המלצות על ספרים.

AnarchistPhilosopher

Well-known member
המלצות על ספרים.

אני אמנם לא לומד את הנושא באופן פורמאלי ולא מתכנן להיות מהנדס, אבל הנושא נראה לי מעניין (כלומר נושאים כמו אלקטרואופטיקה וכו'), יש לכם המלצות על ספרים משנה א' עד שנים יותר מתקדמות בהתאם לקורסים הנלמדים (לא כולל קורסים מתמטיים או פיזיקליים נטו אלא פיזקליים/הנדסיים וכו'), מלבד כמובן הספרים של האו"פ? נתחיל למשל בקורס מבוא להנדסת חשמל הנלמד באת"א יש איזה ספר מומלץ? לאו דווקא מה שממליצים בסילבוס?
 

PooKiPsiT

New member
דוקא מבוא להנדסת חשמל?

מעניין אותך ללמוד לנתח מעגלים חשמליים מסדר שני/מצב סינוסי עמיד? אם כבר קורס משנה ראשונה נראה לי שמערכות לוגיות ספרתיות הרבה יותר מעניין. (אין לי המלצות על ספרים, השתמשתי בערך בשני ספרים לאורך התואר...)
 
נקודת מבט מעניינת...

מערכות לוגיות ספרתיות באמת חביב יחסית, והיתרון שלו שהוא בעצם לא דורש שום רקע מתמטי. אבל מבוא להנדסת חשמל הוא הבסיס לכל שרשרת הקורסים באותות ומערכות (מבוא למערכות ליניאריות, מבוא לניתוח אותות, מבוא לעיבוד ספרתי וכו'. במובן מסוים, מבוא להנדסת חשמל מייצג אולי יותר טוב את עיקר המקצוע, לפחות כפי שהוא נלמד באת"א. מי היו המרצים שלך במקצועות האלה?
 

PooKiPsiT

New member
מבוא להנדסת חשמל הוא בהחלט קורס חשוב

אבל גם די משעמם בעיני. השאלה היא האם מישהו שרוצה לקרוא בתור תחביב באמת רוצה לעבור את כל השרשרת הזאת של מבוא להנדסת חשמל-מערכות לינאריות-מבוא לניתוח אותות-מבוא לעיבוד ספרתי (שלא נדבר על אותות אקראיים ורעש שאמור להכנס שם איפשהו...
) או תמסורת גלים וכל מה שנגרר בעקבותיו בשביל להגיע למה קשור לאלקטרואופטיקה. מבוא להנדסת חשמל למדתי עם גל שבתאי ומערכות לוגיות ספרתיות עם סימון ליצין ונחום קרייתי.
 

היונתן

New member
לדעתי

עדיף לך ללמוד קצת פיסיקה בתור הכנה לאלקטרואופטיקה, יותר מאשר מבוא לה' חשמל. מאיפה ההתענינות הזאת? אם אפשר לשאול
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
אני לומד כבר לתואר מתמטיקה פיזיקה משולב...

אז חשבתי שכאשר יהיה לי זמן פנוי (כרגע זה לא נראה לי בזמן הקרוב) ככה להקדיש קצת זמן ולקרוא ספרים בנושאים בהנדסת חשמל מהספריה שקרובה לביתי, רוב הספרים הם מהאו"פ ולכן מן הסתם אני אקרא אותם אבל אם אני ארצה להרחיב את הידע מן הסתם צריך ספרים באנגלית. אז כמו שזה נראה עכשיו ההמלצות לא ייושמו בעתיד הקרוב. וחוץ מזה אני רוצה לדעת לאן כל היישומים של מתמטיקה ופיזיקה הולכים, לכן תחומים כמו הנדסות השונות ומדמ"ח יכולים להיות מעניינים. (למרות זאת אני לא מתכנן להתמחות בהנדסות או במדמ"ח, אבל ידע תיאורטי בתחומים לא יכול להזיק, נכון?).
 

היונתן

New member
אז אם ככה

יהיה לך או שכבר יש רקע פיזיקלי מספיק. אתה יכול לקחת אחד מהספרים של אמנון יריב (תגגל אותו ב BOOKS) בטוח יש באונ' משהו שתוכל לקחת. השאלה מתי יהיה לך זמן לזה?
 

Rus Almighty

New member
תצפה לאכזבה

רוב הספרים בעיברית הם די מאכזבים(לרוב תרגילים יבשים בלי יותר מדי הסברים) הייתי ממליץ כבר לנסות לשיג משהו מהספריים של האוניברסיטה באנגלית
 
למעלה