הכנס של דן שנערך היום

מצב
הנושא נעול.

yblumann

New member
bus ו coach ההבדל

הויכוח על...
...מי מכר יותר ממי מיותר. ראו את התרשים הארופאי שהוספתי בתגובה שלי למעלה. ועוד נתון מעניין: לחברת המרכבים Caetano הספרדית יש נתונים מפורסמים משלה. בנתונים אלו מפורסם שכ-63% של ההזמנות שלהם הם לאוטובוסים על שלדת מרצדס. השאר מתחלק בין MAN, וולוו וסקאניה, כאשר דווקא וולוו במקום השני משום מה, והמאן במקום השלישי. מצורפת תמונה של אוטובוס עם מרכב CAETANO על שלדת מרצדס OC-500F בתערוכה בקורטרייק. זה הדגם הכי מבוקש שלהם.
bus ו coach ההבדל
צינתי לעל את 2 המונחים באנגלית. bus מציין אוטובוס לנסיעות עירוניות. Citaro הוא bus,והאוטובוס בתמונה הוא coach לנסיעות פרטיות או בן ערוניות. Yoram
 

alantan

New member
דווקא כן

SPIN של DAN
שלום לכולם וסליחה מראש על טעויות כתיב .אני משתמש במקלדת הפרימיטיבית של תפוז.... תקן של Euro4 ובכן כל היצרנים של אירופה עברו לתקן זה, כך שאם דן או אגד רוצים לרכוש אוטובוסים חדשים באירופה - Man Mercedes Renault Volvo הם יקבלו מנועים שעומדים בתקן Euro4. SPIN זו מילה אופנתית לתיאור משהו שמישהו אמר, בצורה שדברים מנופחים מעל ומעבר למעיאות- למשל תיאור של EURO4 specifications כדבר יחודי לדן! בבריטניה MAN די נכשל וגם בהונג קונג ה MAN לא די פופולרי. GPS זו מערכת לא רעה, אבל נראה לי שדן רוכשת דבר יקר שלא כל הפונקציות שלו יהיו בשמוש וחבל. שמוש ב בבריטניה זה לא רק לתת מידע לציבור, אלא לאפשר לחברת האוטובוסים לתת שרות טוב על ידי שליטה on line היכן כל אוטובוס נמצא ולדאוג לכך שאוטובוסים ישמרו על תדירות הנסיעה ורמת השרות לציבור. לארואה זכר לכך בתכתובת למעלה. Yoram Y
דווקא כן
התייחסתי לשימוש ב-GPS ככלי לשליטה ובקרה על הצי - ראה הודעה למעלה.
 

yblumann

New member
GPS

דווקא כן
התייחסתי לשימוש ב-GPS ככלי לשליטה ובקרה על הצי - ראה הודעה למעלה.
GPS
האם אגד ודן משתמשים במערכת אלקטרונית לשליטה על תדירות ורמת השרות??? לפי דוחים בפורום על המתנות ארוכות ושיירות של אוטובוסים, לא נראה לי שהם עושים את זה -או יודעים כיצד לעשות את זה! Yoram
 

alantan

New member
נראה לי שאתה צודק לגבן,

GPS
האם אגד ודן משתמשים במערכת אלקטרונית לשליטה על תדירות ורמת השרות??? לפי דוחים בפורום על המתנות ארוכות ושיירות של אוטובוסים, לא נראה לי שהם עושים את זה -או יודעים כיצד לעשות את זה! Yoram
נראה לי שאתה צודק לגבן,
אבל לפי דיווחיו של אנדי, נראה שדן מתכננת לזוז לכיוון הזה.
 
היתה הרגשת פומפוזיות בדיון, ללא ספק

GPS
האם אגד ודן משתמשים במערכת אלקטרונית לשליטה על תדירות ורמת השרות??? לפי דוחים בפורום על המתנות ארוכות ושיירות של אוטובוסים, לא נראה לי שהם עושים את זה -או יודעים כיצד לעשות את זה! Yoram
היתה הרגשת פומפוזיות בדיון, ללא ספק
דן תוכיח את גדולתה אם תשכיל להפנים את כל שנאמר והוצע וליישם את מה שהובטח. אני בטוח שהם ישתמשו ב-GPS לניטור האוטובוסים גם (ובעיקר) עבור הסדרנים והמפקחים. בכל מקרה, אני מציע לערן לצלצל אלי ע"מ שנקבע כמה שיותר מהר אירוח של אנשים מתוך דן, אליהם תוכלו להעלות את כל השאלות/תלונות שלכם. גם לי יש די הרבה מה לשאול. אמנם אני מסנגר על דן די הרבה, כי לדעתי זו עדיין חברת התח"צ הטובה ביותר בארץ, אך אל תתפסו אותי כתמים שאוכל כל לוקש שמוכרים לו. שוב, השבועות והחודשים הקרובים הם שעת המבחן של דן שתקבע האם אנשיה רציניים ועומדים מאחורי הבטחותיהם, או שזה היה סה"כ טריק שיווקי, וכפי שאמר כאן מוטי מדובר באנשים מאוד רציניים. עכשיו, משיש שקיפות בחברה וקיים דירקטוריון עם סמכויות נרחבות, אין שום סיבה שההבטחות לא התקיימו, למעט גירעון תקציבי כמובן. דן הבינה שע"מ למשוך לקוחות, עליה קודם כל להשקיע בהם וכעת נותר רק לראות כיצד ומתי.
 

yblumann

New member
תגובה למסוף כרמלית

היתה הרגשת פומפוזיות בדיון, ללא ספק
דן תוכיח את גדולתה אם תשכיל להפנים את כל שנאמר והוצע וליישם את מה שהובטח. אני בטוח שהם ישתמשו ב-GPS לניטור האוטובוסים גם (ובעיקר) עבור הסדרנים והמפקחים. בכל מקרה, אני מציע לערן לצלצל אלי ע"מ שנקבע כמה שיותר מהר אירוח של אנשים מתוך דן, אליהם תוכלו להעלות את כל השאלות/תלונות שלכם. גם לי יש די הרבה מה לשאול. אמנם אני מסנגר על דן די הרבה, כי לדעתי זו עדיין חברת התח"צ הטובה ביותר בארץ, אך אל תתפסו אותי כתמים שאוכל כל לוקש שמוכרים לו. שוב, השבועות והחודשים הקרובים הם שעת המבחן של דן שתקבע האם אנשיה רציניים ועומדים מאחורי הבטחותיהם, או שזה היה סה"כ טריק שיווקי, וכפי שאמר כאן מוטי מדובר באנשים מאוד רציניים. עכשיו, משיש שקיפות בחברה וקיים דירקטוריון עם סמכויות נרחבות, אין שום סיבה שההבטחות לא התקיימו, למעט גירעון תקציבי כמובן. דן הבינה שע"מ למשוך לקוחות, עליה קודם כל להשקיע בהם וכעת נותר רק לראות כיצד ומתי.
תגובה למסוף כרמלית
לא רציתי לרדת על דן.אני לא אוהב spin. מערכת שמבטיחה שרות טוב לציבור עולה הרבה כסף. בלונדון,היכן שרשת הקוים שיכת ל Transport For London, שמוציאה את הפעלת הקו/ים למכרז, מערכת פיקוח היא חלק אינטגרלי מהמכרז.זה כמובן עולה המון כסף,אבל בלונדון יש סובסידיה צבורית נדיבה. בישראל המצב הכלכלי אינו מזהיר ומעודד. אביתר בישר על קשים תקציביים ברכבת הקלה בירושלים. קשה לי להאמין שאגד ודן מרויחים הרבה כסף עכשיו ,ושמשדר האוצר יקציב כסף לפרויקט של פיקוח על איכות השרות - האם אני טועה? yoram
 

alantan

New member
סובסידיה נ ד י ב ה ??? הצחקת אותי!

תגובה למסוף כרמלית
לא רציתי לרדת על דן.אני לא אוהב spin. מערכת שמבטיחה שרות טוב לציבור עולה הרבה כסף. בלונדון,היכן שרשת הקוים שיכת ל Transport For London, שמוציאה את הפעלת הקו/ים למכרז, מערכת פיקוח היא חלק אינטגרלי מהמכרז.זה כמובן עולה המון כסף,אבל בלונדון יש סובסידיה צבורית נדיבה. בישראל המצב הכלכלי אינו מזהיר ומעודד. אביתר בישר על קשים תקציביים ברכבת הקלה בירושלים. קשה לי להאמין שאגד ודן מרויחים הרבה כסף עכשיו ,ושמשדר האוצר יקציב כסף לפרויקט של פיקוח על איכות השרות - האם אני טועה? yoram
סובסידיה נ ד י ב ה ??? הצחקת אותי!
אם התחבורה הציבורית בלונדון מסובסדת בנדיבות כה רבה, איך אתה מסביר את העובדה שמחיר נסיעה באוטובוס עירוני במרכז הצפוף של לונדון הוא 1.00 ליש"ט (8.19 ש"ח)?! שאין כרטיסי מעבר בין אוטובוסים, או בין אוטובוס לתחתית?! שהחופשיומי הזול ביותר שם הוא 5.30 ליש"ט (43.41 ש"ח)?! עלויות השכר בלונדון אינן כה גבוהות - תאמין לי שבצרפת וגרמניה עולה הרבה יותר להעסיק עובד, עם תנאים סוציאליים מפליגים. בשנת הכספים 2001/2000, הסובסידיה לאוטובוסים בלונדון הייתה כ-100 מליון ליש"ט, המהווה רק כ-12 ליש"ט לתושב לונדון לשנה שלמה!!! בריטניה היא כיום אחת הדוגמאות הגרועות ביותר בעולם המערבי לתמיכה בתחבורה ציבורית.
 

yblumann

New member
אתה לא צודק בכלל

סובסידיה נ ד י ב ה ??? הצחקת אותי!
אם התחבורה הציבורית בלונדון מסובסדת בנדיבות כה רבה, איך אתה מסביר את העובדה שמחיר נסיעה באוטובוס עירוני במרכז הצפוף של לונדון הוא 1.00 ליש"ט (8.19 ש"ח)?! שאין כרטיסי מעבר בין אוטובוסים, או בין אוטובוס לתחתית?! שהחופשיומי הזול ביותר שם הוא 5.30 ליש"ט (43.41 ש"ח)?! עלויות השכר בלונדון אינן כה גבוהות - תאמין לי שבצרפת וגרמניה עולה הרבה יותר להעסיק עובד, עם תנאים סוציאליים מפליגים. בשנת הכספים 2001/2000, הסובסידיה לאוטובוסים בלונדון הייתה כ-100 מליון ליש"ט, המהווה רק כ-12 ליש"ט לתושב לונדון לשנה שלמה!!! בריטניה היא כיום אחת הדוגמאות הגרועות ביותר בעולם המערבי לתמיכה בתחבורה ציבורית.
אתה לא צודק בכלל
sorry for the answer in english but it would be easier for me . Your info is out of date. the subsidy for london buses has been increased to over £600 mil for this year and is rapidly growing. the current flat fare of £1 is actually cheap, and please do not think of it in terms of shekels because in London people earn much more- 2 or 2.5 times more than in Israel. There is also a trend to encourage people to use travelcards, or saver tickets. if you were a Londoner and a regular user of public transport over here you would have been aware of it. A saver ticket in packet of 5 costs 70p, and anybody with any sense at all would buy a season tickt and not a daily ticket. Regards Yoram
 

alantan

New member
אני דווקא מכיר את הנתונים

אתה לא צודק בכלל
sorry for the answer in english but it would be easier for me . Your info is out of date. the subsidy for london buses has been increased to over £600 mil for this year and is rapidly growing. the current flat fare of £1 is actually cheap, and please do not think of it in terms of shekels because in London people earn much more- 2 or 2.5 times more than in Israel. There is also a trend to encourage people to use travelcards, or saver tickets. if you were a Londoner and a regular user of public transport over here you would have been aware of it. A saver ticket in packet of 5 costs 70p, and anybody with any sense at all would buy a season tickt and not a daily ticket. Regards Yoram
אני דווקא מכיר את הנתונים
ברור שמשתמש קבוע יקנה את הכרטיסים הללו - נתתי רק דוגמאות של כרטיסים בסיסיים לצורך השוואה. גרתי בלונדון ובמספר ערים באירופה ואסיה, ויש לי בסיס לא רע להשוואה בין מחירי תח"צ בערים שונות. גם בארץ יש כרטיסי מנוי וכרטיסיות, ואם תשווה את הכרטיסיות (או את מקביליהן ה-Carnet) או את החופשי חודשי, תגיע לפערים ניכרים לרעת בריטניה. אני לא יודע מניין הנתונים שלך לגבי משכורות ממוצעות, אבל הם מופרזים. לפי מחלקת העבודה האמריקאית, בהשוואה בין עובדי תעשיה (ממוצע סביר בין מנהלי היי טק לקופאיות) ב-30 מדינות, בשנת 2002, על כל 100 דולר שהרוויח אמריקאי, הרוויחו: ישראלי - 57$ בריטי - 82$ גרמני (ממוצע מזרח/מערב) - 120$ הבריטי מרוויח כ-44% יותר מהישראלי. זה הכל. לא 100% ול-150%. לגבי הגדלת הסובסידיה, נכון שהן גדלות וצפויות לגדול עוד רבות בזכותו של קן האדום (כן, לידיעתך אני אנגלי, ואני מכיר את לונדון לעומקה ורוחבה). אבל מדובר בתהליך מתמשך והזמן ישפוט האם באמת חל שיפור ברמת התחבורה הלונדונית.
 

yblumann

New member
more

אני דווקא מכיר את הנתונים
ברור שמשתמש קבוע יקנה את הכרטיסים הללו - נתתי רק דוגמאות של כרטיסים בסיסיים לצורך השוואה. גרתי בלונדון ובמספר ערים באירופה ואסיה, ויש לי בסיס לא רע להשוואה בין מחירי תח"צ בערים שונות. גם בארץ יש כרטיסי מנוי וכרטיסיות, ואם תשווה את הכרטיסיות (או את מקביליהן ה-Carnet) או את החופשי חודשי, תגיע לפערים ניכרים לרעת בריטניה. אני לא יודע מניין הנתונים שלך לגבי משכורות ממוצעות, אבל הם מופרזים. לפי מחלקת העבודה האמריקאית, בהשוואה בין עובדי תעשיה (ממוצע סביר בין מנהלי היי טק לקופאיות) ב-30 מדינות, בשנת 2002, על כל 100 דולר שהרוויח אמריקאי, הרוויחו: ישראלי - 57$ בריטי - 82$ גרמני (ממוצע מזרח/מערב) - 120$ הבריטי מרוויח כ-44% יותר מהישראלי. זה הכל. לא 100% ול-150%. לגבי הגדלת הסובסידיה, נכון שהן גדלות וצפויות לגדול עוד רבות בזכותו של קן האדום (כן, לידיעתך אני אנגלי, ואני מכיר את לונדון לעומקה ורוחבה). אבל מדובר בתהליך מתמשך והזמן ישפוט האם באמת חל שיפור ברמת התחבורה הלונדונית.
more
Alan, There is a European move to encourage passangers to buy passes or mulpitle tickets for bus travel, and I have noted it in Belgium, Holland, London, Spain and France This involves pricing single tickets at a far higher rates than multiple tickets.. In the London area, most of the season tickets are available for use on all modes of public tranpsorts within their defined zone- unlike in Israel. The issue of public transport and the congestion charge is now widely discussed in London; the campaign to elect a new London Mayor has just started, and public transport, and Ken's policies and huge spending on the buses are an issue. Between 2001 and now, the total Peak vehicle requirements have gone up from 5730 - in 4/2001 to 6900 in 5/2004. this is a huge increase, and in addition, RM/Ls apart, the whole fleet has been renewed to low floor buses- the oldest of wThe hich is from 1996. This required a lot of public funding spent on buses and the figures you quoted for 2001 are simply out of date. Service performance is an entirely different matter- I agree. LUPC - London Users Passanger Committee commented recently on bus services -undoubtedly better, with more people using buses- 9% increase in annual use- as good and encouraging and also about the huge costs to the taxpayer. When I referred to wages, it was to London wages and not to national wages. As you know, people in London earn quite a lot more money than people in Linconshire or Manchester or Scotland, and it is misleading to look at national average UK wages when you discuss the price of a bus ride in London, or indeed house prices and other services. I have been a Londoner for 20 years now, and I am only too aware of the gap in prices between what you pay in central London and ,say, in Birmingham. A visit to Tesco in central London and Rainham in Essex to buy the same products is like a visit to a foreign country as far as prices are concerned! It is also difficult to compare wages between Israel and London. People in Israel pay more taxes [income, health] than in the UK. My tax burden is 18% and it would be far higher in Israel. . Regards Yoram
 

alantan

New member
יש שיפור אומנם

more
Alan, There is a European move to encourage passangers to buy passes or mulpitle tickets for bus travel, and I have noted it in Belgium, Holland, London, Spain and France This involves pricing single tickets at a far higher rates than multiple tickets.. In the London area, most of the season tickets are available for use on all modes of public tranpsorts within their defined zone- unlike in Israel. The issue of public transport and the congestion charge is now widely discussed in London; the campaign to elect a new London Mayor has just started, and public transport, and Ken's policies and huge spending on the buses are an issue. Between 2001 and now, the total Peak vehicle requirements have gone up from 5730 - in 4/2001 to 6900 in 5/2004. this is a huge increase, and in addition, RM/Ls apart, the whole fleet has been renewed to low floor buses- the oldest of wThe hich is from 1996. This required a lot of public funding spent on buses and the figures you quoted for 2001 are simply out of date. Service performance is an entirely different matter- I agree. LUPC - London Users Passanger Committee commented recently on bus services -undoubtedly better, with more people using buses- 9% increase in annual use- as good and encouraging and also about the huge costs to the taxpayer. When I referred to wages, it was to London wages and not to national wages. As you know, people in London earn quite a lot more money than people in Linconshire or Manchester or Scotland, and it is misleading to look at national average UK wages when you discuss the price of a bus ride in London, or indeed house prices and other services. I have been a Londoner for 20 years now, and I am only too aware of the gap in prices between what you pay in central London and ,say, in Birmingham. A visit to Tesco in central London and Rainham in Essex to buy the same products is like a visit to a foreign country as far as prices are concerned! It is also difficult to compare wages between Israel and London. People in Israel pay more taxes [income, health] than in the UK. My tax burden is 18% and it would be far higher in Israel. . Regards Yoram
יש שיפור אומנם
אבל הזמן, ובעיקר הבחירות הקרבות, יעיד לגבי המשך הצלחתו של קן ליבינגסטון. ישנם לונדונים רבים שמאוד לא אוהבים את אגרת הגודש, וכמו שציינת, רוב האנשים ממעמדות הביניים מסתכלים בביקורת על הוצאות ציבוריות גדלות. מסכים איתך שיש הבדל גדול בין המשכורות של לונדון ושאר בריטניה, וזה רק מעיד שאין סיבסוד נדיב בבריטניה ככלל, אלא רק בשנתיים האחרונות בלונדון. מדוע? כי תסתכל על מחירי כרטיסי מנוי חודשיים ושנתיים לאוטובוס בלונדון בהשוואה למנצ'סטר וגלזגו - המחירים בלונדון זולים(!) בכ-20% לעומר ערים אלה... זאת כנראה השפעה ישירה של קן - לכן ניתן לומר שמחוץ ללונדון, מחירי התח"צ הם עדיין שערורייתיים. יתכן שאם קן יפסיד בבחירות, מחירי התחבורה בלונדון ישובו לרמות הנהוגות בשאר בריטניה.
 

yblumann

New member
לונדון - שוב!

יש שיפור אומנם
אבל הזמן, ובעיקר הבחירות הקרבות, יעיד לגבי המשך הצלחתו של קן ליבינגסטון. ישנם לונדונים רבים שמאוד לא אוהבים את אגרת הגודש, וכמו שציינת, רוב האנשים ממעמדות הביניים מסתכלים בביקורת על הוצאות ציבוריות גדלות. מסכים איתך שיש הבדל גדול בין המשכורות של לונדון ושאר בריטניה, וזה רק מעיד שאין סיבסוד נדיב בבריטניה ככלל, אלא רק בשנתיים האחרונות בלונדון. מדוע? כי תסתכל על מחירי כרטיסי מנוי חודשיים ושנתיים לאוטובוס בלונדון בהשוואה למנצ'סטר וגלזגו - המחירים בלונדון זולים(!) בכ-20% לעומר ערים אלה... זאת כנראה השפעה ישירה של קן - לכן ניתן לומר שמחוץ ללונדון, מחירי התח"צ הם עדיין שערורייתיים. יתכן שאם קן יפסיד בבחירות, מחירי התחבורה בלונדון ישובו לרמות הנהוגות בשאר בריטניה.
לונדון - שוב!
אלן, אתה צודק בהקשר לMayor of London surcharge on the council tax demands !מרכיב זה גדל ב 25% מאז שקן נבחר! אבל הממשלה העניקה הרבה כסף ל TfL. Yoram
 

alantan

New member
נו בטח - בלייר רוצה להשתיק את קן!

לונדון - שוב!
אלן, אתה צודק בהקשר לMayor of London surcharge on the council tax demands !מרכיב זה גדל ב 25% מאז שקן נבחר! אבל הממשלה העניקה הרבה כסף ל TfL. Yoram
נו בטח - בלייר רוצה להשתיק את קן!
 

alantan

New member
קישור לנתוני שכר

אתה לא צודק בכלל
sorry for the answer in english but it would be easier for me . Your info is out of date. the subsidy for london buses has been increased to over £600 mil for this year and is rapidly growing. the current flat fare of £1 is actually cheap, and please do not think of it in terms of shekels because in London people earn much more- 2 or 2.5 times more than in Israel. There is also a trend to encourage people to use travelcards, or saver tickets. if you were a Londoner and a regular user of public transport over here you would have been aware of it. A saver ticket in packet of 5 costs 70p, and anybody with any sense at all would buy a season tickt and not a daily ticket. Regards Yoram
קישור לנתוני שכר
 
אתה צודק לגמרי יורם

תגובה למסוף כרמלית
לא רציתי לרדת על דן.אני לא אוהב spin. מערכת שמבטיחה שרות טוב לציבור עולה הרבה כסף. בלונדון,היכן שרשת הקוים שיכת ל Transport For London, שמוציאה את הפעלת הקו/ים למכרז, מערכת פיקוח היא חלק אינטגרלי מהמכרז.זה כמובן עולה המון כסף,אבל בלונדון יש סובסידיה צבורית נדיבה. בישראל המצב הכלכלי אינו מזהיר ומעודד. אביתר בישר על קשים תקציביים ברכבת הקלה בירושלים. קשה לי להאמין שאגד ודן מרויחים הרבה כסף עכשיו ,ושמשדר האוצר יקציב כסף לפרויקט של פיקוח על איכות השרות - האם אני טועה? yoram
אתה צודק לגמרי יורם
פיקוח על תח"צ, כל עוד זה לא מכניס כסף, כנראה שאנחנו לא נזכה לראות זאת בימינו....
 

9108701

New member
אביתר אני רוצה לשמוע את דעתך על

אז גם בגרמניה לא היו עובדים עם
גרוטאות. אבל לא זו ההערה שלי, אלא: זה לא שלדן אין כסף, גם לאגד אין כסף ולאף אחד אין כסף, עלינו ללחוץ על משרד התחבורה (אפשר בכלל?!) להעניק יותר כסף לחברות התחבורה דרך קרן ההצטיידות ע"מ לקנות אוטובוסים רבים וטובים יותר. דן ממש לא מקנאים בסיטארו - אני יכול להבטיח לך, יש כמה שמתגעגעים לסקאניה, אבל הרוב מרוצים צאוד מהמ.א.ן, שכפי שאמרתי קודם, ממלא היטב את תפקידו והוא לתת את התמורה הטובה ביותר עבור הכסף ששולם. אגב, אביתר, מה דעת אגד על שני המארסים הנסיוניים של אגד תיור ונופש על שילדת מ.א.ן, כמו גם מה דעתם על הדאף?
אביתר אני רוצה לשמוע את דעתך על
הסקניה מול הסיטארו תודה
 

fireman

New member
אני יודע שהסקאניה

אביתר אני רוצה לשמוע את דעתך על
הסקניה מול הסיטארו תודה
אני יודע שהסקאניה
הוגדר כאוטובוס מוצלח ע"י "אגד" גם ב"דן" ידוע לי שמרוצים ממנו.... שוב. לא רכשו אותו ב"דן" כנראה בגלל המחיר.
 

yblumann

New member
scania

אני יודע שהסקאניה
הוגדר כאוטובוס מוצלח ע"י "אגד" גם ב"דן" ידוע לי שמרוצים ממנו.... שוב. לא רכשו אותו ב"דן" כנראה בגלל המחיר.
scania
בבריטניה ,scania לא פופולרי.אוטובוס כבד עם צריכת דלק גבוהה, ולכן יותר יקר להפעלה. Yoram
 

אוהד11

New member
יש לי שאלת תם אחרי כל הויכוח הארוך

הסיטארו עדיף בכל פרמטר על הסקניה
חוץ מפרמטר אחד: המחיר של הסיטארו שערורייתי: 1,305,000 ש"ח !
יש לי שאלת תם אחרי כל הויכוח הארוך
אני לא כל כך בקי בצד הטכני של האוטובוסים, לא מדבר על על מומנט ולא על סל"ד וכו'. אבל אם בדן פעלו ופועלים עד היום למעלה מ-2100 אוטובוסים - האם זו לא הוכחה ש- מ.א.ן. הוא בכל זאת אוטובוס טוב לצרכים של דן. ומה לגבי אגד, שהאנשים הטכניים כל כך בוכים עליו - הרי שם פועלים כמה מאות אוטובוסים של מ.א.ן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה