הכנס של דן שנערך היום

מצב
הנושא נעול.

טוארג

New member
ביחד=ביחס

אני אני החסיד דן שהתלונן על מהירותו
של -O405... ישנו פרמטר נוסף שלא הזכרתי קודם, כשנסעתי ב-O405 הייתי עם עוד שני אנשים בלבד על האוטובוס, ובחיים שלי לא נסעתי ב"דן" שהיו בו פחות מ-20 אנשים (מצטער להרוס לכם את התיאוריה, אבל הנסיעה ב-SL יותר נעימה בהרבה מכל אגד דבילי שנסעתי בו, ולראיה אני יכול להפנות אתכם לחפש סיקור שלי על נסיעה בקו 19 בירושלים עם נידרפלור ירוק מוזנח, שרמתו הכללית היתה מביישת אפילו סקייטבורד, ואפילו שם כתבתי שהניד' הזה הוא אפילו לא הרע במיעוטו, שתמיד צריך לזכור את המפרקיות של קו 25 בירושלים (ומפרקיות O405G בכלל) שהן במצב מחפיר והנסיעה בהן תמיד מתקיימת בפחד שכל העסק הזה יתפרק. גם אני זוכר את ה-SL הגרמניים מול ה-O305 הגרמניים, משום מה תמיד אהבתי יותר את הSLים. ד"א, אתמול ראיתי B7L בקו 68 שהשילוט קו שלו התחרפן, הוא מלוכלך ומוזנח, הפגוש האחורי שלו עקום כמו של סקודה פייבוריט (אוטו מפחיד כשלעצמו), וברמזור של דרך פתח תקווה לכיוון צפון (מחלף קפלן) הוא גנח וגנח וגנח, וSL שמבוגר ממנו ב-11-12 שנים מלא באנשים (קו 63) עקף אותו ללא בעיות בכלל. ה-B7L אולי היה יפה בימיו הראשונים בארץ, אבל הוא התחרבן מאוד מהר ביחד לניד'ים של דן (תוציאו את אגד מהמשוואה, הם מזניחי-אוטובוסים עם תעודות)
ביחד=ביחס
 

fireman

New member
שוב אנחנו חוזרים לעניין ההזנחה

אני אני החסיד דן שהתלונן על מהירותו
של -O405... ישנו פרמטר נוסף שלא הזכרתי קודם, כשנסעתי ב-O405 הייתי עם עוד שני אנשים בלבד על האוטובוס, ובחיים שלי לא נסעתי ב"דן" שהיו בו פחות מ-20 אנשים (מצטער להרוס לכם את התיאוריה, אבל הנסיעה ב-SL יותר נעימה בהרבה מכל אגד דבילי שנסעתי בו, ולראיה אני יכול להפנות אתכם לחפש סיקור שלי על נסיעה בקו 19 בירושלים עם נידרפלור ירוק מוזנח, שרמתו הכללית היתה מביישת אפילו סקייטבורד, ואפילו שם כתבתי שהניד' הזה הוא אפילו לא הרע במיעוטו, שתמיד צריך לזכור את המפרקיות של קו 25 בירושלים (ומפרקיות O405G בכלל) שהן במצב מחפיר והנסיעה בהן תמיד מתקיימת בפחד שכל העסק הזה יתפרק. גם אני זוכר את ה-SL הגרמניים מול ה-O305 הגרמניים, משום מה תמיד אהבתי יותר את הSLים. ד"א, אתמול ראיתי B7L בקו 68 שהשילוט קו שלו התחרפן, הוא מלוכלך ומוזנח, הפגוש האחורי שלו עקום כמו של סקודה פייבוריט (אוטו מפחיד כשלעצמו), וברמזור של דרך פתח תקווה לכיוון צפון (מחלף קפלן) הוא גנח וגנח וגנח, וSL שמבוגר ממנו ב-11-12 שנים מלא באנשים (קו 63) עקף אותו ללא בעיות בכלל. ה-B7L אולי היה יפה בימיו הראשונים בארץ, אבל הוא התחרבן מאוד מהר ביחד לניד'ים של דן (תוציאו את אגד מהמשוואה, הם מזניחי-אוטובוסים עם תעודות)
שוב אנחנו חוזרים לעניין ההזנחה
תבוא תראה איך הB7L של מטרודן נראים..... מתחזקים אותם בצורה שחבל על הזמן.... כל אוטובוס עובר ניקיון פנימי מספר פעמים ביום, 2 שטיפות חיצוניות בשבוע ושומרים עליהם מאוד טוב, אין בהם דברים מתפרקים, דלתות רועדות, עמודים מתפרקים..... הם פשוט מתוחזקים מצויין.....זה ש"קווים" מזניחים את האוטובוסים שלהם, זו בעיה שלהם ושלהם בלבד.
 

ארזS

New member
ערן ידידי יש לך טעות קטנה

שוב אנחנו חוזרים לעניין ההזנחה
תבוא תראה איך הB7L של מטרודן נראים..... מתחזקים אותם בצורה שחבל על הזמן.... כל אוטובוס עובר ניקיון פנימי מספר פעמים ביום, 2 שטיפות חיצוניות בשבוע ושומרים עליהם מאוד טוב, אין בהם דברים מתפרקים, דלתות רועדות, עמודים מתפרקים..... הם פשוט מתוחזקים מצויין.....זה ש"קווים" מזניחים את האוטובוסים שלהם, זו בעיה שלהם ושלהם בלבד.
ערן ידידי יש לך טעות קטנה
או גדולה... זה ש"קווים" מזניחים את האוטובוסים שלהם זאת לא בעייה רק שלהם ושלהם בלבד. זאת גם (ואולי בעיקר) בעייה של ציבור הנוסעים.
 

fireman

New member
אתם סובלים מזה חזותית

ערן ידידי יש לך טעות קטנה
או גדולה... זה ש"קווים" מזניחים את האוטובוסים שלהם זאת לא בעייה רק שלהם ושלהם בלבד. זאת גם (ואולי בעיקר) בעייה של ציבור הנוסעים.
אתם סובלים מזה חזותית
הם יספגו את העלויות של ההזנחה בשלב כזה או אחר.
 
בדיוק היום הסתכלתי על אוטובוס

אתם סובלים מזה חזותית
הם יספגו את העלויות של ההזנחה בשלב כזה או אחר.
בדיוק היום הסתכלתי על אוטובוס
B7L של קווים, מקרוב כשחיכיתי בתחנה ונהיה לי חושך בעיניים, אלה אטובוסים בני פחות משנה
חבל חבל חבל שככה מזניחים. ראיתי גם B7L בצהוב, ע"י מדבקה ענקית שכסתה את כולו בצהוב של פרסומת של בירה וזה היה ממש מגעיל.
 
באגד יש שטיפת חובה אחת לשבוע

שוב אנחנו חוזרים לעניין ההזנחה
תבוא תראה איך הB7L של מטרודן נראים..... מתחזקים אותם בצורה שחבל על הזמן.... כל אוטובוס עובר ניקיון פנימי מספר פעמים ביום, 2 שטיפות חיצוניות בשבוע ושומרים עליהם מאוד טוב, אין בהם דברים מתפרקים, דלתות רועדות, עמודים מתפרקים..... הם פשוט מתוחזקים מצויין.....זה ש"קווים" מזניחים את האוטובוסים שלהם, זו בעיה שלהם ושלהם בלבד.
באגד יש שטיפת חובה אחת לשבוע
 

JayZed

New member
אתה לא הורס לי שום תאוריה

אני אני החסיד דן שהתלונן על מהירותו
של -O405... ישנו פרמטר נוסף שלא הזכרתי קודם, כשנסעתי ב-O405 הייתי עם עוד שני אנשים בלבד על האוטובוס, ובחיים שלי לא נסעתי ב"דן" שהיו בו פחות מ-20 אנשים (מצטער להרוס לכם את התיאוריה, אבל הנסיעה ב-SL יותר נעימה בהרבה מכל אגד דבילי שנסעתי בו, ולראיה אני יכול להפנות אתכם לחפש סיקור שלי על נסיעה בקו 19 בירושלים עם נידרפלור ירוק מוזנח, שרמתו הכללית היתה מביישת אפילו סקייטבורד, ואפילו שם כתבתי שהניד' הזה הוא אפילו לא הרע במיעוטו, שתמיד צריך לזכור את המפרקיות של קו 25 בירושלים (ומפרקיות O405G בכלל) שהן במצב מחפיר והנסיעה בהן תמיד מתקיימת בפחד שכל העסק הזה יתפרק. גם אני זוכר את ה-SL הגרמניים מול ה-O305 הגרמניים, משום מה תמיד אהבתי יותר את הSLים. ד"א, אתמול ראיתי B7L בקו 68 שהשילוט קו שלו התחרפן, הוא מלוכלך ומוזנח, הפגוש האחורי שלו עקום כמו של סקודה פייבוריט (אוטו מפחיד כשלעצמו), וברמזור של דרך פתח תקווה לכיוון צפון (מחלף קפלן) הוא גנח וגנח וגנח, וSL שמבוגר ממנו ב-11-12 שנים מלא באנשים (קו 63) עקף אותו ללא בעיות בכלל. ה-B7L אולי היה יפה בימיו הראשונים בארץ, אבל הוא התחרבן מאוד מהר ביחד לניד'ים של דן (תוציאו את אגד מהמשוואה, הם מזניחי-אוטובוסים עם תעודות)
אתה לא הורס לי שום תאוריה
כי מעולם לא הייתה לי שום תאוריה. ומה שכתבת לא קשור לנושא כלל וכלל, לדעתי. הויקוח פה הוא לא דן VS אגד ולמי יש אוטובוסים נקיים יותר, הויקוח הוא מרצדס VS מאן. אם, נגיד, לדן היו O405 בשרות, אני מוכן להתערב על כל דבר שבעולם שהיית מעדיף אותם על ה-SL האיטיים והכבדים. לגבי האוטו הריק - תאמין לי, ה-O405 מאיץ בדיוק באותה המהירות גם כשהוא מלא עד אפס מקום ובקושי אפשר להידחף לתוכו (ואני מדבר מתוך נסיון). לאומת זאת ה-SL - אני נסעתי פעם בתל-אביב בשעות לילה באוטו ריק כמעט (היו 6 איש באוטובוס, כולל אותי) והדבר הזה עדיין האיץ כמו סוס חולה עם עגלה, למרות שכמות הרעש שהוא עשה (שהדהד באוטו היק) היתה כמו של שתי אוטובוסים. אני ישבתי מקדימה וראיתי את הנהג מצמיד את הדוושה לרצפה, אבל כמה שלא צפיתי - הרגשת ה"דחיפה" לא באה... לגי מפרקיות ה-O405G - זה שהן מתפרקות זאת לא אשמת מרצדס, או אגד עם כבר. זה המרכב המחפיר של מרכבים, כולם יודעים איך הם פישלו עם הסדרה ההיא. אבל עדיין - תפוס פעם מפרקית כזו בקו 31 או 32 בירושלים. מתפרקות או לא, בירידה מגילה המכונות האלה דופקות כזאת מהירות שבה למפרקית מאן היה מתפוצץ המנוע. ועל אותה הדרך בחזרה אני כבר לא מדבר - בעליה הזו נראה לי שהמאן SL היה נעצר ומתחיל להתגלגל אחורה.
לאומתו, ה-NL הוא די חזק וזריז, וה בהחלט שיפור למאן. כפי שאמרתי קודם, אני לא שותף לדעתו של אביתר שה-NL הוא כזו גרוטאה. הוא בהחלט לא מגיע לרמה של הסיטארו, אבל לדעתי הוא אוטו טוב, לפחות לנסיעה בו. מה שכן- אביתר טוען שהוא בעייתי ורגיש - זה קצת הרס לי את הרושם עליו.
 
משפט אחד שכתבת מאוד מקומם:

ולגבי התאוצה, חשוב שכולם יקראו
אני דיי מסכים עם מה שאתה טוען.... מדידת תאוצה של אוטובוס איננה מדד ריאלי לגבי קביעת "איכותו" של אוטובוס....יכולים לתכנן אוטובוס שהוא קל משקל ע"י שימוש בחומרים כאלו ואחרים, להרכיב עליו מנוע מודגש ותיבה שיודעת לנצל כל כ"ס שלו בצורה מושלמת ועדיין הוא יהיה אוטובוס לא טוב בגלל מדדים כאלו ואחרים כאן אני באופן אישי לא מסכים עם אביתר ועם מספר חברי פורום אחרים לגבי קטילתם את הB7L על גרסאות המרכבים השונות שלו....כאשר האוטובוס הזה נע בכבישי הארץ פרק זמן מאוד מאוד קצר, האוטובוס הזה נקטל בתחילת דרכו כי הוא "וולבו" וחבל שהדבר נעשה בגלל דעות קדומות על וולבו.... חשוב מאוד לזכור שאוטובוס של וולבו שהורכב לפני 10 שנים על מגרעותיו השונות שונה לגמרי גם מבחינה טכנולוגית מאוטובוס וולבו שהורכב לפני מספר חודשים עם טכנולוגיה אחרת, מנועים אחרים, תיבות יותר חכמות ויותר משוכללות וכך אותו הדבר בכל אוטובוס ובכל חברה.... אם תשוו בין המ.א.ן העירוני של לפני 15 שנה נניח, הSL לעומן המ.א.ן החדש של היום, אני בטוח שהחדש יעקוף את הSL בתאוצה שלו כשהוא נוסע ברוורס בעוד הSL ישאג כמו מטורף, ירעיד לי את כל הבית עם הרעש שהוא עושה אבל עדיין יאיץ כמו אוטובוס זקן, כי הוא פשוט כזה.... בסופו של דבר הSL עם כל השנים שעברו עליהם נחשבו ל"ה-מכונות" העירוניות הטובות ביותר שנבנו אי פעם ויסכימו איתי רבים מחברי הפורום..... מה שאני טוען הוא שמדובר בסה"כ בכלים חדשים, גם המ.א.ן הזה, גם הסיטארו וגם הוולבו.... מדובר בניגון שונה לגמרי, ברמה אחרת לגמרי של אוטובוסי ואל נמהר "לתקוע את הסכינים" באוטובוס כזה או אחר ולקטול אותו בגלל היצרן שמייצר אותו, לא משנה איזה מהם..... בסופו של דבר חברת "דן" כחברה כלכלית בוחנת כלים שנכנסים תחת הגדרות ומגבלות התקציב שלה ורוכשת את הטוב ביותר שהכסף שלהם יכול לאפשר.... היות ואני אף פעם לא נסעתי בסיטארו אבל נסעתי במ.א.ן גם בתח"צ, גם באגד ואני לא חושב שיש משהו רע עליהם לפחות באזור בו אני נסעתי בהם.... אני משער שלכל אוטובוס יש את ההתאמה שלו לסוג עבודה שונה עם יכולות שונות וכדומה חברים, אל תמהרו "לשפד" יצרני אוטובוסים לפני שיצא לכלים האלו "להשחק" בעבודה.... נדבר בעוד 10 שנים ונגיע למסקנות..... מעניין מה היו אומרים על המ.א.ן SL בפורום הזה, אם הוא היה קיים בזמנו של תחילת ייצור הSL......
משפט אחד שכתבת מאוד מקומם:
אתה כותב: ..."בסופו של דבר הSL עם כל השנים שעברו עליהם נחשבו ל"ה-מכונות" העירוניות הטובות ביותר שנבנו אי פעם ויסכימו איתי רבים מחברי הפורום....." רחוק מאוד כמרחק שמיים מארץ להיות נכון ! אתה משווה את ה- SL ל0305 או ל- 0405 ??????? הרי אלה מכונות הרבה יותר טובות והרבה יותר מוצלחות בכל פרמטר !!! לעולם אל תשווה את ה- SL למרצדס. זה לא פייר בשביל המאן המסכן...
 
וה- 0305 מוצלח הרבה יותר מכל SL:

משפט אחד שכתבת מאוד מקומם:
אתה כותב: ..."בסופו של דבר הSL עם כל השנים שעברו עליהם נחשבו ל"ה-מכונות" העירוניות הטובות ביותר שנבנו אי פעם ויסכימו איתי רבים מחברי הפורום....." רחוק מאוד כמרחק שמיים מארץ להיות נכון ! אתה משווה את ה- SL ל0305 או ל- 0405 ??????? הרי אלה מכונות הרבה יותר טובות והרבה יותר מוצלחות בכל פרמטר !!! לעולם אל תשווה את ה- SL למרצדס. זה לא פייר בשביל המאן המסכן...
וה- 0305 מוצלח הרבה יותר מכל SL:
שום חברת אוטובוסים בריטית או צרפתית לא ירקה בכיוון של ה- SL !!! כולן העדיפו את ה- 0305 לאחר מבחנים בהם גבר ה- 0305 על כל מתחריו באותה עת !!! ה- 0305 בנוי הרבה יותר חזק, קל יותר, מהיר יותר, זריז הרבה יותר ונוח לנסיעה הרבה יותר ! מנועו קל יותר לטיפול ואיננו עמוס בצינורות גומי צפופים כמו במאן !!! חוצמזה: מאן מנסים כל השנים לחקות את מרצדס אבל מרצדס יש רק אחד והוא תמיד בודד בליגת העל של האוטובוסים ! הוולוו החדש נכשל בכל המבחנים בירושלים !!! הוא לא עמד בדרישות של אגד. הוא פשוט אוטו חלש !!!!!!
 

fireman

New member
אני אישית לא מכיר את ה0305

משפט אחד שכתבת מאוד מקומם:
אתה כותב: ..."בסופו של דבר הSL עם כל השנים שעברו עליהם נחשבו ל"ה-מכונות" העירוניות הטובות ביותר שנבנו אי פעם ויסכימו איתי רבים מחברי הפורום....." רחוק מאוד כמרחק שמיים מארץ להיות נכון ! אתה משווה את ה- SL ל0305 או ל- 0405 ??????? הרי אלה מכונות הרבה יותר טובות והרבה יותר מוצלחות בכל פרמטר !!! לעולם אל תשווה את ה- SL למרצדס. זה לא פייר בשביל המאן המסכן...
אני אישית לא מכיר את ה0305
אבל אני יודע שהSL הוא סוס עבודה.... אני לא יודע עד כמה אתה מכיר את התחבורה הציבורית לשעבר של באר שבע.... SLים עשו פה קילומטראז' בלי טיפולים, בלי ניקיון, אפילו מגבים לא החליפו בהם, במשך שנים, משוט התעללו במכונות האלה, השחיטו אותן, הרסו אותן, ואתה יודע מה....התנאים הכי חרא שאתה יכול להחזיק אוטובוס, ככה החזיקו אותם, מילאו דלק ונסעו כאילו אין מחר.... ואם המכונות האלו עובדות עד היום אני חושב שכבודן מונח במקומן..... אני אומנם ממורעלי מרצדס, בעיקר בתחום הרכב הפרטי והמשאיות ואני מוכן לקרוא תיגר בנושא הזה.... מרצדס מאז ומתמיד אצלי ה"בסט של הבסט" ה-יצרן....ה-מכונית אבל גם למרצדס יש את הפאדיחות שלה.... מיותר להזכיר את האוטובוסים המתלקחים שיורם סיפר לנו עליהם לפני שבועיים....אבל אני בכל אופן לא מתכוון להמשיך ולעסוק בזה. מרצדס מאז ומתמיד היו הרכש הבלעדי של מכבי אש מלבד מספר מגירוסים.... היום מכבי אש קונים גם מ.א.ן וגם איווקו....ולא בגלל שזה זול, אלא בגלל שמרצדס עשו את הפאדיחות שלהם לא פעם ולא פעמיים.... רכבי הכיבוי דגם 1113 שבכיבוי אש מופיע בתצורת רכב כיבוי משולב או רכב חילוץ.... רכבי החילוץ משנת 1982 שותים שמן מנוע ודלק ביחס של 1:1 כשמד הקילומטראז' שלהם בקושי עומד על 50K ק"מ. רכב חדש 1124, רכב כיבוי סער מנוע מודגש, עגלה שאלוהים לא ברא, מדובר ברכב חרא, פשוט חרא, לכל הדעות מדובר בבושה הכי גדולה של מרצדס שייצרו את הגרוטאה הזאת. ה1234 רכש חדש, חזק בהרבה מה1124, רכב פשוט מטוס, מאיץ כמעט כמו רכב פרטי....אבל מרצדס כנראה שכחו להתאים את הבלמים למשאית, ברכבים האלו מחליפים בלמים פי 4 מאשר ברכבים אחרים....שוב, פאדיחה של תכנון.... אז אתה יודע מה....מרצדס אולי יודעת לייצר מכוניות אוטובוסים ומשאיות ובצורה טובה....אבל יש להם את הפאדיחות שלהם וכשהן באות, הן באות בענק.
 
גם ל-"רולסרויס" יש פאדיחות...

אני אישית לא מכיר את ה0305
אבל אני יודע שהSL הוא סוס עבודה.... אני לא יודע עד כמה אתה מכיר את התחבורה הציבורית לשעבר של באר שבע.... SLים עשו פה קילומטראז' בלי טיפולים, בלי ניקיון, אפילו מגבים לא החליפו בהם, במשך שנים, משוט התעללו במכונות האלה, השחיטו אותן, הרסו אותן, ואתה יודע מה....התנאים הכי חרא שאתה יכול להחזיק אוטובוס, ככה החזיקו אותם, מילאו דלק ונסעו כאילו אין מחר.... ואם המכונות האלו עובדות עד היום אני חושב שכבודן מונח במקומן..... אני אומנם ממורעלי מרצדס, בעיקר בתחום הרכב הפרטי והמשאיות ואני מוכן לקרוא תיגר בנושא הזה.... מרצדס מאז ומתמיד אצלי ה"בסט של הבסט" ה-יצרן....ה-מכונית אבל גם למרצדס יש את הפאדיחות שלה.... מיותר להזכיר את האוטובוסים המתלקחים שיורם סיפר לנו עליהם לפני שבועיים....אבל אני בכל אופן לא מתכוון להמשיך ולעסוק בזה. מרצדס מאז ומתמיד היו הרכש הבלעדי של מכבי אש מלבד מספר מגירוסים.... היום מכבי אש קונים גם מ.א.ן וגם איווקו....ולא בגלל שזה זול, אלא בגלל שמרצדס עשו את הפאדיחות שלהם לא פעם ולא פעמיים.... רכבי הכיבוי דגם 1113 שבכיבוי אש מופיע בתצורת רכב כיבוי משולב או רכב חילוץ.... רכבי החילוץ משנת 1982 שותים שמן מנוע ודלק ביחס של 1:1 כשמד הקילומטראז' שלהם בקושי עומד על 50K ק"מ. רכב חדש 1124, רכב כיבוי סער מנוע מודגש, עגלה שאלוהים לא ברא, מדובר ברכב חרא, פשוט חרא, לכל הדעות מדובר בבושה הכי גדולה של מרצדס שייצרו את הגרוטאה הזאת. ה1234 רכש חדש, חזק בהרבה מה1124, רכב פשוט מטוס, מאיץ כמעט כמו רכב פרטי....אבל מרצדס כנראה שכחו להתאים את הבלמים למשאית, ברכבים האלו מחליפים בלמים פי 4 מאשר ברכבים אחרים....שוב, פאדיחה של תכנון.... אז אתה יודע מה....מרצדס אולי יודעת לייצר מכוניות אוטובוסים ומשאיות ובצורה טובה....אבל יש להם את הפאדיחות שלהם וכשהן באות, הן באות בענק.
גם ל-"רולסרויס" יש פאדיחות...
במיוחד עם מנוע ה- BMW החדש... לכל יצרן יש דגמים מוצלחים ולא מוצלחים ! באוטובוסים אין שני למרצדס ! אם תשאל אותי: החלום זה כמובן מרצדס פרייבט ולא שום רכב אחר עם כל הכבוד לסיטרואן ושו"ת.
 

JayZed

New member
אין ויקוח ש...

ולגבי התאוצה, חשוב שכולם יקראו
אני דיי מסכים עם מה שאתה טוען.... מדידת תאוצה של אוטובוס איננה מדד ריאלי לגבי קביעת "איכותו" של אוטובוס....יכולים לתכנן אוטובוס שהוא קל משקל ע"י שימוש בחומרים כאלו ואחרים, להרכיב עליו מנוע מודגש ותיבה שיודעת לנצל כל כ"ס שלו בצורה מושלמת ועדיין הוא יהיה אוטובוס לא טוב בגלל מדדים כאלו ואחרים כאן אני באופן אישי לא מסכים עם אביתר ועם מספר חברי פורום אחרים לגבי קטילתם את הB7L על גרסאות המרכבים השונות שלו....כאשר האוטובוס הזה נע בכבישי הארץ פרק זמן מאוד מאוד קצר, האוטובוס הזה נקטל בתחילת דרכו כי הוא "וולבו" וחבל שהדבר נעשה בגלל דעות קדומות על וולבו.... חשוב מאוד לזכור שאוטובוס של וולבו שהורכב לפני 10 שנים על מגרעותיו השונות שונה לגמרי גם מבחינה טכנולוגית מאוטובוס וולבו שהורכב לפני מספר חודשים עם טכנולוגיה אחרת, מנועים אחרים, תיבות יותר חכמות ויותר משוכללות וכך אותו הדבר בכל אוטובוס ובכל חברה.... אם תשוו בין המ.א.ן העירוני של לפני 15 שנה נניח, הSL לעומן המ.א.ן החדש של היום, אני בטוח שהחדש יעקוף את הSL בתאוצה שלו כשהוא נוסע ברוורס בעוד הSL ישאג כמו מטורף, ירעיד לי את כל הבית עם הרעש שהוא עושה אבל עדיין יאיץ כמו אוטובוס זקן, כי הוא פשוט כזה.... בסופו של דבר הSL עם כל השנים שעברו עליהם נחשבו ל"ה-מכונות" העירוניות הטובות ביותר שנבנו אי פעם ויסכימו איתי רבים מחברי הפורום..... מה שאני טוען הוא שמדובר בסה"כ בכלים חדשים, גם המ.א.ן הזה, גם הסיטארו וגם הוולבו.... מדובר בניגון שונה לגמרי, ברמה אחרת לגמרי של אוטובוסי ואל נמהר "לתקוע את הסכינים" באוטובוס כזה או אחר ולקטול אותו בגלל היצרן שמייצר אותו, לא משנה איזה מהם..... בסופו של דבר חברת "דן" כחברה כלכלית בוחנת כלים שנכנסים תחת הגדרות ומגבלות התקציב שלה ורוכשת את הטוב ביותר שהכסף שלהם יכול לאפשר.... היות ואני אף פעם לא נסעתי בסיטארו אבל נסעתי במ.א.ן גם בתח"צ, גם באגד ואני לא חושב שיש משהו רע עליהם לפחות באזור בו אני נסעתי בהם.... אני משער שלכל אוטובוס יש את ההתאמה שלו לסוג עבודה שונה עם יכולות שונות וכדומה חברים, אל תמהרו "לשפד" יצרני אוטובוסים לפני שיצא לכלים האלו "להשחק" בעבודה.... נדבר בעוד 10 שנים ונגיע למסקנות..... מעניין מה היו אומרים על המ.א.ן SL בפורום הזה, אם הוא היה קיים בזמנו של תחילת ייצור הSL......
אין ויקוח ש...
...שה-SL הוא סוס עבודה. אבל הוא סוס עבודה איטי וכבד. ובאשר לחברת דן... אני לא מסכים אם הדעה שהם "פשוט קונים את הטוב ביותר ביחס לתקציב". הם אף פעם לא עבדו עם שום דבר חוץ מ-MAN (אני לא מחשיב את המספר הקטן של B10B בין-עירני לנסיון אמיתי) ולא מכירים שום דבר אחר. כך שקשה לי לסמוך על דעת הנהגים שלהם, שלא מכירים שום דבר אחר חוץ מהמאן. הם יכולים לשבח את המאן מהיום ועד מחר - וזה לא ישכנע אותי, כי זה האוטו היחיד שהם מכירים. נהגי אגד, לאומת זאת, הם היחדים בארץ שעובדים על כל האוטובוסים של "השילוש הקדוש": מרצדס, וולוו, ומאן. וכל הנהגים אחידים בדעה: מרצדס = מס' 1. לגבי המאן והוולוו - דעותיים מתחלקות. פה זה עניין של העדפה. יש נהגים המעדיפים את ה-VOLVO על ה-MAN כי הוא חזק ומהיר יותר, ובאותו הזמן יש נהגים שמעדיפים את ה-MAN כי הוא לא מתחמם מהר כמו הוולוו ו- זה ציתות ישיר - הוא "דומה יותר למרצדס".
לגי ה-B7L אני לא יכול להביע דעה כי האוטו הזה הגיעה לארץ אחרי שאני נסעתי לארצה"ב. כך שאוכל להתרשם מהאוטו הזה רק אחרי שאחזור בעוד שבועיים. אבל אני מסכים שסוררת דעה קדומה ביחס לוולוו בפורום הזה. אני לא חושב שהוא כזה אוטו רע בכלל, למרות שאני מעדיף את ה-מאן עליו (מצטער, אבל נתקעתי יותר מדי פעמים בעליה לירושלם אם וולוו מחומם יתר על המידה בחודשי הקיץ). אבל אין שום ספק שהמרצדס עולה על שנייהם בכמה וכמה מידות.
 

אורי404

New member
נדמה לי שב"דן" ניסו מרצדס 0305.

אין ויקוח ש...
...שה-SL הוא סוס עבודה. אבל הוא סוס עבודה איטי וכבד. ובאשר לחברת דן... אני לא מסכים אם הדעה שהם "פשוט קונים את הטוב ביותר ביחס לתקציב". הם אף פעם לא עבדו עם שום דבר חוץ מ-MAN (אני לא מחשיב את המספר הקטן של B10B בין-עירני לנסיון אמיתי) ולא מכירים שום דבר אחר. כך שקשה לי לסמוך על דעת הנהגים שלהם, שלא מכירים שום דבר אחר חוץ מהמאן. הם יכולים לשבח את המאן מהיום ועד מחר - וזה לא ישכנע אותי, כי זה האוטו היחיד שהם מכירים. נהגי אגד, לאומת זאת, הם היחדים בארץ שעובדים על כל האוטובוסים של "השילוש הקדוש": מרצדס, וולוו, ומאן. וכל הנהגים אחידים בדעה: מרצדס = מס' 1. לגבי המאן והוולוו - דעותיים מתחלקות. פה זה עניין של העדפה. יש נהגים המעדיפים את ה-VOLVO על ה-MAN כי הוא חזק ומהיר יותר, ובאותו הזמן יש נהגים שמעדיפים את ה-MAN כי הוא לא מתחמם מהר כמו הוולוו ו- זה ציתות ישיר - הוא "דומה יותר למרצדס".
לגי ה-B7L אני לא יכול להביע דעה כי האוטו הזה הגיעה לארץ אחרי שאני נסעתי לארצה"ב. כך שאוכל להתרשם מהאוטו הזה רק אחרי שאחזור בעוד שבועיים. אבל אני מסכים שסוררת דעה קדומה ביחס לוולוו בפורום הזה. אני לא חושב שהוא כזה אוטו רע בכלל, למרות שאני מעדיף את ה-מאן עליו (מצטער, אבל נתקעתי יותר מדי פעמים בעליה לירושלם אם וולוו מחומם יתר על המידה בחודשי הקיץ). אבל אין שום ספק שהמרצדס עולה על שנייהם בכמה וכמה מידות.
נדמה לי שב"דן" ניסו מרצדס 0305.
אני זוכר שבעבר בפורום סיפר ארזS שבטרם רכישת המאנים ב"דן" ניסו את ה-0305 הגרמני המוגמר. בכל מקרה, עכשיו ל"דן" יש ספרינטרים. ויש להם וולוו B10B, אשר רובם ממוגני ירי.
 

ארזS

New member
זה לא היה בדיוק נסיון של "דן"

נדמה לי שב"דן" ניסו מרצדס 0305.
אני זוכר שבעבר בפורום סיפר ארזS שבטרם רכישת המאנים ב"דן" ניסו את ה-0305 הגרמני המוגמר. בכל מקרה, עכשיו ל"דן" יש ספרינטרים. ויש להם וולוו B10B, אשר רובם ממוגני ירי.
זה לא היה בדיוק נסיון של "דן"
וזה היה (אם אני זוכר נכון) בתחילת שנות השבעים. מה שהיה זה ש"דן" העביר ל"אגד" לניסיון, על פי בקשת "אגד", את האוטובוס מסוג "באס אנד קאר" שכמותו היה בארץ רק ב"דן", ואילו "אגד" מסרו ל"דן" בתמורה למשך תקופת הניסיון אוטובוס אחד מסוג מרצדס 305 שנסע ב"דן" אך ורק בקו 61 ורק שני נהגים היו מוסמכים לנהוג בו. אבקש להבהיר שבתקופה ההיא הייתי נער צעיר וגרתי ליד התחנה הראשונה של קו 61 בבני ברק (לפני שהקו הוארך ואח"כ פוצל לשנים ומספרו שונה). לכן הפרטים שכתבתי הם מהזכרון שנחלש עם השנים ויתכן שאינם מדוייקים לגמרי.
 
וזה מה שהיה בדיוק לאחר בדיקה

זה לא היה בדיוק נסיון של "דן"
וזה היה (אם אני זוכר נכון) בתחילת שנות השבעים. מה שהיה זה ש"דן" העביר ל"אגד" לניסיון, על פי בקשת "אגד", את האוטובוס מסוג "באס אנד קאר" שכמותו היה בארץ רק ב"דן", ואילו "אגד" מסרו ל"דן" בתמורה למשך תקופת הניסיון אוטובוס אחד מסוג מרצדס 305 שנסע ב"דן" אך ורק בקו 61 ורק שני נהגים היו מוסמכים לנהוג בו. אבקש להבהיר שבתקופה ההיא הייתי נער צעיר וגרתי ליד התחנה הראשונה של קו 61 בבני ברק (לפני שהקו הוארך ואח"כ פוצל לשנים ומספרו שונה). לכן הפרטים שכתבתי הם מהזכרון שנחלש עם השנים ויתכן שאינם מדוייקים לגמרי.
וזה מה שהיה בדיוק לאחר בדיקה
בארכיון שלי: ביום 17.04.1975 העבירה דן לאגד את האוטובוס האמריקאי 336-645 ואגד העבירה לדן את 666-274 (שאח"כ התפוצץ בקו 18 בירושלים ביום 19.11.1979). בדן היו 3 נהגים שהורשו לנהוג על האוטו של אגד. הנסיון עבר מצויין אבל... מחיר האוטובוס הרתיע את דן. גם האוטובוס האמריקאי - B&C עבר בהצלחה את הנסיון בירושלים. היו לו 328 כו"ס והוא היה מצויין בעליות אך בזבזני בסולר. גם כאן חזרה אותה סאגה: מחירו היקר הרתיע את אגד. באותה עת היו ל-0305 הגרמני (מודל 1973) רק 240 כו"ס אך למרות זאת הוא טיפס עליות בפראות בגלל המומנט הגבוה והזריזות האופיינית רק לדגמי מרצדס.
 

אוהד11

New member
אגד העבירה את 690-324 לנסיון בדן

וזה מה שהיה בדיוק לאחר בדיקה
בארכיון שלי: ביום 17.04.1975 העבירה דן לאגד את האוטובוס האמריקאי 336-645 ואגד העבירה לדן את 666-274 (שאח"כ התפוצץ בקו 18 בירושלים ביום 19.11.1979). בדן היו 3 נהגים שהורשו לנהוג על האוטו של אגד. הנסיון עבר מצויין אבל... מחיר האוטובוס הרתיע את דן. גם האוטובוס האמריקאי - B&C עבר בהצלחה את הנסיון בירושלים. היו לו 328 כו"ס והוא היה מצויין בעליות אך בזבזני בסולר. גם כאן חזרה אותה סאגה: מחירו היקר הרתיע את אגד. באותה עת היו ל-0305 הגרמני (מודל 1973) רק 240 כו"ס אך למרות זאת הוא טיפס עליות בפראות בגלל המומנט הגבוה והזריזות האופיינית רק לדגמי מרצדס.
אגד העבירה את 690-324 לנסיון בדן
וגם היא עבדה על קו 61.
 
נסעת עם נהג איטי כנראה...

אנדי...
אני לא מסכים עם כל עניין המדידות של טיב האוטובוס על פי מי עוקף מי בעליה. נניח, לצורח הויקוח, שהמאן הבין-עירוני עוקף את ה-404 בעליה. אז מה? הוולוו B12B אוכל את שנייהם לארוחת בוקר בכל העליות, מה, זה עושה אותו טוב?.. כל נהגי אגד שהכרתי אומרים: ה-Volvo הוא חזק, אבל אוטו רע. כולם אומרים שהם מעדיפים את ה-404 בלי למצמץ, מיד. זה נכון שה-O303 לא היה מלך העליות כלל וכלל. אבל תראה - O303 בני כמעת 30 שנה עוד רצים על כבישי רוסיה כמו גדולים... בוא נראה אותך מוצא שם MAN ישן אחד. אני לא ראיתי אפילו חצי MAN כשביקרתי שם. ושם זה המבחן האמיתי! לא עם המוסכים המטופלים של דן ואגד ששם שומרים על כל בורג באוטובוס. ברוסיה, ששם הכבישים בכזה מצב שלפעמים קשה לקרא להם כבישים, וששם שמים כימיקלים לא ידועים במקום שמן ומדללים דלק במים! שם שהאוטובוסים לפעמים עובדים שנים ללא טיפול רציני! זה דבר אחד. עכשיו לנקודה השניה. כתבת "היו כך כבר יותר מ20 שנה". אל תיקח את זה ללב ובקשה אל תעלב, אין בכוונתי לפגוע, אבל... ARE YOU KIDDING ME?!?!?!? w
כל המאנים העירוניים הישנים (לפני ה-EL) הם כל כך איטיים!!! איך אתה קורא להם זריזים?! אני זוכר שכילד, עוד לפני שהתחיל השיגעון שלי עם אוטובוסים, איך נסעתי עם אמא לתל-אביב, ועד היום אני זוכר איך ישבתי במאן הראשון בחיי וחשבתי: האוטו הזה לא זז! נדהמתי כמה שתאוצתו הייתה איטית בטרוף לאומת ה-O305 האגדי עם המרכב הגרמני שהייתי כל-כך רגיל אליו. כך גם היום. תפוס טרמפ ב-405 של אגד, אלו הסגולים אם מגדש הטורבו. אם תמצא מאן מקביל שמאיץ אפילו בשתי-שליש מהמהירות של ה-405, אני אוריד בפניך את הכובע. כבר היה בפורום הזה תאור על איך שמשהוא בקושי הצליח לעמוד על רגליו בעת תאוצה ב-405 סגול בירושלים בדרך מהדסה, אם אני לא טועה. ואם אני זוכר נכון, זה היה חובב "דן" שכתב זאת. לצערי שכחתי מי...
נסעת עם נהג איטי כנראה...
כמה SLים שנוסעים בצורה יוצאת מן הכלל: 4081, 3986, 4082, 4084, 4100 וישנים: 3003, 3164, 3390, 3401, 3527, 3814 ועוד כהנה וכהנה דוגמאות שלא עולות לי לראש עכשיו. וה-SU קורע בלי בעיה גם את הB12, רק מול הO404 יש תחרות אמיתית. לגבי הגיל: אני נסעתי בגרמניה עם מאן SD 200 שזה SL 200 דו-קומתי והוא נסע כמו חדש (פעמיים). להערכתי האוטו היה בן 20, ע"פ האיבזור בפנים והחומרים ממנו היה בנוי לא היתה לי הזדמנות לבדוק את תאריך הייצור. אוטובוסי דן ישנים (בני למעלה מ-20) נוסעים כיום ברחבי ירדן, כנראה כרתים ובקרוב גם אפריקה (בני למעלה מ-15). נסעתי עם O405 עם מגדש טורבו והוא גם אוטו מצוין, אך אני מעדיף את ה-SL 200 או ה-EL 262 שהוא נעים בהרבה מה-O405 (אני לא מדבר כאן על נמוכי הרצפה). לגבי ה-B7L: בנסיעתי הראשונה בו אני חייב לומר שהנסיעה היתה נעימה, לא הרגשתי בעיה במתלים אך הוא לא היה זריז במיוחד אם כי עדיף על ה-EL 202 פי כמה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה