מי שיוזם עסק, זה המקום בשבילו.
 
ראשון לציון

העיר שאני גרה בה רוב חיי, גדלתי בראשל"צ וכיום אני גם גרה בה כבוגרת בדירה שכורה. אם כי הייתה תקופה של 9 שנים שגרתי בת"א ולפני כ-8 שנים חזרתי לראשון.
אז אני יכולה להשוות את ראשון רק לתל אביב: היתרון הוא כמובן המחירים הזולים יותר בהשכרת דירות ועדיין אפשר גם עם תחבורה ציבורית להגיע לתל אביב ולמקומות אחרים. יש לי לפעמים מחשבות לעבור לגור בפריפריה כדי שאוכל לשכור דירה יותר זולה או אפילו במחיר שאני משלמת בראשון אבל יותר מרווחת. אבל לא מעלה על דעתי לחזור לת"א.
חסרונות? הייתי אומרת רעש וצפיפות, אבל זאת עיר, ואני מניחה שראשון מהבחינה הזאת לא שונה מכל עיר אחרת.
 
רמת גן

עיר שינה ששינתה את פניה והתפתחה מאוד בתקופה הלא קצרה שאני גרה בה, כשגבעתיים השכנה בכלל עברה שינוי משמעותי.
אני מתייחסת לשתיהן ביחד, כי מדובר בערים צמודות שבשביל לעבור מאחת לשניה צריך כולה לעבור כביש (ולא תמיד שמים לב שעברתם רשות), וכמו שאני נוהגת לומר - במדינה מתוקנת הן היו עיר אחת.
&nbsp
אז - מדובר בערים שגרים בהן הרבה צעירים, שרק הולכים ומתרבים ככל שבת"א נהיה יותר ויותר יקר, כלשצד זאת יש בהן את היתרונות עבור משפחות - גם צעירות וגם פחות צעירות. בהיבט של הצעירים, מקומות הבילוי התרבו באופן שכבר לא צריך לנסוע לת"א בשביל לשבת במקום שווה, ואם במקור כשרק הגעתי לר"ג היה חסר לי הקטע של הפאב השכונתי שאפשר לרדת אליו בספונטניות, היום אפשר כבר לבחור לאן ללכת במרחק הליכה. גם מבחינת סופרים, פארמים פיצוציות וכו' - יש הכל. אני מודה שאת האווירה של ת"א אי אפשר להחליף, אבל גבעתיים נותנת פייט מכובד בהחלט ורמת גן נשאבת לזה.
&nbsp
לצד זאת יש את היתרון המובהק של גוש דן והגישה הנוחה לכל מקום בעצם, ומבחינת תחבורה ציבורית יש גישה פחות או יותר לכל מקום, הודות לגישה הנוחה למסופי תחבורה מרכזיים + לבני ברק, שמי שלא יודע יוצאים ממנה אוטובוסים פחות או יותר לכל מקום בארץ.
&nbsp
חסרונות:
יקר לגור פה, גם מבחינת הארנונה וגם מבחינת שכ"ד וההיצע של הדירות הקטנות שרק הולך ומצטמצם, ההתחדשות העירונית (קרי - פינוי בינוי) מגדילה את הבעייתיות הזאת. אבל עדיין זול לעומת ת"א, ומי שגרים בדירות שותפים בכלל יכולים להסתדר.
חשוב לבחור איפה לגור בתוך העיר עצמה, במיוחד בר"ג שבנויה מאוד לא טוב, ויש פערים עצומים בין החלקים שלה, מה שמתבטא גם בשממון בחלקים מסוימים וגם בתחבורה בעייתית.
לבעלי רכבים אוסיף המלצה - אל תחשבו אפילו לגור בדירה בלי חניה בטאבו, כי למצוא חניה יכול להיות מאוד מייאש.
 

gal-or

New member
גבעתיים

אני גרה בדירה משלי. מה שאני אוהבת בעיר הזאת שהכול קרוב מאוד וגינת הכלבים הגדולה בגוש דן נמצאת בפארק גבעתיים.
 
למעלה