המלצות להתחלה טובה עם הנקה מייד לאחר הלידה

אלונית21

New member
המלצות להתחלה טובה עם הנקה מייד לאחר הלידה

רקע קצר: אני בהריון שלישי (שבוע 27) עם תאומים לא זהים. בבית יש ילד בן 5 ובן 3. עם הגדול היה קצת קשה בשבוע הראשון, אבל אחרי שעברתי כמה יועצות הנקה במחלקת יולדות ואח"כ במלונית, האחרונה הראתה לי את תנוחת הפוטבול (התנוחה מהצד שמתאימה לבעלות חזה גדול) ואז זה הסתדר. בהמשך עברתי גם לתנוחות האחרות ולא היו בעיות. הנקתי מלא עד גיל חצי שנה ואז למשפחתון שלחתי בקבוקי חלב שאוב ואם לא הספיק קיבל תמ"ל. בבית הנקה בלבד וכך עד גיל 10 חודשים בערך שאז הפסקתי לגמרי.
עם הקטן (שיהיה בקרוב סנדוויץ) ההנקה הצליחה על ההתחלה והדפוס היה זהה (הנקה מלאה עד חצי שנה ובהמשך שילוב שאוב+תמ"ל) עד גיל 10 חודשים.
ןעכשיו לשאלות:
אני לא מסוגלת לדמיין איך מתארגנים להנקה כבר בבית החולים. אם יקראו לי מהתינוקייה ואני אניק אחד מהם ופתאום יגידו שגם השני רוצה מה עושים? מי מביא לי את השני? מה עושים במקרה של קיסרי? (כולי תקווה ללידה רגילה. כרגע הם ראש ראש אבל הבנתי שעדיין עלולים להתהפך).
ומה בהמשך בבית? מה עדיף - להניק כל אחד בנפרד או ביחד? ואם ביחד אז איך מסנכרנים אותם? איך אני מביאה את השני אליי אם אני לבד בבית (מה שצפוי בחופשת הלידה)?
ושאלה לא ממש קשורה: איך דוחפים בבית החולים שתי עריסות ביחד? הן מתחברות איכשהוא?

ודבר אחרון: אשמח לעדכון לגבי מועדי מפגש הכנה להנקת תאומים באזור השרון הדרומי (הרצליה, רעננה, כפר סבא....) ו/או רחובות (יוצא לי להגיע לפעמים- רחובותית לשעבר...)
 

אלונית21

New member
עוד שאלה לגבי תפוקת חלב שונה מכל שד

גם עם הילד הראשון וגם עם השני שמתי לב בבירור ששד ימין מייצר פחות חלב משד שמאל. אפילו כשחזרתי לעבודה לאחר כחצי שנה ושאבתי בבית אחרי כ-8 שעות בעבודה (לא שאבתי בעבודה) משד שמאל (שהיה גדוש) יצאה במהירות כמות יפה ואילו שד ימין לא הרגיש גדוש במיוחד ואכן התפוקה הייתה דלה יותר.
בחופשת הלידה ניסיתי מדי פעם להניק משד ימין אבל עקב התפוקה הדלה עיקר ההנקות היו משד שמאל.
אז מה עושים עכשיו ש"מפעל החלב" צריך לעבוד בתפוקה מלאה בשני קווי הייצור?

תודה...
 
תפוקת של צד ימין וצד שמאל

קשה לדעת מרחוק וגם לפני הלידה, מה יהיה מצב החלב שלך בצדדים השונים.
יש מצבים רבים של אי סמטריה בין הצדדים, השאלה עד כמה יש הבדל ומה ניתן לעשות עם זה כבר בימים הראשונים כדי למנוע הווצרות פערים רציניים.
קשה לי גם להעריך בדיעבד מה גרם לזה או עד כמה בעצם הזנת את התינוק בעיקר מצד אחד.
חשוב לא לוותר לצד היותר "חלש" ולשאוב מן ההתחלה, ולהניק משני הצדדים לבצע סחיטות של השדיים (שניהם!) כדי להגביר ייצור.
קשה לדעת עכשיו עם זה נגרם מסיבה של ניהול ההנקה, או שזה משהו שקשור לרקמת השד עצמו והמבנה או אולי לפטמה שהיא קצת שונה ומקשה על היניקה ואז מן הסתם היה פחות "גירוי" לצד הזה....
אחרי הלידה, אם את חוששת שהמצב דומה, דברי עם יועצת / מדריכה בהקדם ובדקי את הכול.
 
ברוכה הבאה! שאלת שאלות מצויינות

שאלת שאלות טובות שמעסיקות המון נשים בהריון עם תאומים וגם אותי אישית הן העסיקו.
הייתי בדדיוק במצב עם ילד בן 3 וילדה בן חמש וחצי ואטוטו תאומים בדרך...

קודם כל - אם יש לך ניסיון טוב בהנקה,זה מעלה את הסיכויים שלך להצליח.
חווית בית החולים משתנה ממקום למקום וגם מאוד תלויה בתרחיש הלידה. אם תלדי קיסרי, תהיה הפרדה משמעותית של מס' שעות. אם תלדי בלידה רגילה הדברים נראים אחרת. חייבת לציין ובטח אחרות יכולות לספר
שבין בתי החולים הגישה שונה, יש כאלה שמאפשרים יותר ויש כאלה שפחות. זה גם תלוי מה יהיה מצב הקטנטנים מיד עם יציאתם מהרחם, האם יצטרכו השגחה רפואית מיידית או יוכלו להיות קצת איתך באופן מיידי.
אם הלידה קורת בחדר ניתוח, בד"כ לא משאירים שם את התינוקות, וזה לטובתם, מחשש לזיהומים.

- איפה את עומדת ללדת? אולי יש כאן נשים שיספרו לך מנסיונן באותו אזור?
בבית החולים, אם שני התינוקות בתינוקיה את פשוט צריכה להתעקש על זה שאת מניקה אותם (אפשר לשים שלט על העריסות עם טלפון שלך) ושיקראו לך כל פעם, את גם יכולה לבקש ביות, יש מקומות שיסכימו לביות בעיקר אם יש לך כבר נסיון
בהנקה ואת אמא מנוסה!! עדיף שמישהו יהיה איתך בימים של בית החולים, אם תהיי אחרי ניתוח מדובר בקצת יותר ימים מלידה רגילה, מישהו שיהיה איתך שיחזיק תינוק אחד כשהשני יונק. לא ראיתי בבית חולים עריסות מחוברות, זה רעיון מעולה, אך ראיתי שהרבה פעמים פשוט שמים את שני התינוקות באותה עריסה ואז מסיעים את שניהם לחדר או לחדר ההנקה (אני נמצאת הרבה באסף הרופא).
תוכלי גם לנסות להניק אותם יחד, זה תלוי בתחושת הביטחון שלך.
אל תתביישי לבקש הדרכה בבית חולים, להתעקש שתבוא אלייך יועצת מטעם בית החולים ותסביר לך הכול.
קחי אתך גם טלפון של אשת מקצוע להתייעץ "און ליין" מבית החולים, ואת כמובן יכולה לפנות אלינו כאן בפורום!!!

לגבי איך להסתדר בבית - לאט לאט הדברים יתבהרו, יתכן שבהתחלה כל אחד יינק בנפרד ואז תרגישי טוב מספיק לשים את שניהם עלייך בו זמנית.
תסכימי לקבל עזרה, עזרה של בני משפחה או חיצונית. יש לך עוד ילדים בבית, לכוון את העזרה לצרכים שלך.

אנחנו מדברים על כל זה באמת במפגשי הכנה להנקה, אשלח לך מסר בפרטי לגבי מפגש באזור השרון וגם אני אקיים מפגש באזור רחובות בסוף מאי או תחילת יוני, וזה יהיה ממש לקראת סוף ההריון שלך.
פני אליי במייל או במסר פרטי לגבי זה.
 

אלונית21

New member
המשך...

מתכוונת ללדת ב"מאיר" שם הייתה הלידה השנייה (הראשונה בתל השומר), אז אשמח לקבל רשמים ממי שילדה שם תאומים (לא רק לגבי ההנקה אלא בכלל).
אחדד את השאלה לגבי מי יביא את התינוק השני כשאניק את הראשון בעיקר לגבי הלילה. פשוט חשבתי על מצב שקוראים לי להניק אחד באמצע הלילה ואחרי זמן מה גם השני מתעורר ולא ברור לי מי יביא אותו כשאני באמצע הנקה.
לגבי שעות היום לבעלי מגיע שבוע חופש מהעבודה אז הוא יוכל להיות איתי במהלך היום ולעזור בעניין הזה. בכל זאת רעיון טוב לשים את שניהם ביחד בעריסה כך ששניהם יהיו נגישים להנקה.
אם אני זוכרת נכון אכן נתתי את הנייד שלי והתקשרו אליי מהתינוקיה לבוא להנקה באמצע הלילה. במהלך היום התינוק היה רוב הזמן איתי. אגב, זה שונה מ"תל השומר" היות וב"מאיר" ממש התעקשו שרוב שעות היום התינוקות יהיו עם האמא. אני זוכרת שפעם רציתי להתקלח באמצע היום והבאתי את הבן שלי חזרה לתינוקיה וממש תיחקרו אותי למה אני מחזירה אותו וביקשו שבסיום המקלחת אקח בחזרה.
ב"תל השומר" לא היה דבר כזה ויכולתי להחזיר את התינוק לתינוקייה מתי שרציתי ועשיתי זאת כדי לנוח. אני לא חושבת שיתאים לי ביות כי אני צריכה קצת זמן לנשימה...
ומזכרוני גם ב"מאיר" וגם בתל השומר יש סדנאות הנקה אבל ממש ממש קשה לתפוס את היועצת לייעוץ אישי.
בכל מקרה אני מקווה שיועצות בית החולים יכולות לעזור גם לגבי תאומים.
ולגבי עזרה - כן ברור שהפעם נצטרך עזרה בתשלום בעיקר בשעות אחה"צ כשהגדולים יחזרו מהגן.

ולבסוף בעניין אי הסימטריה - שני הילדים התחברו יפה לשני השדיים רק שכאמור שד ימין לא סיפק היטב את הסחורה, אבל כפי שכתבת אני לא אוותר והפעם מהתחלה אני אשאב יזום. אין ברירה... צריך תפוקה מלאה...

ועוד דבר אחרון: אם תוכלי לרשום מה צריך לעשות אם בכל זאת יהיה קיסרי. לסחוט? כבר אחרי שהתאוששתי מהניתוח?
אפנה אלייך לקראת סוף החודש לקבלת פרטים על מפגש.
תודה
 

אלונית21

New member
המשך לגבי הנקת לילה בתינוקייה

קראתי שוב את הניסוח שלי לגבי הנקת לילה בבית חולים ולא הסברתי טוב: נניח התקשרו מהתינוקיה שאחד רעב. לקחתי אותו לחדר הנקה ובעודי מניקה מתקשרים מהתינוקיה שגם השני עכשיו רעב. אם אני לא טועה, יש איזה תהליך של זיהוי עם הצמידים כשמוציאים תינוק מהתינוקיה כלומר רק אני יכולה להוציא אותו. האם זה נכון או שאני יכולה לבקש מהאחות להביא את השני לחדר ההנקה? בתקווה בכלל שיהיה אפשרי שם להניק שניים ביחד. כמה שאני זוכרת ב"מאיר" חדר ההנקה לא היה נוח כמו זה בתל השומר.
אולי מראש אם קוראים לי שאחד רעב אוציא כבר את שניהם בעריסה אחת?
נכון שביות מלא יפתור את הבעיה אבל אני מעדיפה שבלילה הם יהיו בתינוקיה ואוכל לישון.

אשמח לשמוע ממי שהתמודדה עם מצב כזה ללא ביות מלא...
 
האופציה האידאלית

היא שהם יביאו אלייך להנקה את שניהם באותה עריסה. ואז תיניקי אחד וכשהוא יסיים, תניקי את השני.
אני לא יודעת מה הנהלים במאיר, אך באמת יש הליך של זיהוי תגים.
אם את תלכי לתינוקיה בלילה כי יקראו לך, פשוט קחי את שניהם איתך באותה עריסה ותיניקי אחד אחרי ההשני.
קשה להניק שניים יחד בחדר הנקה כי יש שם כורסאות ולא בטיחותי להניק על כורסא, בעיקר עם כרית ובלילה...
הייתי מציעה להניק יחד עם כרית בחדר שלך על המיטה (אם תהיה לך ותקחי אותה לבית חולים) או לחכות שתיגעי הביתה וההנקה תתייצב.
 

finallyhere

New member
כמה דברים

קודם כל בשעה טובה, זה מאוד חשוב להתכונן כי באמת הנקת תאומים שונה מהנקת יחיד אם כי הנסיון שיש לך כבר בהנקה יכול רק לעזור!
לגבי הצדדים, תמיד יש הבדל בתפוקה, אנחנו לא סימטריות. אל תחששי שזה שנמצא על הצד שמניב פחות יקבל פחות חלב, זה שיש פחות חלב בשאיבה לא אומר שאכן יש פחות חלב או שיש כאלה הבדלים בכמות. מנסיון אישי ונסיון עם אמהות שאני מלווה, גם התינוק על הצד שמניב פחות - שבע ומסתדר יפה, חוץ מזה שחשוב להחליף מדי פעם צדדים. בקיצור, אל דאגה פה!

בקשר למפגשים: אני עובדת עם יעל ועורכת מפגשים גם באיזור השרון, במפגש תקבלי תשובות לכל השאלות שלך וזה יעשה לך סדר. פני אלי בפרטי לקביעת מועד למפגש.
ועוד משהו אחרון, חשוב לדעת מה לעשות אחרי קיסרי, זה יכול מאוד להקל אחר כך!
שיהיה המשך הריון קל.
שירי
 
למעלה