המוהל דדון ואישתו מקרבים את הבריות למילה

המוהל דדון ואישתו מקרבים את הבריות למילה

ומתייחסים לתופעת אי המילה הרבה בראיון שלהם, איזה כיף!

וגם הוציאו לאחרונה ספר שהייתי שמחה להתרשם ממנו ומה ההתייחסות שלו לאי מילה ולחששות של מתלבטים. למשל לכאב, לסיבוכים וכו'.

אם למישהו יש גישה לספר ויכול לספר מה יש בו בהקשר הזה זה יהיה נהדר.

הכתבה על הזוג בערוץ 7, התפרסמה לפני כחצי שנה.

https://www.inn.co.il/News/News.aspx/358418
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא ממש כיף... הם מנסים להפעיל לחץ בכיוון ההפוך


(תוך שהם מדגישים כמה זו תופעה שולית ומתכחשים לכמויות ההולכות וגדלות של ילדים שלמים
):
&nbsp
שגית מנצלת את הבמה כדי להסביר שהמשימה הפרטית שלקחו על עצמם שייכת בעצם לכל שומר מצוות באשר הוא: "האחריות לקיום טקס ברית מילה כהלכתו לילדי ישראל מוטלת גם על בני ובנות הציבור הדתי. כל אחד הוא שגריר. לחבר מהעבודה נולד בן? אל תסתפק במזל טוב. אשתו בהיריון? תתחיל לדבר איתו על ברית מילה, תתעניין. המלצה ממקום קרוב עדיפה. החבר הדתי לעבודה הוא המקשר ובשיחה קטנה הוא יכול לקבוע אם בכלל תהיה ברית ואם היא תהיה כהלכתה. תציעו מוהל, תתעניינו. אל תתביישו".
&nbsp
בקיצור, מבחינתם השליחות הדתית גוברת על הכול ומאפשרת להם לדחוף את האף לעניינם של אחרים. מעניין מה היו חושבים על המצב ההפוך, לו חברים חילוניים היו מנסים לשכנע דתיים לא למול...

&nbsp
ועוד צורמת לי ההיתממות לגבי הבחירה:
'את בחרת להביא אותו לעולם. שאלת אותו קודם אם הוא רוצה להיוולד?! את יודעת כמה כישלונות הוא יחווה במהלך החיים שלו, בפרנסה, בעבודה, בזוגיות? ובכל זאת בחרת'. כאבא אני בוחר לילדים שלי כל יום לאן ילכו, מה ילבשו, איפה ילמדו. אמרתי לה: 'את אמא ואת בוחרת את הטוב ביותר בשבילו. כשיגדל הוא יודה לך על כך'.
&nbsp
זו דמגוגיה זולה. יש כמובן הבדל מהותי בין ההכרחי לבין מה שאינו הכרחי. אם הגישה היא "בחרנו להביא אותו לעולם ולכן מותר לנו לבחור מה שבא לנו", הרי שלהורים מותר לעשות בילדיהם ככל העולה בדעתם כל עוד הם סבורים שזה "הטוב ביותר" עבורו. בפועל, החברה כן מציבה גבולות להורים, ומרגע שתינוק בא לעולם הוא אדם בפני עצמו הזקוק להגנת החברה, ויש חוקים המגינים עליו. הורים מחויבים לדאוג לילדיהם, לדאוג להם מבחינה רפואית, חינוכית ועוד. יש מקרים ששופטים הורים על הזנחה או מוציאים ילדים מבית הוריהם. אחרי שהסכמנו שלהורים לא מותר לעשות כל דבר, נשאלת השאלה רק היכן עובר הגבול, מה לגיטימי ומה לא. איש לא ייאשר להורה לחתוך חתיכה מהאוזן של בנו, אבל אם זו חתיכה מאיבר המין – סבבה, בכיף...
&nbsp
ואחרון חביב, כל הטקס המרגש, הכנסה בברית וכו'. מה בין טקס לבין ניתוח וצלקת לכל החיים? ראשית, אני חושבת שהטקס יהיה מרגש עוד יותר אם המוכנס ייכנס בעצמו, מבחירה שלו, ויהיה שותף אמיתי בטקס. כלומר הברית תיכרת במודע ומתוך רצון והבנה ולא בכפייה כי "זה הבן שלי ואני בחרתי עבורו כי אני יודע טוב יותר". שנית, אם צריך לכרות ברית עם הקב"ה, מה עם הבנות? למה להן יש "פטור"? וכמובן הנקודה החשובה ביותר – למה כריתת ברית מחייבת כריתת חלק מהגוף, בכפייה? ברית טהורה היא עניין של אמונה שבלב ולא צורת איבר המין במכנסיים. אם היהדות תשכיל ביום מן הימים להבין זאת, אני חושבת שיהיו טקסים הרבה יותר יפים ומרגשים. ואמרו אמן.
 
מסכימה איתך בהכל


והכיף הוא מכך שתופעת אי המילה כ''כ מתרחבת עד שהיא זוכה לכאלה מתנגדים, זה סימן מצויין בעיני.
&nbsp
אני חושבת שכל פעילות, באמת כל פעילות וכל שיח על המילה גם מהצד של נגד הנגד או בעד הבעד מעורר אנשים לחשיבה על המנהג הזה, שהרי רבים, רבים רבים מידי לוקחים אותו כמובן מאליו ללא שום שקילה או מחשבה.ולראות כתבה שיש התנגדות ואי מילה עשויה לגרום להם לגגל אפילו סתם ממציצנות וסקרנות ולהחפש למידע שיפתח להם את העיניים.
 
למעלה