המועמדים לאמי

ניר4819

New member
יש שתי סדרות שאני חושב שהן טובות מאד

שובר שורות (אני לא זוכר - ראית את העונה הראשונה, ואחר כך הפסקת, או שלא ראית בכלל? בכל אופן, הסדרה נהדרת, ואני לא מבין איך חובבת של בראיין קרנסטון - הוא שוב ייקח את האמי מג'ון האם, אני משוכנע - לא רואה אותה. הוא נמצא פה בשיאו), וכמובן משחקי הכס, שזו סדרה שאנחנו לא מסכימים על איכותה (אני מניח שפיטר דיינקליג' יזכה שוב באמי. אני לפחות מקווה שכך יקרה, הוא שחקן נהדר, הגמד המקסים הזה). את הומלנד טרם ראיתי.

אבל מה שמעניין, כפי שהכתבה מציינת, זה העדרן של הרשתות הגדולות מהאמי. זה מראה שהן הופכות לפחות ופחות רלוונטיות מבחינת הדרמה הטלביזיונית, והן צריכות לשנות ולהשתנות (אבל לאישה הטובה הגיעה להיות מועמדת. היא עדיין סדרה טובה, גם אם העונה ה-3 הייתה פחות טובה מהשתיים הקודמות).
 
בכלל הבחירה בסדרות האלו מאוד מוזרה לדעתי

זה לא כל כך מרגיש לי כמו שהכבלים באמת טובים יותר מהרשתות כמו שבמכוון התעלמו מהרשתות מסיבה לא ברורה.

ברייקינג בד ראיתי רק את העונה הראשונה והתחלתי את השניה ואיכשהו שכחתי ממנה.הסדרה לא סחפה אותי, לא מושכת אותי לראות אותה. לא יודעת מה הסיבה לזה בדיוק, אבל משהו שם כנראה לא עובד בשבילי.
ומחשקי הכס לדעתי סדרה גרועה שלולא הפרובוקציות המאוז זולות שלה לא היו מסתכלים עליה בכלל ומאוד חבל לי שהיא מועמדת, כי אני חושבת שזה מוזיל את הקטגוריה. אני אסכים שדינקלייג' טוב שם אבל הוא הדבר היחידי.

וכן לאשה הטובה מגיע מועמדות. כשאני מסתכלת אחורה על הסדרות שהכי נהניתי מהן בשנה האחרונה היא בלי ספק במקומות הראשונים. אבל היא סדרת רשת, כנראה סדרת הרשת הכי טובה נכון להיום, וכנראה בגלל זה היא בחוץ.
אני גם לא חושבת שזה נכון שלא תהיה נציגות בכלל של הרשתות. זה לא ברור לי למה זה ככה.

והומלנד, לא רק שהיא טובה, היא זכתה בהמון פרסים בשנה האחרונה והאמי הוא בערך היחידי שחסר לה. אז יש משהו מאוד הגיוני בזה שהיא תזכה בהתחשב ברקורד שלה. ובכלל חשבתי שהיא היתה נהדרת
 

ניר4819

New member
אני מסכים שיש תחושה של התעלמות מכוונת

השאלה היא למה? מה בדיוק מנסים להשיג בזה? אולי לדחוף את הרשתות לשפר את איכות הדרמות שלהן?

ברייקינג בד סדרה נהדרת, רק השבוע עוד חבר שלי התמכר לדבר הזה אחרי שבפחות משבוע צפה בכל הפרקים עד היום. שני הדברים שאני הכי אוהב בסדרה, זה כמובן את בראיין קרנסטון (שזה, אגב, עדיין הדבר היחיד שבו ראיתי אותו, והוא פשוט שחקן מדהים. לא לחינם הוא כבר שלוש פעמים רצופות לוקח את האמי), ומערכת היחסים בין הדמות שהוא מגלם לדמות שמגלם אהרון פל, שזכה באמי משנה לפני שנתיים. אחת ממערכות היחסים המרתקות והבוגרות והמעניינות ביותר שראיתי באיזו סדרת טלביזיה שהיא. אם לא המרתקת והבוגרת ביותר. ממליץ לך לנסות שוב בהזדמנות.

אני יודע מה דעתך על משחקי הכס... לכן מראש אמרתי שלא נסכים פה. בעיני הסדרה נהדרת, והעונות ה-3 וה-4 שלה (שתהינה מבוססות על הספר השלישי בסדרה שכתב מרטין) יהיו סנסציוניות ופרובוקטיות - לשיטתך - ברמה שהעונה הראשונה תיראה כמו משחק ילדים. כשאני אדע באיזה פרק מציגים את החתונה האדומה, אציע לך מראש לראות אותו, כדי לראות את השיא של הדבר הזה, שגורם לסצינת ההוצאה להורג בסוף העונה הראשונה להיראות כמו משחק ילדים קטן וחמוד. ואגב, סצינת ההוצאה להורג בסדרה הייתה בנויה מאד רע, לטעמי, ולא באשמת מרטין אלא באשמת יוצרי הסדרה שלא השכילו לקחת את הספר שלו וללכת אחריו אחד לאחד עם האופן הקולנועי כל כך שהוא מתאר את ההוצאה להורג, יותר כמו תסריט מאשר כמו ספר, בחיי.

ולאישה הטובה לגמרי מגיע מועמדות, למרות שהיה דבר אחד שלא אהבתי בעונה הזו - שאלישה סלחה לקלינדה על הבגידה שלה. אמנם הסדרה מסבירה יפה איך היא מגיעה לסליחה הזו, וזה לא קורה בבת אחת אלא כתהליך, אבל בכל זאת, אני חושב שהיה יותר נכון אם היא הייתה ממשיכה להתייחס אליה בעוינות ולסרב לסלוח לה.
 
משחקי הכס באמת מרגיש כמו משחק ילדים

בחיי שזה נראה כאילו ילדים כותבים את זה.
אני מודה שלקראת סוף העונה היה יותר מעניין מאשר בתחילתה אבל זה עדיין היה רחוק מלקרוא לזה טלוויזיה טובה מאיזשהי בחינה.
HBO אמורים להיות יותר טובים מזה. תמיד הם היו גראפים אבל עד מחשקי הכס לא חושבת שזה הרגיש לי כל כך זול.

ואני לא זוכרת לפרטי פרטים מה קרה עם קלינדה ומתי היא סלחה לה, אני כן זוכרת שזה היה אמים ודווקא כן אהבתי את זה שהצליחו לגשר בינהן.
למרות שלא אהבתי את קלינדה לקראת סוף העונה הפרק-שניים האחרונים, כל ההתנהלות איתה והאקס וכל מה שהיה שם היתה קצת על גבול המופרך.
אבל למרות הכל עדיין אני חושבת שמדובר באחת הסדרות היותר מעניינות. הם אשפים בדמויות משנה ודמויות אורחות שתמיד מביאות משהו מעניין לשולחן, הם לא פוחדים להביע דעה, להיות אקטואלים ופוליטיים ולעלות נושאים עכשווים לדיון, מה שמעט מאוד סדרות עושות, ועוד יותר מפתיע שהם עושים את זה בזמן שהם משודרים ברשת ולא בכבלים. וכמובן היחס שם לדמויות נשים, ובכלל למיעוטים, הוא בין החיוביים בטלוויזיה.

וברייקינג בד, לא יודעת, אני משערת שאני אמשיך לראות את זה מתישהו כי זה לא חשבתי שזה טוב כשראיתי, זה פשט לא סוחף ולא מושך להמשיך הלאה.
וקרנסטון - בחייאת תראה את מלקולם באמצע! אם אתה מכיר אותו רק מברייקינג בד אתה לא תאמין מה הוא עושה שם. עד כמה שהוא שחקן דרמטי מחונן הוא לא פחות (אם לא אפילו יותר) שחקן קומי מחונן.
וזאת גם היתה סדרה טובה מאוד, ביחוד בעונות הראשונות שלה, ויחסית חדשנית לתקופתה. הוא היה מועמד, לא יודעת אם כל שנה, אבל הרבה פעמים לאמי על התפקיד הזה ומעולם לא זכה, ולא חושבת שבאמת היה שחקן קומי טוב ממנו אז.
 

ניר4819

New member
קרנסטון שחקן קומי מבריק גם בברייקינג בד

למעשה, הוא מצליח להביא אפילו לרגעים הדרמטיים ביותר שלו שם איזה מימד קומי. אחת הסיבות שאני חושב שתאהבי את הסדרה, כי כל עונה יש בה פרק שבו מופיעים רק וולט וויט (קרנסטון) והפינקמן (אהרון פל), והפרק מתעסק פחות בעלילה לשמה ויותר בפיתוח הדמויות שלהם ומערכת היחסים - אני יודע כמה את אוהבת פרקים וסרטים כאלו, שזה רק שני אנשים אחד על אחד, במקום אחד. ופה עושים את זה מבריק. בכל אופן, בעונה השלישית הפרק הזה נפתח במלחמה של וולט נגד זבוב שחודר להם למעבדה שאמורה להיות סטרילית, מן הסתם. קרנסטון כל כך מצחיק ברגעים האלו של המאבק נגד הזבוב... בעיני, לפחות בסדרה הזו מה שהופך אותו למצחיק כל כך, זה שנראה כאילו כל שניה הוא מסוגל להתפרץ באופן חסר פרופורציות לחלוטין לסיטואציה. שחקן אדיר פשוט - ברור, אחרת הוא לא היה זוכה שלוש פעמים ברציפות באמי, על חשבונו של ג'ון האם שלנו. לא פשוט לעשות את זה.

לגבי משחקי הכס, את מכירה את המערכון של SNL על הנושא הזה - כשהם אומרים שהסיבה שיש שם כל כך הרבה עירום וכל כך הרבה קטעי מין, אפילו יחסית ל-HBO, זה שנתנו לילד חרמן בן 14 לכתוב את הסדרה חחחח? ואולי הסיבה שהסדרה החלה להיות יותר מעניינת מבחינתך לקראת סוף העונה, זה שלקח לך זמן להבין "מי נגד מי" בעסק הזה? אפילו אני, שמכיר את הספרים של מרטין היטב, נזקקתי לתקציר לפני שהתחלתי לקרוא את האחרון, כי רשימת הדמויות רק הולכת ומתרחבת ומתרחבת (גם בסדרה, מן הסתם... לעונה הבאה אגב הם השיגו בין השאר את השחקן שגילם את יוליוס קיסר ברומא, אצל אותה HBO... לתפקיד שאני מבין שהוצע לדומיניק ווסט הנהדר של הסמויה, אבל הוא סרב).

ולגבי האישה הטובה, זו לדעתי הסדרה הראשונה ברשתות שמציגה דמות לסבית - או לפחות דו מינית - בצורה מעניינת ומוצלחת. לצד אילי, שבעונה ה-3 דווקא הייתה לדעתי קצת ירידה ברמת הכתיבה של הדמות שלו, קלינדה היא הדמות המוצלחת בסדרה, לטעמי, לא מעט כי היא כל כך קולית לגבי המיניות שלה. לא עושה עניין מקטגוריות כמו לסבית או סטרייטית. עושה מה שבא לה. מהבחינה הזו היא מזכירה קצת את ליזבת של נערה עם קעקוע דרקון.
 
למעלה