הי

  • פותח הנושא Silke
  • פורסם בתאריך

Silke

New member
הי

התחלתי לקרוא קצת על העבודה
ורציתי לנסות ולהתחיל "לפרק" את המחשבות שלי.
הענין הוא שאני רוצה לפרק מחשבות שקשורות לביקורת כלפי עצמי
לא כלפיי מישהו אחר...
נתקלתי בקשיים.... איך אני יכולה להפוך שאלה שקשורה לעצמי?
תודה
 

GM1988

Well-known member
לשפוט את האחר זה לשפוט את עצמך.

לאגו מאד קשה בעבודה על עצמו, בגלל זה קייטי עצמה ממליצה לשפוט את השכן ממול, כי אז יהיה יותר חופש ביטוי וזרימה בכעסים שיוצאים ממך. בהיפוכים את חוזרת להביט על עצמך בעצם, ככה שזה בכל מקרה את


אם בכל זאת את רוצה לשפוט את המחשבה על עצמך ספציפית, תכתבי אותה פה ונראה ביחד מה אפשרי לעשות.
 

Silke

New member
אז אתה ממליץ להתחיל

מ"אמא אף פעם לא הייתה שם בשבילי"?....
 

GM1988

Well-known member
משפט נפלא לחקור


אם את רוצה לחקור יחד במסגרת הפורום או בפרטי, אני אשמח לעזור
 

Silke

New member
אני אתחיל בעצמי.אם אתקע אחזור.

אני מקווה שאשאל את השאלות נכון.... תודה
 

OrlyAum

New member
אם המשפט רחב את יכולה לפרק אותו לעוד

"אמא אף פעם לא הייתה שם בשבילי"?.

וזה אומר ש...

אני לבד

אין לי על מי לסמוך

היא לא אהבה אותי

וגם לקחת את המשפטים האלה לחקירה.

אשמח אם תרצי לשתף אותנו בתהליך.

אורלי
 

Silke

New member
אז זה מחזיר אותי לשאלה הראשית:

משפטים (מחשבות) כמו
אני לבד
אין לי על מי לסמוך
הם משפטים שלי כלפי עצמי. כשקראתי את שאלות החקירה (רק בתיאוריה) טרם התנסיתי וזה מה שגרם לי לפנות לכאן) מה שעלה בראשי היה, איך אני יכולה לבצע היפוך של ביקורת או מחשבה שלילית כלפי עצמי.
אגב, תודה על התגובות.
 

OrlyAum

New member
נכון ו..

אם המחשבה שמדברת אלייך כרגע היא "אני לבד" ואת חדשה בתהליך אז כן הייתי קודם כל ממליצה (אם זה ביחס לאימך למשל) לכתוב:

אמי גרמה לי להרגיש לבד

אמי גרמה לי להרגיש שאין לי על מי לסמוך

זה רק בשביל ההתחלה. כשתרגישי יותר נוח עם השיטה תוכלי גם לעבוד עם מחשבות כאלה "סולו"
 

Silke

New member
טוב,

החלטתי להשאיר את אמא לאח"כ ולהתחיל עם משהו שמציק לי על בסיס יומיומי... מישהו מהעבודה שמתייחס אליי בצורה לא מכובדת/מזלזלת...
לקחתי את הזמן ושאלתי שאלות. המחשבה הייתה: קשה לי עם ר' כי הוא לא מכבד אותי. לפי הספר, ההיפוך הוא "קשה לי עם עצמי כיון שאיני מכבדת אותי" ו"קשה לי עם עצמי כיון שאני לא מכבדת את ר'".
לשניה זה ישב לי נכון אבל אז, בעקבות משפט ההיפוך השני- ומיד החלו מחשבות אחרות לצוף: "מה אני חייבת לו?"... " זה הוא שלא מכבד, למה אני צריכה לכבד אותו..." וכו'.... השאלה היא האם יש עוד היפוכים למשפט הזה? אני מגלה שהמשפט הזה ממש מעצבן אותי ואני לא מבינה למה (אגו?)....
מה דעתך?
תודה וסופ"ש נעים
 

GM1988

Well-known member
תכווני את המיקוד של ההיפוכים

ספציפית למשפט שאת חוקרת אותו. במקרה הזה "ר'" לא מכבד אותי".
המחשבות שקופצות לך במהלך העבודה, אלה מחשבות של אגו, בהחלט, ולכן רושמים אותן בצד ועושים חקירה אחר כך.
את יכולה לשים לב איך השכל מסיט ממך את תשומת הלב כאשר את מציעה מיקוד על מחשבה אחת, מיד קופצת מחשבה חדשה, כדח שאת תשארי בעמדה הישנה. זו הדרך שבה השכל עובד.

"אני חייבת לו?" - זה משפט לחקירה. או "הוא אמור לכבד אותי" - זה משפט לחקירה.
העניין הוא מיקוד. מיקוד. מיקוד. את עוצרת את הזרימה של המחשבות שרצות ונותנת תשומת לב לכל מחשבה בנפרד.
 

Silke

New member
אז בעצם זה לא הסתיים?

זה לא מסתיים ב"קשה לי איתי כי אני לא מכבדת אותו"? זו רק ההתחלה?
צריך בעצם להמשיך לחקור את "מחשבות הלוואי" כדי להגיע לעומק העניין?
 

GM1988

Well-known member
התחלה וסיום.

העבודה שלך תסתיים ברגע שבו תוכלי לראות את הבן אדם/מצב מולך באופן שבו אין להם כוח להזיק או להפריע לך בחיים.
לפעמים הרגשת ההארה הזו מתרחשת לפני שמגיעים להיפוכים, לפעמים בעת ההיפוכים. לפעמים זמן מה אחרי החקירה.
 

OrlyAum

New member
או קיי-אז..

קשה לי עם ר' כי הוא לא מכבד אותי.

מורידים את ה"קשה לי"

ומתמודדים עם הדעה :

"ר' לא מכבד אותי"-הא זו אמת- וזה המשפט הנכון לחקירה.

אחרת קורה מה שאת מתארת וזה לא מסתדר.

אז ההיפוכים יהיו:

להפך הגמור:

ר' כן מכבד אותי

לנגדי:

אני לא מכבדת את ר'

לעצמי:

אני לא מכבדת את עצמי

מצאי 3 דוגמאות איך כל אחד נכון ואמיתי-אבל באמת לפחות כמו המשפט המקורי
 

Silke

New member
הי, ראיתי את ההודעה עכשיו. תודה על הרעיונות

 

OrlyAum

New member
קצת על דף השיפוט-ולמה לשפוט מישהו אחר עדיף

מלוי דף השיפוט נועד לתת למחשבות שנאספו במשך הזמן מרחב להתבטא.

לפעמים הראש מתמלא במחשבות שמתרוצצות לכאן ולשם ושאיכשהו קשורות לאדם או מצב מסויים.

המיינד תמיד ממציא סיפור. וכדאי להיצמד לסיפור על האחר כי הוא מגלה לנו מי אנחנו.

דף השיפוט הוא מרחב שממקד את המחשבות בכדי שנוכל לפרק את הכל ולהתחיל לחקור מחשבה אחרי מחשבה.

קוראים את ההוראות שעל הדף וממלאים את השורות הריקות בלי להיות "רוחניים" ו-נותנים לכל השיפוטים הקטנוניים על מישהו או על מצב לעלות, אפילו אם זה משהו שקרה שהיה כשהיינו בני חמש-נותנים לשיפוטים לחיות.

"אני כועסת עליה כי היא פגעה בי"

מוציאים את ה"אני כועסת"

וחוקרים את המחשבה: "היא פגעה בי"-האם זו אמת.

המיינד ינסה כל דבר להזיז אותנו מהעבודה . צריך לשים לב. יעלו מחשבות שבעצם אין לי כבר כעס...או אני יודעת שזו אני בסוף...כל מיני..

בשאלה השנייה והשלישית....מה צריך בכדי להיות בסדר עם המצב? כפי שהוא. - אני צריכה שהיא תפסיק לפגוע בי?

חשוב להתקרב למצב ממש. רגשית.

בסעיף חמש-איך האדם שפגע בנו-באותו מצב. ,היא פגעה בי"--מי היא במצב הזה? אגוצנטרית, רעה, וכו' דף השיפוט זו ההזדמנות לדבר מהלב. היא פגעה בי-ובמצב הזה איך אני רואה אותה

סעיף 6-אני לעולם לא רוצה להיפגע ממנה שוב.

ואז כשזיהינו את המחשבות שגרמו ללחץ-מילאנו את דף השיפוט-

מחשבה מחשבה אנחנו מעבירים דרך ה-4 שאלות וההיפוכים.

ואז מגלים שזו החוליה החסרה- כל מה שלא שמנו לב אליו עד כה בדרך מקבל סוף סוף תשומת לב , מקלפים. שכבה שכבה.

וגם העבודה עם עצמך תגיע. לאט לאט.
 

sariti1967

New member
מודה שלפעמים אני ישר קופצת למסקנה הסופית...

בלי לעשות על כל החקירה...
אבל כשאני עושה את הכל, לפי השלבים, זה פשוט עצום! גדול...
 
למעלה