המלצות לגיל 11 חודש - מבול שאלות

שפע מזל

New member
המלצות לגיל 11 חודש - מבול שאלות

התאומות שלי בנות 11 חודש בשבת :) מה מתאים לגילן ? האם אפשרי להתחיל עם צבעים כלשהם ? יש משחקים משותפים מומלצים - הכוונה שיכולות לשחק יחד ? שאלה כללית - האם כדאי לקנות אותם צעצועים לשתיהן ? אנחנו לפעמים קונים כפול ולפעמים שונה... ובכלל מה אני יכולה ללמד ולשחק איתן בלי לקנות ? תודה מראש
 

יעל כץ

New member
תשובות

כללית בגיל הזה לא מצופה שתהיה אינטראקציה משחקית, אלא מודעות לנוכחות של השניה, לפעמים אחת תתבונן במשחק של השניה, אבל לא משחק משותף. את יכולה לנסות לעודד אותן לעשות שירי משחק יחד: "ידיים למעלה" וכו'. את יכולה לבנות מגדל - וכפי הנראה שתיהן יגיעו כדי להרוס אותו... לשים סיר גדול ולעודד אותן להפיל לתוכו קוביות וחלקי משחק שונים. לנסות לבקש מהן לתת אחת לשניה משהו. זה סוג המשחק המשותף שניתן לצפות. לגבי קניה כפולה של צעצועים: אם מדובר ברעשנים/נשכנים או אפילו בובות אישיות - הגיוני, אבל לגבי צעצועים גדולים ויקרים יותר - נראה לי חבל מבחינה כלכלית. אפשר להרגיל אותן לחכות לתורן. יש צעצועים שיכולים להתאים לשתיהן במקביל - למשל: מבוך חרוזים. אפשר כבר לקנות, וסביר שתראי משחק ראשוני עם החרוזים. או פעלולונים גדולים כמו שולחן פעילות או תיבת פעילות מעץ, צעצועים עם מספר פינות ושתיהן יכולות לשחק במקביל. יש גם צעצועים עם מספר חלקים שאפשר לשחק במקביל ועשוי להתאים: מגדל כוסות (יש 8 כוסות), קוביות בד (בדר"כ 4 או 6 קוביות לפחות), עוד מעט: לבני בניה גדולות מסוג מגה בלוקס, קוביות עץ. ככלל, צעצועים טובים לגיל: מגדל טבעות (בעיקר להוריד טבעות), צעצוע מסוג התאמת צורות, פילון מוסיקלי (טייני לאב), גינת הציפורים (פישר פרייס), בכלל פעלולונים עם מגוון הפעלות, כאמור כמו שולחן פעילות. צבעים - אם את מתכוונת לצבעים שצובעים איתם - עוד לא, כיוון שבגיל הזה הכל נכנס לפה. חכי שההכנסה לפה תדעך (במהלך השנה השניה). ואז תוכלי לתת להם צבעים, בצק צבעוני וכו'.
 

שפע מזל

New member
וואו, ממש תודה

ענית לי והרגעת אותי לגבי דברים שככה חשבתי אבל הסביבה והמשפחה מלחיצה. למשל לגבי צבעים אחותי ואמי חושבות שצריך כבר להתחיל לצייר איתן ולי זה נראה ממש מוקדם. וגם פחדתי שיכניסו הכל לפה. מגדל טבעות אני בונה והן מוציאות וכך לגבי קוביות הן הורסות וזה כיף להן. הן באמת מתבוננות אחת בשנייה , מושכות שערות לפעמים אחת לשנייה ורוצות תמיד מה שיש לאחרת. איך מלמדים אותן לתת דברים אחת לשנייה ? תודה על הרעיונות.
 

יעל כץ

New member
המשך

שוב, אל תצפי לאינטראקציה של ממש - שאחת תתן לשניה וחו"ח. מדובר כאן בתרגול פשוט של שחרור חפצים רצוני מהיד, תוך התייחסות לאחר. ה"תני לי" - "קחי" הבסיסי. יש כאן פשוט ענין של נסיונות שלך, ומציאת דרך. אין 'נכון או לא נכון'. למשל, תני לאחת הבנות קוביה למשל, תגידי לה "קחי", חכי שתקח, ואז בקשי ממנה לתת לך בחזרה. יתכן ולא תרצה לשתף פעולה, יתכן ותסכים רק לקחת אבל לא לתת - וזה בסדר. בכל אופן, בהמשך נסי לבקש ממנה לתת את החפץ לאחותה. עזרי לה בכך. שוב, יתכן וזה לא יצליח כל כך מהר. לא נורא. נסי שוב מדי פעם.
 

שפע מזל

New member
שוב תודה ניסיתי והצליח חלקית

הן מסכימות לתת לי אבל עדיין לא אחת לשניה נמשיך לנסות
 

שפע מזל

New member
קנינו להן את מבוך החרוזים

הייתה התלהבות ראשונית וניסיון מצידן, אך די מהר עזבו אותו. אגב, לאחת מהן נראה לי שיש קצת קושי במוטוריקה עדינה ונראה לי שזה משחק טוב עבורה. היא תופסת כל דבר אבל כשצריכה להחזיק למשל חטיף "בייבי ביס" מתקשה ומכניסה לפה עם גב כף היד..
 
למעלה