הליקובקטר פילורי

Hard Nut

New member
הליקובקטר פילורי

זוהי התמונה המקורית של הליקובקטר פילורי - Helicobacter Pylori, כפי שנלקחה מאתר המרכז האמריקאי לבקרת ומניעת מחלות - CDC.
 

Hard Nut

New member
הדגשה פסיכו-ויזואלית

התמונה הזו היא תוצאה של אלגוריתם הדגשה פסיכו-ויזואלית שלי, להבלטת עומק ופרטים בתמונה. עפ"י הסטטיסטיקה, לכ- 30% מאוכלוסית העולם יש בכל רגע נתון דלקת בקיבה, כתוצאה מהדבקה בחידק הזה. הוא מעניין בהרבה מאד מובנים. למשל, הוא החידק היחיד שמסוגל לשרוד בסביבה החומצית המעכלת של הקיבה, וגם לא ממש ברור כיצד נדבקים בו, היות שהוא אנ-אירובי, ואיננו מסוגל להתקיים באויר חופשי. מעניין גם סיפור זכייתם של שני רופאים אוסטרליים בפרס נובל, לאחר שהוכיחו שהחידק הזה אחראי למירב מקרי כיב-הקיבה (אולקוס), בניגוד לדיעה המקובלת ברפואה עד אז - שהכיבים נגרמים מלחץ נפשי (סטרס). הטיפול היעיל נגד החידק הזה הוא טיפול משולש, בשלושה סוגי אנטיביוטיקה בו-זמנית, כאשר הסוג העיקרי הוא התרופה האנטיביוטית Flagyl - היעילה נגד חידקים אנ-אירוביים.
 

Hard Nut

New member
הפואנטה היא שהפורום לא נועד לפיסיקה בלבד

יש מדעים אחרים, לא פחות מעניינים.
 

MetalSinagouge

New member
and Hail to that!

יש לכם בטאגליינס שירשור על חלומות מודעים, ובכלל לדעתי המוח בשביל ביולוגיה הוא כמו מכניקת הקוונטים בפיזיקה. רק יותר מעניין
 

עריסטו

Active member
אולי יש טעות../images/Emo35.gif

"לכ- 30% מאוכלוסית העולם יש בכל רגע נתון דלקת בקיבה" נראה לי מוזר... אולי התכוונת "בכל רגע נתון, לכ- 30% מאוכלוסית העולם יש דלקת בקיבה"
 

Hard Nut

New member
זה אותו הדבר כמובן

בהנחה שאתה מבין שאלה לא אותם האנשים... אבל הם אותם 30%... של אנשים שונים
שמהווים בכל רגע נתון, כ- שני מיליארד איש...
 

dbn

New member
קצת תיקונים

החיידק לא מתקיים באזור החומצי מאד של הקיבה. הוא "מתחפר" בדופן של הקיבה ושם הוא מפריש אנזים המכונה אוראז, המפרק שתנן (אוראה) לאמוניה - האמוניה (שהיא בסיס) מנטרלת את החומציות של הסביבה וכך החיידק מסוגל להתקיים. חוץ מזה יש לו גם אפקט חיובי - נוכחותו מקטינה את הסיכויים להתפתחות של אלרגיות למיניהן.
 

dbn

New member
ועוד דבר

הוא לא אל-אווירני, אלא מיקרואירופילי: הוא זקוק לחמצן - אך בכמויות קטנות יחסית למה שיש באוויר, לכן הוא גדל לאט מאד בתנאים של חשיפה לאוויר החופשי. וזו הסיבה העיקרית שגילויו התעכב כמה עשרות שנים.
 

Hard Nut

New member
תודה שבלול, והנה התיקון לטעויותיך

כפי שאתה רואה בתמונה, לחידק הזה יש גוף מרכזי, שחשוף לחומצות הקיבה, ומוגן בפניהן, במעין "שיריון". את החלק הטפילי שלו הוא יוצר באמצעות זרועות שמתחפרות בדופן הרירי של הקיבה, כפי שרואים בתמונה, ומשם הוא שואב את הדרוש לקיומו ולשיגשוגו כתרבית בקיבה. ההגנה שלו נובעת משילוב של שלושה מנגנונים, שאחד מהם תיארת, ואלו הם: 1. הגוף החיצוני החשוף בקיבה - "משוריין". 2. הזרועות מתחפרות בתוך הרירית של דופן הקיבה, שגם היא מגינה עליהן מפני החומציות, כפי שהי מגינה גם על הקיבה עצמה -מפני עיכול עצמי שלה (שהרי הקיבה עשויה חלבון, שמתפרק בחומצות שהיא עצמה מפרישה) 3. ולבסוף - קיים מנגנון הגנה נוסף. החידק מפריש לפחות שלושה אנזימים שהם - oxidase, catalase, urease. האנזים urease מפרק שתנן (אוריאה) לאמוניה, ובכך מנטרל את רמת ה PH של החומציות בסביבתו של החידק, מה שמאפשר לו הגנה טובה יותר, כך שלא זו בלבד שלא יושמד, אלא אף יתרבה וישגשג. האמוניה, כמו גם האנזימים האחרים שמפריש החידק הזה מבצעים פרפורציה (ניקוב חורים) בדופן הכיבה - מה שיכול להוביל לצורה החמורה ביותר של כיב, שהיא - כיב פפטי, שבו פורץ דם החוצה מדופן הקיבה - לחלל הבטן. לגבי ההגנה שמספק החידק, לטענתך, השטות המוחלטת הזו - הועלתה כהשערה, מאחר שמישהו סבר בטעות - שהיעלמות החידק מגדילה את הצריבה של רפלוקס וישטי, ועוד מחלות של הושט, ולכן אותו מישהו סבר שהחידק "מווסת" את רמת החומציות בקיבה, ועוזר לבריאות, במניעת מחלות ושט אלו. בנוסף לעובדה שההשערה הזו הופרכה מזמן - היא נראית על פניה כשטות מוחלטת אפילו טרם שהופרכה, וזאת מהטעם הפשוט, שהטבע ברא אותנו ראויים לעיכול, ועמידים לנזקים - גם ללא החידק המפלצתי הזה... השטות המוחלטת הזו, הופרכה מזמן, כשהתברר שהמצאות החידק דווקא מגבירה צרבות של ריפלוקס ווישתי, ומחלות וושת.
 

Hard Nut

New member
והנה אנו שמחים לגלו שיש עוד מדעים מלבד פיסיקה

ושגם בהם - אפשר לנקוט נוגחנות כפייתית, שזה קצת פחות משמח.
אבל אני מבסוט מהעניין שבו אנו דנים.
 

Hard Nut

New member
Polymath

הפורום אינו מיועד לעסוק בי (או בך). אם יש לך שאלה או תיזה מדעית שאתה רוצה להעלות - זהו המקום.
 

Wolverchenus

New member
5 יחידות בבגרות..

עד לרמה של פטור בפסיכומטרי בניסיון ראשון. והקשר?
 

MetalSinagouge

New member
מה שהכי מצחיק שזה אף פעם לא נמאס!!!!1111

מי היה מאמין שכל שצריך בכדי לשמח לבב אדם זו תמונה של חתול ומשפט עילג באנגלית.
 
למעלה