הליך כינוס לחברה, פשיטת רגל ודירת מגורים

Blabla2929

New member
הליך כינוס לחברה, פשיטת רגל ודירת מגורים

שלום רב,

ברצוני לשאול מספר שאלות בנוגע להליך כינוס של חברה והיכולת של הבנקים לשים יד על דירת המגורים.

נניח וכי אדם הוא בעלים של חברה והוא נקלע לקשיים תזרימיים. לחברה יש חובות כלפי הבנקים וספקים ואותו בעלים של חברה חב ערבות אישית כלפי חובות אלה ובנוסף כלפי הבנק יש נכס משועבד בדמות דירה אשר שייכת לקרובי משפחה של החייב.

בהנחה ויש מצוקה תזרימית ולא משלמים לבנקים\ספקים, האם הבנקים\ספקים יכולים להגיע לדירת מגוריו האישית של החייב? הרי לבנקים יש להיפרע חלקית מהדירה אשר שייכת לקרובי המשפחה, אבל זה לא יספיק להם ועדיין יישאר חוב מסויים. לא כך המצב לגבי הספקים אשר לא יכולים להיפרע מהדירה של קרובי המשפחה ולכן יירצו להגיע לדירת המגורים.

מהם התנאים שבגינם יכולים הנושים של החברה העסקית להגיע לדירת מגורי החייב, בהנחה כמובן שהוא חתם מולם ערבות אישית. כמה זמן לוקח התהליך? האם ניתן לטעון טיעונים שונים בפני בימ"ש (למשל, דירה המשמשת 5 נפשות, מפח נפש למשפחה וכו').

אם וכאשר החייב מציג פתרון לתשלום החוב לספקים\בנקים על פני השנים (למשל, עבודה כשכיר במקום אחר עם משכורת מכובדת והפרשה ממשכורתו לטובת החובות), במצב שכזה ניתן להימנע ממכירת דירת המגורים?

תודה רבה!
 
תשובה!

לבנק המחזיק בטוחה כנגד החוב (ולו בחלקו) בצורה שעבוד דירה (משכנתא), פתוחה האפשרות לפעול למימוש הנכס לשם פירעון החוב ולו בחלקו, בהתאם לשיקוליו ובכפוף למגבלות הקבועות בחוק, בין היתר, מתן אפשרות לחייב לפדות את הנכס/למכור את הדירה בעצמו/לספק דיור חלוף ועוד...
 

doron700

New member
דירה בסכנה

קשה עד קשה מאד לממש בטוחה שהיא דירה יחידה בה גר החייב.
מי שיכול לדרוש את פינוי הדירה הינו בעל שטר המישכון הווה אומר הבנק שנתן משכנתא לדירה.(כול עוד אתה משלם את המשכנתא כסדרה אזי אין יכולת לבנק לסלק אותך ובטח לא את משפחתך שלא ערבים לחוב)
במידה וחתמתה על הביית כבטוחה והבנק רוצה לממש האפשרויות שלו מוגבלות
1. במידה ורק אתה חתום והדירה רשומה עליך ועל רעייתך-המימוש לא ניתן
אני לא אתחיל לפרט לך את כול החוקים המגינים עליך או את יכולת הבנק לממש את הבית אני רק יכול להגיד לך שהסיכויים שיקחו לך את הביית קלושים-ועוד פעם תלוי בנסיבות העניין.
לגבי ספקים להם חתמתה ערבות אישית יש בכוחם להטיל עיקוטל על הבית אבל זה בלבד הם לא יכולים לממש. מתי כן יוכלו לממש בזמן שיצליחו להגיש בקשה של פשיטת רגל כלפיך ואז נושא הבית יעלה לדוכן המשפט.
שוב אני חוזר יש הרבה הבטים בנושא הזה ועדיף כי תפגוש מישהו מקצועי שיסביר לך בפרוטרוט את ההליכי-בינתיים תישן בשקט לא מוציאים מדירת מגורים כול כך מהר.
דורון עמית-יועץ עסקי
www.doronamit.co.il
 
למעלה