הכנה לקראת בחינות לשכה ומילואים

לכטר

New member
הכנה לקראת בחינות לשכה ומילואים

שלום, קיבלתי צו מילואים ל- 5 ימים. על גבי הצו רשום במפורש, כי ההתראה הינה קצרה מהנדרש, וכי הגיוס יותנה בחתימה על כתב הסכמה. אני לומד לבחינות לשכת עורכי הדין, יש תוכנית לימוד מסודרת ואם אתגייס למילואים - אפסיד 5 ימי לימוד מלאים... מאחר שהאימון רק בן 5 ימים - אין נגיעה לולת"ם, ויש לפנות למפקד היחידה. המפקד מחייב להתייצב לשרות.. ודורש ממני להתייצב לפחות לחצי מהשרות. אם קיבלתי את הצו בהתראה קצרה (כפי שרשום גם בצו עצמו) - האם אני רשאי לא להתייצב? או אני חייב להתייצב בכל מקרה, ואם לא אחתום על ההסכמה יהיו חייבים לשחרר אותי? בכלל חייבים לשחרר אותי אם אני לא מסכים לתחום על ההסכמה בגלל ההתראה הקצרה? לא מדובר בבחינה של תואר ראשון שאפשר לגשת למועד ב' או למועד מיוחד. זו בחינת הסמכה - אם אכשל לא יהי לי לקצוע ביד.. (ומועד הבא הוא לא קרוב..) מה אתם ממליצים לי לעשות? למה אני זכאי על פי החוק? תודה
 
תשובה:

אני ממש לא יודע... אבל תנסה לפנות לאחד הפורומים בתפוז שעוסק בחיילי מילואים. הם בטוח ידעו יותר טוב. בהצלחה בכל מקרה! ואגב, אני פספסתי יותר מחמישה ימים - ועדיין צלחתי את הבחינה בהצלחה. במילים אחרות - אפשר לעשות את זה גם בפחות :)
 
לכטר הי,

ראשית דבר, טוב לראות ולדעת שיש אנשים אכפתיים וערכיים כמוך. שנית, הנסיבות האובייקטיביות מצדיקות דחיית/ביטול המילואים ללא ספק (בהנחה שאתה לא מיועד לצאת למבצע חשאי בלוב). אמליץ לך לפנות אל קצינת הקישור של היחידה ובנוסף שלח פקס עם בקשתך המנומקת*. מעבר לכך, כפי שציינת, גיוסך מותנה בהסכמתך. אי לכך פשוט אל תסכים (אל תחתום) ותדגיש כי אינך יכול בשל מבחני ההסמכה. *שמור העתק של הבקשה וערוך תרשומת השיחה. בטוחני כי תקבל פטור. תצליח.
 
למעלה