הכנס של דן שנערך היום

מצב
הנושא נעול.

JayZed

New member
אתה צודק ש...

כמה הערות.
הסחיבה של ה-NL313 טובה מאוד (310 כוחות סוס זה המון לאוטובוס עירוני). זהו אוטובוס חזק יותר מה-0405 המוגדשים. הוא גם שקט מאוד. למרות זאת, נהגים באגד מעדיפים באופן חד את ה-0405 (כולל אפילו, את הגירסאות ללא הטורבו), בגלל שהנהיגה בהם נוחה יותר. אבל עדיין, המאן הוא לא מהדגם הגרוע מאז תקופת השוסונים. היה את הניאופלנים (אוטובוסי הקומותיים), שעשו תקלות, והיו את המיניבוסים של מרצדס בשנות התשעים, שהיו בהם תקלות רבות, ונהגים מאגד מדחיקים אותם מהזיכרון.
אתה צודק ש...
...ה-NLים הם לא הדגם הגרוע מאז השוסונים. זה לא פייר להגיד ככה - בסופו של דבר זה דגם די מצליח באירופה, השני אחרי הסיטארו (מבין החד-קומתיים, בדו-קומתיים הוולוו שולט). אבל אתה לא צודק שהוא חזק יותר מה-O405 המוקדשים, זה פשוט לא נכון. על הנייר, אמנם, זה נראה כך, אבל זה לא. בשנה לפני שנסעתי לארצה"ב הוכנסו נידרפלורים לקו שהייתי נוסע בו יום-יום: קו 28 בירושלים. לצידם, נשארו גם כ - 7-8 O405 סגולים. ה-O405 עוקפים את המאן בקלות בעלייה שליד בניין משרד האוצר החדש, למרות שגם הסחיבה של ה-NL בעליה הזו מרשימה. ה-NL לא מאט בכלל כשהוא לוקח את העליה... ה-O405 מאיץ כשהוא לוקח אותה!
 
השני אחרי הסיטארו ??? ממש לא !

אתה צודק ש...
...ה-NLים הם לא הדגם הגרוע מאז השוסונים. זה לא פייר להגיד ככה - בסופו של דבר זה דגם די מצליח באירופה, השני אחרי הסיטארו (מבין החד-קומתיים, בדו-קומתיים הוולוו שולט). אבל אתה לא צודק שהוא חזק יותר מה-O405 המוקדשים, זה פשוט לא נכון. על הנייר, אמנם, זה נראה כך, אבל זה לא. בשנה לפני שנסעתי לארצה"ב הוכנסו נידרפלורים לקו שהייתי נוסע בו יום-יום: קו 28 בירושלים. לצידם, נשארו גם כ - 7-8 O405 סגולים. ה-O405 עוקפים את המאן בקלות בעלייה שליד בניין משרד האוצר החדש, למרות שגם הסחיבה של ה-NL בעליה הזו מרשימה. ה-NL לא מאט בכלל כשהוא לוקח את העליה... ה-O405 מאיץ כשהוא לוקח אותה!
השני אחרי הסיטארו ??? ממש לא !
גם לא השלישי ! אחרי הסיטארו מגיע ה- 0405 שהוא הרבה יותר מוצלח וחזק מה- NL313 !!! אוטובוסי רנו הצרפתיים טובים יותר ממאן בדגם 263 או 313. המאן בירושלים מזכיר מאוד את השוסון במס' התקלות שלו. על-פי 2 מנ"סים ותיקים שאיתם דיברתי, מסתבר ש-ליילנד רויאל-טייגר מרק 2 הרבה יותר אמין מהמאן ! המאן הוא אסון, בדיוק כמו השוסון, רק שאת השוסון אני מעריך הרבה יותר.
 

JayZed

New member
אביתר,

השני אחרי הסיטארו ??? ממש לא !
גם לא השלישי ! אחרי הסיטארו מגיע ה- 0405 שהוא הרבה יותר מוצלח וחזק מה- NL313 !!! אוטובוסי רנו הצרפתיים טובים יותר ממאן בדגם 263 או 313. המאן בירושלים מזכיר מאוד את השוסון במס' התקלות שלו. על-פי 2 מנ"סים ותיקים שאיתם דיברתי, מסתבר ש-ליילנד רויאל-טייגר מרק 2 הרבה יותר אמין מהמאן ! המאן הוא אסון, בדיוק כמו השוסון, רק שאת השוסון אני מעריך הרבה יותר.
אביתר,
אתה צודק בהכלט שה-O405 עדיף על ה-NL, אבל זה אוטו ישן, לא נמוך רצפה, שמרצדס לא מייצרים יותר בשום מקום חוץ מטורקיה. אני התכוונתי בהשוואה אך ורק לאוטובוסים נמוכי רצפה חדשים. לגבי הרנו - אני לא מסכים. יצא לי לנסוע בהם הרבה, ואני בהכלט מעדיף את ה-NL. הרנו איטי ורעשני, לא אהבתי אותו בכלל. למרות שבמספרי המחירות, תאגיד IrisBus (שמפעל האוטובוסים של רנו שייך אליו) אכן עברו את המאן. אולי באמת הרנו אמין יותר... טוב, אז אולי לא השני. שלישי אבל בטוח! אני לא מאמין שה-B7L יותר טוב מהמאן (סליחה, Fireman!).
 
אוטובוסי רנו אמינים להדהים ! הם

אביתר,
אתה צודק בהכלט שה-O405 עדיף על ה-NL, אבל זה אוטו ישן, לא נמוך רצפה, שמרצדס לא מייצרים יותר בשום מקום חוץ מטורקיה. אני התכוונתי בהשוואה אך ורק לאוטובוסים נמוכי רצפה חדשים. לגבי הרנו - אני לא מסכים. יצא לי לנסוע בהם הרבה, ואני בהכלט מעדיף את ה-NL. הרנו איטי ורעשני, לא אהבתי אותו בכלל. למרות שבמספרי המחירות, תאגיד IrisBus (שמפעל האוטובוסים של רנו שייך אליו) אכן עברו את המאן. אולי באמת הרנו אמין יותר... טוב, אז אולי לא השני. שלישי אבל בטוח! אני לא מאמין שה-B7L יותר טוב מהמאן (סליחה, Fireman!).
אוטובוסי רנו אמינים להדהים ! הם
היחידים באירופה שמסכנים את מעמדו של הסיטארו ! רנו הוא אוטובוס מעולה וחזק. יש להם דגמים עם 330 כו"ס וקלים מאוד. האוטו מעוצב מאוד יפה ופונקציונאלי. גם יורשי השוסון המיתולוגי - סאביאם היו מוצלחים כי כל לקחי השוסון יושמו בהם...
 

צחקן

New member
אז למה לא מביאים אחד לניסיון?

אוטובוסי רנו אמינים להדהים ! הם
היחידים באירופה שמסכנים את מעמדו של הסיטארו ! רנו הוא אוטובוס מעולה וחזק. יש להם דגמים עם 330 כו"ס וקלים מאוד. האוטו מעוצב מאוד יפה ופונקציונאלי. גם יורשי השוסון המיתולוגי - סאביאם היו מוצלחים כי כל לקחי השוסון יושמו בהם...
אז למה לא מביאים אחד לניסיון?
ב"ה קצת אטרקציה בשבילנו... .
 
אתה צודק ! הלוואי שיביאו ! אבל יש

אז למה לא מביאים אחד לניסיון?
ב"ה קצת אטרקציה בשבילנו... .
אתה צודק ! הלוואי שיביאו ! אבל יש
זכרון חזק באגד על השוסונים. אפילו הדור הצעיר של הנהגים מכיר את הסיפורים !!! שמע צחקנוס: תבנה לנו דגם של שוסון עירוני עם כרטיסנית !!!
 
הנה שרטוט בשבילך אינגל'ה:

אתה צודק ! הלוואי שיביאו ! אבל יש
זכרון חזק באגד על השוסונים. אפילו הדור הצעיר של הנהגים מכיר את הסיפורים !!! שמע צחקנוס: תבנה לנו דגם של שוסון עירוני עם כרטיסנית !!!
הנה שרטוט בשבילך אינגל'ה:
 

yblumann

New member
רנו

אוטובוסי רנו אמינים להדהים ! הם
היחידים באירופה שמסכנים את מעמדו של הסיטארו ! רנו הוא אוטובוס מעולה וחזק. יש להם דגמים עם 330 כו"ס וקלים מאוד. האוטו מעוצב מאוד יפה ופונקציונאלי. גם יורשי השוסון המיתולוגי - סאביאם היו מוצלחים כי כל לקחי השוסון יושמו בהם...
רנו
מודלים של רנו לא כל כך נפוצים מחוץ לצרפת.יש נציגות במדריד קצת בבלגיה ובודדים בלוקסמבורג,אני זוכר נסיעה בניו יורק ברנו ]היה נסיוני אחד בקו M104 בשנת 81 . בלונדון היה לנו גם נסיוני אחד בשנת 1990 . האוטובוסים של רנו בפריז קטנים מדי פחות מ 12 מטר, ובבריטניה יש את ה Dennis Dart שהוא הרבה יותר טוב. אסור לגמרה להכנס לנושא של השואת מוצרים בין צרפת לבריטניה - השואות כאלו גוררות תגובות לא רציונליות אם הדיון בין שני בשכנים של התעלה .... Yoram
 
איפה באירופה ? בפולין ? בלטביה ?

אתה צודק ש...
...ה-NLים הם לא הדגם הגרוע מאז השוסונים. זה לא פייר להגיד ככה - בסופו של דבר זה דגם די מצליח באירופה, השני אחרי הסיטארו (מבין החד-קומתיים, בדו-קומתיים הוולוו שולט). אבל אתה לא צודק שהוא חזק יותר מה-O405 המוקדשים, זה פשוט לא נכון. על הנייר, אמנם, זה נראה כך, אבל זה לא. בשנה לפני שנסעתי לארצה"ב הוכנסו נידרפלורים לקו שהייתי נוסע בו יום-יום: קו 28 בירושלים. לצידם, נשארו גם כ - 7-8 O405 סגולים. ה-O405 עוקפים את המאן בקלות בעלייה שליד בניין משרד האוצר החדש, למרות שגם הסחיבה של ה-NL בעליה הזו מרשימה. ה-NL לא מאט בכלל כשהוא לוקח את העליה... ה-O405 מאיץ כשהוא לוקח אותה!
איפה באירופה ? בפולין ? בלטביה ?
בטח לא בלונדון או בפריז ! שם הסיטארו שולט ! בלונדון שמעו על מאן ??? אולי ביגוסלביה לשעבר, מתלהבים ממנו !
 

JayZed

New member
הוכחות !!!

יש לך נתונים על זה שקונים יותר MB?
או שזו רק השערה, כי לדעתי קונים יותר מאן. מה שאלי מנור ומאיר ברכה אמרו זה שאולי הסיטארו סוחב מצוין בעליות של ירושלים, אבל המאן יצא מתחנה או מרמזור הרבה יותר מהר מהמרצדס. לגבי הההבטחות שניתנו: מאיר ברכה אמר לנו שהוא הזמין 2 שלדות של מפרקיות מאן, שאמורות להגיע ביום חמישי - אחת לארגז ואחת למרכבים (אם יהיה זמן אצלם את השלדה לפני ואחרי), בעלות 360 כו"ס - חזקות יותר מהנסיונית של אגד וזהות למפרקית הנסיונית שהיתה בדן בתחילת קיץ 2003. לדבי המסננים: ע"פ מומחים שונים, נאמר שאין שום טעם להתקין את לוכדי החלקיקים באוטובוסים חדשים, אשר רמת הפליטה שלהם כבר נמוכה, אלא באוטובוסים ישנים (תקן יורו 2). יש לציין, שהאוטובוסים שנכנסו אתמול לשירות הוזמנו תחילה עם מסננים שכאלו, אך בסוף הדבר בוטל, בעקבות המלצת המומחים. עם זאת, דן מתכוונת להתחיל היום במו"מ עם מ.א.ן לגבי תנאים לקניית אוטובוסים חדשים, אשר יצוידו במנועים בטכנולוגיות חדשות שיפותחו בשיתוף של דן עם מ.א.ן. עוד נאמר, שבעבר הוזמנו 20 אוטובוסי CNG (מונעי גז), העיסקה כבר היתה חתומה, המומחים אישרו שאין שום סכנה בטחונית, אך ברגע האחרון העיסקה טורפדה ע"י המשרד לביטחון פנים, מסיבות בטיחותיות. יצוין, שהאוטובוסים הבאים שיגיעו יצוידו במנועים העומדים בתקן יורו 4 (שעוד לא הוכנס לתקינה האירופית), שרמת הפליטה שלהם נמוכה כמעט כמו זו של מנועי הגז. דן תבחן רכישת אוטובוסים עם מנועים היברידיים (חשמל+דיזל) ואוטובוסים המונעים ע"י תאי מימן. לגבי ה-GPS - דן מתכוונת לבחון טכנולוגיות ועלויות שילוט אלקטרוני בתחנות שיציין את זמן הגעת האוטובוס הבא, כמו גם בחינת אפשרות למשלוח SMS עם קוד התחנה וקבלת הודעה שתכלול את זמן הגעת האוטובוס. כמו ששמתם לב, השילוט החדש באוטובוסים הוחלף בעקבות תלונות על אי בהירות השילוט וכרגע השימוש הוא במסכי LCD, שעולים פי 3-4 מהמערכת הקודמת או זו שבשימוש אגד. לסיום: הרבה הבטחות ניתנו, נקווה שחלקן הגדול יקויים, ובכל מקרה, הפורום שלנו הרוויח פירסום נרחב וחשוב (היה מי שהציע לפרסמו על גבי האוטובוס), כשרבים המשתתפים שרוצים להיעזר בפורום שלנו, כמו גם לשתף אותנו בתיכנונים והחלטות בפורומים מקצועיים הקשורים לתחבורה שעתידים לקום. יש לצפות להרבה אנשי מקצוע שיתחילו לשוטט בפורום... נ.ב. ערן, אנא צלצל אליי כשיהיה לך זמן, יש לנו הרבה על מה לדבר. אני זמין בימים א-ה אחרי 16:30 ובסופי שבוע מתי שרק תרצה.
הוכחות !!!
אנדי,רצית הוכחות - קיבלת. הנה התרשים של מחירות האוטובוסים באירופה המערבית לשנת 2002. זהו תרשים רשמי של פסטיבל האוטבוסים בקורטרייק (Kortreijk). אני רק הוספתי לתמונה את פרוט החברות הנכנסות לתאגידים, כדי שיהיה ברור יותר (מצטער כתבתי יורקשיר לא נכון, פשוט לא זכרתי איך כותבים). כפי שאתה רואה, MAN נמצא במקום הרביעי (או אולי שלישי - כי ב-OTHERS, שהם בתאכלס מרכבים שונים על שלדות של כל החברות הגדולות, גם יש חלק שהם מאן). מרצדס במקום הראשון. מה שהפתיע אותי זה שקבוצת IrisBus היע למקום השני... אך הם כוללים הרבה חברות, יותר מכל תאגיד אחר, ואני משער שבזאת הצלחתם.
 
מרצדס מס' 1 בכל העולם- גם במכוניות!

הוכחות !!!
אנדי,רצית הוכחות - קיבלת. הנה התרשים של מחירות האוטובוסים באירופה המערבית לשנת 2002. זהו תרשים רשמי של פסטיבל האוטבוסים בקורטרייק (Kortreijk). אני רק הוספתי לתמונה את פרוט החברות הנכנסות לתאגידים, כדי שיהיה ברור יותר (מצטער כתבתי יורקשיר לא נכון, פשוט לא זכרתי איך כותבים). כפי שאתה רואה, MAN נמצא במקום הרביעי (או אולי שלישי - כי ב-OTHERS, שהם בתאכלס מרכבים שונים על שלדות של כל החברות הגדולות, גם יש חלק שהם מאן). מרצדס במקום הראשון. מה שהפתיע אותי זה שקבוצת IrisBus היע למקום השני... אך הם כוללים הרבה חברות, יותר מכל תאגיד אחר, ואני משער שבזאת הצלחתם.
מרצדס מס' 1 בכל העולם- גם במכוניות!
אין בכלל מקום להשוות עם מאן ! זה כמו להשוות פלדה (מרצדס) עם קרטון (מאן) ! נו באמת ??? ומרצדס רק "בורחת" כל הזמן קדימה ומגדילה את הפער בינה לבין מאן בנושא האיכות והחידושים !!!
 
קיבלתי, תודה על התרשים

הוכחות !!!
אנדי,רצית הוכחות - קיבלת. הנה התרשים של מחירות האוטובוסים באירופה המערבית לשנת 2002. זהו תרשים רשמי של פסטיבל האוטבוסים בקורטרייק (Kortreijk). אני רק הוספתי לתמונה את פרוט החברות הנכנסות לתאגידים, כדי שיהיה ברור יותר (מצטער כתבתי יורקשיר לא נכון, פשוט לא זכרתי איך כותבים). כפי שאתה רואה, MAN נמצא במקום הרביעי (או אולי שלישי - כי ב-OTHERS, שהם בתאכלס מרכבים שונים על שלדות של כל החברות הגדולות, גם יש חלק שהם מאן). מרצדס במקום הראשון. מה שהפתיע אותי זה שקבוצת IrisBus היע למקום השני... אך הם כוללים הרבה חברות, יותר מכל תאגיד אחר, ואני משער שבזאת הצלחתם.
קיבלתי, תודה על התרשים
בהחלט מעשיר.
 

JayZed

New member
P.S.

יש לך נתונים על זה שקונים יותר MB?
או שזו רק השערה, כי לדעתי קונים יותר מאן. מה שאלי מנור ומאיר ברכה אמרו זה שאולי הסיטארו סוחב מצוין בעליות של ירושלים, אבל המאן יצא מתחנה או מרמזור הרבה יותר מהר מהמרצדס. לגבי הההבטחות שניתנו: מאיר ברכה אמר לנו שהוא הזמין 2 שלדות של מפרקיות מאן, שאמורות להגיע ביום חמישי - אחת לארגז ואחת למרכבים (אם יהיה זמן אצלם את השלדה לפני ואחרי), בעלות 360 כו"ס - חזקות יותר מהנסיונית של אגד וזהות למפרקית הנסיונית שהיתה בדן בתחילת קיץ 2003. לדבי המסננים: ע"פ מומחים שונים, נאמר שאין שום טעם להתקין את לוכדי החלקיקים באוטובוסים חדשים, אשר רמת הפליטה שלהם כבר נמוכה, אלא באוטובוסים ישנים (תקן יורו 2). יש לציין, שהאוטובוסים שנכנסו אתמול לשירות הוזמנו תחילה עם מסננים שכאלו, אך בסוף הדבר בוטל, בעקבות המלצת המומחים. עם זאת, דן מתכוונת להתחיל היום במו"מ עם מ.א.ן לגבי תנאים לקניית אוטובוסים חדשים, אשר יצוידו במנועים בטכנולוגיות חדשות שיפותחו בשיתוף של דן עם מ.א.ן. עוד נאמר, שבעבר הוזמנו 20 אוטובוסי CNG (מונעי גז), העיסקה כבר היתה חתומה, המומחים אישרו שאין שום סכנה בטחונית, אך ברגע האחרון העיסקה טורפדה ע"י המשרד לביטחון פנים, מסיבות בטיחותיות. יצוין, שהאוטובוסים הבאים שיגיעו יצוידו במנועים העומדים בתקן יורו 4 (שעוד לא הוכנס לתקינה האירופית), שרמת הפליטה שלהם נמוכה כמעט כמו זו של מנועי הגז. דן תבחן רכישת אוטובוסים עם מנועים היברידיים (חשמל+דיזל) ואוטובוסים המונעים ע"י תאי מימן. לגבי ה-GPS - דן מתכוונת לבחון טכנולוגיות ועלויות שילוט אלקטרוני בתחנות שיציין את זמן הגעת האוטובוס הבא, כמו גם בחינת אפשרות למשלוח SMS עם קוד התחנה וקבלת הודעה שתכלול את זמן הגעת האוטובוס. כמו ששמתם לב, השילוט החדש באוטובוסים הוחלף בעקבות תלונות על אי בהירות השילוט וכרגע השימוש הוא במסכי LCD, שעולים פי 3-4 מהמערכת הקודמת או זו שבשימוש אגד. לסיום: הרבה הבטחות ניתנו, נקווה שחלקן הגדול יקויים, ובכל מקרה, הפורום שלנו הרוויח פירסום נרחב וחשוב (היה מי שהציע לפרסמו על גבי האוטובוס), כשרבים המשתתפים שרוצים להיעזר בפורום שלנו, כמו גם לשתף אותנו בתיכנונים והחלטות בפורומים מקצועיים הקשורים לתחבורה שעתידים לקום. יש לצפות להרבה אנשי מקצוע שיתחילו לשוטט בפורום... נ.ב. ערן, אנא צלצל אליי כשיהיה לך זמן, יש לנו הרבה על מה לדבר. אני זמין בימים א-ה אחרי 16:30 ובסופי שבוע מתי שרק תרצה.
P.S.
לגבי עסקת ה-CNG - טוב שהיא בוטלה, תאמין לי. פה בבוסטון יש הרבה אוטובוסי CNG של NEOPLAN בשרות. זה זבל של דבר. הם עושים יותר רעש מקטרי דיזל ומשאירים סרחון נורא באוויר. עדיף מנוע דיזל "נקי" על ה-CNG העקום הזה. לגבי תאי דלק - זה אחלה דבר. זה כמו טרוליבוס, רק שהוא לא צריך חוטים - יש לו תחנת חשמל פרטית על הגג! אך החברה היחידה שמייצרת כרגע אטוטבוסים ממונעים בתאי דלק היא... מרצדס! דגמי Citaro Fuel Cell כבר עובדים בערים הגדולות באירופה (כולל לונדון). כך שאם דן רוצים תאי דלק הם יצטרכו להכיר את הסיטארו בכל זאת.
 

fireman

New member
אני יודע שלנפח המנוע

תודה, אחי!
כפי שאתם רואים, שתי הדגמים של הסיטארו חזקים יותר מה-NL המקבילים שלהם. לגבי ה-B7L אתה צודק - הוא בעל מנוע 7 ליטר. אך ליטרים זה לא מה שמשנה, לדעתי. לרוב ה-O405 הירושלמים יש, אם אני זוכר נכון, מנוע 6 ליטר, ואיתו הם עוקפים את ה-NL בעל ה-10 ליטר בכל עליה בעיר הקודש... ולהזכירכם שה-NL של אגד חזקים יותר מאלה של דן. שלא תחשבו שאני שונא את ה-NL או חושב אותו לאוטו רע - אני די אוהב את המכונה הזו וחושב שזה אוטו טוב, ומאד אטרקטיבי עקב מחירו הזול יחסית. אבל להגיד שהוא יותר טוב מהסיטארו זאת ואחאד הגזמה... זה כמו להגיד שרנו יותר טוב מ-BMW. אוטו טוב, אבל לא ברמה של המרצדס. קח לדוגמה, למשל, את העובדה שבערים הגדולות של הארצות האירופאיות העשירות יותר (גרמניה, אנגליה) קונים בעיקר סיטארו ולא NL.
אני יודע שלנפח המנוע
אין משמעות....בשביל זה דאגתי לציין שגם הB7L על שבעת הליטרים שלו עדיין טס... מה מחירו של המ.א.ן NL היום עם הרכבה בארץ? כמה עלה לדן כל אדום אחד כזה?
 
אין באנגליה מאן בפרינציפ !

תודה, אחי!
כפי שאתם רואים, שתי הדגמים של הסיטארו חזקים יותר מה-NL המקבילים שלהם. לגבי ה-B7L אתה צודק - הוא בעל מנוע 7 ליטר. אך ליטרים זה לא מה שמשנה, לדעתי. לרוב ה-O405 הירושלמים יש, אם אני זוכר נכון, מנוע 6 ליטר, ואיתו הם עוקפים את ה-NL בעל ה-10 ליטר בכל עליה בעיר הקודש... ולהזכירכם שה-NL של אגד חזקים יותר מאלה של דן. שלא תחשבו שאני שונא את ה-NL או חושב אותו לאוטו רע - אני די אוהב את המכונה הזו וחושב שזה אוטו טוב, ומאד אטרקטיבי עקב מחירו הזול יחסית. אבל להגיד שהוא יותר טוב מהסיטארו זאת ואחאד הגזמה... זה כמו להגיד שרנו יותר טוב מ-BMW. אוטו טוב, אבל לא ברמה של המרצדס. קח לדוגמה, למשל, את העובדה שבערים הגדולות של הארצות האירופאיות העשירות יותר (גרמניה, אנגליה) קונים בעיקר סיטארו ולא NL.
אין באנגליה מאן בפרינציפ !
הוולוו B7L נכשל גם בעליות ירושלים. דווקא הסקניה היה מוצלח.
 
אני אישית חושב שהם בחנו את הדגם

שטויות.
אני נסעתי בסיטארו הרבה פעמים בגרמניה. הוא מטוס לאומת המאן NL313. מר מאיר ברכה סתם בלבל לך את המח כדי לא לגלות את העובדה הפשוטה שאין להם כסף לסיטארו. חוץ מזה, איך הוא יודע בכלל? דן אף פעם לא הביאו סיטארו לנסיון, רק אגד. ובמבחנים של אגד הוא עבר על ה-NL בכל בחינה. לסיטארו יש כמה דגמים, עם נפח מנוע וכ"ס שונה. לפי מה שאני זוכר, יש דגם אם יותר מ-310 כ"ס... אביתר, אולי אתה זוכר כמה כ"ס יש לדגם הטוב?..
אני אישית חושב שהם בחנו את הדגם
שהיה בארץ.... אני אנסה להשיג עוד פרטים
 
הסיטארו הוא האוטובוס הטוב בעולם !

שטויות.
אני נסעתי בסיטארו הרבה פעמים בגרמניה. הוא מטוס לאומת המאן NL313. מר מאיר ברכה סתם בלבל לך את המח כדי לא לגלות את העובדה הפשוטה שאין להם כסף לסיטארו. חוץ מזה, איך הוא יודע בכלל? דן אף פעם לא הביאו סיטארו לנסיון, רק אגד. ובמבחנים של אגד הוא עבר על ה-NL בכל בחינה. לסיטארו יש כמה דגמים, עם נפח מנוע וכ"ס שונה. לפי מה שאני זוכר, יש דגם אם יותר מ-310 כ"ס... אביתר, אולי אתה זוכר כמה כ"ס יש לדגם הטוב?..
הסיטארו הוא האוטובוס הטוב בעולם !
הוא נמצא לבד בליגת העל של האוטובוסים. באנגליה למשל: אין בכלל מאנים !!!!! תשאל אותם למה ??? כי הם לא עובדים עם גרוטאות ! במדינה שהיא האמא והאבא של "רולס-רויס" לא תמצא מאנים !!! מרצדס הוא האוטובוס המוביל העירוני גם שם !!! דיברתי עם יורם בלומאן על מה שחושבים נהגי הסיטארו באנגליה !! הם מוכנים לישון עם הסיטארו במיטה !!! יש לסיטארו מנועי 340 ו- 370 כו"ס וניתן לקבל את האוטו עם מנועי 410 או 440 כו"ס בהזמנה מיוחדת. באגד נכשל המאן באופן חד משמעי ! לדן אין כסף לרכוש סיטארו והם מתים מקנאה לכל מי שיש לו סיטארו !!! מרצדס הוא הרולס-רוייס של האוטובוסים או המרצדס של המרצדס !
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה