הייתי חייבת - אפרופו ילדינו האומללים

lollla

New member
הייתי חייבת - אפרופו ילדינו האומללים

אני אגעתי למסקנה שלולי שלי הוא אחד הילדים המאושרים והמטופחים שהכרתי בחיי בגן הוא תמיד הכי מושקע ולמה אני מספרת - אני בדרך כלל לא מרכלת
אבל נתקלתי לאחרונה בתופעה מדהימה תרתי משמע בקאנטרי שאנו הולכים אליו. ילדה אחת בת 6 וחצי, בת להורים "נורמטיבים" לחלוטין, לא גרושים, אני מכירה אותם מהעבר, מסתובבת עם עצמה בין החוגים בכפר. ראיתי אותה יום אחד לבדה בחוג ב-4 וחצי, ואח,כ במרגש המשחקים. עכשו, זה אפילו לא קיץ וב-5כבר חושך מוחלט!1 ב-6 הילדה התחילה להתחנן אלי להתמש בנייד שלי ואחרשהבנתי שזה לא סתם ניג'וס, כי ביקשה גם מעוד אישה, התעניינתי. והתברר לי שהאימא אמורה לבוא לאסוף אותה ב-6 וחצי. התקשרתי מיד לאימא, שאגב, מאד נחמדה ואישה מאד משכילה, והתברר לי שלילדה אין סיבה לדאגה כי היא קבעה איתה ב-7 לאסוף אותה. אני הרגשתי רע, וקשה לי עם השחרור הזה של ילדים כה רכי בשים. מה עם פדופילים? מה עם תשומת הלב לילד? אם זה מה שקורה כשילדים באים בקלות, כלומר, לפי הספר, חתונה, הריון.? אני רואה הרבה ילדים מתרוצצים בפארקים לבד או כשאחיהם הגדולים שומרים עליהם, ואני משגעת - האם אי לא נורמלית שאני שומרת על אוצרי יחידי בכפפות של משי? האם זה תוצאה של המאמץ הרבה שהשקענו כדי להביאם? האם ילדינו לא בעצם מרויחים, בצורה מאד אירונית, מהדרך ה"עקומה שבה הבאנו אותם? גם אני לא סופר אמא, ולוקחת יחסית חופש מהילד במשך היום, אבל הכל מסתובב סביבו. האם זה טוב יותר .? רע יותר? טוב, כל מילה פה תהיה מיותרת
 

lollla

New member
אוף - הבולעת הזו - חסרות אותיות

להשתמש בנייד רכים בשנים האם זה ואני משתגעת האם אני המאמץ הרב
 

אורora

New member
לא לא ולא

אני מכירה המוני משפחות דו הוריות. מהסוג שמתפקד היטב ( כלפי הילדים) וגם משפחות גרושות. ולא הילדים שלי לא יותר מטופחים, לא יותר מושקעים ולא יותר אהובים. וגם במשפחות הללו הילדים הם מרכז העולם. בדיוק כמו אצלי. זה שאת מכירה מקרה של ילדה מוזנחת לא אומר כלום. אין לזה קשר לא לסוג ההורות, לא לדרך בה הובאו הילדים לעולם וגם לא למבנה המשפחתי. יש לזה קשר להורים לא ראויים. וגם אמהות יחידניות יכולות להיות לא ראויות בדיוק באותה המידה. ( מעולם לא ראיתי בשום מקום ילד בגיל של הבת שלי מתרוצץ בפארקים לבד.)
 

נוRית

New member
../images/Emo45.gif

פעם, באיזהשהו דיון, עוד בשלב ה"טרום", כתבתי שאצלנו, היחידניות, חושבים ומתכננים הרבה יותר לפני הבאת הילדים, מאשר במשפחות "נורמטיביות", ששם זה די "טבעי" שאחרי החתונה (ולפעמים אפילו לפני) עושים גם ילדים... אבל אני כלכך מסכימה עם אורורה - לאחר שכבר יש לנו ילדים, ולא משנה כמה התאמצנו ותכננו וחשבנו... ברגע שאנחנו הורים - כל אחד לוקח את ההורות שלו למחוזות אחרים... וגם אני מכירה משפחות ממשפחות שונות, ובלי קשר לסוג המשפחה - יש ילדים שנותנים להם יחותר "חופש מחיה" ויש כאלה שפחות (ואגב, גם אותי קצת "מזעזע" לראות ילדים קטנים שמסתובבים בלי הוריהם במקומות שלעניות דעתי נוכחות ההורה חשובה)
 

ענת 5555

New member
../images/Emo45.gif

מסכימה עם כל מילה של אורורה. זו ילדה מוזנחת, והקשר להשכלה של האמא הוא מקרי. זה מריח כמו מקרה שלמעשה צריך לדווח לפקידת סעד לגביו. לא מייצג שום קטגוריה. אולי קטגוריה של משפחות פסאודו נורמטיביות.
 
אכן כך ../images/Emo13.gif

במקרים רבים התוצאה של הגיבוש העצמי שלנו, בכל הנוגע להבאת ילד לעולם, יוצר ילדים שמורים, מטופחים ומתוחזקים יותר מילדים אחרים. אבל אין לי ספק שישנן גם אימ"ב אחרות, בדיוק כפי שישנם ילדים ל- 2 הורים אחרים. ובקיצור, איכות ההורוּת נוצרת לא מכמות ההורים אלא מטיבם.
 

dafnapo

New member
התופעה שאת מתארת

מוכרת לי ממועדוני ספורט ואפילו מקלאב הוטל באילת. הורים שבאים לנופש ומשאירים את ילדיהם בחדר טלויזיה/יצירה במשך שעות בזמן שהם הולכים לעיסוקים אחרים. אני מסכימה עם כל מי שאמרה שזהו סגנון הורות (בעיני יותר lack of style) אחר מזה של הורים משקיענים והוא לוא דווקא תלוי במספר ההורים במשפחה אלא בטבעם.
 
למעלה