המלצה לא להזמין מחו"ל משלוח באמצעות UPS

spring6

New member
המלצה לא להזמין מחו"ל משלוח באמצעות UPS

במקרה שהערך הכולל של החבילה נמוך מ 50 דולר לא תידרשו לשלם עמלות כלל והחבילה תגיע אליכם הביתה תוך פחות משבוע -. אבל במקרה שערך החבילה גבוה מ 50 דולר תידרשו לשלם מכס ומע"מ כמובן , אך בנוסף תידרשו לשלם עמלות שחרור נוספות ל UPS המסתכמות ב כ- 200 ש"ח נוספים. אם החבילה נשלחה עם UPS ותחליטו שאתם רוצים לשחרר את החבילה בעצמכם תידרשו לנסוע למחסנים של UPS בנתב"ג במקום לסניף הדואר הקרוב אליכם שלשם החבילה מגיעה במקרה שהיא נשלחת עם דואר אויר רשום רגיל. כך שהאפשרויות היחדיות שיוותרו לכם הן - לומר להם שאינכם מוכנים לשלם ושישלחו את החבילה חזרה - לנסוע לנתב"ג ולבזבז זמן וכסף על דלק - לשלם להם את הסכום המופרז שהם דורשים דוגמא להמחשה : על חבילה שהמיסים החלים עליה לפי חוק הם כ- 90 ש"ח תידרשו לשלם 297 ש"ח לשחרורה ע"י UPS. עדיף לבחור משלוח בדואר אויר רגיל
 

yrnkrn

New member
תודה על העדכון

תוכל לפרט מהן העמלות המסתכמות ל 200 ש"ח ?
 

spring6

New member
עמלות UPS

העמלות שדרשה UPS : עמלת תשלום מסים - 72 ש"ח אגרת בטחון - 29 ש"ח החזר הוצאות יבוא - 59 ש"ח ובנוסף לכך 15.5% מע"מ על הערך החדש של החבילה לאחר הוספת עמלות אלה, כך שהמע"מ מחושב לפי ערך גבוה יותר. על חבילה שערכה 80$ ( כ 320 ש"ח) נדרשתי לשלם סה"כ 297 ש"ח נוספים לאחר שהגיעה לארץ (כמעט 100% מערך החבילה). לעומת זאת על חבילה שערכה מעט פחות מ 75 דולר אשר הגיעה לסניף הדואר שילמתי מסים ומכס על סך 87 ש"ח. (כ - 30% מערך החבילה) יש לקחת בחשבון שלצורך חישוב מכס ומע"מ, נחשבות הן עלות המוצר והן עלות המשלוח כך שאם עלות המוצר היא למשל $40 ועלות המשלוח $15, יתכן שתידרשי לשלם מסים. "יתכן" כיוון שלא ממש ברור איך הם מחלטים מה פטור ממכס ומה לא. ישנן חבילות שערכן כולל המשלוח הוא מעל $50 והן לא מחוייבות במסים. יש חברות שילוח המציינות על החשבונית את עלות המשלוח, במכס מחברים את זה לערך המוצר, ולפי הסכום מחליטים האם החבילה פטורה ממסים א לא. עד כמה שידוע לי, אם החבילה פטורה ממסים , נשלחת הודעה מסניף הדואר, ניגשים לסניף הקרוב ומקבלים את החבילה ללא תשלום נוסף.
 

yrnkrn

New member
תודה על הפירוט

טוב שאין להם "עמלת תשלום עמלות".
 

Boone

New member
לא מדוייק לגמרי

לצורך העניין, אני מזמין מחו"ל משנת 1997. עכשיו בקניות מתחת ל50$ אין מס ואין עמלות שחרור. אבל כן תהיה עמלה כשלדוגמא מזמינים מאמזון יפן ולא מציינים משלוח בדואר אויר רגיל, לגביי הזמנות במחיר שעובר את 50$ זה סיפור שונה. כרוכשית מאמזון, תמיד תהיה עמלה ומס, אבל ישנם מאות אתרים אחרים שכשקונים מהם לא משלמים עמלות או מסים. בעניין UPS, אני לא חושב שמישהו מצפה מהם לתת שירות בחינם וכשמישהו מזמין עם שרות UPS הוא צריך לקחת בחשבון שיש עמלות. המלצה: לא לסרב לקבל חבילה מחו"ל, כי ישנם אתרים עם רשימות שחורות, שבסופו של דבר מסרבות לתת שירות לאותו לקוח או במקרה קיצוני לאותו אזור (אני מכיר אתר אוסטרלי שפועל כך).
 

spring6

New member
למה לא מדוייק ?

כפי שציינתי בתחילת ההודעה, עבור חבילות שערכן נמוך מ $50 לא נדרשים לשלם דבר והחבילה מגיעה לבית המזמין תוך בערך שבוע ימים . ההמלצה היא כמובן עבור חבילות שכן מחוייבות במסים. אדם אשר מזמין מוצר מחו"ל ומשלם עבור משלוח תעריף גבוה עבור משלוח ב UPS מודע לעובדה שאולי בהגיע המשלוח לישראל ייאלץ לשלם מסים הכוללים מכס ומע"מ. אבל אינו מודע לעובדה שיידרש גם לשלם סכום מופרז נוסף לחברת UPS שכבר קיבלה תשלום עבור המשלוח. החברות אינן דואגות ליידע את הקונה בעת הרכישה שבחירה ב UPS תגרור עלויות נוספות מעבר למכס ומע"מ המחוייבים עפ"י חוק וגם UPS אינה מיידעת אותו ואינה שואלת האם הוא מעוניין בשירות הנוסף היקר מאוד של שחרור מהמכס אלא משחררת באופן אוטומטי כל חבילה שערכה נמוך מ $1000.. יתר על כן במקרה שהלקוח מחליט שברצונו לשחרר עצמאית את החבילה ולחסוך את העמלות המופרזות ש UPS דורשת, עצם המשלוחה דרך UPS גוררת טרחה מיותרת עבור הלקוח שכן במקרה שהחבילה נשלחה לארץ באמצעות UPS ואינה משוחררת על ידם היא אינה מועברת לסניף הדואר הקרוב לביתכם על מנת שאתם תגיעו לשם ותשלמו את המסים (כמו במשלוח בדואר אויר רגיל) אלא היא מאוחסנת במחסנים בנתב"ג, כך שלא רק תצטרכו לבזבז זמן יקר ודלק על מנת להגיע לשם אלא גם - על כל יום שעובר תיאלצו גם לשלם דמי אחסנה עבור החבילה שלכם. ולא, אף אחד לא מצפה ש UPS תעבוד בחינם, אבל גם אף אחד לא מצפה שכאשר מגיעה חבילה לארץ היא תגיע יחד עם הפתעה שלא הזמנו : "שלום, הבאנו את החבילה שלך , אבל יש תשלום מסים בסך 300 ש"ח. באמת, איך זה הרי החבילה כולה עלתה רק 330 ש"ח כולל המשלוח "
 
למעלה