הישרדות אוסטרליה עונה 4!

שוב ממשיכים עם הקו של אלופים ואלמונים, העונה הקודמת הייתה מעולה, אז למה לא שוב? לצערי, זה אומר עוד רעשי רקע בדמות קטעי הרחבה, שצריך להתעלם מהם או לדלג עליהם. הזכיות של קריסטי, ג'ריקו ועכשיו גם שיין עשו את שלהן, ושוב יש קאסט אסטרטגי בצורה מדהימה. אבל רגע... יש שחקנים חוזרים העונה? לוק חוזר, כי איך אפשר בלעדיו, הוא כמו בוסטון רוב וג'וני פיירפליי (איך התעלמתי מקיומו של פיירפליי כל עונה 2?!?) בגוף אחד. שחקן יותר טוב מראסל, זה בטוח.

אתגר הפרס שהתחיל את העונה הקודמת מתחיל גם את הנוכחית, כי סוס מנצח אין סיבה להחליף. האלמונים מוכיחים שקריירה, אפילו בספורט, לא ממש אומרת הרבה... אה רגע, יש שם שחקנית כדורגל! קוראים לה אבי, והיא מביאה את הנקודה הראשונה לאלופים. שוב השבטים עם באפים בצבע תכלת וסגול, אני אוהב את זה. האלופים היו ככה קרובים להפסד במארש טורקי על גמל, אבל בסוף הם הביאו ניצחון אחרי ניצחון אחרי ניצחון, וזכו בשלל פרסים. בניגוד לעונה הקודמת (עד כמה שאני זוכר), האלמונים לא זוכים בדבר.

יקח לי זמן לזכות את השמות של כולם, חוץ מלוק כמובן. משום מה, לא תמיד מראים את השמות של השורדים בוידויים שלהם, וקטעי הרקע רק מחמירים את הבעייה. בניגוד לאלופים מהעונה הקודמת, כאן כמעט כל השבט מורכב מספורטאים, והם מיד כורתים ברית, מה שאומר שהדרך של לוק בעונה הזו עלולה להיות קצרה בהרבה מאשר בעונה 2. פחות מתמקדים באלמונים, כנראה כי הם יזכו בחסינות. אבל לא הולך להם עם המחסה, וחלקם לא מצליחים לאכול כמו שצריך. אדם נראה מבטיח על ההתחלה, אבל יכול להיות שהוא לעולם לא ימשיך אחרי ההתחלה. אגב, זה פרק ארוך רצח, לא? שעה וחצי זה המון אפילו בשביל אוסטרליה! או שזה פשוט פרק כפול?

אבל בסופו של דבר, בניגוד לעונה הקודמת וכמו שצפיתי מההתחלה, האלמונים זכו בחסינות, אז אדם לא יודח על ההתחלה. זה אומר שאחד מהלא-אתלטים יודח, נכון? ומכוונים ככל הנראה נגד סוזי או פיה. נובה מנסה לכוון במקום זאת נגד אנסטסיה, אבל יכול להיות שבסוף היא בעצמה תודח. בסוף כמעט כל השבט פונה נגד אנסטסיה, והיא מודחת עם לא פחות מתשעה קולות נגדה.
 
פרק 2

ממשיכים להתמקד בשבט האלמונים, בין השאר בדייזי, אנדי וביידן, שאתמול קראתי לו אדם משום מה. כרגיל יקח לי זמן לקלוט את כולם, אבל זה שמדבר על זה שהוא הכי טוב מכולם מריח לי כמו פקה פקה, ויותר חשוב - כמו מודח מוקדם (כמו ראסל בעונה הקודמת). אצל האלופים, פיה מסתמנת מאווווווווד לחיוב, אבל היא עדיין במיעוט, וכך גם לוק. מקבלים גם קצת מידע מדיוויד, שגם הוא תקוע במיעוט עם שאר הפייבוריטים שלי. אבל הברית שבחוץ לא נשארת חייבת, דיוויד ולוק חוברים (האם דיוויד יזכה?) ומחליטים לצרף את אבי ורוס לצד שלהם, ולהפוך את היוצרות על ברית האתלטים.

באתגר הפרס אני מתחיל לקלוט שמות, אבל לא הרבה מעבר. האלופים זוכים בפרס, ואי.טי (ברצינות? זה השם שלו?) מתלהב מהאפשרות לדוג דגים, מה שאומר שהאלופים רק יגבירו את הפער. נחמד לראות הישרדות בנקודה הזו. המשחק הזה מלא באי נוחות, חוסר וודאות וחרדה ברמה שגורמת לסגר להיראות בטוח ושלו כמו חופשה בבית מלון שבעה כוכבים בדובאי. כמובן, בתור רוקח (ובזאת, אדם שלא הפסיק לעבוד גם בפסח) זה לא אומר יותר מדי. ממשיכים להתמקד באלמונים, אני חושב שהם יפסידו חסינות, אבל לא בטוח. הארי עושה רושם טוב. לוק מוצא באמצע הלילה רמז לאליל חסינות, ואני בטח אמשיך להגיד את זה עד שאוסטרליה תידרדר - *רמז* לאליל, לא אליל ממש.

אבל מציאת האליל והשימוש בו יצטרכו לחכות, כי האלמונים אכן הפסידו חסינות, ובפער די ניכר. עדיין יש מצב שביידן יודח, ואנדי מכוון נגדו חזק, אבל להארי יש תוכניות אחרות. הוא מתכנן להדיח את לורה, אני אומר שזה ממש מוקדם מדי. הוא גם ממשיך עם וידויים מלאי אגו, מה שלא מבשר טובות עבורו. בסוף התוכנית של הארי עובדת, מלבד לורה רק אנדי ועוד שניים הצביעו נגד ביידן.
 
פרק 3

החשש שלי מתאמת: מוותרים על שמות המתמודדים בוידויים בשביל קטעי רקע. די כבר עם זה! דיוויד הופך רשמית לבן ברית של לוק. בשבט השני, דייזי מצטרפת לרשימת המתמודדים המסומנים לטובה, והיא בברית עם סאם, שנראית דומה בצורה חשודה לאנדראה. ג'ון מתבלט... מסיבות אחרות לגמרי, וגם שון מצטרף למשחק.

אתגר פרס, ושוב הוא פיזי, אבל לשם שינוי האלמונים זוכים, כשביידן, מכל האנשים, מנצח בסיבוב האחרון והגורלי. עוד קצת ג'ון, למה הוא נראה כאילו הקפיאו אותו בשנות השמונים והפשירו אותו עכשיו? מולט, שפם, רק צריך להרכיב לו משקפי שמש והנה לכם מלך הדיסקוטק, כפיל מושלם של ג'ורג'יו מורודר. אנדי מצטרף למשחק, אבל כל הבנות, חוץ מדייזי וסאם, בתפקיד ניצבות. אצל האלופים, לוק ודיוויד ממשיכים לנסות להשיג שליטה בשבט. ג'נין עכשיו גם איתם, והם מכוונים לצרף את אבי ורוס. ואז לוק ודיוויד מחפשים את האליל (לפי הרמז, כמובן) ולראשונה במשחק, אחרי למעלה משישים יום, ללוק יש אליל!

האלמונים זוכים גם בחסינות, ונראה שלוק העביר את רוס צד. האתלטים מכוונים נגד ג'נין, בעוד האנדרדוגים מכוונים נגד סוזי. כלומר, לא משנה מה, עוד בחורה תודח הפעם. במועצת השבט, התוכנית של לוק שוב הצליחה וסוזי הודחה. אה, וכמובן יש לו עדיין את האליל.
 
פרק 4

בשני השבטים, השורדים מסתדרים ביניהם היטב, יש משהו קסום בעונה שאף אחד לא מתמרמר, אף אחד לא מתייחס לא יפה, פשוט משחקים משחק טוב ונטול רגשות. חבל שאי אפשר להיפטר מקטעי הרקע המציקים שרק מפריעים לי להכיר את המתמודדים, במקום לעזור לי במטרה הזו. אבל אני מתחיל לקלוט מה קורה. סטיב, סיימון, אי.טי ונובה הם האתלטים שעכשיו במיעוט. מהצד השני של המשוואה יש את ג'נין, דיוויד, פיה, אבי ורוס שעברו צד, וכמובן לוק. בשבט האלמונים אני כנראה אצטרך עוד הדחה אחת כדי לקלוט.

אני מניח שהשבטים די מאוזנים מבחינת כוח פיזי, אבל לשרה משבט האלמונים יש פחד גבהים, ובניגוד לרוג'ר מעונה 2 האמריקאית, אי שם לפני כמעט עשרים שנה, היא לא מתגברת על הפחד שלה ובגללה האלמונים מפסידים באתגר הפרס. לפי הפצצת הוידויים שלה, סביר מאוד להניח שהיא המודחת היום - או שהיא מגיעה מאוד רחוק. אצל האלופים, ג'נין מהר מאוד מנצלת את החגיגה כדי למצוא רמז לאליל, ומיד אחרי זה גם את האליל עצמו. אבל האליל הזה יכול לשרת רק אחד מהאלמונים, כשלאלמונים יש אליל שמיועד לאלופים.

אבל האליל הזה יצטרך לחכות, כי האלמונים שוב זוכים בחסינות. איזה הבדל בהבדל בין השבטים בין העונה הזו והעונה הקודמת, שהאלופים פחות או יותר הכו את האלמונים שוק על ירך, והיו במיזוג ברוב מוחץ, עד שהפיינל 3 היה כולו שלהם! בניגוד לעונה הקודמת, יש מצב שרצף ההדחות המגדרי ייעצר עכשיו, כי נוצר קרע בין אבי לסטיב, ובגלל שאבי גם ככה בברית הרוב, נראה שדרכו של סטיב מחוץ למשחק סלולה. אבל כדי לשמור על השבט חזק, נובה הודחה במקומו, ורצף ההדחות של נשים לא נעצר.
 
פרק 5

מתחילים במחנה של האלמונים, שם דייזי ממשיכה להתבלט לחיוב. היא בברית עם שון (או שזה הארי? בחייאת רבאק, תציגו את השמות של המתמודדים בוידויים! מה יש לכם נגד זה?!) ושניהם מוצאים את האליל... של שבט האלופים, זה שמקביל לאליל שג'נין מצאה בפרק הקודם. אצל האלופים, סטיב מנסה להתחמק ממצבו, אבל כמו שיש ללוק להגיד בוידוי, אין לו שום מושג במשחק.

עוד אתגר פרס פיזי, אין כאן אמנם את כדור המוות מאמריקה, אבל נראה שהאוסטרלים לא מפחדים מפציעות, אולי כי אצלם יותר מקשיבים להוראות. בכל מקרה, האתגר מערב בעיטות בכדור, לאלופים יש שחקנית כדורגל... לאלמונים לא היה שמץ של סיכוי. האלופים ניצחו אולי בפער הכי גדול בתולדות הישרדות. הם גם זוכים בפרס לכתבה אישית על כל אחד ואחת מהם.

האלילים הבין-שבטיים הם מתכון טוב לברית בין-שבטית, כמו שהייתה בטוקנטינס, ואני מקווה מאוד שיצמח מהם משהו. אבל בעוד שון מוכן לתת את האליל לאלוף כאן ועכשיו, ג'נין רוצה לחכות לערבוב, שמן הסתם יגיע במוקדם או במאוחר. היא משתפת את דיוויד בתוכנית שלה, ודיוויד מכין אליל מזויף לתת לאלמונים. אבל גם התוכנית הזו תצטרך לחכות, כי האלמונים *שוב* זכו בחסינות. ברית הכבר-לא-אנדרדוגים נשארה שלמה וסטיב הודח.
 
פרק 6

פרק נוסף שמכיל גם אתגר פרס... העונה אין מנוס. בעונות קודמות הייתי יכול לתכנן מתי מגיע פרק קצר ומתי פרק ארוך, העונה כל הפרקים עד עכשיו ארוכים. בשבט האלופים, יחסי הכוחות נשארים כמו שהם, אבל תת-בריתות מתחילות להיווצר בשישייה, ובעיקר שתי שלישיות עיקריות: לוק-דיוויד-ג'נין ופיה-אבי-רוס. אני מניח שג'נין או רוס יודחו מהברית הזו ראשונים, בתלות, כמובן, בתוצאות של ערבוב שמן הסתם יקרה בקרוב. מהצד שני של המשחק, הברית של דייזי ושון ממשיכה, וג'ון גם איתם. איפה שרה, אין לי שמץ של מושג, אבל בכל מקרה נראה שדייזי היא המושכת בחוטים בשבט.

אז כן, שוב יש אתגר פרס, והוא שוב פיזי. השבטים מאוד מאוזנים מבחינה פיזית, ומבחינת פאזלים לדעתי האלמונים אפילו יותר טובים. אבל בסיבוב המכריע, שון מועד והאלופים זוכים בפרס. הם בוחרים בביידן להצטרף אליהם להמבורגרים ובירה. המצב הזה ממש מזכיר לי את הישרדות סין, וזה כמובן לא יכול להיות רע. אבל זה ששון לא נבחר, פוגע בתוכנית של דיוויד והאליל המזויף. אבל התוכנית תצטרך לחכות שוב, כי האלמונים *שוב* זוכים בחסינות. מה לעזאזל קורה בעונה הזו?!?

אז האלופים הולכים שוב למועצת השבט, ונראה שלאי.טי (וכן, זה באמת השם שלו) נגמר המזל. אבל ג'נין מתכננת להדיח את דיוויד דווקא. בסוף כולם מחליטים לבחור בין שני האתלטים שנותרו, כשאי.טי יוצא מהמשחק לבסוף.
 
פרק 7

אז מסתבר שדיוויד בסוף כן נתן לשון את האליל המזויף, והתוכנית שלו יוצאת לפועל. בתחילת הפרק, הרבה יותר מוקדם לעומת העונה הקודמת, יש ערבוב. למעשה, זה הערבוב הכי מוקדם שהיה באוסטרליה, לא? בשבט הסגול יש את אבי, פיה ורוס, ג'נין וסיימון, ומאט, שון, קייסי והארי. נראה שג'נין עלולה להיות בצרות. אבל מי שבטוח לא יהיו בצרות, בגלל שהם במיעוט כל-כך מטורף בשבט שלהם, הם לוק ודיוויד. הם בדיוק במיקום למצוא את נקודת התורפה, לשלוף סכין ולחתוך את שבט האלמונים לחתיכות קטנות. וזה טוב שזה קורה, כי חוץ מקצת בריתות (הארי וביידן, שון ודייזי) אני עדיין לא יודע הרבה על השבט הזה.

השבט הכחול מפסיד חסינות... שוב, למרות השינוי בחברי השבט... וזה הזמן לראות בריתות אצל האלמונים לשעבר. יש לי הרגשה, לפי איך שהוא מנסה להשתלט על מהלך ההצבעה, שאנדי יודח. מה שאנדי בטוח לא יודע, זה שללוק ולדיוויד יש *שני* אלילים, ולכן הם בכל מקרה לא הולכים הבייתה עכשיו. אבל דייזי וג'ון רוצים להפוך את השבט ולהדיח את סאם - בערך מה שחשבתי שיקרה, והוכחה שדייזי כנראה לא הייתה אף פעם באמת בברית עם סאם. יחד עם ביידן, לוק ודיוויד, הם מצליחים, ומוכיחים שאלף אלילים ויתרונות לא יכולים להיות תחליף לתככים הישנים והטובים.
 
פרק 8

אז בשבט הכחול, כמו שניחשתי, הקרב הוא אלמונים נגד אלמונים, ולוק ודיוויד בעמדת מפתח למשוך בחוטים. בשבט הסגול... עדיין צריך לדעת מה קורה. אבל אני מתחיל להבין מה קורה. מאט בברית עם שון (ודייזי וג'ון), וזה משאיר את הארי וקייסי במיעוט, במיוחד אחרי שסאם, שהייתה בברית עם הארי, הודחה. בינתיים השבט הסגול זכה בעוד משימה, הפעם משימת פרס. האלופים שולטים בשבט, וקשה לי להאמין שיהיה קרע ביניהם, לא כל-כך מהר.

אבל יחסי הכוחות בשבט הסגול יכולים לחכות, כי הוא *שוב* זכה בחסינות. מבין האלמונים בשבט הכחול, דייזי מושכת בחוטים. אנדי מנסה לכוון נגד שרה, על ידי זה שהוא אומר לדייזי ששרה מכוונת נגדה, מה שלא היה נכון בכלל. אבל אחרי שיחה פשוטה, השקר מתגלה, ואנדי הופך למטרה החדשה. אבל רוב השבט עדיין מצביע נגד שרה, אנדי מצטרף לצד של לוק, ובהתחשב במצב השבט עם אתגרים, אם האנה היא לא המודחת הבאה, אני צנצנת.
 
פרק 9

אנדי הולך לעוף מאוד מהר. אולי האנה תודח לפניו, אבל הוא יודח מיד אחריה. אם השבט הזה ירד לשלושה חברים לפני שיגיע המיזוג, אלה יהיו לוק, דיוויד ודייזי. בשבט השני... אפשר שיפסידו חסינות כבר?!? אני מניח שקייסי תודח, או אולי אפילו מאט. שון והארי חשובים מדי בוידויים. בינתיים השבט הכחול זוכה בפרס, אז אולי הם יזכו סוף סוף בחסינות?

הכחולים אכן זוכים בחסינות! והאלופים בשבט הסגול מכוונים חזק נגד הארי, אבל להארי יש אליל. הוא מאחד את כל האלמונים ומכוון נגד ג'נין, שזה כבר מספיק טוב, אבל לא בטוח שהוא בכלל יצטרך אותו, כי הוא יכול לצרף גם את סיימון. אבל במקום להצטרף אליו, סיימון מלשין לבנות, וביחד יש לאלופים מטרה חדשה: קייסי, כפי שציפיתי. והעריכה עושה הכול כדי להוציא את הארי ליצן. אבל ברגע האחרון, מסתבר שהשבט הסגול עדיין לא ידיח מישהו - השבט הכחול הולך להעביר מישהו לשבט השני, ומסתבר שהמישהו הזה הוא שון. שכחתי כבר שיש פרקים ללא הדחה. עכשיו לשני השבטים יש שמונה חברים, והארי לא יכול לעשות כלום בלי להעביר את סיימון ורוס צד. משהו אומר לי שזה לא יקרה.
 
פרק 10

המעבר של שון לשבט הכחול שינתה את יחסי הכוחות בין השבטים, אבל לא את יחסי הכוחות בתוך כל שבט. אבל דווקא כשהם יותר חלשים מבעבר, השבט הסגול שוב זוכה בחסינות. למרות ששון עובד עם דייזי וג'ון, ולפי זה אמור לעבוד גם עם לוק ודיוויד, הוא דווקא מתכנן לפנות נגד דיוויד. דיוויד כמובן ישתמש באליל, אבל השבט מתכנן לפצל קולות בין דיוויד ולוק. אבל אנדי בוגד בשבט ומלשין לדיוויד ולוק. שלושתם מפצלים את הקולות בין שון ודייזי, אבל ג'ון ודייזי מצביעים נגד האנה, ובסוף נכפה תיקו בין שון והאנה. האנה כמובן מודחת בסיבוב החוזר.
 
פרק 11

אז אנדי לא הצליח במזימה שלו להדיח את דיוויד ולוק, אבל שניהם כן בזבזו את האלילים שלהם. הבעייה שלו עכשיו היא שהוא הכניס את עצמו למיעוט בשבט, נגד הברית של דייזי, שון, ג'ון וביידן. בשבט הסגול, קייסי יודעת שהיא על ספינה טובעת, ומנסה לחבור לאלופים... ככל הנראה ללא הצלחה. השבט הכחול זוכה באתגר פרס וכל אחד בתורו נכנס להקרנה של סרטון מקרובי המשפחה, ושם דיוויד מוצא רמז לעוד אליל חסינות. בשבט הסגול הארי עדיין על הכוונת.

אתגר סיבולת בזוגות, פטנט אוסטרלי שנראה כבר בפעם השלישית או הרביעית, לא זוכר אי פעם באמריקה אתגרים כאלה. השבט הכחול זוכה בחסינות, השבטים איכשהו יצאו יותר מאוזנים אחרי הערבוב מאשר לפניו. אם הארי לא משתמש באליל, הוא בחוץ. אבל עכשיו לאלופים יש מספיק קולות לפצל בינו ובין קייסי. וזו בדיוק התוכנית שלהם, כשקייסי עצמה מתכננת להצביע להארי גם כן. הם מנסים לשכנע את מאט להצביע נגד הארי, אבל במועצת השבט, מאט הורס הכול. לא יודע אם הארי היה משתמש באליל שלו בכל מקרה, לא יודע אם מאט השפיע על מועצת השבט. בשורה התחתונה, הארי ומאט עצמם הצביעו נגד קייסי, קייסי בחוץ ומצב המין הנשי יותר גרוע מאשר בעונה 33 האמריקאית.
 
פרק 12

אמנם ההפקה לא מחלקת סתם אלילים, רק רמזים, אבל זה לא מונע מהארי להתנהג כמו בן מעונה 35. כמובן, לא כולם בסיטואציה שהם יכולים להציל את עצמם, אבל בואו לא נשכח את כריס, או את דן, כריסטי וונסה מהאח הגדול. היו מתמודדי ריאליטי שהיו צריכים נס כדי להינצל, וחוללו את הנס בכוחות עצמם. ומהר מאוד... הוא גם מוצא את האליל. מאט גם מתחיל לשחק, אבל האם הוא ישחק לצד הארי, או נגדו?

השבט הכחול זוכה בפרס... איפשהו, ברגע ששון הצטרף אליהם, כל המאזן הפיזי נשבר לרסיסים ושוב קיבלנו שבט אחד שפשוט מכסח את כולם. הארי מצטרף אליהם לפרס, יושב לצד שאר האלמונים לשעבר ומכריז מלחמה על האלופים. אנדי מסכים ומציע לזרוק את האתגר. לדיוויד יש עוד אליל, אבל ללוק אין. השאלה היא, האם דייזי, שון וג'ון הסכימו לתוכנית של הארי. אם לא, אנדי הולך לזרוק את עצמו מחוץ למשחק.

אבל כל זה שוב יכול לחכות, כי השבט הכחול זכה גם בחסינות. להארי יש אליל, אבל במקום להשתמש בו, הוא מנסה להעביר את רוס צד. אבל למה לא מראים אותו מנסה להעביר את סיימון צד? הוא צריך את שניהם! בסוף הארי משתמש באליל, ג'נין משתמשת גם היא באליל, אז פיה מודחת, לא? לא, כי רוס וסיימון לא עברו צד, והצביעו נגד מאט. בסיבוב החוזר מאט הודח 4-1.
 
פרק 13

להארי מתחילים להיגמר הטריקים, אז הוא כורת ברית עם שלוש האלופות, כנראה כדי להדיח את סיימון אם יחזרו למועצת השבט. כמובן, ייתכן מאוד שדיבורים לחוד ומעשים לחוד. באתגר, רוס נפצע, אבל עדיין לא מפונה. אבל הוא בכל מקרה עלול לעוף כי השבט הכחול... זוכה בחסינות... שוב. הארי עכשיו בברית עם האלופות, וזה אומר שהמודח כנראה יהיה סיימון. אבל אין מודח, כי רוס אכן מפונה מהמשחק. פרק קטן וחסר משמעות.
 
פרק 14

הפרק מתחיל במיזוג, ומיד עובר לאתגר פרס. זה אתגר סיבולת שמתחיל מיד עם הפיתויים. בזה אחר זה כולם פורשים מהאתגר, ואני די מבין למה. מילא כשהאתגר הוא על חסינות, אבל אתה מרגיש בטוח, אבל כשהאתגר הוא רק על פרס? גם אם הפרס הוא אליל חסינות או משהו? דייזי זוכה בפרס... לא ידוע? ואולי זה בכלל לא פרס? אולי זה עונש?

המתמודדים חוזרים למחנה, והבלגאן מתחיל. במרכזו דיוויד נגד אנדי, אבל הבריתות שהם מכוונים אליהן הן השבטים המקוריים מתחילת המשחק. אבל שון גם מסוכן עבור דיוויד. תוך כדי, אנדי סוף סוף נותן שם לשבט המאוחד - סולי בולה, כולל סיפור מומצא שראסל היה יכול לבדות. אבל דיוויד עיצבן אותי כשהוא חשב שם לשבט המאוחד זה רעיון טיפשי - לא ראית את הגירסה האמריקאית אף פעם?! היא רק יותר ישנה מהאוסטרלית ב-16 שנה! בינתיים, דייזי מגלה שהיא זכתה בכל הפיתויים שהוגשו באתגר הפרס - וחוץ מהם גם, לראשונה באוסטרליה, באליל חסינות. לא רמז, אליל לכל דבר ועניין. ואחרי רצף די מושלם של עונות (עונה 1 הייתה קצת מאכזבת בגלל הערבוב, אבל סבבה), לראשונה נדלקת לי נורה... לא אדומה עדיין, אבל כתומה.

המשחק ממשיך עם אתגר סיבולת, שכמובן לדייזי יש בו יתרון. הגברים נפסלים על ימין ועל שמאל, והייתי רוצה להגיד "לא שזו כזו חוכמה" אבל עשר דקות לתוך האתגר, יש שוויון בין המינים. אבל אחרי קרב קשה, שון זוכה בחסינות. זה אומר שגם אם כולם פתאום מתהפכים עליו ועל דייזי, בגלל האליל שלה, הם יישארו בחיים לפחות למועצת שבט אחת. אבל האלופים ככלל מכוונים דווקא נגד אנדי. בינתיים אני מתחיל לחשוד שאו דייזי או פיה זוכות. אולי שון. רוב השחקנים הגדולים הם גם מסיחים גדולים. דיוויד מנסה לגרום לאנדי להצביע נגד דייזי, כדי שהיא תשתמש באליל שלה, ואם תשתמש בו על אנדי, היא תודח.

ובסוף המזימה של דיוויד מצליחה, דייזי מבזבזת את האליל שלה ואנדי מודח פה אחד. אבל לפני שהוא עוזב את מועצת השבט, אנדי מפיל פצצה ומספר על האליל של דיוויד.
 
פרק 15

דיוויד ולוק חושבים שכל חבריהם לשבט הכחול עובדים איתם, אבל לביידן יש תוכניות אחרות, ומן הסתם גם לשון, דייזי וג'ון. הארי גם לא יעבוד איתם. אתגר פרס... עבור מכונית?! לא קצת מוקדם מדי? אבי זוכה בה, כלומר לא היא הזוכה. לא שהיא הייתה אפילו על הרדאר שלי. הקרב לדעתי הוא בין דיוויד, דייזי ופיה, מבחינה עריכתית. אבי גם זוכה בפיקניק ומזמינה אליו את דיוויד... וג'ון? מה הולך פה בדיוק? דיוויד ולוק הם היחידים שיש להם גאוות יחידה? שון גם מנסה להפר את המאזן ולכרות ברית עם ג'נין.

דיוויד זוכה בחסינות, אז יכול להיות שלוק יודח במקומו. אבל אין לשורדים הרבה זמן, יש להם כמה שעות של דיבורים לפני שהם הולכים למועצת השבט, בניגוד לעונות רגילות של הישרדות, שבהן יש לשורדים לפעמים יותר מיום שלם. אבל בסוף כולם מתאגדים נגד שון ודייזי. אילו היה לשון אליל, אז היה תיקו בין דייזי ולוק, אבל אז דייזי כנראה הייתה מודחת בסיבוב החוזר. אבל שון היה המטרה, ושון הודח.
 
פרק 16

על פניו, נראה שדייזי היא הבאה בתור, אבל רק עונות גרועות הן צפויות. פיה, ג'נין ואבי מתכננות לפנות נגד דיוויד. נראה מה הן יעשו עם זה, בינתיים לוק זוכה בחסינות, אז דיוויד פגיע הפעם. יש מצב שהקולות יהיו 7-3 נגד דיוויד הפעם. אין שום סיבה שג'ון או ביידן יצביעו נגד דייזי, אז זה כבר שישה קולות לדיוויד, הארי גם ילך עם התוכנית. אם סיימון יצטרף אני אהיה מופתע, אבל הוא לא רלוונטי.

היו לי בסוף רק שתי הפתעות: אחת, שאפילו סיימון הצטרף, והשנייה, שלוק ודיוויד לא הצביעו בסוף נגד דייזי, אלא נגד הארי.
 
פרק 17

לוק לא מבזבז זמן וכורת לעצמו ברית חדשה - עם הארי וביידן. הוא גם כורת ברית עם פיה, ג'נין ואבי, ויחד עם סיימון, האלופים עדיין ברוב. זה אומר שכנראה ג'ון יהיה המודח הבא. הארי מודע לזה, ולכן מכניס את מורשת ראסל לאוסטרליה ויוצא לחפש אליל בלי רמזים. מהר מאוד עוד ועוד שורדים מצטרפים אליו, למעשה כולם חוץ מסיימון, שהוא בקלות המתמודד הכי מיותר העונה. דייזי בסוף מוצאת את האליל, אבל לוק ופיה עולים עליה מיד.

אבי וג'נין זוכות באתגר פרס. הן מצרפות אליהן את ג'ון והארי, ובפרס עולה ההצעה להדיח את דייזי, אני לא אופתע, אבל קצת אצטער. בכל מקרה, צריך להיות ברור לה שהולכים להיות קולות נגדה, והיא חייבת להשתמש באליל. אחרי זה סיימון זוכה בחסינות באתגר שכמעט היה תפור עליו לגמרי, אבל מה הסיכויים שהוא היה מודח? אם דייזי לא תשתמש באליל, זו כנראה תהיה היא, אבל אם כן, היא בטח תכוון נגד ג'נין או לוק.

בעקבות האליל של דייזי, לוק מצביע שהקולות ילכו נגד הארי במקומה, או אפילו ג'ון. הארי ודייזי גם חושבים להשתמש באליל על ג'ון. ביידן, מצידו, חושב עוד יותר לטווח הארוך, ומנסה להעביר את לוק צד. מצד שני, אם המצב יהיה 4-4, סביר להניח שלוק יעבור צד בכל מקרה. לוק *לא* עובר צד, והאלופים עדיין שוקלים למי להצביע כך שהאליל לא יבטל את הקולות שלהם. הקולות הולכים בסוף לג'ון, והוא מודח.
 
פרק 18

אחרי שהניסיון שלה להשתמש באליל נכשל, האלופים לא נותנים לדייזי לחפש עוד אליל בשקט. כשלוק מתחיל לעקוב אחריה, דייזי מספרת לו שפיה היא סוכנת כפולה. האם זה מה שצריך כדי שהיא תינצל? בכל מקרה, אני חושב שהמודח הבא יהיה הארי. אבל לפני כן יש אתגר פרס, שתמיד ישאיר לי טראומה מהשחיטה הלא כשרה שלנו להישרדות. ג'נין וסיימון זוכים, ולוקחים איתם לפרס את דייזי ופיה, שהיו ממש קרובות אליהם. בזאת דייזי מתחברת לפיה, ג'נין וסיימון (ואבי), ותופסת בעצם את מקומו של לוק, שעכשיו מסומן להדחה.

לוק, מצידו, עדיין חושב שפיה חפרפרת, והוא מתחבר להארי וביידן. ביחד הם מתכננים להדיח את ג'נין, אבל ג'נין זוכה בחסינות. ג'נין עדיין רוצה להדיח את דייזי. דייזי בכלל מכוונת נגד לוק, ותוך ניצול הפארנויה שלו, מפנה אותו נגד ג'נין - ומקווה שג'נין בתגובה תפנה מחדש נגדו. אבל אחרי כל זה, ההפקה מעיפה לי כאפה, כי זה בכלל פרק בלי הדחה. חוף הגלות, האח הקטן והמרושע של אי הגלות, חוזר. וטוב שאין הדחה, כי כולם כאחד הצביעו נגד דייזי.
 
פרק 19

אז גם בפרק הזה אין ממש הדחה, אבל מישהו יצא מהמשחק בסופו. או אולי בתחילת הפרק הבא. כמו שהיה בעונה הקודמת. למה בכלל לעשות את זה בשלב הזה של המשחק?!? אתם יודעים למה? כדי להציל את דייזי. פתאום אין יותר רמזים לאלילים, אפשר פשוט למצוא אליל כמו ראסל. למה לא עשו את זה עד עכשיו באוסטרליה, ופתאום כולם מתנהגים כמו באמריקה? למה פתאום החוקים השתנו? כנראה כי התוכנית התחילה לאבד רייטינג, אז ההפקה החליטה להתערב. זה עדיין לא הישרדות האיים הקאריביים, ההפקה עדיין נותנת למשחק ברובו להתנהל, אבל מה שקורה עכשיו הוא ללא ספק התערבות הפקה.

ואולי לולא הטוויסט, לא היו מצביעים נגד דייזי. שוב, הבחירה הייתה בינה לבין לוק, ולוק בטוח היה חוזר. עכשיו לוק יכול לעבוד עם הארי וביידן ולשלוח לחוף הגלות את ג'נין או פיה, שדייזי בטוח תנצח באתגר פיזי טוב. השאלה הגדולה היא האם האתגר יהיה פיזי. מה שבטוח זה שפיה לא תגיע לשם, כי היא זכתה בחסינות. זה גם מרגיש לי די וודאי שהיא תזכה עכשיו. היא או דייזי.

במחנה, אבי מצטרפת ללוק, הארי וביידן, וביחד הם צריכים להחליט. לג'נין ולסיימון יש סיכוי טוב לנצח את דייזי באתגר, והכול תלוי באתגר שיהיה, אז "מי יפסיד בטוח לדייזי" זה לא שיקול. לבסוף החבורה החדשה מחליטה להדיח את סיימון. אם ההפקה באמת רוצה לשמור את דייזי, היא כבר תדאג לדחוף איזה פאזל, או משהו מבוסס שיווי משקל, שבו יהיה לה יתרון. במועצה לוק ואבי עוברים צד סופית וסיימון נשלח לגלות, אבל הוא נשלח במטרה לנצח את דייזי, לא כמודח.
 
פרק 20

מגיעים לדו-קרב. שיווי משקל, כמה צפוי. האם אבי והארי וביידן באמת רצו להוציא את דייזי סופית, או שסיימון היה המטרה האמיתית שלהם? לא נראה לי שאבי רוצה שהיא תודח... אבל לצערה ולצערי, זה היה ניצחון מוחץ. דייזי רשמית מחוץ למשחק. והעונה הזו מתחילה מאוד להחוויר מול עונות 3 ובמיוחד 2. כמובן, עונה 2 הציבה רף אבסורדי, אבל מה שקורה כאן, בעצם, זה פאגונגינג למעט ההדחה של דיוויד.

לוק זוכה בחסינות, וחוץ מסיימון שכל-כך קיוויתי שיודח כי הוא לא משחק, יש לנו שלושה צמדים: לוק ואבי, הארי וביידן, ופיה וג'נין. עכשיו שדייזי מחוץ למשחק, מבחינת עריכה אפשר כבר לומר לפיה מזל טוב על הזכייה. כמובן, הוא אמנם לא משחק, אבל סיימון בצד של פיה וג'נין, אז גם יש להם יתרון מספרי. אבל אין ספק, פיה היא גם המתמודדת הכי טובה העונה. עכשיו היא גם מנסה להעביר את הארי צד, כדי שידיח את אבי. דרך אגב, מזל טוב לוק, כבר עכשיו אפשר לומר שהגעת יותר רחוק מאשר בעונה המקורית שלך!

לדעתי זה מהלך ממש גרוע של הארי להדיח את אבי. אם אין לו רוב, לוק יקפוץ מיד לצד השני ויצביע נגד הארי וביידן. כנגד זה, בפיינל 4 עם אבי, לוק יכול להצביע עם הארי וביידן ולהדיח אותה. ולכן אני שמח שהוא לא עשה את המהלך המטומטם הזה, וסיימון הלך כלעומת שבא.
 
למעלה