המחשב החדש שלי

אריה Pc

New member
המחשב החדש שלי

חברים, אתמול הלכתי לראות איך מרכיבים לי את המחשב בחנות ואחרי שהוא הרכיב את הלוח, המעבד, המאוורר של המעבד, הכרטיס מסך, הכרטיס קול והמודם אז כשהוא בא לשים את הזיכרון אז הוא מנסה לדחוף אותו ולא מצליח, פתאום הוא רואה שללוח שהזמנתי (הכי יקר שהיה, אתם יכולים לראות בלינק המצורף) אין בכלל תמיכה בזיכרון SD-RAM ושאפשר להרכיב עליו רק DDR אז הוא בהתחלה רצה להחליף לי לוח ללוח הרבה יותר דפוק אז אמרתי לו שאני לא רוצה לוח דפוק אז הוא אמר שזיכרון DDR 128M עולה 460 ש``ח יותר מ-SDRAM 256 (שזה מה שאני הזמנתי), בקיצור, הוא רצה שאני יוסיף כסף על הזיכרון... אמרתי לו שזה בכלל לא אשמתי ושאני עכשיו גם צריך לחכות למחר (היום) שיגיע הזיכרון וגם להוסיף כסף ??? חוצפה! אז הוא אמר אין מה לעשות... טוב, בקיצור בסוף אבא שלי הגיע לחנות וסידר את העניין (אני לא יודע אם הוא שילם בסוף...) והיום אני מקבל את המחשב (שאתם רואים בלינק) במקום עם זיכרון SDRAM עם זיכרון DDR יותר טוב :) שאלה: ראיתי את הצורב שהוא הביא של הימהה (מה שהזמנתי) אז הוא לא נראה כפי שחשבתי... אני ראיתי צורב ימהה 16 10 40 שזה רשום עליו והוא מעוצב בצורת עיגול, מה שהוא הביא זה מרובע כזה ולא רשום עליו כלום, אמרתי לו שזה לא מה שהזמנתי אז הוא אמר שזה ימהה 16 10 40 רק שזה הדגם החדש יותר... מה אתם אומרים? יש דגם חדש יותר הוא שהם עובדים עליי?? תודה ויום נעים, אריה Pc
 

אריה Pc

New member
עוד שאלה קטנה

אחרי שהסתכלתי על הצד האחורי של הקופסא של הכרטיס מסך שהזמנתי אז פתאום אני רואה שרשום משהו כמו MpegII encouder אז אני אומר למוכר ``מה זה ??? זה כמו כרטיס פריסה ???`` אז פתאום הוא מסתכל ומהנהן עם הראש. האם זה באמת משמש כמו כרטיס פריסה ???
 

Avihay1

New member
תשובה קטנה

יתכן שכן, תלוי בסוג הכרטיס. יש כרטיסי מסך שיודעים לפרוס DVD ואל תשכח שיש גם כונני DVD שאינם צריכים בכלל כרטיס פריסה (כמו AOPEN למשל)
 

alexsam

New member
לא נכון!!!!

אין כונן DVD שלא צריך כרטיס פריסה, הכוננים עדיין יכולים לעבד בעזרת איזה שהיא תוכנה אבל זה עדיין לא אותו דבר.
 

sagsag

New member
קצת סדר

קודם כל, כונן DVD לכשעצמו אינו מצריך כל כרטיס, למעט כרטיס ממשק מתאים לכונן (כלומר IDE או SCSI). אם אתה רוצה לראות סרטי DVD באמצעות הכונן, אזי אתה צריך אלמנט מפענח DVD, כאשר אלמנט כזה יכול לבוא כתוכנה או כרכיב חומרה (מה שאתם קוראים לו ``כרטיס פריסה``). כמי שיש לו תוכנות שונות, כרטיסים שונים וכוננים שונים, הרשו לי לומר לכם זאת: אם בכוונתכם לצפות בסרטי DVD באמצעות כונן ה-DVD על גבי מסך המחשב, אין לכם צורך ב``כרטיס פריסה``, ולמעשה אפילו עדיף שתשתמשו בתוכנת פענוח DVD (בתנאי, כמובן, שהמחשב שלכם מספיק חזק לבצע את הפיענוח בתוכנה בלבד). אם בכוונתכם לצפות בסרטי DVD באמצעות כונן ה-DVD על גבי טלויזיה המחוברת אל המחשב, או אם המחשב שלכם חלש מדי בשביל לטפל בפיענוח DVD בתוכנה בלבד, אזי יש מקום לקנות כרטיס פיענוח DVD (``כרטיס פריסה``). הערת שוליים -- כמעט כל מחשב חדש שתקנו כיום הינו מספיק חזק לטפל בפיענוח DVD בתוכנה בלבד (מה גם שכרטיסי מסך חדשים מבצעים האצות שונות אשר עוזרות למחשב במלאכת הפיענוח).
 

sagsag

New member
כמה תשובות

קודם כל רציתי לומר שלמוכר המחשבים הממוצע יש הבנה במחשבים בערך כמו שהישראלי הממוצע מבין סנגאלית מדוברת. לטכנאי המחשבים הממוצע יש הבנה קצת יותר מעמיקה, אבל רק קצת. לכן, אין לך מה לצפות לתשובות מעמיקות, או סתם נכונות, לגבי שאלות מחשבים שונות, במיוחד לא ממוכרים, שמבינים פלוס מינוס כלום. בעניין הצורב, אין לך מה להיבהל יותר מדי, ואני בספק אם מדובר בדגם חדש יותר. רוב הסיכויים שמדובר בדגם OEM, ולכן הוא לא מעוצב ולא כתוב עליו כלום (מוצרי OEM מיועדים להימכר לחברות אחרות שאח``כ שמות את המדבקה שלהם עליהם). הסיבה שקיבלת דגם OEM היא שלרוב דגמים כאלו זולים יותר מדגמים רגילים, אך הם לרוב אינם שונים באופן פונקציונלי מהדגם הרגיל. באם יש לך ספקות -- הפעל תוכנת צריבה כלשהי, או בדוק ב-BIOS או ב-Device Manager של חלונות כיצד הצורב מזהה את עצמו. אם הוא קורא לעצמו Yamaha כולל שם הדגם שאתה מצפה למצוא -- הכל בסדר. אם לא -- יש מקום לבדיקה. בעניין ה-MPEG2 Encoder, ראשית כל שיעור קל באנגלית Encoder=מקודד, Decoder=פענח. כלומר MPEG2 Encoder משמעותו מקודד MPEG2. לכן, הכיתוב שראית על הקופסה משמעותו דוחס MPEG2, ולא פורס MPEG2, שנקרא באנגלית MPEG2 Decoder. שנית, מדובר בדחיסת תוכנה ולא ביכולת חומרתית מובנית של כרטיס המסך. בסה``כ אתה מקבל עם הכרטיס תוכנה שנקראת Ulead VideoStudio שמאפשרת דחיסה ל-MPEG2, וזו המשמעות של הכיתוב על הקופסה. גם לי יש כרטיס מסך של Asus, גם לי כתוב ככה על הקופסה, וזו המשמעות של הכיתוב.
 

alexsam

New member
טוב אז ככה.....

טוב אז אם תשים לב....כתוב על הלוח גם בהצעת מחיר DDR 200Mhz, אז זו בעיה שלו שהוא לא יודע מה הוא מוכר ואפשר גם לתבועה אותו אם הוא רוצה תוספת מחיר על זה ויש לכך תקדים. עכשיו אני שמח שבחרת במעבד של AMD ובלוח שהוא בכלל לא רע :). לגבי צורב, אז המארז הוא לא זה שחשוב, כי היצרן משנה את המארז בהתאם לארץ יצור או לפי גורמים אחרים (בחודש מסויים יכול להיות מארז מסויים ובחודש יצור אחר מארץ שונה לגמרי), זה גם יכול להיות שלצורב שהוא OEM יש מארז אחד ולצורב שבא בקופסה יש מארז אחר. יכשיו לגבר כרטיס מסך......הוא בערך כרטיס פריסה, זה מספיק טוב לשימוש ביתי, אבל השאלה היא ``האם קבלת יחד אותו תוכנה לסרטי DVD?`` בכל מקרה המחירים בסדר גמור!. ביי.
 

@poet

New member
כאילו לא!!!!

המחיר ממש לא משתלם אני מצטער בשביל כזה מחשב לא הייתי מוציא מעל ל 5000 ולא עושים כאלה עיסקאות הלקוח תמיד נדפק בהם מחשב, הבן אדם צריך לבנות לא שיבנו לו לגבי הצורב --> כדאי לאפס שיביא לך את הצורב שלך ואל תתפתה לקנות את הגירסא שלו נתמכת על סקזי .
 

אריה Pc

New member
צודק במאה אחוז!!!

חברים כבר עבר הרבה זמן ועדיין יש לי בעיות עם המחשב. המון בעיות. בחנות מתייחסים למחשב שלי כמו אל זבל, זורקים אותו כאילו זה מחשב שמצאתי במזבלה. השארתי להם היום (כלומר אתמול) שיתקנו לי אותו ובסוף היום אני בא לקחת את המחשב ואמרו לי שלא הצליחו לתקן ונתנו לי אותו עוד יותר מקולקל, כי הם ניסו להחליף ללוח מדגם אחר אז נהיה לי מלא התנגשויות. בקיצור - נתתי להם בבוקר מחשב עם שגיאות אבל עובד בסדר. החזירו לי מחשב עם פי 8 שגיאות עובד בסדר. מניאקים! איזה יחס! אגב - מתי שעשו לי את ההצעת מחיר הם היו 4 עובדים, עכשיו הם 2, אתמול פיטרו טכנאי, לפני איזה שבוע פיטרו מוכר. נראה לי הם עומדים לפשוט את הרגל!!! תראו באיזה מקום דפוק קניתי :-( :-( :-( :-( poet@ צדק במאה אחוז !!
 

alexsam

New member
אתה יודע ש.....

אתה יכול להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות על היחס ועם עוגמת נפש שנגרמה לך מכך שאתה קנית מחשב ולא יכול להשתמש בו?
 

אריה Pc

New member
כן אבל המחשב פועל

רק עם לוח וזיכרון אחרים ממה שהזמנתי... מה שהזמנתי היה פגום, והזמינו שוב וגם זה היה פגום...
 
למעלה