היי. אפשר לשפוך מהלב?

היי. אפשר לשפוך מהלב?../images/Emo7.gif

מאז שאני זוכרת את עצמי היחסי בין אימי וביני - לא עמד בקו האושר וההבנה. 2 גדיות - לא מבינות אחת את השניה, כל אחת עקשנית בדרך שלה ועוד המון תכונות דומות. בשנים האחרונות התחלתי להרגיש שחל שינוי משמעותי ביננו. יכולנו לשבת לדבר, לצחוק, יכולתי להביע כלפיה אהבה גדולה אם זה במגע, חיבוק, נשיקה או סתם "אמא אני אוהבת אותך". החיים לא הפכו להיות ורודים לגמרי, היו נפילות פה-ושם. אבל מהנפילות האלה קמנו מהר מאוד. כל ריב שהתחיל מנושא אחד הסתבכך והתגלגל ל-20 נושאים אחרים. דברים שלא חלמתם שהיא תזכור פתאום מעלה את זה בהפוכה ומכה בך הלם. היום היה כנראה הקש ששבר את גב הגמל. זה התחיל מהערה קטנה שישר הובילה לנושא שדי מאסתי לשמוע. פשוט טחנו לי את המוח והרגשתי שיוצא לי עשן מהאוזנים. לפתע, אחרי הערה מצידי - ש"בבקשה בואו לא ניכנס לזה", השיחה הידידותית-משו הפכה להיות מכאיבה, מעליבה, קולנית ולא נעימה בכלל. הרגשתי שאמא שלי לא באמת מכירה אותי. לא מעריכה את האנשים שאני איתם - שעושים לי טוב בלב וישר מתחילה לערבב "עובדות" כמו: "את מעדיפה את *** (בת דודה שלי) מאשר את אחותך" ואני יודעת מאיפה זה מגיע. היא פשוט לא אוהבת אותה וכל דבר שהיא עושה או שאני עושה איתה זה מפריע לה. היא תמיד תחשוב שכל מה שהיא מספרת לי אני ישרה הולכת ומעבירה את זה ל*** - מה שלא נכון. ואם כן סיפרתי זה בגלל שלא חשבתי שזה סוד שאסור להוציא מדלת בתינו. ואני יודעת מאיפה זה בא לה ולמה היא מרגישה ככה. היא פשוט לא אוהבת את המשפחה של אבא (*** היא אחיינית של אבא) אז בגלל שהמשפחה שלו הסתירו ממנה דברים היא מרגישה שאם אני בקשר איתה אז הסיכוים גדולים שהדברים יעברו לשאר המשפחה. מה שהיא ממש לא רוצה. אבל היא לא מבינה שהקשר שלי עם *** לא מתבסס על "מה קורה לי בבית" יש כל כך הרבה בקשר החזק שלנו. אולי זה מאיים עליה? אני לא יודעת. רבתי עם אחותי וישר היא ידעה להשוות משהו שהיא בכלל לא צודקת. אני לא באמת מעדיפה את *** על אחותי. פשוט אחותי יודעת איך להכעיס אותי. לשפוט אותי על דברים שהיא לא צודקת (אפילו אחי, שהסתכל מהצד אמר שהיא סתם הוציאה עליי כעס. מיותר). ולפעמים אני פשוט לא יכולה להיות לידה. מעדיפה את המרחק. לפעמים אנחנו יכולות להיות חברות כל כך טובות עד הרגע שהבלון מתפוצץ. ואין שום קשר ל*** לקשר שלי עם אחותי. למה לעשות את ההשוואה?? זה כל כך מתסכל אותי. ועוד דבר, העבר של אמא לא מזהיר. היא סבלה המון בילדותה ולפעמים טוענת שהיא מרגישה שהיא עוברת את זה עם הילדים והבעל שלה. כשהיא מתחילה לדבר על זה אני פתאום חוטפת בום לפנים ולא מבינה איך יכולתי לצעוק עלייה ככה?
זה פשוט כואב לי. רק לחשוב על זה. ואז כשאני שומעת אותה הדמעות לא מתעכבות וישר מוצאות את עצמך בעיניים אני מתחילה לפחד שמה היא תחליט ביום אחד של "אני לא יכולה יותר.." ו.. אני אפילו לא רוצה לכתוב את זה. אני יודעת איפה הבעיה שלי, אני כרגע לא עובדת. ואחותי הגדולה לא מוצאת לעצמה בחור אז אני מבינה את התסכול שלה. אבל מאיפה שהתחלנו - סיימנו במסלול אחר לגמרי. אני עם דמעות בעיניים ואני כבר לא יודעת מה לעשות. סליחה על האורך אני מקווה שאוכל לשמוע את דעתכם. תודה.
 
שלום שוקולד מצופה,

כתבת בסערת רגשות - אין לי ספק כי זה מצב שמעיק עלייך. קראתי בין השורות שאת מתמלאת יסורי מצפון בגלל דברים שאמא שלך אומרת - היא אולי מודעת לתגובה שדבריה מעוררים אצלך ומשתמשת בזה ? קראתי גם שאת "סולחת" לאחותך בגלל הקושי שלה כעת במציאת בן זוג. למה את הולכת למקום הזה בכלל? את לא צריכה להיות כרית הדמעות שלהן והן לא צריכות לנצל את מצבן כדי לקבל ממך הבנה, סליחה והקלות. זכותך להיות בקשר עם אחייניתך ככל שתירצי.אם זה פוגע בהן השתדלי להמעיט לדבר איתן על היחסים שלך איתה.כבדי את רצונן לשמור את "סודות המשפחה" בבית ואימרי להן שהקשר שלך עם האחיינית אינו סובב על סודות. אני מכירה גם את השיטה של להזכיר דברים מהעבר שאינם קשורים לנושא - אוהו... אליפות עם מדליות אני יכולה לחלק לכמה אנשים שבשעת ויכוח על כסף יכניסו לך משהו שלפני 20 שנה לא רצית לנגן בפסנתר ....זה באמת לא לעניין ונסי בשעה שזה קורה, לחזור לנושא המקורי של השיחה. נגבי את הדמעות, אני שמחה שהיגעת אלינו לשתף ולשמוע.
 
שלום לך.

אני לא חושבת שאמא משתמשת בדברים מהעבר כדי לעשות לי רע. אני יודעת שהיא עדיין לא התגברה על מה שקרה לה. אני בעצמי לא הייתי מתגברת על הדברים האלה גם אחרי כל כך הרבה שנים. היא פשוט מקשרת את זה לשאר הנושאים הלא קשורים. שאולי בעצם הם איכשהו כן מתקשרים. לגבי אחותי, אני לא סולחת לה.. להיפך אני מאוד כועסת על הדרך שלה להתמודד עם הבעיות שלנו. זו אמא שכואבת את העובדה שהיא ללא בן זוג. זה עוד חלק מהתסכול שלה. לגבי הבת דודה, העניין הוא שאני לא מספרת. הן פשוט שומעות את השיחות שלנו, לפעמים זה בלתי נמנע (בית קטן) והן שומעות את התגובות שלי אליה שזה בדרך כלל אהבה והתלהבות. ובחגים יחד - קשה להישאר אדישה לאור הנוכחות שלה לידי. ניסיתי להסביר שאני לא מספרת את הסודות שאני יודעת בוודאות שהיא לא רוצה שאספר, אבל לפעמים יוצא שאני מספרת דבר מה, שמבחינתי אני מבינה שהוא זעיר ולא נחשב כסוד וברגע שזה מתגלה איכשהו - היא נורא מתעצבנת. אני באמת לא יודעת איך להתמודד. אני מאוד רוצה למצוא עבודה ולהתקדם בחיים, לצאת מהבית, להיות עצמאית. ובגלל שאני לא מספרת על כל קו"ח שאני שולחת ועל כל הזמנה לראיון שאני מקבלת - כל הבית בהרגשה שאני לא מתאמצת וישר מטיחה עליי עובדות "את לא עושה כלום חוץ מלשבת כל היום בבית.." ואני לא בנאדם של חוץ. אני אוהבת את הבית כך שגם כשעבדתי לא הייתי מרבה לצאת בערבים כך שהמצב נורא מתסכל אותי
אני כל כך שונאת לריב עם אמא. עם אחותי. במקום להיות חברות טובות אני מרגישה שהן ההפך
.
 
תראי, חברות באות והולכות, אמא ואחות נשארות

ולכן כל עוד את גרה בבית - אתן צריכות למצוא את שביל הזהב בין הרצונות שלכן והתחושות שלכן. אני לא יודעת בת כמה את ואיזו עבודה את מחפשת - אולי בנתיים תמצאי עבודה זמנית כדי לא להיות הרבה שעות בבית? אני מבינה שאת רוצה קשר טוב - וזה חשוב להיות בקשר טוב עם בני המשפחה , נסי לחשוב על שינוי קטן שאת יכולה לעשות כדי לגרום להן להשתנות ולהיטיב את היחסים בניכן. מה דעתך?
 
אני מודעת לעובדה שהן תמיד יהיו שם.

גם כשלא אגור בבית ארצה שטיב היחסים בנינו יעלה על שביל הזהב. זה הדבר הכי חשוב לי ואני שונאת את ההרגשה המעיקה שיש בבית היום. החלטתי, כמו שכתבת, למצוא עבודה זמנית עד שאמצא את היעד שלי. זה אולי השינוי ה"קטן" שאני יכולה לעשות כדי שמשהו שם ישתנה אבל מעבר לזה אני מרגישה כמו קורבן וכל דבר מקשרים עם העובדה שאין לי כרגע עבודה. ומי יכול להבטיח שזה יקרה בצ'יק? אני לא מסוגלת לסבול את התחושה הזו. למשל היום על הבוקר היא נכנסה לחדר ועשתה רעש, או ניהלה עם אחי דיון על נושא מטופש שבו האשימה אותי ואני אומרת די.... תודה לך על העזרה והרצון לתת מענה ופיתרון לכל. יום נפלא.
 
אני מקווה ששינוי קטן יוביל לשינוי גדול.

יכול להיות שהמרחק הפיזי בניכן כשתצאי מהבית יוביל לשינוי גם ביחסים. מקווה שאכן כך יהיה.
 
אולי זו התמימות שלי...

אבל יש לך זכות בחירה את יודעת... את יכולה לבחור את כיוון החיים שלך ואת האנשים שאת אוהבת וקרובה אליהם. אם אמא שלך בחרה לחיות בכעס וחשבונות עבר זה לא אומר שגם את צריכה... לפעמים רוב הקושי של האנשים ותחושות הכעס וחוסר האונים מגיעים ממקום של אי יכולת לבחור... את אוהבת את בת דודתך ואת משפחת אביך? זו זכותך! הבחירה שלך והרשות נתונה תבחרי כיוון ותתחילי ללכת. גם אם אמא שלך לא מסכימה ולא הולכת איתך... במקום כזה שהיא משפיעה עליך כך וגורמת לך לרגשות ולחצים לא רצויים... תמשיכי אל תחכי לה. היא את הבחירה שלה עשתה והיא חיה אם הבחירה הזו... רק להזכיר לך זו לא הבחירה שלך...
 
למעלה