המונח "הנדסת תוכנה"

עידו פ

New member
המונח "הנדסת תוכנה"

מה לדעתכם הוא מייצג בתרבות הישראלית ההיי-טקית ? לפי הפירוש האקדמי, המונח תוחם את כל הטכניקות והמתודולוגיות המעורבות בבניית תוכנה (החל משלב הניהול ועד שלב היישום). אבל מהכרות שלי עם שוק העבודה, המונח "מהנדס תוכנה" הפך להיות הכינוי החדש לתוכניתן. מה עולה לכם בראש כשאתם שומעים ממישהו שהוא עוסק ב"הנדסת תוכנה" ?
 

ייוניי

New member
קודם כל תואר ראשון מעניין

יותר מ"מדעי המחשב"... זה הדבר הראשון שקופץ לי לראש. (למרות שאני בכלל סטודנט לרפואה...) הדבר השני שקופץ לי לראש הוא "הנדסת תעשיה וניהול" (או "הנדסת מעשיה וטיול") רק לתוכנה.
אבל אני לא ממש לב תרבות ההייטק הישראלית וחוצמזה זה נשמע לי מונח מתאים. השאלה היא אם זה ימשוך את קהל היעד שאתה מכוון אליו ואם זה לא נשמע מאיים מדי למתחילים.
 

עידו פ

New member
סטודנט לרפואה ?!

איך זה מתחבר למחשבים ? פעם שמעתי על מישהו שהיה גם רופא וגם איש מחשבים את המשפט הבא: "הוא הרופא הכי טוב מבין אנשי המחשבים, ואיש המחשבים הכי טוב מבין הרופאים" (והמבין יבין). אז איך זה משתלב ?
 

ייוניי

New member
לא משתלב...

עד היום התעסקתי במחשבים (ואני בטח אמשיך עם זה בשנים הקרובות) אבל העתיד שלי הוא באנשים... (בעיקר חולים) האנלוגיה היחידה שהצלחתי לחשוב עליה היא שרפואה זה כמו לדבג אפליקציה ישנה ומאוד מורכבת שאין לך קשר עם מי שכתב אותה וכל הקוד שם מבולגן ולא קריא. אז עושים הרבה ניסוי וטעיה, מתאזרים בסבלנות ומתפללים...
 

ייוניי

New member
תחשוב על זה

שהרופא שולח אותך להמון בדיקות - חלקן ממוקדות וחלקן ממוקדות פחות - וצריך להגיע למסקנה מה לא בסדר אצלך. זה כמו לדבג בלי דיבגר...
 

duducohn

New member
רפואה ומחשבים

אם שאלת אז אענה. חברת "ראש טוב" מבאר-שבע/עומר שבדרום פתחה מוצר בשם Clicks. בעזרת מוצר זה מנהלים את תיק החולה. אם תיגש לרופאי קופ"ח כללית אז תראה שלרופא יש מחשב והוא מנהל את התיק של החולה באמצעות תוכנה זו. בעל הבית של חברת "ראש טוב" הוא ד"ר אלון צוקר. נכון... הוא רופא, רופא רופא. לפני כ- 20 שנה כשסיים את לימודי הרפואה הוא החל לפתח את התוכנה הנ"ל, שעברה כמובן שינויים ועידכונים עד למוצר הנוכחי שהוא הדומיננטי בארץ בניהול תיק חולה במרפאה. אז עכשיו יש לך דוגמא שמחברת בין רפואה למחשבים.
 

צונאמי

New member
לי עולה הפירוש האקדמי. (+תוכן)

אבל עבדתי קצת בהיי-טק לפני שהתחלתי ללמוד. מתכנת (ללא ניסיון וללא תואר) ועל כרטיס הביקור היה כתוב מהנדס תוכנה.
אבל היום אחרי שאני לקראת סיום תואר ראשון אני יודע שהנדסת תוכנה זה הרבה מעבר לכתיבת קוד! (ואני בטוח שזה אפילו עוד מעבר למה שאני כן יודע)
 

rchokler

New member
אני למדתי אצל אחד הגדולים בתחום

שמו ד"ר יונה לביא ואם עדיין לא קופץ לכם הוא מעין קולגה של דוד הראל חתן פרס ישראל בתחום. והוא תמיד היה צועק לסטונטים לצאת מהראש של נגרי תוכנה ולהתחיל לפתח את כיוון הנדסת התוכנה. כי הנפילות הגדולות יותר הם בעיצוב תכנון והגדרת הדרישות.
 

arn0n

New member
מה הייתי רוצה שהמושג יאמר

כיום, אני רואה את המושג "מהנדס תוכנה" כשם בומבסטי למתכנת. ז"א, מודעות בעיתון שמחפשות מהנדסי תוכנה, כרטיסי ביקור שעליהם כתוב "מהנדס תוכנה", וכיוצא באלו היו יכולים להיות מוחלפים במילה "מתכנת" ללא שינוי המשמעות שלהם. משום מה, מתכנתים (תוכניתנים, תכנתים, whatever) רואים פחיתות כבוד בלהיות "סתם מתכנת"... לא, הם "מהנדסי תוכנה"! --- תחילת נאום עצבני --- חבר'ה, אתם יודעים מתי אנחנו נהיה מהנדסי תוכנה? כשנוכל לחתום על הקוד שאנחנו מייצרים שהוא נכון, או לחילופין - שהוא fault-tolerant במעטפת שימוש מוגדרת, ואינו מחזיר שגיאות/קורס/עף יותר מ-x% מהזמן. מותר המהנדס מהמתכנת אינו יכולתו המיסטית לעשות design, או לקשקש על היתונות והחסרונות של pattern כלשהוא. זה תכל'ס מה שמתכנת מקצועי עושה. המהנדס הוא זה שיכול לחתום שמערכת ההפעלה שלי לא תקרוס יותר מפעם בשבוע, או שהטלפון הסלולרי שלי לא ייתקע. אבל אין דבר כזה... אתם מתארים לעצמכם מהנדס תוכנה עומד לדין כי התוכנה שהוא כתב קרסה? למה, ממתי מהנדסי תוכנה הם מהנדסי גשרים? --- סיום נאום עצבני --- גילוי נאות: על כרטיס הביקור של כותב תגובה זו היה מודפס "software engineer". ולא, אני לא אחתום על תוכנה שלי שהיא לא קורסת... רציתי שיהיה כתוב "just a programmer" אבל השתכנעתי שהאנשים אשר יקבלו את הכרטיס יעדיפו לראות את התואר המופלץ.
 

עידו פ

New member
במידה ולא קראת, אני ממליץ על הספר

"משבר התוכנה" (נדמה לי שכך קוראים לו). הסבר סובב סביב ההסבר מדוע אין כמעט אנשי מחשבים בעולם שזכאים לתואר "מהנדס תוכנה"
 

עידו פ

New member
טעות שלי בשם הספר

אחרי חיפוש מעמיק באתר האינטרנט של הספרייה מצאתי את הספר ושמו הוא "קשר התוכנה" http://www.tochna.co.il/profile.asp?section=3&id=1631&ltype=5&lid=259
 

virlomi

New member
היום זה שם נוסף לתוכניתן

למרות שלדעתי זה כולל הרבה יותר. היום אני נתקלת יותר במושג מהדס אפליקציה- שאין לי מושג מה הוא אומר - אבל הוא יותר בכיוון של מה שאמור להיות הנדסת תוכנה.
 
למעלה