היכנסו- מאמר של אשת מילואימניק שפורסם לא מזמן

כקצינה לשעבר

אין במה לקנא. בשרות יש יותר לחץ ואחר כך טוחנים יותר מילואים.
 

smailie

New member
אבל יש כאן גם עניין של הישגיוּת

אם הגעת לקצונה - אתה בהחלט במקום של מובחרים בעלי נתוני איכות טובים. להיות קצין זו הוכחה להיותך עם יכולות גבוהות.
 
מכיוון שבמהלך שירותי הצבאי

וגם לאחריו יצא לי להיפגש עם כל כך הרבה דפרים ששרתו או משרתים כקצינים אני לא רואה בדרגות הקצונה שום הוכחה ליכולות גבוהות (ואגב אני מדברת כאן על מגוון רחב של דרגות מסג"מ ועד תא"ל). יש כל כך הרבה דרכים אחרות להוכיח השגיות מה גם שניתן להוכיח השגיות כחייל ולא כקצין.
 

smailie

New member
אבל עדיין כדי להתקבל לקורס קצינים

אתה צריך לעמוד בקריטריונים מסויימים ולהימצא מתאים. הרי לא מקבלים כל אחד. אולי במחזור כזה או אחר מקלים, מדי פעם, את נתוני הקבלה של המועמדים ולכן יוצא ש"מורידים את הרמה". אולי, כמי שהייתה שם בעצמה, את פשוט ערה להשוואות בין מה שהיה בזמנך לבין המצב כיום. מבחינתי, אם אהיה קצין (אפילו במערך המינהלתי. לא מוכרח להיות חירנ"יק), זה יהיה ניצחון אישי לא מבוטל עבורי.
 

Feanor75

New member
נכון אבל,

את מאמינה שהישגיות היא באמת חיונית? את מקבלת את אמות המידה של החברה להצלחה? הרי מי שמתקדם בקריירה ברוב המקרים עושה זאת תוך ויתור על ערכים חשובים ודריכה על אחרים. עולם האגו הוא משחק סכום אפס ככלות הכל, והצבא כיום מדגיש את זה. זה לא הצבא של החלוצים שבנו את המדינה עם רצון אמיתי לתרום. כיום הקידום האישי הוא המרכיב החשוב במוטיבציה, ורוב הטובים נדרסים במערכת כזאת.
 

smailie

New member
קצין זה לאו דווקא מישהו שבונה על קריירה צבאית

הוא יכול לשרת עד קבלת דרגת הסרן - ואז לפרוש לאזרחות. ישנם תפקידי קצונה שאינם חלק מן העילית של המטכ"ל, אלא דברים קטנים כמו שיבוצים שהם יותר טכניים או קשורים בהדרכות וכיו"ב וכל זה במסגרת סגל זוטר.. מהר מאוד למדתי שמה שכתבת נכון גם באזרחות ובהישרדות יומיומית בכלל אבל לא הצלחתי לגמרי לסגל לעצמי את התכונה לדרוך על אחרים (אם הייתי יודע איך - הייתי מאושר...). גם בשביל להתפרנס, בהיעדר מגוון אפשרויות, נאלצים לפעמים לוותר על ערכים. בשביל להגיע לקצונה אשמח לדעת איך לעשות את זה, אפילו לתחמ'ן את המערכת (אגב, שעשתה לי דבר דומה ולכן אין שום סיבה שדווקא אני אהיה ה"ישר" כאן). נ.ב: אני גבר.
 

Feanor75

New member
אתה גוזר על עצמך סבל

אם אתה מקבל את חוקי החברה ואת המעמד הנמוך שהיא מייעדת לך, נכונו לך הרבה שנות סבל. כל עוד תנסה להשתלב בה היא תמשיך לדרוס אותך.
 

smailie

New member
הגזמתי קצת בהודעתי

מה שהתכוונתי לומר "בין השורות", זה שאהיה מוכן להשקיע הרבה ולעשות כמעט ככל שיידרש כדי להגיע לקצונה. אבל בינתיים יש לי סיפור ארוך מאוד עם צה"ל, שלא מוכן לזמן אותי אפילו למיבדקים הכי ראשוניים, בגלל איבחון שגוי שנקבע לי בעבר. אני מאמין שבסוף זה ישתלם לי.
 
למעלה