היריון בסיכון גבוה אך מה אם הלידה?

ilevine

New member
היריון בסיכון גבוה אך מה אם הלידה?

רציתי לדעת האם מקובל לזרז את הלידה לשבוע 38 בגלל בעיית קרישתיות? האם עדיף במצבנו קיסרי? האם זה נכון שזירוז שמתבצע שאין פתיחה יוביל כמעט תמיד לקיסרי? ומה אם אפידורל? מותר לנו?
 

noga30

New member
על זה קופרמינץ ממליץ

להתאשפז להשראת לידה בשבוע 38 כדי לשלוט במהלך העניינים, בפועל מה שקרה זה שילדתי שבוע לפני התאריך לזרוז אז אין לי נסיון עם זרוז ללא פתיחה. אפידורל מותר אם עברו למעלה מ-12 שעות מאז הזריקה היומית של הקלקסן
 
הי

פרופ' קופרמינץ אכן ממליץ לנשים עם בעיית קרישיות לבצע השראת לידה בשבוע 38. אני הרגשתי שזה לא נכון עבורי וקיבלתי גיבוי מרופא במרפאה להריון בסיכון. בשבועות האחרונית הייתי במעקב של מוניטור, חלבון בשתן, לחץ דם פעמיים בשבוע..וילדתי בשבוע 40 (לצערי גם בהשראת לידה, עקב מיעוט במי שפיר) בלידה וגינאלית עם אפידורל (לכל בית חולים יש פרוטוקול שונה לגבי אפידורל וקלקסאן. נהוג להמתין 12 ש' בין ההזרקה האחרונה של הקלקסאן לאפידורל, ולכן בהריון ראשון, כאשר מתחילים צירים לרוב מבקשים לא להזריק קלקסאן, כדי להספיק אפידורל). לגבי , "האם זירוז שאין בו פתיחה יוביל כמעט תמיד לקיסרי?"... במקרה שלי, הגעתי לבית היולדות ללא פתיחה כלל, ועברתי שרשרת זירוזים, ואפידורל בפתיחה של 3.5. שעה ממתן האפידורל הפתיחה הגיע ל 9 וילדתי. במשך השעה הגורלית הזו, היתה עימי דולה שלחצה ועיסתה ואני זזתי ולחצתי ולא נכנסתי לשאננות מכך שהכאב פסק..
22
 
אתן מעלות את הדבר שהכי מפחיד

אותי מכיוון שאני אחרי קיסרי , מקווה שקופרמינץ יתן לי לחכות לצירים טיבעיים וייתן לי צ'אנס כי זירוז וקיסרי לא הולכים ביחד ואני כלכך רוצה לידה וגינאלית .
 
קופרמינץ ידוע בדעותיו הנחרצות....

ישנן אסכולות שונות, אולי תבקשי חוות דעת נוספת. אני כמובן לא יודעת מהי הבעיה, ואינני רופאה, אך בדיעבד הסתבר לי שהנושא אינו שחור או לבן.
 
יש לי עוד זמן מחר שבוע 25

אבל אני אמצא פתרון בבוא העת ,לאט לאט אני מטפטפת לו את הרצונות שלי.
 
../images/Emo45.gif נכון

זו עמדתו, ואני מכבדת אותה, אך יש גם דעות אחרות. בהתאם לסוג הבעיה יש להתייעץ עם רופא ולהחליט אם ומתי להפסיק את הקלקסן. אגב, אישית ילדתי פעמיים עם זירוז על צוואר סגור לחלוטין ואחרי 8-9 שעות ילדתי.
 

noga30

New member
ילדתי שבוע לפני התאריך ללידה היזומה

והכל היה בסדר. היתה בעיה הפוכה עם הקלקסן, כלומר עבר יותר מידי מהזריקב האחרונה, בגלל שהלידה התחילה בירידת מים והייתי 17 שעות אחרי הזריקה של הקלקסן, דאגו מזה שאני שוכבת הרבה במיטה ושיכול להווצר קריש דם, זו הסיבה שהכניסו אותי לחדר לידה לקבל זרוז. למזלי כבר היה לי פתיחה מספקת בשביל לקבל את האפידורל לפני הזרוז, היו לי צירים ספונטנים והפיטוצין רק חיזק אותם. תוך שעה מקבלת הפיטוצין ניצן כבר היתה בחוץ
 
למעלה