המלצות לימודים

שאלה של בחירה

איזה קורס עדיף (שנה ג' בחינוך) חשיבה בתנאי אי ודאות: רציונליות, אי רציונליות, או רציונליות חסומה של פרופ' יעקב קריב. או פיתוח היכולות החברתיות של התלמיד במסגרת בית הספר של גב' ענת כורם.
 

IceCold 3000

New member
יש כאן מישהו שלומד פיזיקה?

אם יש כאן מישהו שלומד פיזיקה ויש לו כמה טיפים לתת למישהו חדש, אני נורא אשמח. אולי כמה טיפים לבחירת קורסים לשנה א', איזה מרצים עדיף ואיך עדיף לסדר את המערכת שעות (כמה ימים עמוסים, או יותר ימים ופחות שעות בכל יום), איזה מתרגלים וכו'.. תודה רבה וסופ"ש נעים :)
 
ריצ'ארד- מע' שעות.

בכיף אני אשווה אע"פ שאני עוד מתחבט אם לקחת את מבנים אלגבריים 1 הסמסטר.. מלבד זה אני לא אלמד ממש אתכם את הפיזיקות (מכניקה, רעיונות יסוד ומעבדה א חלקית עשיתי (ומשלים למאלה ע"י לימוד הקורס "מבוא לאלקטרוניקה א- אנלוגי" ) אנ לוקח הסמסטר בעיקר מתמטיקות (אינפי, דיסקרטית, קבוצות, מת' שימושית 1, גיאומטריה ליניארית). [כלומר "מבוא לאלק' א- אנלוגי" זה הקורס הפיזיקלי הממשי היחיד שלי הסמסטר] אם זה עוד רלוונטי, אין לי בעיה לפרסם את המערכת :]
 
אינפי עם רות? התכוונת למת' שימושית 1 אולי?

אינפי אני עוד לא יודע עם מי אני אקח- זה תלוי אם אני לוקח את מבנים אלגבריים. אם כן- אני אלמד אינפי עם צביק (שעור ג). אם לא- אני לוקח את הקבוצה המתמקדמת (עם ד"ר יצחק גלנדר). מת' שימושית 1 אני אלמד עם מרים בנק, ולא עם רות.
 
אני עושה מורחב מורחב אחרי הכל..

וזה מחייב אותי לעשות את השימושית. מבחינת ידע- זה לכאורה טפשי כי האינפי (1+2 ואח"כ יש גם את מתקדם וכיף גדול) מקיף את כל זה ברמה מעמיקה הרבה יותר.. אבל אני משער שזה משום שהפיזיקאים צריכים את הידע הזה "מהר" בשביל הפיזיקות (למשל מי ילמד קצת מד"ר אם לא במת' שימושית? זה רק טיפה מעצבן שאני אצטרך את הכפילות הארורה הזו (בייחוד שלמדתי את אינפי 1+2+3 של הפתוחה, פשוט לא לפטור).
 
אל תהיה בטוח ../images/Emo67.gif

ואגב. תגיד. בתור מישהו מנוסה בלימודי מת'.. אני יכול לעשות הסמסטר, כמו שאמרתי לך, מבנים אלגבריים 1 (כי יש לי פטור מהליניאריות), ואני מתלבט. כרגע אני לוקח בסמסטר הזה 27 נ"ז..והקורסים הם [1] אינפי 1 (שכאמור אני יודע אותו --בעקרון--.. זה לא הולך להיות עדיין קל, אני בטוח, אבל ה"הלם של אפסילון" כבר לא יהיה..) [2] דיסקרטית. [3] שימושית 1. [4] תורת הקבוצות. [5] גיאומטרייה ליניארית. [6] מבוא לאלקטרוניקה א- אנלוגי (פיזיקה, סוג של השלמה למעבדה מלאה). אם אני אקח את מבנים אלגבריים 1, זה ייצא לי 32 נ"ז (לא כולל את ה-4 של matlab ו- c++, שזה שנתי).. מה דעתך? בתור מישהו עם נסיון בלימודי מתמטיקה..? זה עמוס מדי? (בהתחשב בכך גם שאינפי 1 ושימושית 1 ברמת העקרון לא אמור לחדש לי יותר מדי)
 
ממ.. אני חושב שאני אקח.

מקסימום אחרי שבועיים אבטל. חבל לי גם להפסיד את הקבוצת אינפי המתקדמת, שנופלת בשעה של מבנים אלגבריים
אגב, רושם שפרופ' לוי מלמד השנה אינפי 1. אני כבר לא יודע.. בסוף הוא יהפוך להיות מיתוס
 

RichardSmith

New member
כל האחרים ברחו? ../images/Emo3.gif

מוזר, לכן יש שני יועצים, כי אנדרי בחפיפה... חשבתי שכבר סיים אותה. בהחלט מיתוס... או סיוט.
באסה על המתקדמת.
 
אני אנסה ...

1. אל תפחד. כולם נכשלים.
2. תתעלם מאנשים שאומרים לך שנכשלים.. וברצינות: - בשנה א אין לך הרבה בחירה.. יש לך את המכניקה (ויחסות פרטית) והחשמל (ומגנטיות) כפיזיקה תיאורטית ובסיסית, ואת מעבדה א - מהחוג לפיסיקה. כקורסי מתמטיקה יש לך את מת' שימושית (1+2), ואינפי אני לא יודע בדיוק מה הדרישות של פיזיקה בלבד, הבנתי שזה איזה משהו מוזר של "אינפי לפיזיקאים" או משהו. אה. ואלגברות (ליניארית 1+2). כל זה חובה. הבחירה שלך היא האם לקחת את : [א] "רעיונות יסוד בפיזיקה מודרנית"- מומלץ בחום. לא למדתי את הקורס הזה, אלא קורס באוניברסיטה הפתוחה שהוא שילוב של זה עם קוואנטים 1 (שנה ב). אני יכול לומר לך שזה קורס מעניין, בייחוד בכך שבשנה א כל מה שתראה זה פיזיקה בסיסית של המאה ה-18 (למעט היחסות הפרטית), בעוד שבפיסיקה מודרנית תתוודע לפיזיקה של המאה ה-21.. מעין לגימה קטנה של פיזיקה "אמיתית". [ב] "מבוא להסתברות למדעים" (או משהו כזה) (אלו שני קורסים, א ו-ב). לא יודע עד כמה זה מומלץ והאם אתה רוצה לשלב מתמטיקה או לחזק אותה, כי אם כן- אז מבחינת עומק מתמטי מומלץ לקחת במקומם את הסתברות 1 (אבל זה אפשרי רק בשנה ב; זה דורש את האינפי [של המתמטיקאים] ). - איך לסדר את המערכת: זה אינדיבידואלי.. יש כאלה שיאהבו חלונות ויש כאלה שיעדיפו רצף וימים פנויים במקום.. יש כאלה שיעדיפו לסיים מוקדם (ולהתחיל מוקדם בהתאם), ויש כאלה שיעדיפו את השינה של הבוקר (וישלמו על כך בסיום בשעות מאוחרות יותר). - אילו מרצים עדיף: בסופו של יום, כולם יודעים את החומר וללמדו.. חלקם יותר וחלקם פחות.. אך תמיד יהיו לך חברים, תרגולים, סיכומים.. ותוכל להחליף קבוצה (אפילו באופן לא רשמי). אסיים בציטוט רלוונטי להפליא: Don't Panic. יהיה מגניב. בהצלחה!
 
למעלה