המלצות למקומות ספציפיים

צול1

New member
המלצות למקומות ספציפיים

שלום לכולם.
אני וזוגתי נוסעים באמצע אוגוסט בפעם הראשונה לחודש בהודו. אני אשמח להמלצות ספציפיים למקומות הבאים. אשמח לשמוע מה יש מסביב לאיזורים האלה ואיפה אתם ממליצים לישון, מה יש לראות, מסלולים שהם קצת מיוחדים וכל דבר שיש לכם להוסיף על המקומות האלה:
1. מומבאי (יש לנו יום אחד להעביר שם. נוחתים בבוקר וטסים בלילה).
2. לה.
3. מנאלי.
4. פרוואטי (יכול להיות שנוותר).
5. דהרמסאללה ואמריצר
6. דלהי
7. אגרה

תודה מראש
 

Che Elada

New member
עכשיו תורי


אכתוב כמובן רק על מקומות בהן הייתיי


3. מנאלי נמצאת בעמק קולו, מקור מצוין לטרקים, ובמיוחד למצנחי רחיפה בשל הרוחות שנשברות על אחד הצוקים שמשקיפים על כל העמק.
ממנאלי יוצאים טרקים מאורגנים עם צוות מנוסה, רתום לחמורים של ארבעה ימים בערך לעמק פרווטי.
4. פרוואטי, הרוב התחלה מגיעים לקאסול שכן היא העיירה הכי מפותחת ומעוז המטיילים, בעיקר הישראלים. מקאסול כדאי לעלות לכפרים פולגה וקאלגה, בהם אפשר להשאר (נכון ללפני ארבע שנים הגישה אליהם היתה במרחק של שעתיים הליכה מתחנת האוטובוס שיוצא מקאסול. מפולגה אפשר לצאת לטיול יום מקסים ביער (יער הפיות אאל"ט). ומקלגה אפשר תוך מספר שעות הליכה להגיע לקריגנגה, כפר נידח יותר עם מעינות חמים שמאוד כדאי להעביר בו לילה. לכפר טוש אפשר להגיע בהליכה מקריגנגה (פעמיים הייתי בקריגנגה, פעמיים בטוש ובשתייהן לא בחרתי בדרך הזו) שנחשבת למסוכנת, או להגיע ברכב מכיוון קאסול.

קאסול נחשבת לבירת סמים של עמק פרווטי- עמק המריחואנה, קחו את זה בחשבון בין אם אתם בעניין ובין אם לאו. הכפרים שציינתי (פולגה, קאלגה, קריגנגה וטוש) נחשבים לכפרים המוכרים והיותר מתוירים (יחסית) מצדה השני של קאסול נמצאים כפרים פחות מוכרים (עד כדי כך שאני לא זוכר את שמם) ששם אפשר למצוא שקט יותר שקט מהכפרים הקודמים, כדאי לחפש שם.

5. בדרהמסללה אני הכי אהבתי את מקלוד גאנג' שהוא הכפר הטיבטי, בעיקר הודות לאוכלוסיה, כדאי לבדוק על הרצאות של הדאלי לאמה שמתקיימות שם (באנגלית). אם זה מעניין אתכם, ניתן להתנדב בבית יתומים במקלוד גאנג', או להגיע למופעי התרמה שמתקיימים בו.

6. ניו דלהי מראה בצורה מצוינת את אחד המאפיינים הכי משמעותיים של הודו-קיצוניות.
תוכלו להגיע למיין באזר ולראות עוני ולכלוך ברחובות, או לאזור הפרלמנט ההודי, בית הנשיא, כיכר הקונאט פלייס, שער הודו (India Gate) ולראות עיר מערבית ומסודרת, את הטיול בדלהי מומלץ לשלב בין מטרו (שהיינו מייחלים לראות כמוה בת"א) וריקשות. מעניין להיות באזור עני כמו המיין באזר, להכנס לבטן האדמה לרכבת חדשנית ותוך כמה דק' לצאת לעיר מפותחת ויפה.

7. באגרה מיותר לציין את הטאג' מאהל, עם המחיר התיירותי של 700 רופי, לבין המחיר למקומיים 20 רופי (בזמני, לא יודע מה המצב היום) חוץ מהטאג' ישנם מבצרים ואתרים תיירותיים אחרים (כמו הרד פורט ומסגדים יפים) להם אפשר לקנות כרטיס משולב ולהגיע ממקום למקום בריקשות. אוטובוס של ארבע שעות לכיוון מדלהי.
 

צול1

New member
תודה רבה!

יש לך המלצות לגבי לה והסביבה שלה\ הדרך מלה למאנלי וכו'?
איך הטרק בין מנאלי לפרוואטי? הוא קשה או בינוני?
המסלול בפרוואטי בין קלגה לקריגנגה נשמע מגניב. כמה זמן היית מקדיש לאיזור הזה בהתחשב בכך שיש לנו בסך הכל חודש לכל המסלול?
ואני מוכרח לציין שתרבות העישונים והסמים דוחה אותנו. אין לי בעיה עם זה שמגלגלים לידי מידי פעם אבל אני ממש לא רוצה להיות במקום שבו אני ארגיש לא בנוח בגלל שאני לא נוגע בסמים.

מה יש בסביבה של דהרמסאללה שמעניין לראות.?
 

קרלטון

New member
דהרמסאלה

קודם כל אין בשם של המקום שום "אללה", אלא הוא מורכב מ"דהרמה" ׁׁ(הדרך הרוחנית) + "סאלה" (משכן / אולם).

מעל מקלאוד גאנג' ישנם שני כפרים עם המון גסטהאוסים - באגסו ודרמקוט (יש מעבר ביניהם, לא צריך לרדת חזרה בשביל לעבור). היתרונות של לישון שם ולא במקלאוד כוללים את הנוף, פחות תנועה של אנשים, וגם מחירים זולים יותר עקב ההיצע הגדול יותר. החסרונות כוללים ישאליאדה מפותחת. בניגוד למקלאוד גאנג' שבו המוטיב הבולט הוא טיבטי, שני הכפרים הם הודיים לכל דבר. ישנתי בכל אחד משלושת המקומות האלה, על דרמקוט הייתי מוותר, לא על השניים האחרים.
מדרמקוט תוכל לצאת לטרק קצר של יום / יומיים לטריונד (Triund) - פסגה קרובה (בגובה של 2,900 מטר), אנחנו ישנו שם במערה קטנה, מתחממים ממדורה שבערה כל הלילה (שברתי ענפים יבשים מעצים באזור, גם שק שינה עם בידוד טוב לא הזיק...). קר שם *מאוד* בלילה. יש גם מפל חביב בדרך. לא בדיוק על הנתיב, אבל עיקוף קצר יביא אותך לשם, בכל מקרה הוא לא גבוה מדי ואפשר להיכנס למים.

יש לך אינסוף קורסים ברמות כאלה ואחרות באיזור (יוגה / מדיטציה / רייקי וכד'), כולל מרכז מדיטציה של גואנקה.
גם אני הייתי במצב דומה לשלך, לפעמים היחיד שלא מעשן וכולם מסביב כן, איכשהו לא הפריע לי.
 

צול1

New member
אין צורך לתקן אותי בהגייה בהינדי\סנסקריט

אני כותב, קורא ומדבר בהינדי. אני פשוט לא אכתוב בעברית בתעתיק מדוייק מכיוון שזה פשוט יראה מוזר ורוב הישראלים לא יבינו על מה אני מדבר.
שמעתי שיש כפר אמנים טיבטי באיזור ומקום בשם נאגר, ושבאחד מהם יש מקדש עם עץ ענק בכניסה לאלה קאלי. יש לכם מושג על מה אני מדבר?
 

קרלטון

New member
דהרמסאללה נראה הרבה יותר מוזר

וחוץ מזה שרוב הישראלים לא עושים את הטעות הזאת. מי ששולט בהינדי / סנסקריט, על אחת כמה וכמה כדאי שלא יטעה אחרים כיוון שהוא משמש דוגמא.

אה, ודרך אגב, במקום להתנפח לגבי הידע והשליטה בשפה, לא היה מזיק לך להגיד תודה על האינפורמציה. גדולים וחכמים ממני כתבו:

בגלל אנשים כמוך מתחשק לי להפסיק להגיב
מאת: צול1
29/06/13 10:21
מה הבעיה שלך לומר "תודה" על זה שעזרו לך?
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?ForumId=359&MessageId=170124175
 

צול1

New member
זה נקרא בעיניך להתנפח?

אני לא מגיב בכלל על ההערה הזאת.
והתעצבנתי על אותו בחור מכיוון שהוא לא הגיב בחזרה, אפילו לא תודה. אל תדאג, הייתי מודה לך בסוף.
 

Che Elada

New member
שזה בדיוק מה שאותו בחור אמר לך-

בסוף הוא היה אומר לך תודה, זה היה באמצע של התכתבות ארוכה שלא רציתי להוסיף עוד הודעת "תודה" עוד אפילו לפני שאני שואל משהו נוסף
 

צול1

New member
זה לא אותו דבר.

אני התרגזתי עקב תופעה שכיחה כאן בפורום של אנשים שמגיעים ושואלים שאלות, מקבלים תשובות ולא טורחים לענות בחזרה, אפילו לא תודה.
אני התרגזתי אחרי שעברו ארבעה ימים מההודעה שכתבתי לך ולא קיבלתי תשובה.
לבחור ההוא הגבתי עוד כמה שאלות, ובגלל שאני קבוע כאן בפורום הוא יכול לדעת שאני אגיד לו תודה בסוף. במיוחד אחרי שכתבתי לך תודה כמה דקות קודם.
 

Che Elada

New member
לא הבנת אותי נכון

אני לא מתריס- אני מבהיר.

אז גם כתבתי שאני מכיר את התופעה, רק שהפעם לא מדובר בה
 

kogawa

New member
דווקא בגלל שליטתך בדוואנאגרי

אז דהארמסלה, ואמריטסאר אלו השמות הנכונים
אם תגיד כמו שצריך דיללי במקום דלהי אולי לא יבינו אותך אבל מקוראי דוואנאגרי אני מצפה לכתוב נכון ולא להשריש את העילגות התרמילאית.
בכל מקרה, לא מכיר רבים שהיו בדהארמסלה בה יש מה לראות. כמעט כולם חותכים תוך רבע שעה לקלוד גאנש ולכפרים סביב
 

צול1

New member
תראה..

אין לי כוח לויכוח הזה, זה גם ככה לא נראה לי כל כך חשוב אבל אם כבר גררתם אותי לזה אז אני אענה.
בקשר לאמריטסאר אתה צודק, אני כותב אמריצר סתם מתוך הרגל ועצלות. אבל בקשר לשתי הדוגמאות האחרות אתה טועה משתי סיבות:
- בקשר לדלהי, אתה צודק. בהינדי מבטאים את זה כדיללי, אבל בעברית אנחנו בדרך כלל נוהגים לתרגם את השמות לאנגלית, ולא לשפת המקור. אם תשאל הודי במהלך השיחה איתו היכן הוא מתגורר הוא יגיד לך שדלהי, לא דיללי (ובדקתי את זה כמה וכמה פעמים). כמו שאם מישהו מחו'ל ישאל אותי היכן אני גר אני אגיד לו שבג'רוזלם ולא שבירושלים. מאותה הסיבה בדיוק אנחנו גם נגיד "אינדיה" ולא בהראט. למעשה אם תשתמש במילה "בהאראט" בחלק מהמקומות בהודו אתה אפילו תעליב את חלק מהאנשים.
- ובקשר לדהרמסאלה, זה לא נכון לכתוב דהארמסלה אם אתה רוצה לכתוב בתעתיק מדויק מכיוון שאין תנועה ארוכה אחרי ה"דה". התעתיק המדוייק מהינדי הוא דהרמשאלה.
אבל שוב, אני באמת לא מבין למה זה חשוב.
 

צול1

New member
למעשה גם לכתוב אמריצר זה נכון

מכיוון שהאות צ' היא שילוב של ט+ס. אם אתה רוצה להיות נכון למהדרין אז תכתוב אמריצאר.
ומכיוון שבהינדי זאת מילה אחת, על אף שהיא מורכבת משתי מילים, אין צורך להדגיש את זה מכיוון שגם הם לא מדגישים את זה.
 

Che Elada

New member
תשובות

לצערי לא הייתי בלה,

נחשב לבינוני, בהתחשב בעובדה שיש צוות של פורטרים עם חמורים שגם מבשלים בשבילך ודואגים לך.

לפרווטי הייתי מקדיש לפחות חמישה ימים, זה המינימום שבמינימום.
תבין, אתה מדבר עם אדם שהיה שבועיים-שלושה שם במצטבר (הייתי חייב לחזור, באותו טיול) איבדתי תחושה של זמן (ואפילו סיגריות אני לא מעשן) חמישה ימים זה המינימום, אבל אפשר להתקע שם המון. כשאתה מדבר על "תרבות" עישונים אני מבין ומזדהה, כשאנשים הופכים את העישון לחלק משמעותי בטיול כמו להתקע ב"סמי בורקס" בקאסול ולשבת שעות על צ'ילום, אין לי בעיה שאנשים מעשנים, אבל לא כשזה בא על חשבון הטיול.

בדרמסלה אין לי עוד מה להוסיף חוץ ממה שכתבו מתחתי, יש טיול קצר שאפשר לעשות מבגסו ברגל לכיוון מקדש ומפל סמוכים, אני ממש לא זוכר את שמם- אני זוכר שקראתי על זה בלונלי פלאנט.
 

kfktj

New member
רק תיקון קל

רד פורט (לאל קילה) נמצא בדלהי, באגרה נמצא אגרה פורט...
אבל חוץ מזה תומך בכל מה שאמרת :)
 

Che Elada

New member
נזכרתי!

שכחתי את השם שלו מקודם, במנאלי יש סוכן נסיעות בשם סוניל, בחור הגון, אדיב וישר. במשרדו תלוי שלט שמבקש מהלקוחות לא להתמקח, כיוון שנותן מחירים הגונים, הוא יוכל להפנות אתכם לכל האטרקציות במנאלי והסביבה
 

צול1

New member
אחלה תודה!

אני אחפש אותו כשאגיע לשם, למרות שבמילא הכל שם בטח כבר השתנה.
 

kfktj

New member
מוסיף לגבי מה שלא צויין כבר

לה- האיזור של התיירים נקרא צ'נגספה רואד ושם ממוקמים רוב הגסטהאוסים/סוכנויות וכו'
אני ישנתי שם שבוע בבית אירוח של משפחה מקסימה וכל יום לארוחת ערב בישלנו/הכנו ביחד מטעמים מקומיים- כמו מומו למשל, חוויה ממש טובה!
בלה אפשר לצאת להרבה טרקים באיזור, יש גם רפטינג וכמובן סתם להסתובב ולראות את הסטופות באיזור (אפשר גם לשכור אופנוע/אופניים).

לגבי אמריצר- מומלץ מאוד! אני יצאתי לשם בג'יפ מדהרמסלה עם עוד 5-6 מטיילים והגענו למקדש הזהב, חוויה ממש עוצמתית. במיוחד כשמגיעים מהרוגע והשלווה של דהרמסלה לתוך הכאוס והרחובות הומי האדם של אמריצר.
אפשר גם לאכול במקדש עם כולם, למרות שאני לא עשיתי את כי זה היה בתחילת הטיול ועוד לא התרגלתי למטבח המקומי :) (כיום אני מכור)
 
למעלה