היי לכולם

היי לכולם


אז ככה. אני בת 29 ואני יודעת שאני א-מינית.
אני יודעת שלא משנה מה יקרה בחיים,אבל בחיים,אני לא אקיים יחסי מין.

לדעתי יחסי מין זה דבר מגעיל שנוגד את כל הפרטיות שלי,אני לא נמשכתי בחיים לדבר כזה ואני גם לא אמשך..
אבל מה מעצבן אותי? שאנשים בגילי כבר נמצאים במערכת זוגית, מאוהבים/ מתאהבים כולם משבחים אותם,אומרים שהזוגיות שלהם תצליח,שיהיה להם טוב וכל זה,
אבל פתאום שאני מצהירה באיזשהו מקום שאני א-מינית ישר אומרים לי שזה שטויות וזה לא קיים,שאני לא מבינה כלום מהחיים שלי (ואני בת 29!)

למה אנשים מנסים לפגוע בי בכוונה ולהגיד לי שהנטייה המינית שלי היא לא מה שהיא?
 

k500

Active member
מנהל
ברוכה הבאה

נתחיל מהסוף- למה אנשים מנסים לפגוע בך? בעיקר כי הם לא מכירים את הנושא מספיק וחושבים שזה עוד משהו שיחלוף עם הזמן.

בעניין יחסי המין, להיות א-מיני זה לאו דווקא אומר להגעל ממין, אלא יותר כמו אדישות לעניין וחוסר משיכה לקיים יחסים כאלה, לא חייבים להגעל בשביל להיות א-מיניים.
אבל, כמו שכתבת, זו הפרטיות שלך ואף אחד אחר לא צריך לפגוע בך בגלל זה. לצערנו, אין פתרונות אינסטנט ואנחנו לא יכולים לחנך את כולם, אבל מה שכן, אנחנו פועלים להגברת המודעוּת לנושא הא-מיני ואכן עם השנים רואים שהיא עלתה בציבוריות, בעיקר בקרב צעירים.

אפשר להשוות את התהליך הזה למה שהעולם עבר בעשורים האחרונים עם הקהילה הגאה. פעם חשבו שהם סוטים, חולים וצריכים טיפול, היום העולם מתייחס לקהילה אחרת (עזבי את הדתיים למיניהם ושאר החשוכים..) וחל שיפור ניכר.
אותו הדבר יקרה עם א-מיניות. ייקח עוד זמן, אבל הידע וההכרה יגיעו לתפוצה רחבה.

אז נכון שזה מעצבן לשמוע דברים כאלה מאחרים, אבל בינתיים את מוזמנת להישאר כאן ולקטר יחד עם כולם או סתם להצטרף לדיונים, לשאלות ולכל מה שנראה לך. אנחנו נמצאים כאן גם בשביל לתמוך ולדבר על נושאים כאלה כי הם חשובים לכולנו ואם ייצא לך להגיע למפגשי פורום שנערכים אחת לכמה זמן, תוכלי לפגוש אותנו פנים מול פנים, מניסיון זה מוסיף לכל הצדדים ומשפר את תחושת הביטחון כי אנחנו לא לבד בעולם ולא חייבים לקבל ביקורת של אנשים חסרי ידע.
 

whatisX

New member
היי

גם אני בדומה אליך נגעל מסקס, ומרגיש שזו פלישה למרחב האישי ודבר לא היגייני.
מה שאת מרגישה מאד לגיטימי, ובין הא-מיניים יש גם כאלה שחווים גועל
(בסופו של דבר א-מיניות זה עניין של הגדרה אישית, וזה לא משנה אם זה נובע מאדישות, דחייה או כל סיבה אחרת).
יש מונח שנקרא "מיינד קולקטיבי", אלא תפיסות חברתיות נרחבות ומושרשות של איך ראוי שאדם יחיה את חייו, מה הקריטריונים להצלחה בחיים.
אין בתפיסות האלה הגיון או עומק פרט לזה שהן מייצגות מספר גדול של אנשים. מי שנמצא במיעוט לא נהנה מהכרה חברתית ומהפריוויליגיה של "להיחשב בסדר" באותו תחום. כדאי פשוט לקבל את המצב כפי שהוא למרות, שזה לא צודק, ולהבין ממה זה נובע. במקביל א-מיניים עושים פעולות להשגת יותר חשיפה והכרה שאולי יצמצמו את הפער הזה בהתייחסות.
 

tomasth

New member
בנושאים אחרים אתם חלק מאותו קולקטיב

אותם תפיסות הם מה שמוכר כמציאות אז אי אפשר בלי לבדוק (ולדעת מה צריך לבדוק) לדעת שזו תפיסה שאפשר אחרת.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה