הישרדות אוסטרליה עונה 4!

פרק 21

סיימון הבזבוז מקום הלך, ונשארנו כמו בפרק הקודם, עם שלושה זוגות. אבל עכשיו הארי עובר צד ועובד עם פיה וג'נין כדי להדיח את לוק. אם הוא יזכה בחסינות, אבי תודח במקומו. והוא אכן זוכה בחסינות. חבל, כי לוק היה תותח על בעונה הקודמת שלו, אבל כאן הוא קצת... פרווה. יותר טוב מהארי, שעד עכשיו רק הצליח להימנע מהדחה, ולא באמת שלט במשחק. אבל פיה וג'נין הן השחקניות הכי טובות של העונה.

אף אחד לא באמת מעוניין להדיח את אבי, ולכן לה וללוק יש בחירה: להמשיך עם פיה וג'נין ולהדיח את ביידן, הטוב במיעוטו כרגע לדעתי, או להמשיך עם הברית שהיו בה בפרק הקודם ולפנות נגד ג'נין. הם בחרו להמשיך עם הארי וביידן, ואני חייב להגיד שזה היה יותר צפוי ממה שחשבתי. אבל אני אופתע רק מהדחה של פיה, כי לדעתי כרגע היא זוכה במארש טורקי על גמל.
 
פרק 22

אם עדיין לא היה אפשר כבר להגיד לפיה מזל טוב על הזכייה, היא מקבלת קטע רקע בנקודה שקטעי הרקע היו אמורים להיעלם מזמן, ולא ראינו מהם כמעט עשרה פרקים. ואם היא לא תזכה, אז אבי תזכה. הבנים, חוץ מהארי שעוד עושה רעשים של אסטרטג, בלתי נראים כמעט לגמרי הפרק, וכשזה מגיע מהכיוון של לוק זה מאכזב במיוחד.

אבל אז, בלי אזהרה מוקדמת, לוק מקבל משום מקום רמז לכוח כלשהו, שלא בדיוק מוסתר בצורה טובה. אחרי קרוב לארבע עונות שלמות, הישרדות אוסטרליה מתחילה תהליכים שמקרבת אותה לטראש שהגירסה האמריקאית נגועה בו בשנים האחרונות, ובהתחשב במה שאני כבר יודע, את עונה 5 אני לא יודע אם אני אפילו רוצה לראות. הכוח של לוק מאפשר לו להימלט מהמועצה, לא להצביע אבל לא להיות מודח. כמו מה שהיה לג'רמי בעונה 40. הוא גם יכול להשתמש בו על מישהו אחר.

לוק זוכה בחסינות, ובכך משלים את השינוי שלו מאיום אסטרטגי לטוחן חסינויות מצוי. מאכזב, כן, אבל מצד שני עדיין יש במשחק את ביידן, שטוב בעיקר בלעשות מה שהארי אומר לו. לצערי, הוא אפילו לא קרוב להיות מודח. הארי יודח לפניו, וגם זו לא אפשרות רעה במיוחד. אבל אז, משום מקום, לוק עובר צד, ומתכנן יחד עם פיה להדיח את אבי. אני גם יודע בדיוק איך הוא יעשה את זה: הוא יוציא את פיה ממועצת השבט, ולא ישאיר להארי וביידן ברירה. במקום זה, הוא מוציא את ביידן מהמשוואה, וגם ככה, זה לא ממש משנה איך אבי תצביע. הארי לא יצביע נגד עצמו, אז או שיהיה תיקו ואז הוא יצביע נגד אבי בהצבעה החוזרת, או שאבי תקבל את רוב הקולות איכשהו בהצבעה הראשונה.

בסוף לוק ופיה מתחמנים את שני הצדדים וגורמים לשני הקולות שלהם להיות רוב נגד אבי.
 
פרק 23

אוף. קיוויתי שהם סוף סוף ילמדו ויתחילו את פרק הגמר עם ארבעה מתמודדים, נראה שאנחנו בדרך לעוד פרק גמר משעמם. זה גם בטח יהיה אותו אתגר כמו בכל העונות הקודמות. ומה עוד? אתגר החסינות הוא גירסה אלטרנטיבית ל"קוטל הפייבוריטים". אם פיה מודחת זה יהיה אבסורד בגלל העריכה שלה שלא משאירה מקום לספק, אבל לוק עוד יכול לעוף.

ברגע שלוק נפסל באתגר, אפשר בעצם לסיים לראות את העונה. לוק הולך לעוף עכשיו, ופיה תזכה בחסינות האחרונה, תדיח את הארי ותזכה בקלות מול ביידן. כל הכבוד לאוסטרליה על ארבע עונות שנעות בין טוב מינוס (עונה 1) לפנומנלית בטירוף (עונה 2), אבל בדיוק בגלל זה בפרק הגמר באמריקה יש בדרך כלל שתיים-שלוש הדחות לפני מועצת השבט האחרונה. יוצאות דופן הן עונות 2, 12 ו-15, אבל באחרונות בכוונה הוסיפו אתגר פרס כדי שיהיה מה לראות. עונה 2, אין מה לומר, ניסו למלא את הזמן מסך עם שידרוג של טקס המעבר, אבל מבחינתי זה נכשל ויש סיבה שהם לא חזרו לשלושה ימים הנוספים.

וכן, לוק הודח. אני צריך לשקול ברצינות האם לראות את עונת האולסטארס. בטח יש לי משהו יותר טוב לראות.
 
הגמר!

...שלא מעניין יותר מקודמיו בכלל. הבעייה היא שהם צריכים למלא חצי שעה באתגר חסינות אחד, שבאמריקה מקדישים לו רבע שעה גג. להפתעתי הרבה, ביידן זכה בחסינות, אבל שום דבר לא מונע ממנו להדיח את הארי. האם לתת לו קרדיט על מהלך מבריק? לא. אין הרבה אפשרויות בשלב הזה של המשחק, וזה לא שיש לו סיכוי הרבה יותר גדול מול פיה, אם בכלל. ביידן היה נגרר ונשאר נגרר. והוא הדיח את הארי. פיה הולכת להיות זוכה מעולה, אולי אפילו יותר מאשר שיין, אבל אי אפשר לומר שהעריכה ניסתה להסתיר את הניצחון שלה.

לצערי את חלק 2 אני אראה בהמשך, כי האתר החליט לקרוס...
 
וההמשך - פרוטוקול מועצת השבט האחרונה:

ביידן: נאום נחמד, אבל יחסי הכוחות לא שווים. יש המון הדחות שפיה אחראית להן לפחות חלקית, ביידן היה פיון של הארי וזהו. רק ג'ורי ממורמר יכול ללתת לו את המקום הראשון. הוא יכול באותה המידה להתחיל בנאום "היה נחמד מאוד" סטייל אמנדה.

פיה: כל הכבוד על הנאום הנכון. חלק נכבד מהפיינליסטים שזכו לג'ורי ממורמר פשוט לא שיחקו את המשחק החברתי טוב מספיק, למרות שבאמת היו מקרים שערורייתיים על הדרך. רוב השחקנים הטובים באמת יכולים פשוט להסתמך על הרזומה שלהם.

שון: כן... כן... לא! חבל מאוד, הוא היה ככה קרוב לשאלה האהובה עליי.

דיוויד: שאלה עניינית ואסטרטגית, פיה בינתיים קוברת את ביידן בתשובות שלה.

מכאן הגבולות בין שני הפרוטוקולים שוב מיטשטשים, חלק מהמושבעים ללא ספק שאלו שאלות ספציפיות אבל אז מושבעים אחרים התפרצו לטקס, שפעם מבחינתי היה קדוש. לא שזה משנה, כי בנקודה הזו פיה פשוט גרמה לביידן להתפתל במושב שלו מרוב שהיא הייתה טובה ממנו.

פיה זכתה, כל הכבוד.

דירוג!

1. ג'נין
2. פיה
3. אבי
4. לוק
5. דיוויד
6. דייזי
7. הארי
8. שון
9. מאט
10. ביידן
11. קייסי
12. אנדי
13. ג'ון
14. רוס
15. סאם
16. האנה
17. לורה
18. סיימון
19. שרה
20. סוזי
21. נובה
22. אי.טי
23. אנסטסיה
24. סטיב

מתחילים להיראות סימנים של עריכת ניו-סקול, כי קשה היה לי להפריד בין מודחי הפרה-ערבוב, שכמעט אף אחד מהם לא עשה משהו חשוב אסטרטגי.
 
למעלה