הכנס של דן שנערך היום

מצב
הנושא נעול.

danielhope

New member
הכנס של דן שנערך היום

הכנס של דן שנערך היום
הוא נסוב בעיקר על עניינים של איכות הסביבה אבל אמנה כאן כמה החלטות או התחייבויות מעניינות: 1. דן התחייבה לGPS בכל האוטובוסים כל שנה (תבדקו את זה) 2. החלפת צבע לאדום בכל האוטובוסים 3. נערך עכשיו ניסוי של לוכדי חלקיקים במערכת לפלטת עשן עם מנועי יורו 2, בשיתוף הטכניון ואונ' בן גוריון - דן אמרו שבמידה והניסוי יצליח הם יתקינו אותו בכל האוטובוסים (לטענתם זה עולה 5000 יורו) 4. יש איזה פיתוח מנועים עם זיהום נמוך בשיתוף מאן והם בוחנים טכנולוגיות חדישות 5. הבאת מפרקיות חדשות (אנדי יפרט בהזדמנות) חוץ מזה הכנס היה חביב, נוצרו כמה קשרים בין אנשים מהפורום לגורמים בדן.. (אנדי ירחיב בנושא).. ואיזשהו אמירה שיתארחו פה בעתיד..
 
שלום לכולם וממש חבל למי שלא הגיע

הכנס של דן שנערך היום
הוא נסוב בעיקר על עניינים של איכות הסביבה אבל אמנה כאן כמה החלטות או התחייבויות מעניינות: 1. דן התחייבה לGPS בכל האוטובוסים כל שנה (תבדקו את זה) 2. החלפת צבע לאדום בכל האוטובוסים 3. נערך עכשיו ניסוי של לוכדי חלקיקים במערכת לפלטת עשן עם מנועי יורו 2, בשיתוף הטכניון ואונ' בן גוריון - דן אמרו שבמידה והניסוי יצליח הם יתקינו אותו בכל האוטובוסים (לטענתם זה עולה 5000 יורו) 4. יש איזה פיתוח מנועים עם זיהום נמוך בשיתוף מאן והם בוחנים טכנולוגיות חדישות 5. הבאת מפרקיות חדשות (אנדי יפרט בהזדמנות) חוץ מזה הכנס היה חביב, נוצרו כמה קשרים בין אנשים מהפורום לגורמים בדן.. (אנדי ירחיב בנושא).. ואיזשהו אמירה שיתארחו פה בעתיד..
שלום לכולם וממש חבל למי שלא הגיע
קודם כל נתחיל במי שהגיע שזה רק אני,אנדי,דניאל ואורי404. הכנס היה מאוד מעניין ונחשפו לאוזנינו (בלבד!) כמה סקופים מדהימים! כמה שאני זוכר עכשיו: 1. הבאת שתי מפרקיות חדשות(!!) בעלות 360 כ"ס! בעוד 3 ימים הם יגיעו לדן ומשם לארגז ולמרכבים (לפי מה שהבהירו לנו) 2.שאלנו את מר מאיר ברכה סמנכ"ל משק ומר אלי מנור אחראי הדרכות על כלים חדשים האם יגיע לניסיון מתישהו בדן במצדס סיטארו האגדי!,ותשובתם הייתה בתוקף!,שהסיטארו לא מספיק זריז ומאיץ טוב בשביל ת"א,הוא בעל מנוע 7 ליטר לעומת ה 10 ליטר של מ.א.ן וכמות הכ"ס שלו קטנה יותר.סיכום:מ.א.ן חזק יותר מסיטארו (NL313).(אביתר? תגובה?) 3.עוד שמענו שדן הכניסה ל כ-20 מכונות (האדומים) מכשיר GPS אשר נותן מיקום מדיוק של אוטו אוטובוס. 4.מסנני מיקרונים-כמו שדניאל כתב מאיר ברכה אמר שהוא הכניס ל-2 אוטובוסים מסנני מיקרונים שעלותו של כל אחד מהם כ-5000 יורו,הבעיה העיקרית להכניס אותם למכונות היא העלות.(אותם מסננים כנראה יגיעו עם מנועי ה אירו 4. 5.באוטו זמן עמד מחוץ לבניין ה 7369 (אדומה כמובן...),שאלי מנור הסכים לתת לנו הסעה עד לעזריאלי,אני חייב להגיד שהאוטו זריז ביותר,פתיחות מצויינות,שקט במיוחד. עוד הוא הראה לנו שבאדומות ישנה אופציה שבצומת להכנס לבלם חנייה מיד להוציא אותו והאוטו לא יזוז וישאר במצב של בלם תחנה עד אשר נלחץ על דוושת הבנזין. 6.דבר נוסף שאמרו לנו זה שדן מכניסה בידוד כפול באוטובוסים שלה כדי שהם יהייו אולטרה שקטים. 7.ואחרון,צפויים לנו אורחים בפורום בעתיד!,מקורבי דן והדרג הבכיר!. תתכוננו,כמובן שאני או אנדי נודיע מספיק זמן לפני האירוח. אז שיהייה לכן ערב טוב (אא וכן ראינו את ה 226 של אגד,המפרקית הלבנה,גם כן אוטו מאוד יפה....)
 

fireman

New member
אהלן איל

שלום לכולם וממש חבל למי שלא הגיע
קודם כל נתחיל במי שהגיע שזה רק אני,אנדי,דניאל ואורי404. הכנס היה מאוד מעניין ונחשפו לאוזנינו (בלבד!) כמה סקופים מדהימים! כמה שאני זוכר עכשיו: 1. הבאת שתי מפרקיות חדשות(!!) בעלות 360 כ"ס! בעוד 3 ימים הם יגיעו לדן ומשם לארגז ולמרכבים (לפי מה שהבהירו לנו) 2.שאלנו את מר מאיר ברכה סמנכ"ל משק ומר אלי מנור אחראי הדרכות על כלים חדשים האם יגיע לניסיון מתישהו בדן במצדס סיטארו האגדי!,ותשובתם הייתה בתוקף!,שהסיטארו לא מספיק זריז ומאיץ טוב בשביל ת"א,הוא בעל מנוע 7 ליטר לעומת ה 10 ליטר של מ.א.ן וכמות הכ"ס שלו קטנה יותר.סיכום:מ.א.ן חזק יותר מסיטארו (NL313).(אביתר? תגובה?) 3.עוד שמענו שדן הכניסה ל כ-20 מכונות (האדומים) מכשיר GPS אשר נותן מיקום מדיוק של אוטו אוטובוס. 4.מסנני מיקרונים-כמו שדניאל כתב מאיר ברכה אמר שהוא הכניס ל-2 אוטובוסים מסנני מיקרונים שעלותו של כל אחד מהם כ-5000 יורו,הבעיה העיקרית להכניס אותם למכונות היא העלות.(אותם מסננים כנראה יגיעו עם מנועי ה אירו 4. 5.באוטו זמן עמד מחוץ לבניין ה 7369 (אדומה כמובן...),שאלי מנור הסכים לתת לנו הסעה עד לעזריאלי,אני חייב להגיד שהאוטו זריז ביותר,פתיחות מצויינות,שקט במיוחד. עוד הוא הראה לנו שבאדומות ישנה אופציה שבצומת להכנס לבלם חנייה מיד להוציא אותו והאוטו לא יזוז וישאר במצב של בלם תחנה עד אשר נלחץ על דוושת הבנזין. 6.דבר נוסף שאמרו לנו זה שדן מכניסה בידוד כפול באוטובוסים שלה כדי שהם יהייו אולטרה שקטים. 7.ואחרון,צפויים לנו אורחים בפורום בעתיד!,מקורבי דן והדרג הבכיר!. תתכוננו,כמובן שאני או אנדי נודיע מספיק זמן לפני האירוח. אז שיהייה לכן ערב טוב (אא וכן ראינו את ה 226 של אגד,המפרקית הלבנה,גם כן אוטו מאוד יפה....)
אהלן איל
ראשית, לצערי בסופו של דבר לא יכולתי להגיע... אנדי השאיר לי הודעה בנייד ולצערי אפילו לא הייתה לי אפשרות לחזור אליו... אנדי, סליחתך מתבקשת. 1. אתה בטח יודע...אני מחכה לתמונות
2. אתה גם בטח יודע...חכה חכה מה אביתר יעשה לך שהוא יראה את זה... צריך עוד פעם לדבר עם ציפי שתנעל אותו איפשהו.
3. למה צריכים GPS באוטובוס עירוני שנוסע על קו קבוע? איזה מידע הם רוצים להוציא ממנו? אני מאמין שנהגי "דן" מכירים את מסלולי הקווים, לשם מה הוא דרוש? 4. כאן עולה שאלה אחרת מבחינתי.....האם היה יותר זול להזמין אותם מראש עם מסננים או שהאפשרות הזו אינה קיימת בכלל? 5. מקנא בכם! 6. פטנט נחמד, בד"כ בנוי בתוך הגירים האוטומטיים של ALISON, בכל מקרה, במידה ומדובר במערכת בלם חניה של MAXI זמן השחרור של הנעילה הרבה יותר ארוך מזמן הדריכה אבל בכל מקרה מתישהו הרכב יתחיל לנסוע גם בלי לחיצה על הגז, בקיצור, רעיון נחמד.....מעניין איך מיושם מבחינה טכנית 7. אודה לכם אם תעדכנו אותי על כוונה כזו או אחרת שלי מי מבכירי "דן" להתארח בפורום כמה שיותר זמן מראש בכדי שנוכל להעביר בקשת אירוע לתפוז, מזה אנחנו יכולים להרוויח והמון, בעיקר גולשים בעקבות הפרסום האינטנסיבי שתפוז עושה לכל אירוח ואירוח בין אם מדובר בעמוד הראשי של תפוז, בעמודי הפורומים ובכלל ברחבי הפורטל....כמה שיותר זמן מראש, יותר טוב... אם תרצו לשמור את זה כהפתעה מבחינת הפורום אין לי בעיה שתעבירו לי מסר אישי ונבצע הכל "מאחורי הקלעים" רק חבל שנפסיד את החשיפה בגלל הרצון להפתיע. בכל מקרה....כבר נשוחח על זה בערוצים הפרטיים.
 

alantan

New member
GPS בקווים סדירים

אהלן איל
ראשית, לצערי בסופו של דבר לא יכולתי להגיע... אנדי השאיר לי הודעה בנייד ולצערי אפילו לא הייתה לי אפשרות לחזור אליו... אנדי, סליחתך מתבקשת. 1. אתה בטח יודע...אני מחכה לתמונות
2. אתה גם בטח יודע...חכה חכה מה אביתר יעשה לך שהוא יראה את זה... צריך עוד פעם לדבר עם ציפי שתנעל אותו איפשהו.
3. למה צריכים GPS באוטובוס עירוני שנוסע על קו קבוע? איזה מידע הם רוצים להוציא ממנו? אני מאמין שנהגי "דן" מכירים את מסלולי הקווים, לשם מה הוא דרוש? 4. כאן עולה שאלה אחרת מבחינתי.....האם היה יותר זול להזמין אותם מראש עם מסננים או שהאפשרות הזו אינה קיימת בכלל? 5. מקנא בכם! 6. פטנט נחמד, בד"כ בנוי בתוך הגירים האוטומטיים של ALISON, בכל מקרה, במידה ומדובר במערכת בלם חניה של MAXI זמן השחרור של הנעילה הרבה יותר ארוך מזמן הדריכה אבל בכל מקרה מתישהו הרכב יתחיל לנסוע גם בלי לחיצה על הגז, בקיצור, רעיון נחמד.....מעניין איך מיושם מבחינה טכנית 7. אודה לכם אם תעדכנו אותי על כוונה כזו או אחרת שלי מי מבכירי "דן" להתארח בפורום כמה שיותר זמן מראש בכדי שנוכל להעביר בקשת אירוע לתפוז, מזה אנחנו יכולים להרוויח והמון, בעיקר גולשים בעקבות הפרסום האינטנסיבי שתפוז עושה לכל אירוח ואירוח בין אם מדובר בעמוד הראשי של תפוז, בעמודי הפורומים ובכלל ברחבי הפורטל....כמה שיותר זמן מראש, יותר טוב... אם תרצו לשמור את זה כהפתעה מבחינת הפורום אין לי בעיה שתעבירו לי מסר אישי ונבצע הכל "מאחורי הקלעים" רק חבל שנפסיד את החשיפה בגלל הרצון להפתיע. בכל מקרה....כבר נשוחח על זה בערוצים הפרטיים.
GPS בקווים סדירים
המטרה, לפי מה שאני מכיר, היא לדעת בכל רגע נתון היכן נמצא כל אוטובוס. לא בשביל הנהג, אלא בשביל שני גורמים עיקריים: הסדרן, שיכול לתכנן מראש (ללא צורך בשימוש בהתרעה באמצעות רדיו או נייד מהנהג). אולי יותר חשוב, ניתן ליידע את כלל הציבור. ניתן להתקין מערכות שלטים אלקטרוניים בתחנות האוטובוס שמודיעות בזמן אמיתי את זמן ההמתנה לאוטובוס הא בכל קו, כמו שעושים בלונדון, למשל. ניתן גם להראות את זמן ההגעה באתר האינטרנט, כמו שראינו לפני כמה זמן כשאחד מחברי הפורום העלה לכאן אתר מסן פרנציסקו.
 

cmr

New member
GPS באגד

GPS בקווים סדירים
המטרה, לפי מה שאני מכיר, היא לדעת בכל רגע נתון היכן נמצא כל אוטובוס. לא בשביל הנהג, אלא בשביל שני גורמים עיקריים: הסדרן, שיכול לתכנן מראש (ללא צורך בשימוש בהתרעה באמצעות רדיו או נייד מהנהג). אולי יותר חשוב, ניתן ליידע את כלל הציבור. ניתן להתקין מערכות שלטים אלקטרוניים בתחנות האוטובוס שמודיעות בזמן אמיתי את זמן ההמתנה לאוטובוס הא בכל קו, כמו שעושים בלונדון, למשל. ניתן גם להראות את זמן ההגעה באתר האינטרנט, כמו שראינו לפני כמה זמן כשאחד מחברי הפורום העלה לכאן אתר מסן פרנציסקו.
GPS באגד
באגד מותקנים מכשירי OPS ב- 750 אוטובוסים בערך. מכשירים אלו בשלב זה מחוברים למערכת ספירת הנוסעים. המערכת שולחת אות ומציינת את המיקום כל פעם שנפתחת הדלת הקדמית באוטובוס. האותות נרשמים במחשב האוטובוס ונפרקים למחשב המרכזי של אגד בכל תדלוק של האוטובוס. בעתיד יחוברו המכשירים למערכת הכרטוס שבה ישנם רשימה של תחנות הקו ותערך התאמה בין התחנה ומנקודת הציון שלה שתתקבל ממערכת ה-GPS. מערכת ה-GPS אינה מאפשרת כרגע מעקב ONLINE אחר האוטובוס מאחר שזה מצריך מערכת תקשורת אלחוטית להתקנה בכל אוטובוס ולשם כך צריך לבחון כדאיות ההשקעה בעלות רכישת מערכת הקשר הנ"ל ופריסתה בפריסה ארצית.
 

alantan

New member
תודה על המידע!

GPS באגד
באגד מותקנים מכשירי OPS ב- 750 אוטובוסים בערך. מכשירים אלו בשלב זה מחוברים למערכת ספירת הנוסעים. המערכת שולחת אות ומציינת את המיקום כל פעם שנפתחת הדלת הקדמית באוטובוס. האותות נרשמים במחשב האוטובוס ונפרקים למחשב המרכזי של אגד בכל תדלוק של האוטובוס. בעתיד יחוברו המכשירים למערכת הכרטוס שבה ישנם רשימה של תחנות הקו ותערך התאמה בין התחנה ומנקודת הציון שלה שתתקבל ממערכת ה-GPS. מערכת ה-GPS אינה מאפשרת כרגע מעקב ONLINE אחר האוטובוס מאחר שזה מצריך מערכת תקשורת אלחוטית להתקנה בכל אוטובוס ולשם כך צריך לבחון כדאיות ההשקעה בעלות רכישת מערכת הקשר הנ"ל ופריסתה בפריסה ארצית.
תודה על המידע!
 

55מוטי

New member
מאיר ברכה ואלי מנור הם שני אנשים

אהלן איל
ראשית, לצערי בסופו של דבר לא יכולתי להגיע... אנדי השאיר לי הודעה בנייד ולצערי אפילו לא הייתה לי אפשרות לחזור אליו... אנדי, סליחתך מתבקשת. 1. אתה בטח יודע...אני מחכה לתמונות
2. אתה גם בטח יודע...חכה חכה מה אביתר יעשה לך שהוא יראה את זה... צריך עוד פעם לדבר עם ציפי שתנעל אותו איפשהו.
3. למה צריכים GPS באוטובוס עירוני שנוסע על קו קבוע? איזה מידע הם רוצים להוציא ממנו? אני מאמין שנהגי "דן" מכירים את מסלולי הקווים, לשם מה הוא דרוש? 4. כאן עולה שאלה אחרת מבחינתי.....האם היה יותר זול להזמין אותם מראש עם מסננים או שהאפשרות הזו אינה קיימת בכלל? 5. מקנא בכם! 6. פטנט נחמד, בד"כ בנוי בתוך הגירים האוטומטיים של ALISON, בכל מקרה, במידה ומדובר במערכת בלם חניה של MAXI זמן השחרור של הנעילה הרבה יותר ארוך מזמן הדריכה אבל בכל מקרה מתישהו הרכב יתחיל לנסוע גם בלי לחיצה על הגז, בקיצור, רעיון נחמד.....מעניין איך מיושם מבחינה טכנית 7. אודה לכם אם תעדכנו אותי על כוונה כזו או אחרת שלי מי מבכירי "דן" להתארח בפורום כמה שיותר זמן מראש בכדי שנוכל להעביר בקשת אירוע לתפוז, מזה אנחנו יכולים להרוויח והמון, בעיקר גולשים בעקבות הפרסום האינטנסיבי שתפוז עושה לכל אירוח ואירוח בין אם מדובר בעמוד הראשי של תפוז, בעמודי הפורומים ובכלל ברחבי הפורטל....כמה שיותר זמן מראש, יותר טוב... אם תרצו לשמור את זה כהפתעה מבחינת הפורום אין לי בעיה שתעבירו לי מסר אישי ונבצע הכל "מאחורי הקלעים" רק חבל שנפסיד את החשיפה בגלל הרצון להפתיע. בכל מקרה....כבר נשוחח על זה בערוצים הפרטיים.
מאיר ברכה ואלי מנור הם שני אנשים
שיודעים מה שהם מדברים. אני מכיר את שניהם אישית ומעריך אותם מאוד. אלי מנור הוא נהג הניסויים הראשי של דן (ככה בכל אופן היה לפני כמה שנים) וממנו למדתי כמה דברים למרות שהוא הרבה יותר צעיר ממני. מאיר ברכה הוא מנהל המשק וגם כן איש נהדר.
 
אני לא מזלזל באדון מנור ! אני מניח

מאיר ברכה ואלי מנור הם שני אנשים
שיודעים מה שהם מדברים. אני מכיר את שניהם אישית ומעריך אותם מאוד. אלי מנור הוא נהג הניסויים הראשי של דן (ככה בכל אופן היה לפני כמה שנים) וממנו למדתי כמה דברים למרות שהוא הרבה יותר צעיר ממני. מאיר ברכה הוא מנהל המשק וגם כן איש נהדר.
אני לא מזלזל באדון מנור ! אני מניח
שהוא איש מאוד-מאוד נחמד אך אני מציע לו שיבוא להתארח ב-אגד ! אני חושב שהוא ירויח מ-"אגד" המון ! ולענין אחר: דן מסרבים לפתוח את הארכיון שלהם בבנין הדר-דפנה בפני אנשי אגד ! למה ? למה דני הגדול לא יכול לראות מה יש שם ? כל פעם אמרו לו: "תבוא" וכל פעם ביטלו ! יענקל'ה פישל עוד שם ?
 

55מוטי

New member
אביתר היקר

אני לא מזלזל באדון מנור ! אני מניח
שהוא איש מאוד-מאוד נחמד אך אני מציע לו שיבוא להתארח ב-אגד ! אני חושב שהוא ירויח מ-"אגד" המון ! ולענין אחר: דן מסרבים לפתוח את הארכיון שלהם בבנין הדר-דפנה בפני אנשי אגד ! למה ? למה דני הגדול לא יכול לראות מה יש שם ? כל פעם אמרו לו: "תבוא" וכל פעם ביטלו ! יענקל'ה פישל עוד שם ?
אביתר היקר
מסיבות מובנות אני לא רוצה לדבר על מה שקורה בדן כי גם אני מאוכזב לפעמים מכל מיני דברים. ובקשר לארכיון ממש אין לי שמץ של מושג מה שקורה שם ולא יודע מי עובד שם אם בכלל יש דבר כזה.
 
מוטי ! תודה רבה ! יום נהדר לך !

אביתר היקר
מסיבות מובנות אני לא רוצה לדבר על מה שקורה בדן כי גם אני מאוכזב לפעמים מכל מיני דברים. ובקשר לארכיון ממש אין לי שמץ של מושג מה שקורה שם ולא יודע מי עובד שם אם בכלל יש דבר כזה.
מוטי ! תודה רבה ! יום נהדר לך !
 

JayZed

New member
שטויות.

שלום לכולם וממש חבל למי שלא הגיע
קודם כל נתחיל במי שהגיע שזה רק אני,אנדי,דניאל ואורי404. הכנס היה מאוד מעניין ונחשפו לאוזנינו (בלבד!) כמה סקופים מדהימים! כמה שאני זוכר עכשיו: 1. הבאת שתי מפרקיות חדשות(!!) בעלות 360 כ"ס! בעוד 3 ימים הם יגיעו לדן ומשם לארגז ולמרכבים (לפי מה שהבהירו לנו) 2.שאלנו את מר מאיר ברכה סמנכ"ל משק ומר אלי מנור אחראי הדרכות על כלים חדשים האם יגיע לניסיון מתישהו בדן במצדס סיטארו האגדי!,ותשובתם הייתה בתוקף!,שהסיטארו לא מספיק זריז ומאיץ טוב בשביל ת"א,הוא בעל מנוע 7 ליטר לעומת ה 10 ליטר של מ.א.ן וכמות הכ"ס שלו קטנה יותר.סיכום:מ.א.ן חזק יותר מסיטארו (NL313).(אביתר? תגובה?) 3.עוד שמענו שדן הכניסה ל כ-20 מכונות (האדומים) מכשיר GPS אשר נותן מיקום מדיוק של אוטו אוטובוס. 4.מסנני מיקרונים-כמו שדניאל כתב מאיר ברכה אמר שהוא הכניס ל-2 אוטובוסים מסנני מיקרונים שעלותו של כל אחד מהם כ-5000 יורו,הבעיה העיקרית להכניס אותם למכונות היא העלות.(אותם מסננים כנראה יגיעו עם מנועי ה אירו 4. 5.באוטו זמן עמד מחוץ לבניין ה 7369 (אדומה כמובן...),שאלי מנור הסכים לתת לנו הסעה עד לעזריאלי,אני חייב להגיד שהאוטו זריז ביותר,פתיחות מצויינות,שקט במיוחד. עוד הוא הראה לנו שבאדומות ישנה אופציה שבצומת להכנס לבלם חנייה מיד להוציא אותו והאוטו לא יזוז וישאר במצב של בלם תחנה עד אשר נלחץ על דוושת הבנזין. 6.דבר נוסף שאמרו לנו זה שדן מכניסה בידוד כפול באוטובוסים שלה כדי שהם יהייו אולטרה שקטים. 7.ואחרון,צפויים לנו אורחים בפורום בעתיד!,מקורבי דן והדרג הבכיר!. תתכוננו,כמובן שאני או אנדי נודיע מספיק זמן לפני האירוח. אז שיהייה לכן ערב טוב (אא וכן ראינו את ה 226 של אגד,המפרקית הלבנה,גם כן אוטו מאוד יפה....)
שטויות.
אני נסעתי בסיטארו הרבה פעמים בגרמניה. הוא מטוס לאומת המאן NL313. מר מאיר ברכה סתם בלבל לך את המח כדי לא לגלות את העובדה הפשוטה שאין להם כסף לסיטארו. חוץ מזה, איך הוא יודע בכלל? דן אף פעם לא הביאו סיטארו לנסיון, רק אגד. ובמבחנים של אגד הוא עבר על ה-NL בכל בחינה. לסיטארו יש כמה דגמים, עם נפח מנוע וכ"ס שונה. לפי מה שאני זוכר, יש דגם אם יותר מ-310 כ"ס... אביתר, אולי אתה זוכר כמה כ"ס יש לדגם הטוב?..
 

fireman

New member
על זה אני בעצמי יכול לענות

שטויות.
אני נסעתי בסיטארו הרבה פעמים בגרמניה. הוא מטוס לאומת המאן NL313. מר מאיר ברכה סתם בלבל לך את המח כדי לא לגלות את העובדה הפשוטה שאין להם כסף לסיטארו. חוץ מזה, איך הוא יודע בכלל? דן אף פעם לא הביאו סיטארו לנסיון, רק אגד. ובמבחנים של אגד הוא עבר על ה-NL בכל בחינה. לסיטארו יש כמה דגמים, עם נפח מנוע וכ"ס שונה. לפי מה שאני זוכר, יש דגם אם יותר מ-310 כ"ס... אביתר, אולי אתה זוכר כמה כ"ס יש לדגם הטוב?..
על זה אני בעצמי יכול לענות
מרצדס מייצרת את הסיטארו עם שני מנועים שדגמיהם נקראים: OM 906 hLA המנוע הזה.... 279 כ"ס ב1250 סל"ד OM 457 hLA והמנוע הזה.... 354 כ"ס ב1600 סל"ד כמוכן הסיטארו מגיע עם 3 תיבות הילוכים אפשריות שתיים מהן של ZF עם 5 או 6 הילוכים או תיבה של voith עם 4 הילוכים ייתכן שזה בלבול מוח....ויתכן שלא....אני מעולם לא נסעתי בסיטארו אבל נסעתי ב B7L שהוא גם בעל מנוע 7 ליטרים כמדומני, והוא פשוט טס.
 

JayZed

New member
תודה, אחי!

על זה אני בעצמי יכול לענות
מרצדס מייצרת את הסיטארו עם שני מנועים שדגמיהם נקראים: OM 906 hLA המנוע הזה.... 279 כ"ס ב1250 סל"ד OM 457 hLA והמנוע הזה.... 354 כ"ס ב1600 סל"ד כמוכן הסיטארו מגיע עם 3 תיבות הילוכים אפשריות שתיים מהן של ZF עם 5 או 6 הילוכים או תיבה של voith עם 4 הילוכים ייתכן שזה בלבול מוח....ויתכן שלא....אני מעולם לא נסעתי בסיטארו אבל נסעתי ב B7L שהוא גם בעל מנוע 7 ליטרים כמדומני, והוא פשוט טס.
תודה, אחי!
כפי שאתם רואים, שתי הדגמים של הסיטארו חזקים יותר מה-NL המקבילים שלהם. לגבי ה-B7L אתה צודק - הוא בעל מנוע 7 ליטר. אך ליטרים זה לא מה שמשנה, לדעתי. לרוב ה-O405 הירושלמים יש, אם אני זוכר נכון, מנוע 6 ליטר, ואיתו הם עוקפים את ה-NL בעל ה-10 ליטר בכל עליה בעיר הקודש... ולהזכירכם שה-NL של אגד חזקים יותר מאלה של דן. שלא תחשבו שאני שונא את ה-NL או חושב אותו לאוטו רע - אני די אוהב את המכונה הזו וחושב שזה אוטו טוב, ומאד אטרקטיבי עקב מחירו הזול יחסית. אבל להגיד שהוא יותר טוב מהסיטארו זאת ואחאד הגזמה... זה כמו להגיד שרנו יותר טוב מ-BMW. אוטו טוב, אבל לא ברמה של המרצדס. קח לדוגמה, למשל, את העובדה שבערים הגדולות של הארצות האירופאיות העשירות יותר (גרמניה, אנגליה) קונים בעיקר סיטארו ולא NL.
 
אני לא יודע זה מה שאמרו לי ...

תודה, אחי!
כפי שאתם רואים, שתי הדגמים של הסיטארו חזקים יותר מה-NL המקבילים שלהם. לגבי ה-B7L אתה צודק - הוא בעל מנוע 7 ליטר. אך ליטרים זה לא מה שמשנה, לדעתי. לרוב ה-O405 הירושלמים יש, אם אני זוכר נכון, מנוע 6 ליטר, ואיתו הם עוקפים את ה-NL בעל ה-10 ליטר בכל עליה בעיר הקודש... ולהזכירכם שה-NL של אגד חזקים יותר מאלה של דן. שלא תחשבו שאני שונא את ה-NL או חושב אותו לאוטו רע - אני די אוהב את המכונה הזו וחושב שזה אוטו טוב, ומאד אטרקטיבי עקב מחירו הזול יחסית. אבל להגיד שהוא יותר טוב מהסיטארו זאת ואחאד הגזמה... זה כמו להגיד שרנו יותר טוב מ-BMW. אוטו טוב, אבל לא ברמה של המרצדס. קח לדוגמה, למשל, את העובדה שבערים הגדולות של הארצות האירופאיות העשירות יותר (גרמניה, אנגליה) קונים בעיקר סיטארו ולא NL.
אני לא יודע זה מה שאמרו לי ...
וכנראה שהם בדקו ולא סתם אומרים דברים באוויר
 
יש לך נתונים על זה שקונים יותר MB?

תודה, אחי!
כפי שאתם רואים, שתי הדגמים של הסיטארו חזקים יותר מה-NL המקבילים שלהם. לגבי ה-B7L אתה צודק - הוא בעל מנוע 7 ליטר. אך ליטרים זה לא מה שמשנה, לדעתי. לרוב ה-O405 הירושלמים יש, אם אני זוכר נכון, מנוע 6 ליטר, ואיתו הם עוקפים את ה-NL בעל ה-10 ליטר בכל עליה בעיר הקודש... ולהזכירכם שה-NL של אגד חזקים יותר מאלה של דן. שלא תחשבו שאני שונא את ה-NL או חושב אותו לאוטו רע - אני די אוהב את המכונה הזו וחושב שזה אוטו טוב, ומאד אטרקטיבי עקב מחירו הזול יחסית. אבל להגיד שהוא יותר טוב מהסיטארו זאת ואחאד הגזמה... זה כמו להגיד שרנו יותר טוב מ-BMW. אוטו טוב, אבל לא ברמה של המרצדס. קח לדוגמה, למשל, את העובדה שבערים הגדולות של הארצות האירופאיות העשירות יותר (גרמניה, אנגליה) קונים בעיקר סיטארו ולא NL.
יש לך נתונים על זה שקונים יותר MB?
או שזו רק השערה, כי לדעתי קונים יותר מאן. מה שאלי מנור ומאיר ברכה אמרו זה שאולי הסיטארו סוחב מצוין בעליות של ירושלים, אבל המאן יצא מתחנה או מרמזור הרבה יותר מהר מהמרצדס. לגבי הההבטחות שניתנו: מאיר ברכה אמר לנו שהוא הזמין 2 שלדות של מפרקיות מאן, שאמורות להגיע ביום חמישי - אחת לארגז ואחת למרכבים (אם יהיה זמן אצלם את השלדה לפני ואחרי), בעלות 360 כו"ס - חזקות יותר מהנסיונית של אגד וזהות למפרקית הנסיונית שהיתה בדן בתחילת קיץ 2003. לדבי המסננים: ע"פ מומחים שונים, נאמר שאין שום טעם להתקין את לוכדי החלקיקים באוטובוסים חדשים, אשר רמת הפליטה שלהם כבר נמוכה, אלא באוטובוסים ישנים (תקן יורו 2). יש לציין, שהאוטובוסים שנכנסו אתמול לשירות הוזמנו תחילה עם מסננים שכאלו, אך בסוף הדבר בוטל, בעקבות המלצת המומחים. עם זאת, דן מתכוונת להתחיל היום במו"מ עם מ.א.ן לגבי תנאים לקניית אוטובוסים חדשים, אשר יצוידו במנועים בטכנולוגיות חדשות שיפותחו בשיתוף של דן עם מ.א.ן. עוד נאמר, שבעבר הוזמנו 20 אוטובוסי CNG (מונעי גז), העיסקה כבר היתה חתומה, המומחים אישרו שאין שום סכנה בטחונית, אך ברגע האחרון העיסקה טורפדה ע"י המשרד לביטחון פנים, מסיבות בטיחותיות. יצוין, שהאוטובוסים הבאים שיגיעו יצוידו במנועים העומדים בתקן יורו 4 (שעוד לא הוכנס לתקינה האירופית), שרמת הפליטה שלהם נמוכה כמעט כמו זו של מנועי הגז. דן תבחן רכישת אוטובוסים עם מנועים היברידיים (חשמל+דיזל) ואוטובוסים המונעים ע"י תאי מימן. לגבי ה-GPS - דן מתכוונת לבחון טכנולוגיות ועלויות שילוט אלקטרוני בתחנות שיציין את זמן הגעת האוטובוס הבא, כמו גם בחינת אפשרות למשלוח SMS עם קוד התחנה וקבלת הודעה שתכלול את זמן הגעת האוטובוס. כמו ששמתם לב, השילוט החדש באוטובוסים הוחלף בעקבות תלונות על אי בהירות השילוט וכרגע השימוש הוא במסכי LCD, שעולים פי 3-4 מהמערכת הקודמת או זו שבשימוש אגד. לסיום: הרבה הבטחות ניתנו, נקווה שחלקן הגדול יקויים, ובכל מקרה, הפורום שלנו הרוויח פירסום נרחב וחשוב (היה מי שהציע לפרסמו על גבי האוטובוס), כשרבים המשתתפים שרוצים להיעזר בפורום שלנו, כמו גם לשתף אותנו בתיכנונים והחלטות בפורומים מקצועיים הקשורים לתחבורה שעתידים לקום. יש לצפות להרבה אנשי מקצוע שיתחילו לשוטט בפורום... נ.ב. ערן, אנא צלצל אליי כשיהיה לך זמן, יש לנו הרבה על מה לדבר. אני זמין בימים א-ה אחרי 16:30 ובסופי שבוע מתי שרק תרצה.
 

fireman

New member
אין בעיה....

יש לך נתונים על זה שקונים יותר MB?
או שזו רק השערה, כי לדעתי קונים יותר מאן. מה שאלי מנור ומאיר ברכה אמרו זה שאולי הסיטארו סוחב מצוין בעליות של ירושלים, אבל המאן יצא מתחנה או מרמזור הרבה יותר מהר מהמרצדס. לגבי הההבטחות שניתנו: מאיר ברכה אמר לנו שהוא הזמין 2 שלדות של מפרקיות מאן, שאמורות להגיע ביום חמישי - אחת לארגז ואחת למרכבים (אם יהיה זמן אצלם את השלדה לפני ואחרי), בעלות 360 כו"ס - חזקות יותר מהנסיונית של אגד וזהות למפרקית הנסיונית שהיתה בדן בתחילת קיץ 2003. לדבי המסננים: ע"פ מומחים שונים, נאמר שאין שום טעם להתקין את לוכדי החלקיקים באוטובוסים חדשים, אשר רמת הפליטה שלהם כבר נמוכה, אלא באוטובוסים ישנים (תקן יורו 2). יש לציין, שהאוטובוסים שנכנסו אתמול לשירות הוזמנו תחילה עם מסננים שכאלו, אך בסוף הדבר בוטל, בעקבות המלצת המומחים. עם זאת, דן מתכוונת להתחיל היום במו"מ עם מ.א.ן לגבי תנאים לקניית אוטובוסים חדשים, אשר יצוידו במנועים בטכנולוגיות חדשות שיפותחו בשיתוף של דן עם מ.א.ן. עוד נאמר, שבעבר הוזמנו 20 אוטובוסי CNG (מונעי גז), העיסקה כבר היתה חתומה, המומחים אישרו שאין שום סכנה בטחונית, אך ברגע האחרון העיסקה טורפדה ע"י המשרד לביטחון פנים, מסיבות בטיחותיות. יצוין, שהאוטובוסים הבאים שיגיעו יצוידו במנועים העומדים בתקן יורו 4 (שעוד לא הוכנס לתקינה האירופית), שרמת הפליטה שלהם נמוכה כמעט כמו זו של מנועי הגז. דן תבחן רכישת אוטובוסים עם מנועים היברידיים (חשמל+דיזל) ואוטובוסים המונעים ע"י תאי מימן. לגבי ה-GPS - דן מתכוונת לבחון טכנולוגיות ועלויות שילוט אלקטרוני בתחנות שיציין את זמן הגעת האוטובוס הבא, כמו גם בחינת אפשרות למשלוח SMS עם קוד התחנה וקבלת הודעה שתכלול את זמן הגעת האוטובוס. כמו ששמתם לב, השילוט החדש באוטובוסים הוחלף בעקבות תלונות על אי בהירות השילוט וכרגע השימוש הוא במסכי LCD, שעולים פי 3-4 מהמערכת הקודמת או זו שבשימוש אגד. לסיום: הרבה הבטחות ניתנו, נקווה שחלקן הגדול יקויים, ובכל מקרה, הפורום שלנו הרוויח פירסום נרחב וחשוב (היה מי שהציע לפרסמו על גבי האוטובוס), כשרבים המשתתפים שרוצים להיעזר בפורום שלנו, כמו גם לשתף אותנו בתיכנונים והחלטות בפורומים מקצועיים הקשורים לתחבורה שעתידים לקום. יש לצפות להרבה אנשי מקצוע שיתחילו לשוטט בפורום... נ.ב. ערן, אנא צלצל אליי כשיהיה לך זמן, יש לנו הרבה על מה לדבר. אני זמין בימים א-ה אחרי 16:30 ובסופי שבוע מתי שרק תרצה.
אין בעיה....
אני אשתדל להרים אליך טלפון היום אחרי 20:00
 
תגיד לאלי מנור וליוסי ברכה שהם לא

יש לך נתונים על זה שקונים יותר MB?
או שזו רק השערה, כי לדעתי קונים יותר מאן. מה שאלי מנור ומאיר ברכה אמרו זה שאולי הסיטארו סוחב מצוין בעליות של ירושלים, אבל המאן יצא מתחנה או מרמזור הרבה יותר מהר מהמרצדס. לגבי הההבטחות שניתנו: מאיר ברכה אמר לנו שהוא הזמין 2 שלדות של מפרקיות מאן, שאמורות להגיע ביום חמישי - אחת לארגז ואחת למרכבים (אם יהיה זמן אצלם את השלדה לפני ואחרי), בעלות 360 כו"ס - חזקות יותר מהנסיונית של אגד וזהות למפרקית הנסיונית שהיתה בדן בתחילת קיץ 2003. לדבי המסננים: ע"פ מומחים שונים, נאמר שאין שום טעם להתקין את לוכדי החלקיקים באוטובוסים חדשים, אשר רמת הפליטה שלהם כבר נמוכה, אלא באוטובוסים ישנים (תקן יורו 2). יש לציין, שהאוטובוסים שנכנסו אתמול לשירות הוזמנו תחילה עם מסננים שכאלו, אך בסוף הדבר בוטל, בעקבות המלצת המומחים. עם זאת, דן מתכוונת להתחיל היום במו"מ עם מ.א.ן לגבי תנאים לקניית אוטובוסים חדשים, אשר יצוידו במנועים בטכנולוגיות חדשות שיפותחו בשיתוף של דן עם מ.א.ן. עוד נאמר, שבעבר הוזמנו 20 אוטובוסי CNG (מונעי גז), העיסקה כבר היתה חתומה, המומחים אישרו שאין שום סכנה בטחונית, אך ברגע האחרון העיסקה טורפדה ע"י המשרד לביטחון פנים, מסיבות בטיחותיות. יצוין, שהאוטובוסים הבאים שיגיעו יצוידו במנועים העומדים בתקן יורו 4 (שעוד לא הוכנס לתקינה האירופית), שרמת הפליטה שלהם נמוכה כמעט כמו זו של מנועי הגז. דן תבחן רכישת אוטובוסים עם מנועים היברידיים (חשמל+דיזל) ואוטובוסים המונעים ע"י תאי מימן. לגבי ה-GPS - דן מתכוונת לבחון טכנולוגיות ועלויות שילוט אלקטרוני בתחנות שיציין את זמן הגעת האוטובוס הבא, כמו גם בחינת אפשרות למשלוח SMS עם קוד התחנה וקבלת הודעה שתכלול את זמן הגעת האוטובוס. כמו ששמתם לב, השילוט החדש באוטובוסים הוחלף בעקבות תלונות על אי בהירות השילוט וכרגע השימוש הוא במסכי LCD, שעולים פי 3-4 מהמערכת הקודמת או זו שבשימוש אגד. לסיום: הרבה הבטחות ניתנו, נקווה שחלקן הגדול יקויים, ובכל מקרה, הפורום שלנו הרוויח פירסום נרחב וחשוב (היה מי שהציע לפרסמו על גבי האוטובוס), כשרבים המשתתפים שרוצים להיעזר בפורום שלנו, כמו גם לשתף אותנו בתיכנונים והחלטות בפורומים מקצועיים הקשורים לתחבורה שעתידים לקום. יש לצפות להרבה אנשי מקצוע שיתחילו לשוטט בפורום... נ.ב. ערן, אנא צלצל אליי כשיהיה לך זמן, יש לנו הרבה על מה לדבר. אני זמין בימים א-ה אחרי 16:30 ובסופי שבוע מתי שרק תרצה.
תגיד לאלי מנור וליוסי ברכה שהם לא
עשו שיעורי-בית !!! איזה שטויות יא אללה !!! הסיטארו מזנק כמו טיל ברמזור, הרבה יותר טוב והרבה יותר מהיר מהמאן. מה קרה ? הם נהיו לי קנאים ??? הסיטארו לא עולה סתם 1.3 מיליון ש"ח !!! הוא טוב יותר מהמאן בכל פרמטר אפשרי !!! הוא זריז כמו שד ! תגיד להם לעשות סיבוב והם לא יוכלו יותר לראות את ה- NL-313 שהוא לא האוטובוס האולטימטיבי !!! הם יודעים ששרעבי בונה על הסיטארו ???
 
במידה ואגד יחליט ללכת על סיטארו

תגיד לאלי מנור וליוסי ברכה שהם לא
עשו שיעורי-בית !!! איזה שטויות יא אללה !!! הסיטארו מזנק כמו טיל ברמזור, הרבה יותר טוב והרבה יותר מהיר מהמאן. מה קרה ? הם נהיו לי קנאים ??? הסיטארו לא עולה סתם 1.3 מיליון ש"ח !!! הוא טוב יותר מהמאן בכל פרמטר אפשרי !!! הוא זריז כמו שד ! תגיד להם לעשות סיבוב והם לא יוכלו יותר לראות את ה- NL-313 שהוא לא האוטובוס האולטימטיבי !!! הם יודעים ששרעבי בונה על הסיטארו ???
במידה ואגד יחליט ללכת על סיטארו
הרי שיהא זה דגם יחודי הכולל את כל השיפורים של מהנדסי אגד. אחד החידושים הוא מנוע מחוזק בן 370 כו"ס ולא 340 כנהוג כיום. המנוע יהיה עתיר מומנט והאוטו יהיה דגם "אגד". אגד דורשת בצדק רק אוטובוסים מוגמרים. בקרוב תהיה לי רשימת השיפורים. אני יודע שיש בהצעה תיבת הילוכים חדשנית שקיימת רק בסיטארו והיא בת 6 או 7 הילוכים. אם יאשרו לי, אפרט יותר. אך קודם נראה שיוצא משהו. בינתיים לצערי - יוק.
 
קודם כל שמו הוא מאיר ברכה

במידה ואגד יחליט ללכת על סיטארו
הרי שיהא זה דגם יחודי הכולל את כל השיפורים של מהנדסי אגד. אחד החידושים הוא מנוע מחוזק בן 370 כו"ס ולא 340 כנהוג כיום. המנוע יהיה עתיר מומנט והאוטו יהיה דגם "אגד". אגד דורשת בצדק רק אוטובוסים מוגמרים. בקרוב תהיה לי רשימת השיפורים. אני יודע שיש בהצעה תיבת הילוכים חדשנית שקיימת רק בסיטארו והיא בת 6 או 7 הילוכים. אם יאשרו לי, אפרט יותר. אך קודם נראה שיוצא משהו. בינתיים לצערי - יוק.
קודם כל שמו הוא מאיר ברכה
שנית, שרעבי מתבסס עליהם, היות והם אנשי השטח שבודקים את האוטובוסים. מאיר ברכה מבצע את ההזמנות באופן אישי והוא זה שטס לגרמניה ע"מ לבחון דגמים. שלישית, כנראה שהמ.א.ן לא הרבה יותר זול מהמרצדס אם מחיר המרצדס הוא 1.3 מיליון ש"ח (אני חושב שהמאן עולה 1.1 אך איני בטוח, אשתדל לברר). סביר להניח שהוא בחן אותו, באותו זמן שהוא בחן את הספרינטרים והזמין אותם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה