המצב בשטח
אתמול נסעתי לתל אביב. נסעתי בתחילת שעות השפל, ז"א יצאתי מבית שמש עם האוטובוס של עשר (יוצא ב-9:40 מגבעת שרת), בתקווה להגיע לחזרה בת"א ב-11:30, במרחק הליכה מהתחנה המרכזית. האוטובוס הגיע מפוצץ בעמידה לתחנה שלי קצת לפני 10:20 (40 דקות מהגבעה עד לביג, במקום 20 כרגיל (!)), אני הייתי מבין ברי המזל האחרונים שנדחסו פנימה, 3 נוסעים בתחנה שלי נשארו בחוץ. כשהגענו לביג התחיל הקרקס האמיתי: ישנן 2 תחנות לאורך הביג, בראשונה היו כ-9 נוסעים ובשניה כ-12, כולם כמובן נשארו בתחנה, בעודם צועקים ומנופפים בידייהם. כל הנסיעה עמדתי, זה היה סיוט מתמשך - הגענו לת"א ב-11:29, מה שהשאיר לי דקה אחת להגיע ליעדי, שבמרחק הליכה של 10-12 דקות. כמובן שאיחרתי. בדרך חזרה ניסיתי לעלות על קו 410 שיוצא בחמש וחצי, אבל לא היה מצב. הוא יצא באיחור של שש דקות מלא בעמידה, ואני נשארתי לחכות ל-411 שיוצא אחריו - שם כבר תפסתי מקום, אבל גם הוא אחרי רמלה כבר היה עם 10 נוסעים עומדים... זה המצב שיצרה הרכבת עם ההשבתה המיותרת והמגוכחת של הקרונועים. בגלל הפוליטיקה של הארגון הנבזה הזה, הנסיעה לתל אביב הפכה בין לילה מקלה ונוחה לסיוט נורא. אני יכול רק לדמיין איזה בלאגן היה בשעות השיא, בבוקר, בשעות שהרכבות יוצאות מלאות עד 0 מקום. כמובן, חוסר המעש של חברת סופרבוס בנושא תגבור גם תורם לבעיה, אבל באמת ובתמים הפעם אני לא מאשים אותם. הם לא אגד, אין להם רזרבה של 30 אוטובוסים לזרוק לקו בגלל שהרכבת זה גוף מושחת שמחליט מהיום למחר לבטל 4 קווים. אם הרכבת עושה כזו פאשלה, הם צריכים לספק שירות חלופי בצורת העסקה של חברת אוטובוסים פרטית לבצע נסיעות בכל שעות הפעילות של הרכבת. אבל, כמובן, הם לא דאגו לכך, והשאירו אותנו, הנוסעים, במערב הפרוע, לחפש פתרונות עצמאית. לסופרבוס אין את הפתרונות האלו - יש להם X אוטובוסים להפעיל את הקו וזהו. גם אם נותנים להם שבוע הערכות, הם לא יוכלו לתגבר את הקו יותר מאשר באולי 10%, וגם זה מאד בספק. וכתוצאה מכך נוצרים מצבים כמו שראיתי היום באותה התחנה שלי כשחיכיתי שם בדרך לנסיעה לירושלים - כאשר שמונה נוסעים שהושארו בה לחפש את החברים שלהם הזמינו מהחאפרים ("מוניות העיר בית שמש", המפעילים את שרות ב"ש-י-ם) שרות בנסיעה מיוחדת לתל-אביב וחלקו בינייהם את העלות. עצוב מאד שבמדינה מתוקנת בשנת 2011 זה המצב. וזה גורם לי לתהות - למה אני בכלל מגן על הרקבת בטוקבקים המטומטמים של Y-Net? הגוף הזה לא מספק שרות הולם, וזה בלשון המעטה. הם יכולים להמשיך ולהאשים את העובדה שהמדינה הזניחה את הרכבת במשך כך וכך שנים, אבל תאכלס, אין לזה קשר לעובדה שהם לא יודעים לטפל בציוד הנייד של עצמם, ומשחקי כח ופוליטיקה בתוך הגוף המושחת הזה עדיין מתבצעים על גבם של הנוסעים, שהם בסופו של עניין הנפגעים היחידים.