המטרו נגד סניף יוחננוף


תוכנית המטרו מאיימת להרוס את המרכול החדש והנוצץ שהקימה רשת יוחננוף בדרך בן צבי, סמוך לצומת חולון. בהתנגדות שהגישה רשת המרכולים היא מציינת כי בשנת 2014 חתמה על הסכם שכירות עם חברת קרסו, במסגרתו הקימה עבורה קרסו סופרמרקט בשטח 5,000 מ"ר על קרקע בת 11 דונם. הסניף נמסר לה ברמת מעטפת והיא השקיעה מעל 20 מיליון שקל בעבודת התאמה וגמר. הסניף נפתח לקהל הרחב באוגוסט 2018 ומאז מהווה, לפי טענת הרשת, את הסניף החשוב והרווחי ביותר שלה.
פי תוכנית קו המטרו M1 במטרופולין תל אביב שפורסמה להשגות הציבור ביוני, הקרקע ששוכרת יוחננוף מיועדת ל"תחנה לתחבורה ציבורית" ומסמנת את מבנה הסופרמרקט להריסה.

בהתנגדות שהוגשה באמצעות עוה"ד רונן ירדני ויעל אוריאלי ממשרד המבורגר עברון, טוענת רשת יוחננוף, כי ברור שמטרת התוכנית לקידום תוואי המטרו היא ראויה, אך גם הפסיקה קובעת כי לא ניתן להפקיע קרקע פרטית ולפגוע פגיעה כה חמורה וקשה בקניין, אלא במקרה שבו לא ניתן להשיג את המטרה לשמה מבוצעת ההפקעה בדרך אחרת. יוחחנוף טוענת כי עצם זה שלא נבחנה גם חלופה של סלילת התוואי לאורך נתיבי איילון, שהינה מיטבית בהיבט של הקירבה לתחנת הרכבת, ממחישה את הזלזול של עורכי התוכנית בקניין הפרטי ואת העובדה שעורכי התוכנית בחרו לעשות לעצמם "חיים קלים" ולהסיט את התוואי המאושר לקרקע הפרטית, "כאילו היתה שטח הפקר".
 

Ccyclist

Well-known member

תוכנית המטרו מאיימת להרוס את המרכול החדש והנוצץ שהקימה רשת יוחננוף בדרך בן צבי, סמוך לצומת חולון. בהתנגדות שהגישה רשת המרכולים היא מציינת כי בשנת 2014 חתמה על הסכם שכירות עם חברת קרסו, במסגרתו הקימה עבורה קרסו סופרמרקט בשטח 5,000 מ"ר על קרקע בת 11 דונם. הסניף נמסר לה ברמת מעטפת והיא השקיעה מעל 20 מיליון שקל בעבודת התאמה וגמר. הסניף נפתח לקהל הרחב באוגוסט 2018 ומאז מהווה, לפי טענת הרשת, את הסניף החשוב והרווחי ביותר שלה.
פי תוכנית קו המטרו M1 במטרופולין תל אביב שפורסמה להשגות הציבור ביוני, הקרקע ששוכרת יוחננוף מיועדת ל"תחנה לתחבורה ציבורית" ומסמנת את מבנה הסופרמרקט להריסה.

בהתנגדות שהוגשה באמצעות עוה"ד רונן ירדני ויעל אוריאלי ממשרד המבורגר עברון, טוענת רשת יוחננוף, כי ברור שמטרת התוכנית לקידום תוואי המטרו היא ראויה, אך גם הפסיקה קובעת כי לא ניתן להפקיע קרקע פרטית ולפגוע פגיעה כה חמורה וקשה בקניין, אלא במקרה שבו לא ניתן להשיג את המטרה לשמה מבוצעת ההפקעה בדרך אחרת. יוחחנוף טוענת כי עצם זה שלא נבחנה גם חלופה של סלילת התוואי לאורך נתיבי איילון, שהינה מיטבית בהיבט של הקירבה לתחנת הרכבת, ממחישה את הזלזול של עורכי התוכנית בקניין הפרטי ואת העובדה שעורכי התוכנית בחרו לעשות לעצמם "חיים קלים" ולהסיט את התוואי המאושר לקרקע הפרטית, "כאילו היתה שטח הפקר".
אני לא מבין מדוע לא תיכננו פירי גישה למטרו מתחת למבנה תחנת צומת חולון הקיימת. אני יכול להציף דוגמאות מכאן ועד הודעה חדשה של תחנות תחתית מתחת לתחנות עילית ועוד כאלו הממוקמות ממילא על גשר שמקל על העניין. אם צריך איזה מבנה לאיוורור הוא יכול בקלות לבוא על חשבון 5-10 מקומות חנייה בחניון התחנה או אחת החורשות הצמודות לה. הכירטוס המשותף הנהוג בארץ מייתר כל צורך באולם כרטיסים נפרד למטרו כפי שקורה בחו"ל והמבנה הארוך שמתחת לתחנה עצמה מאפשר די והותר מקום לבנייה בדיעבד של פירי דרגנועים ומעליות. במבט ספציפי בתחנה מצאתי גם מעבר חסום מתחת לאיילון צפון ליד הכביש שעובר מתחת למסילות מצפון לתחנה עצמה. מוזר לי שחושבים על מבנה שטח נפרד כשאפשר לבצע שיפורים רטרואקטיבים במבנה הקיים וליצור תחנת מעבר אחת.
 

קו 415

Active member
לי ממש חבל לגבי היחס של הנהלת אסף הרופא כלפי הבית חולים.
דאגה לתחנה קרובה היא בראש ובראשונה צריכה להיות אינטרס של בית החולים.
בירושלים ניתן לראות בבירור את השימוש המסיבי של נוסעים לתחנת יפה נוף הסמוכה לשערי צדק.
לא בכדי הקו האדום בירושלים יוארך להדסה עין כרם והדסה הר הצופים.
בגוש דן בית חולים ביילינסון יהיה הראשון להיות נגיש ברכבת בגוש דן.
הנהלה שמתנגדת לדאוג לתחנה בקרבתה, מובילה שלא בצדק לכאוס החניה שהינה בעיה כלל ארצית.
דאגה והבנת האינטרס של בית החולים יכול לפתור בעיה לאלפי מבקרים אשר מגיעים ברכב פרטי
 

ערןל1

Active member
לי ממש חבל לגבי היחס של הנהלת אסף הרופא כלפי הבית חולים.
דאגה לתחנה קרובה היא בראש ובראשונה צריכה להיות אינטרס של בית החולים.
בירושלים ניתן לראות בבירור את השימוש המסיבי של נוסעים לתחנת יפה נוף הסמוכה לשערי צדק.
לא בכדי הקו האדום בירושלים יוארך להדסה עין כרם והדסה הר הצופים.
בגוש דן בית חולים ביילינסון יהיה הראשון להיות נגיש ברכבת בגוש דן.
הנהלה שמתנגדת לדאוג לתחנה בקרבתה, מובילה שלא בצדק לכאוס החניה שהינה בעיה כלל ארצית.
דאגה והבנת האינטרס של בית החולים יכול לפתור בעיה לאלפי מבקרים אשר מגיעים ברכב פרטי
אבל המטרו יהיה מוכן אולי עוד עשר שנים הפיתוח של בית החולים נעצר עכשיו.
 

Bus Nerd

Active member
אבל המטרו יהיה מוכן אולי עוד עשר שנים הפיתוח של בית החולים נעצר עכשיו.
הפיתוח של בית החולים צריך להתאים את עצמו לתוכנית המטרו. אם ימשיכו להרחיב את בית החולים בלי להשאיר מקום למטרו תהיה בעיה חמורה כשיתחיל ביצוע הפרויקט וייתכן ולא יימצא מיקום אפשרי לבניית התחנה. בית חולים גדול הוא מוקד חשוב למטרו בגלל העובדים והמבקרים, שהיום צריכים להגיע ברכב פרטי או להיסחב באוטובוסים מייגעים.

אפשר כמובן להתעלם מזה ולהתייחס רק לצרכים המידיים, אבל זה יעלה לנו יותר בטווח הארוך. בישראל נהוג להקריב את צרכי העתיד לטובת צרכי ההווה, וככה יצא שבמקום מקום ל6 מסילות בתוואי כביש 1 ליד ת"א (בתוכנית המקורית משנות השבעים) השאירו מקום שמספיק בערך ל4. ואחר כך סללו את הנתיב המהיר על השטח שיועד לרכבת, והתוצאה היא עכשיו שכשרוצים להכפיל את התוואי הזה ל4 מסילות צריכים להזיז את כל הכביש שזה גם יקר וגם מעכב את פרויקט המסילה הרביעית. אם היו חושבים על זה מראש בשנות השבעים ומשאירים מקום לכל 6 המסילות היו חוסכים המון זמן וכסף בביצוע. אם היו חושבים על זה כשסללו את הנתיב המהיר היו חוסכים זמן וכסף בביצוע.

אותו דבר עם גשר חיל השריון, שבמקור נבנה בלי להשאיר מקום לרכבת וכשהגיעו לסלול את המסילה לעבר ראשון לציון היו צריכים לבנות את הגשר מחדש.

בתכנון אי אפשר לחשוב רק על צרכים מידיים, חייבים לחשוב על הצרכים של המטרופולין והמדינה עשרות שנים קדימה, וצריך למצוא פתרון שמצד אחד יאפשר את פיתוח בית החולים ומצד שני לא יתקע את פרויקט המטרו.
 

ערןל1

Active member
הפיתוח של בית החולים צריך להתאים את עצמו לתוכנית המטרו. אם ימשיכו להרחיב את בית החולים בלי להשאיר מקום למטרו תהיה בעיה חמורה כשיתחיל ביצוע הפרויקט וייתכן ולא יימצא מיקום אפשרי לבניית התחנה. בית חולים גדול הוא מוקד חשוב למטרו בגלל העובדים והמבקרים, שהיום צריכים להגיע ברכב פרטי או להיסחב באוטובוסים מייגעים.

אפשר כמובן להתעלם מזה ולהתייחס רק לצרכים המידיים, אבל זה יעלה לנו יותר בטווח הארוך. בישראל נהוג להקריב את צרכי העתיד לטובת צרכי ההווה, וככה יצא שבמקום מקום ל6 מסילות בתוואי כביש 1 ליד ת"א (בתוכנית המקורית משנות השבעים) השאירו מקום שמספיק בערך ל4. ואחר כך סללו את הנתיב המהיר על השטח שיועד לרכבת, והתוצאה היא עכשיו שכשרוצים להכפיל את התוואי הזה ל4 מסילות צריכים להזיז את כל הכביש שזה גם יקר וגם מעכב את פרויקט המסילה הרביעית. אם היו חושבים על זה מראש בשנות השבעים ומשאירים מקום לכל 6 המסילות היו חוסכים המון זמן וכסף בביצוע. אם היו חושבים על זה כשסללו את הנתיב המהיר היו חוסכים זמן וכסף בביצוע.

אותו דבר עם גשר חיל השריון, שבמקור נבנה בלי להשאיר מקום לרכבת וכשהגיעו לסלול את המסילה לעבר ראשון לציון היו צריכים לבנות את הגשר מחדש.

בתכנון אי אפשר לחשוב רק על צרכים מידיים, חייבים לחשוב על הצרכים של המטרופולין והמדינה עשרות שנים קדימה, וצריך למצוא פתרון שמצד אחד יאפשר את פיתוח בית החולים ומצד שני לא יתקע את פרויקט המטרו.
הנקודה הכי חשובה שפיתוח בית החולים ותחנת מטרו לא נשמע לי סותר, המטרו נמצא מתחת לאדמה ותחנה זה מקסימום קומה אחת אפשר לבנות מעל זה או בשילוב. אם יש סתירה אז נראה לי שהיא בירוקרטית לכן עדיף שמשרד התחבורה יתכנן מחדש.

אבל נניח שצריך לבחור בין פיתוח בית החולים לתחנת מטרו. פיתוח בית חולים זה גם העתיד וזה גם מביא תועלת לאנשים מאוד חולים לעומת המטרו שזה עניין של נוחות.

גם תשתיות בתי חולים לא נבנו פה ונוצר מחסור.
 

Bus Nerd

Active member
הנקודה הכי חשובה שפיתוח בית החולים ותחנת מטרו לא נשמע לי סותר, המטרו נמצא מתחת לאדמה ותחנה זה מקסימום קומה אחת אפשר לבנות מעל זה או בשילוב. אם יש סתירה אז נראה לי שהיא בירוקרטית לכן עדיף שמשרד התחבורה יתכנן מחדש.

אבל נניח שצריך לבחור בין פיתוח בית החולים לתחנת מטרו. פיתוח בית חולים זה גם העתיד וזה גם מביא תועלת לאנשים מאוד חולים לעומת המטרו שזה עניין של נוחות.

גם תשתיות בתי חולים לא נבנו פה ונוצר מחסור.
מזל שזה לא או-או. לא צריך "לבחור בין בית חולים למטרו", צריך להתאים את התוכניות (גם של המטרו וגם של בית החולים) להבטחת אפשרות להמשך פיתוח. מבחינה של התוכניות אני לא רואה שום בעיה במיקום הנוכחי של התחנה ולא חושב שהיא תהיה מה שימנע את הרחבת בית החולים. הות"ל יבדוק ויחליט ומקסימום ישנו את התוכניות קצת.

מטרו זה ממש לא עניין של נוחות, זה עניין של נחיצות - תשתית חיונית כמו מים, חשמל, תקשורת או כביש.
 

ערןל1

Active member
מזל שזה לא או-או. לא צריך "לבחור בין בית חולים למטרו", צריך להתאים את התוכניות (גם של המטרו וגם של בית החולים) להבטחת אפשרות להמשך פיתוח. מבחינה של התוכניות אני לא רואה שום בעיה במיקום הנוכחי של התחנה ולא חושב שהיא תהיה מה שימנע את הרחבת בית החולים. הות"ל יבדוק ויחליט ומקסימום ישנו את התוכניות קצת.

מטרו זה ממש לא עניין של נוחות, זה עניין של נחיצות - תשתית חיונית כמו מים, חשמל, תקשורת או כביש.
עם הפסקה הראשונה אני מסכים, זה בערך מה שאמרתי.

תחנת מטרו (וגם מטרו בעצמו) זה בהחלט נוחות, "להסחב באוטובוס מייגע" זה לא נעים אבל גם לא נורא. לחכות חודש לתור כשיש לך כאבים זה נורא.
 

Bus Nerd

Active member
עם הפסקה הראשונה אני מסכים, זה בערך מה שאמרתי.

תחנת מטרו (וגם מטרו בעצמו) זה בהחלט נוחות, "להסחב באוטובוס מייגע" זה לא נעים אבל גם לא נורא. לחכות חודש לתור כשיש לך כאבים זה נורא.

מגיע לעובדי בית החולים להגיע לעבודה בתחבורה ציבורית יעילה ותדירה, לא רק למען הנוחות האישית שלהם אלא גם שיגיעו לעבודה רעננים ורגועים ולא לחוצים ועייפים מנהיגה בפקקים או נסיעה של שעה וחצי באוטובוסים
 
מה עוד שנגישות אסף הרופא בתחב"צ היום אינה גבוהה.
מה שכנראה מוסיף להם כמה שקלים על תשלומי חניה.
לעומתם לוולפסון דאגו לתחנת רכבת .
 
למעלה