הימור בחירות - ברק לוקח בסיבוב הראשון

הימור בחירות - ברק לוקח בסיבוב הראשון

הסיבות הן כדלקמן. על פי הסקרים אם יהיה סיבוב שני איילון ככל הנראה לוקח. עכשיו, אדם שתומך באופיר פינס ומעוניין להצביע לברק בסיבוב השני. אדם כזה יודע כי אם הוא יצביע לפינס בסיבוב הראשון, התוצאה תהיה שהוא יגרום לבחירתו של איילון בסיבוב השני, מכאן, הסיכוי היחיד שלו, בבחירה הראלית בין איילון וברק, שהמועמד המועדף עליו מהשניים, קרי ברק, יבחר הוא להצביע עבורו כבר בסיבוב הראשון ולקוות כי הוא יצליח לעבור את 40%. אז נכון כי מצביע פינס שתומך באיילון יכול להגיע למסקנה הזאת ואז להסיק כי גם הוא צריך להצביע לאיילון (כי ברק יעבור את 40% וינצח ולכן לא יהיה סיבוב שני ולכן צריך להצביע לאיילון כבר בסיבוב הראשון) אבל ראשית זו מחשבה מעט מתוחכמת מידי ולא ברורה ושנית אני מעריך כי עיקר הכוח של איילון בסיבוב השני יגיע מכיוון מצביעי פרץ שיעדיפו אותו על ברק, אבל, מצביעי פרץ ככל הנראה יצביעו עבור פרץ בסיבוב הראשון מתוך אמונה שאפשר איכשהו לנצח... בכל מקרה הם צריכים סיבוב שני כי אז כושר המיקוח של פרץ יאפשר לו להשיג לא מעט מהמועמד שיזכה בתמיכתו. סוף סיפור, הימור פרוע שלי, בניגוד לסקרים, ברק מצליח לנצח בסיבוב הראשון עם 40 ומשהו אחוז. נ.ב לי לא באמת אכפת מי יבחר, ברק לדעתי גרם נזק איום למדינה בתקופת כהונתו ובהחלט לא הייתי רוצה לראות אותו מקבל "הזדמנות שניה" על חשבוננו, יש לי גם הרבה השגות על איילון ובוודאי גם על פרץ.
 

meetAmeet

New member
אני לא חושב שלפינס יש מספיק מצביעים שגם אם

כולם באופן יוצא מן הכלל מעדיפים את ברק על איילון ויגיעו לאותה מסקנה מורכבת כמוך הם יעזרו לברק לעבור את ה-40%. אם אני לא טועה אופיר פינס עומד על סביבות ה-5-8% וברק על ה-30%. איילון על ה-35% בערך. מה גם שאני חושב שמצביעי פינס הם הרבה פחות פרגמטיים ומחפשים בעיקר להציע אלטרנטיבה להנהגה כיום... לכן ההצבעה יכולה להתפרש כסוג של אקט מחאה ולאו דווקא הצבעה למועמד ריאלי. עוד שאלה מעניינת היא האם האיש שעולה עכשיו לא נועד לכישלון? כניסה עם ממשלת אולמרט הכושלת/העלאת הליכוד לשלטון, בכל מצב אי אפשר לצד מורווח מהמצב הזה... האם המועמד המפסיד לא יוכל "לגנוב" את המפלגה בבחירות הפנימיות הבאות? בכל מקרה, אין לא מושג בעד מי אני... אני לא מתפקד ואין לי בכלל זכות הצבעה... שמעתי היום בלונדון-קירשנבאום 3 מייצגים מטעמם של איילון, ברק ופרץ. כמו שקירשנבאום ציין, שום דבר לא נהיה ברור לאחר הדיון הזה...
 

KOBEMANIA

New member
גם לי אין מושג מי המועמד שלי

אבל כשאני שופט את 5 המתמודדים לגופם אני מוצא את ברק כברירת המחדל. אני גם חושב שאם הוא ייבחר הוא יעשה זיג זג ויפתח חזית גם כנגד קדימה ואולמרט הוא משתמש בתיק הביטחון רק כאליבי לבוחרים לבחור בו. דבר אחד אני יודע אני לא רוצה את עמי איילון כיו"ר אם הייתה לי זכות הצבעה כנראה שהייתי בלב כבד מצביע ברק.
 

טשאפק

New member
לחלק ניכר מתומכי פינס לא ממש אכפת

מי שיש לו דעה חזקה לטובת איילון או ברק, לא יכול להיחשב כתומך של פינס. נצחון של ברק הוא אפשרי לא בגלל כמה תומכי פינס שיעשו שיקול מורכב, אלא בגלל שהוא נהנה מתמיכת רוב המנגנון המפלגתי - בזכות פואד, בוז'י ושמחון (איש המושבים), ואילו לאיילון יש קרוב לאפס תמיכה במנגנון. (בין העסקנים, מי שלא הולך עם ברק-פואד תומך בפרץ). עסקן מקומי באיזה כפר או מפעל שווה כמה וכמה קולות.
 

טשאפק

New member
יש לציין

שהמנגנון הזה נסתר מעיני הסוקרים. הסקרים משקפים רק את ההצבעה בקרב חברי מפלגה סתם, אנשים כמוני שהתפקדו למפלגה בלי קשר לעסקנים למיניהם. לכן, כתומך של איילון אני די פסימי הערב. תקוותי היחידה היא שמי שיכה את הסקרים יהיה פרץ ולא ברק. לאיילון, להערכתי, אין סיכוי לקבל יותר ממה שניבאו לו הסקרים.
 

טשאפק

New member
הנה למשל בעכו

58 אחוזי תמיכה לברק. קשה להאמין שלעכואים יש אהדה מיוחדת לברק, יותר מהציבור הכללי. (בכמה יישובים אחרים כמו חולון והוד השרון התוצאות הם בערך כמו בסקרים) היתה פה איזה התארגנות. התוצאות יוכרעו יותר על התארגנויות כאלה מאשר על אחוז לפה או לשם בקרב ציבור המתפקדים הכללי.
 
הדיווחים עצובים

המראות האלו נראים לצערי בכל מפלגה ומפלגה. עד אשר לא יתחילו לזרוק לכלא את כל אלו שפוקדים בכסף מתפקדים, ובכלל זה גם את המתפקדים הפקטיביים עצמם ואת הקודקוד שעוצם עיניים, לא נתחיל לתקן את המצב. הבחירות הקודמות בעבודה סיפקו הוכחות חותכות למעשים פליליים. קרה עם זה משהו? כלום. זה בדיוק הבסיס שלי להאשמות החמורות כנגד מערכת אכיפת החוק בישראל. ללא עצימת העיניים שלה, השחיתות בישראל הייתה הרבה יותר נמוכה. אני על בשרי למדתי שכאשר אתה מנסה קצת לתקן דברים מקולקלים ומנסה קצת להילחם בשחיתות, אתה ניאלץ להילחם גם ברשויות החוק אשר משתפות פעולה עם העבריינים ומכשירות את מעשי השחיתות.
 

טשאפק

New member
שים לב שלאיילון

ממה שהתפרסם, אין בשום מקום תמיכה כזו מאסיבית.
 

EverMan

New member
קשה להאמין שיש אשכרה

אנשים ש*רוצים* שברק יבחר ?
 

טשאפק

New member
יש אנשים שזו דעתם

זו הדמוקרטיה, לכל אחד זכות לדעה. הבעייה שלי היא עם תוצאות כמו ביפיע - 201 קולות לברק ו-61 לכל השאר. ככל הידוע לי ברק לא פופולרי במיוחד בציבור הערבי, בשל מאורעות אוקטובר. איך אפשר להסביר תמיכה גורפת כזו? וזה קרה בעוד יישובים ערבים.
 

EverMan

New member
אתה תתפלא לדעת שיש גם ערבים

שמעריכים את ברק. (ובתור מישהו שגר מטר ממג'ד אל כרום - אני יודע שיש שם אנשים שמעריכים אותו)
 

טשאפק

New member
תגיד לי בכנות

90 אחוזי תמיכה נראה לך הגיוני? 80 אחוזי תמיכה ביפיע, שהיו שם הרוגים באירועי אוקטובר, נראה לך הגיוני?
 
התוצאות בעייתיות מאוד

התפקדויות מאורגנות, אנשים מצביעים כחיילים. עצוב. דרך אגב, התופעות האלו קורות לצערי הרב בכל מפלגה ומפלגה והן בהחלט לא דבר ייחודי למפלגת העבודה. מה שכן, אל תנסה לחפות על זה. מומלץ לנסות קצת להילחם בזה. אפשר בעזרת עתירות לעשות הרבה צרות למושחתים. הבעיה שזה דורש מחיר אישי גבוה. בכל מקרה, אני מבין מדוע אתה לא רוצה להצטרף לתוקפים על כזה דבר, אבל אפשר פשוט לא להגיב...
 

טשאפק

New member
אחרי ספירת 75 אחוז מן הקולות

ברק מוביל עם 35 לעומת 33 אחוז לאיילון ו 21 אחוז לפרץ. בזכות כוחו של המנגנון, ברק הכה את הסקר של ערוץ 2 ופרץ את הסקר של ערוץ 1. אם זה יישאר כך - הישג נאה לאיילון, ללא שום תומכים משמעותיים בין עסקני המפלגה. קיים סיכוי שברק יגיע ל 40 אחוז.
 
כמה פעמים צריך להגיד לכם שלסקרים אין שום

משמעות? הסקרים נועדו רק עבור הסוקרים. סקרים כמוהם כשקרים, זה מה שהסוקרים רוצים שייצא ועל כן אפשר לאמר שהם מנסים להטות את בחירת הציבור על פי משאלות ליבם של הסוקרים בכבודם ובעצמם. על כן אני כבר מזמן הפסקתי להאמין לסקרים.
 
למעלה