המלצות לקורסים שנה ג' בבקשה

  • פותח הנושא NADP
  • פורסם בתאריך

NADP

New member
המלצות לקורסים שנה ג' בבקשה ../images/Emo13.gif

אשמח בבקשה להערותיכם לקורסים האלו:: 1) פרקים בביולוגיה ואבולוציה של בע"ח 2) עולם הרנ"א (כן... של שולה) 3) הזדקנות של חיים כהן 4) מנגנוני בקרה של מע' חיסון של מירה ברדה-סעד 5) גרעין של שב-טל 6) גורמי גדילה של חיה ברודי תודה רבה!
 

AviadBu23

New member
../images/Emo26.gif

אני אגיב לגבי הקורסים שאני לקחתי השנה: הזדקנות של חיים כהן - קורס טוב למי שמעניין אותו נושא ההזדקנות והמנגנונים המולקולרים, המבחן הוגן, כ-20 שאלות אמריקאיות ועוד שלוש פתוחות שהן לדעתי שאלות מתנה, השאלות האמריקאיות יותר קשות מהפתוחות. לא יודע איך זה יהיה שנה הבאה, אבל השנה זה היה קורס עם מעט אנשים (פחות מ50 סטודנטים) מה שהופך את הקורס ליותר נחמד בעיני (אני אישית לא מתחבר לקורסים של 200 אנשים כמו קורסי בחירה אחרים). מנגנוני בקרה של מירה ברדה סעד - קורס מעולה! אחד הקורסים היחידים השנה שבאמת התחברתי אליהם. מדובר בקורס שמדבר על נושאים מאוד עדכניים בsignaling של מערכת החיסון, חלק מהנושאים שמירה מציגה בקורס הם ממש מהשנתיים האחרונות. המצגות מאוד ברורות, ומירה מסבירה מעולה. גם זה היה קורס קטן כמו שאמרתי על חיים כהן. המבחן היה הוגן לחלוטין, 32 שאלות אמריקאיות מתוכן שתיים הן שאלות בונוס. הציונים היו גבוהים. מומלץ למי שמתעניין בנושא העברת אותות או אימונולוגיה (וכמובן שניהם
) הגרעין של שב-טל - לדעתי זה קורס שמומלץ רק למי שמתעניין בנושא הספציפי הזה, ירון יודע להסביר מעולה. המבחן היה באופן מפתיע ממש סביר (מפתיע כי שתי הבחינות הקודמות שעשינו עם ירון היו בביוכימיה א' ו-ב' והן היו מאוד קשות), הציונים היו מאוד גבוהים (ממוצע ~83) 20 שאלות אמריקאיות מתוכן 5 על קטע קריאה באנגלית שקשור לקורס. אני כותב פה עוד כמה דברים לגבי קורסים שלא שאלת עליהם: 1. בקרת גדילה ותמותה של תאים - פרופ' גינזברג: מומלץ מאוד! אחד הקורסים החשובים בעיני בתואר. 2. אנדוקרינולוגיה - לא ברור לי למה ממליצים על הקורס הזה, קורס משעמם ברמות קשות. 3. סמים של גל ידיד - ראה הסבר לגבי אנדוקרינולוגיה. 4.תהליכים בביוספירה - בואו נשים את הבדיחות בצד, זה אחלה קורס, חומר קליל ומעניין (לעיתים) מבחן מתנה. לקחת בהחלט. 5. וירולוגיה של רונית שריד - לנו זה היה קורס חובה, לכם זה בחירה. אני הייתי לוקח, מאוד מעניין וחשוב, מבחן סביר בהחלט. 6. מבוא לביוטכנולוגיה של אייל ברייטברט - זה בחירה לביולוגים וחובה לביוטכנולוגים, אז אני רק אגיד שלמי שיש בחירה שישקול טוב טוב אם הוא רוצה להשתמש בה. 7. שיהיה לכם בהצלחה אבי-עד
 

NADP

New member
לאבי-עד

תודה על התשובה! על עולם הרנ"א של שולה פרקים באבולוציה של בע"ח שמעת משהו? תודה!
 

AviadBu23

New member
../images/Emo26.gif

את עולם הRNA וגורמי גדילה והעברת אותות בתא אני לוקח שנה הבאה, ככה שמן הסתם שמעתי עליהם דברים מאוד טובים. על פרקים באבולוציה לא כל כך שמעתי, אבל עבדתי במעבדה של המרצה שמעביר את זה (פרופ' אחיטוב) והוא באמת מרצה טוב בעיני, ככה שאם נושא האבולוציה מעניין אותך אז בהחלט אפשר לקחת. אני אישית לא לקחתי כי אני לא כל כך מתעניין באבולוציה.
 

LiorBA3

New member
לגבי פרקים באבולוציה

אני הספקתי לחוות שיעור אחד וישר עברתי קורס: הקורס מבוסס על ספר שעוסק בהיסטוריה של תורת האבולוציה, אני מדגיש- לא האבולוציה עצמה, אלא על ההגות על התפתחות המינים, שיטות מחקר ועל מחקרם של אנשים חשובים במהלך ההיסטוריה. השיעורים הם בעצם דיונים על פרקים בספר עם 2 המרצים, נוכחות חובה. המבחן מבוסס על הספר עצמו ולא על הדיונים.
 

שניני24

New member
אמנם לא ברשימה..

אבל אני ממליצה על הקורס של גינזברג- בקרת גדילה ותמותה של תאים וגם הקורס אימונולוגיה של סרטן של סיריל כהן גורמי גדילה והעברת אותות- הקורס נחמד.. יש הרבה לזכור בעל פה.. המרצה נחמדה מאוד.
 

NADP

New member
חיה ברודי או ב-טל ומה עם אורית שאול?

לדעתכם עדיף גורמי גדילה ואותות של חיה ברודי או גרעין של שב-טל תודה רבה על התשובות! אגב - מה עם הקורס של אורית שאול?????
 

שניני24

New member
לגבי אורית שאול

אני שמעתי שמומלץ להתרחק מהקורסים שלה... אני הבנתי שהקורס של שבטל לא פשוט, אבל אמרו שהשנה הוא נתן מבחן הוגן.
 

moonchild87

New member
הקורס של חיה ברודי לדעתי ממש חשוב ודי קל

כי הוא עוסק בהרבה מנגנונים שלמדנו תוך כדי קורסים אחרים ומצד שני עושה סדר ומחדש... למי שמתכוון להמשיך הלאה זה נראה לי קורס די בסיסי שכדאי לקחת, ומעבר לזה שהמרצה מקסימה ומאורגנת ולי זה די חשוב... (בניגוד מוחלט למה שמתרחש בקורסים של גל ידיד החביב אך המבולגן בטירוף! ולא נראה לי שיש מישהו שהצליח לסכם את ההרצאות שלו בצורה נורמלית....) והמבחן (במעבר אותות) היה נחמד, נקווה שגם הציונים יהיו בהתאם.... ולגבי מבוא לביוטכנולוגיה- למרות שאני צריכה לעשות מועד ב' לדעתי כדאי לקחת,זה 2 נקודות וחומר יחסית פשוט. המבחן קצת מעצבן אבל אפשרי...(אני מקווה...) ולביולוגים זה נותן היבט קצת אחר וחשוב על התעשיה הביוטכנולוגית (לעומת הביוטכנולוגים שנראה לי חפרו להם על זה ולכן הקורס נראה מיותר) בהצלחה! נ.ב אני ביולוגית אז אם אתה צריך המלצות לביולוגים - בכיף :)
 
למעלה