היסטוריה של מחקר.

zlp

New member
השאלה היא בשביל מה

למה לא לשפוך את המליארדים על מדע בסיסי ויישומי בתחומי מדעי החיים ומדעי הטבע שנמצאים על פני כדור הארץ. אם הייתי אזרח אמריקני הייתי שמח יותר אם הכסף היה הולך למכונים לחקר הסרטן מאשר למשימה מאוישת בחלל.
 

SilentMike

New member
בשיטה הזו לא תחקור דבר מלבד סרטן.

לא צריך להסתכל רק על קצה האף. יש שם בחוץ יקום שלם שמחכה לנו.
 

zlp

New member
אולי לא הסברתי את עצמי היטב

אם יש תחום מדעי בו מושקע כסף רב (חקר החלל) ומניב מספר מועט יחסית של תגליות בהשוואה למה שאפשר היה לעשות עם הכסף לו הושקע במקומות אחרים- האינטרס הציבורי הוא להשקיע אותו במקומות האחרים. כמו שכתב מילטון ג'ון למעלה : "אם ציפית שהרבה תיאוריות חשובות יושפעו ממנו, תצטרך להצביע על תחום יחיד שהרבה תיאוריות חשובות צמחו בו במאה האחרונה. באופן טבעי - התגליות החשובות מתפלגות על פני מרבית תחומי הידע האנושי". זו עדיין השערה שאני מעלה, לא דעה נחרצת, שכן גם "חקר החלל" הוא לא חקר החלל נטו- הוא מחקר בסיסי בפיסיקה, בגיאולוגיה, במטאורולוגיה, בפיסיולוגיה וכו' באמצעים שונים מהמקובלים על פני כדוה"א.
 
ונזכיר

שחלק לא קטן מהתקציב של נאס"א מושקע בפרוייקטים שאפשר בהחלט לקרוא להם "מדע בסיסי ויישומי". מדענים של נאס"א אחראיים, למשל, למהפכה במיקרוביולוגיה בעשורים האחרונים. קרל ווזי וחמשת הדומיינים שלו? לין מרגוליס ואנדוסימביוזה? מומנו ע"י נאס"א, כמובן. זה בנוסף לפיתוחים הטכנולוגיים הרבים מספור שצצו בעקבות פרוייקטים שונים בחקר החלל. העמדה שלי בנושא היא בערך כזו: - חקר החלל כשלעצמו הוא אמנם מעניין מבחינה תיאורטית, אך ניתן לטעון שאין לו תועלת יישומית בטווח הקצר. - עם זאת, חקר החלל מהווה מטרה גדולה, מעניינת ומאתגרת מבחינה טכנית וגם תיאורטית. - המצב שנוצר הוא שכ"תוצרי-לוואי" של הנסיון לפתור בעיות שונות הקשורות לחקר החלל, נמצאים כל מיני פיתוחים מדעיים וטכנולוגיים שלא היו מתקיימים אילולא הפרוייקט המאתגר הזה, המציב למדע ולטכנולוגיה אתגרים שקשה למצוא בבעיות ממוקדות יותר. - ובנוסף לכל זה, יש לנו גם את ה"בונוס" האפשרי - שאולי בכל זאת ייצא משהו מחקר החלל כשלעצמו.... אני חושב שהבעיה היא שאנחנו עדיין לא יכולים לדעת כיצד להשקיע את התקציבים שלנו במחקר כך שייתנו תוצרים אופטימליים. אם היינו יודעים מהיכן תצמח התגלית הבאה - היינו שמים שם את הכסף. אבל מטבעו של מחקר שההפתעות מגיעות מקומות מפתיעים, וחקר החלל מוכיח שוב ושוב יכולת להפתיע בסגנון הזה. גילוי נאות: הודעה זו שודרה למחשביכם ע"י טכנולוגיית wifi, שהבסיס המתימטי שלה פותח במקור כפתרון לבעיה במחקר אסטרונומי. http://en.wikipedia.org/wiki/John_O'Sullivan_(engineer)
 
למעלה