המחסור בבעלי-חיים

ארו

New member
המחסור בבעלי-חיים

לא מטריד אותכם ? האמת, העובדה שבע"ח (מלבד סוסים/דרקונים ואורי-שעשוע) כמעט ולא מופעים אצל טולקין, מעט מפחית מהיות העולם כה מציאותי. וזה, כשאני בכלל מעדיף ךחיות בעולמו שלו,ולא שלנו. ארו - האחד שלא ידע לשאול.
 
ומה עם ../images/Emo107.gif גריפ, פאנג ו-וולף?

מה עם
חתוליה של ברותיאל? שלא לדבר על השועל החושב המפורסם מפרק שלוש
והשחפים, השחפים מעל המים בפלארגיר, והברבורים מעל קירית ניניאך ובויניאמר, והזאבים למרגלות קרד´רס
(סליחה, בדיחה מהפורום הישן באורט...) דווקא יש בעלי-חיים... למה בדיוק התכוונת?
 

ארו

New member
יש גם קאק וכיחלי ועורבים

והואן כלב ולינור ועוד כמה. אני מתכוון ליחסים ביניהם. איך אגדיר זאת - התיאור שלי את עצמי ללא החתולים שלי, הוא תיאור חסר. למרבית הגיבורים הראשיים והמשניים (להבדיל מדמויות משנה כמו האיכר קוטון) אין יחס´תיאור של בע,ח בעולמם. o.k., לגנדאלך יש יחסים מיוחדים עם שדופקס אבל אראגורן הוא שומר-יער, אדם שצריך להיות מחובר בטבורו לעולם החי - וזה לא מוצא ביטוי נאות. ומה, להוביטים אין חיות מחמד ? נראה לי שסוגיה זו לא קיבלה מלוא תשומת הלב . ארו - ההוא עם החתולים.
 
מעניין: "שומר-יער" או "נוטר"?

תראה איך נושא התרגומים משתרבב לכל מקום...
(כן, השאלה היא ע"י מי, כמובן). אבל באמת: במקור ארגורן הוא Ranger. נכון שאחד ממובניה של המילה הוא "פקח-יערות", אבל... באריאדור לא היו כל-כך הרבה יערות. הדונדאין שנותרו בצפון נדדו בשממות סביב מרכזי-האוכלוסיה דוגמת הפלך וברי, ולאו-דווקא ביערות. יתר על כן, תפקידם לא היה לשמור על היערות ועל הטבע, אלא על בני העמים החופשיים שנעו בדרכים או חיו ביישוביהם ובארצותיהם. ובקיצור, ארגורן היה אמנם שומר, או נוטר, אבל לא את היערות הוא שמר. ולכן ההנחה שלך, שנובעת אולי מהתחברות-יתר לתרגום מסוים, אינה בהכרח נכונה: ארגורן היה מאד מחובר לטבע, כן, במובן של הישרדות, אבל הוא היה גם מחובר הרבה יותר לבני-אדם. הוא לא היה מין פקח של רשות שמורות הטבע, כפי שאפשר אולי להבין מהמונח "שומר-יער". זו דלעתי.
 

אלרוהיר

New member
אם כבר, אז למה לא סייר?

"נוטר", אם כל הכבוד היא מילה יותר אסוציאטיבית בשבילי מ"לילית". כל פעם שאני שומע את זה אני מדמיין את אראגורן עם כובע פרווה ורובה בריח, חגורת כדורים מוצלבת על כתפו והוא עומד במגדל ומשקיף סביב. אבל שוב, זה כבר באמת עניין של טעם. עדיין, בשבילי "שומר יער" מתקשר בצורה הרבה יותר אינטואיטיבית לטבע, סיירות ושטח מ"נוטר". מילא...
 

Lambengolmo

New member
כמו שטען לוטם בהרצאה בפנטסיקון 2001

טולקין כתב על מה שהכיר היטב, לכן תאורי הנשים ובעה"ח אצלו מעטים מתאורי הגברים והצמחים.
 
למעלה