היי, מס' שאלות לי-

6ליהי

New member
היי, מס' שאלות לי-

לפני 3 חודשים הפסקתי לקחת גלולות ומאז לא קיבלתי בכלל. בדיקה ביתית +בטא בדם-שליליות. הלכתי לרופא, והוא הפנה אותי לבדיקות. יש לי 2 שאלות: 1.האם למישהי מכן זה קרה, שהמחזור לא הופיע כ"כ הרבה זמן לאחר הפסקת הגלולות? 2.מאז שהפסקתי עם הגלולות, לקחתי 3 חודשים חומצה פולית ועכשיו החבילות נגמרו. הרופא נתן לי מרשם במקום החומצה הפולית ל"פרנטל"-קומפלקס ויטמינים שאתחיל לקחת מעתה. יש שם חומצה פולית 1 מ"ג (מקודם לקחתי 5 מ"ג) ועוד ויטמינים רבים. האם לדעתכן זה מספיק או שכדאי לבקש בנוסף עוד חומצה פולית? ויש לי בקשה- האם תוכלו להרגיע אותי? אני ממש מתחילה להיות חרדה לגבי המחזור שלי. לכן לפחות יש "מכשפה", לי אין גם את זה כדי לדעת אם אני מבייצת או לא (כמובן שרוב הסיכויים שלא, לפי זה שאין לי מחזור כלל). האם אני לא פוריה???? אני יודעת שחבל סתם להיכנס ל"סרטים" לפני שאני יודעת את התוצאות של הבדיקות ועושה אולטראסאונד, אבל זה ממש מציק לי!
מראש על התשובות וסליחה על האורך!
 

PUGNI

New member
כתבתי משהו דומה לפני כמה ימים...

זה קורה ועוד איך, הירידה מהגלולות יכולה מאוד לבלבל את הגוף - תחפשי הודעה שלי לפני כמה ימים...
 

מעיןבר

New member
הי ליהי וברוכה הבאה ../images/Emo24.gif../images/Emo140.gif

לעניין האל-ווסת אחרי הגלולות - זה תלוי באיזה סוג של גלולות השתמשת ובמשך כמה זמן? איך היה המחזור שלך לפני לקיחת הגלולות? יש נשים שמשתמשות בגלולות "הדור הישן" שיש בהן מינון גבוה של הורמונים שנמצאים בגוף ומשבשים הכל. אחרות פשוט צריכות "לעזור לגוף" ע"י לקיחה של פרוגסטרון (ארגסט) שיחזיר אותו לתלם. לאיזה בדיקות שלח אותך הרופא? אחרי שתקבלי תוצאות יהיה קצת יותר ברור מה קורה. כל זה אין משמעותו שאת לא פוריה, בשלב זה חייבים לבדוק מה קורה. ברגע שתדעי קצת יותר אפשר גם להתחיל לנסות את שיטת חום השחר (במאמרים שלנו) די לפזר עוד קצת את הערפל. לעניין החומצה הפולית - המינון שעליו ממליץ משרד הבריאות הוא 0.4 מ"ג וההמלצות העולמיות מגדירות 1 מ"ג כגבול העליון, לכן אין לך מה לחשוש - אם אין לך שום בעיה שמצריכה לקיחת מינון גבוה כמו 5 מ"ג. חוצמזה - חומצה פולית היא ויטמין מסיס מיים והעודפים שלו ממילא נשטפים כך שאחרי תקופת נטילה ארוכה כאשר כל מאגרי הגוף מלאים הוא ממילא לא עושה שימוש בכל החומר, אפילו במינונים נמוכים. ובכלל - טוב עשית שעברת לפרנטל - עדיף מולטיויטמין כדי לדעת שהגוף שלך מילא את כל המאגרים. תרגישי טוב והישארי עימנו, נשמח לשמוע עידכונים.
 

6ליהי

New member
למעין היקרה-../images/Emo51.gif ותשובות-

השתמשתי ב"גינרה". האם הן מדור ישן? השתמשתי במשך כ-6 שנים. המחזור לפני לקיחתן לא היה סדיר. הרופא שלח אותי לבדיקות הורמונליות שונות, ויש לי תשובות כבר, אבל אני לא כ"כ יודעת לפענח... מה צריכים להיות ערכי LH, FSH, אסטרוגן ופרוגסטרון כדי לדעת שיש ביוץ? ולגבי פרוגסטרון-קיבלתי מהרופא "אוטרוגסטן" לקחת, והוא הזהיר אותי שזה מטשטש ואם ארגיש זאת-לשים תוך-נרתיקי. האם אכן תופעות הלוואי מתבטאות בעייפות? (זה נשמע לי הגיוני, אולי זה המקור לעייפות בהריון...). כיצד פרוגסטרון מחזיר את הגוף לתלם?
על המידע והעידוד!
 

מעיןבר

New member
קצת תשובות

לגבי הגלולות - "גינרה" זה כבר דור חדש. מה זה לא סדיר לפני הגלולות? כל יותר מ- 28 יום או פעם בחודש ואחי זה היעלמות? לעניין התוצאות של הבדיקות - אין לך ערכים של נורמה ליד התשובות? חוצמזה בפורום פוריות יישמחו לענות, אבל אם את לא מרגישה בנוח תפרסמי כאן ואני אבקש מנועם@בת מנהלת הפורום שתבוא להציץ... לגבי תופעות הלוואי של הפרוגסטרון אני לא ממש יודעת אבל מניחה שהרופא יודע על מה הוא מדבר. הפרוגסטרון מדמה מצב של אחרי ביוץ וההפסקה שלו גורמת לנשירת הרירית ודימום דמוי ווסת אחריה הגוף מתחיל "מחדש".
 
למעלה