הי בנות

הי בנות

הבת שלי בת חמש כמעט לא מוכנה לאכול עוף או בקר כבר תקופה ארוכה, יש לכן רעיונות לשדרג את העוף/ בקר או עם מה לתת לא לאכול אותו? משהו שילדים יותר אוהבים? אני לא בשלנית גדולה לא עשיתי כמות נסיונות גדולה...ואם לא, עם מי כדאי להתיעץ לגבי תחליפים?
 
אצלי בעיה דומה

בת 6.5 ולא אוהבת בשר. אוכלת לעיתים נדירות. אני אמנם צמחונית אבל היא לא אוכלת גם תחליפים: לא אוהבת קטניות, מעט חומוס כממרח אבל מעט. בוודאי לא אגוזים למינהם. אפילו לא משתגעת על "שניצל דג". מה שאני כן עושה- מרק עוף היא אוהבת, אז אני מבשלת עם המון ירקות ומבחינתי היא מקבלת את הויטמינים שברחו למי המרק.... ירקות חיים ופירות היא כן אוהבת, ביצים מדי פעם- אז בסה"כ השבועי היא מתאזנת מבחינתי. אני לא רופאה ולא תזונאית אבל כך נראה לי.
 
אהבתי את רעיון המרק

ואת "בריחת" הויטמנים, בטוחה שזה באמת עושה את העבודה יחד עם שילוב של ירקות חיים ופירות וגם ביצים. אנסה את זה, האמת שגם בגלל שקיץ וגם באופן כללי- לא יוצא לי להכין מרק...אבל זה בהחלט בריא וטוב...תודה. אגב, איזה עוף את קונה? ואיזה חלק את שמה במרק?
 
זה משתנה

לגבי חלקי העוף. לפעמים אני שמה כנפיים. למרות שאני יודעת שזה החלק הכי שמן, כי אח"כ, אני מייבשת אותם בתנור עם סויה ודבש ואוכלי הבשר בבית זוללים את זה. לפעמים חלקים לא אכילים כמו גרונות כולל של הודו, לא משנה. אגב, כשהמרק קר מהמקרר- אפשר ממש להסיר את שכבת השומן ולזרוק... אני אישית צמחונית והתחלתי פשוט לבשל מרק ירקות עשיר כולל שורש פטרוזיליה וצרור שמיר וזה עושה את העבודה, ואפילו אוכלים אצלי את הירקות...
 
כן זה גם מה שאני הייתי עושה עם השכבות שומן

האמת שגרונות זה משהו שאף פעם לא הבנתי. כי באמת הוא פחות אכיל, אני כן מכירה אנשים שאוכלים את זה אבל לא מבינה את הטעם- למה לא לשים חלקים אכילים יותר...אני גם מאוד אוהבת להוסיף פטרוזיליה, למרות שלצערי הילדים לא אוכלים אבל זה גם מוסיף המון... אגב, מאמר חמוד ביותר שקראתי על מרק עוף ועל כך שהוא אינו סתם תרופת סבתא אלא תרופה מוכחת...
 
למעלה