המצב בשטח

מצב
הנושא נעול.

JayZed

New member
המצב בשטח

אתמול נסעתי לתל אביב. נסעתי בתחילת שעות השפל, ז"א יצאתי מבית שמש עם האוטובוס של עשר (יוצא ב-9:40 מגבעת שרת), בתקווה להגיע לחזרה בת"א ב-11:30, במרחק הליכה מהתחנה המרכזית. האוטובוס הגיע מפוצץ בעמידה לתחנה שלי קצת לפני 10:20 (40 דקות מהגבעה עד לביג, במקום 20 כרגיל (!)), אני הייתי מבין ברי המזל האחרונים שנדחסו פנימה, 3 נוסעים בתחנה שלי נשארו בחוץ. כשהגענו לביג התחיל הקרקס האמיתי: ישנן 2 תחנות לאורך הביג, בראשונה היו כ-9 נוסעים ובשניה כ-12, כולם כמובן נשארו בתחנה, בעודם צועקים ומנופפים בידייהם. כל הנסיעה עמדתי, זה היה סיוט מתמשך - הגענו לת"א ב-11:29, מה שהשאיר לי דקה אחת להגיע ליעדי, שבמרחק הליכה של 10-12 דקות. כמובן שאיחרתי. בדרך חזרה ניסיתי לעלות על קו 410 שיוצא בחמש וחצי, אבל לא היה מצב. הוא יצא באיחור של שש דקות מלא בעמידה, ואני נשארתי לחכות ל-411 שיוצא אחריו - שם כבר תפסתי מקום, אבל גם הוא אחרי רמלה כבר היה עם 10 נוסעים עומדים... זה המצב שיצרה הרכבת עם ההשבתה המיותרת והמגוכחת של הקרונועים. בגלל הפוליטיקה של הארגון הנבזה הזה, הנסיעה לתל אביב הפכה בין לילה מקלה ונוחה לסיוט נורא. אני יכול רק לדמיין איזה בלאגן היה בשעות השיא, בבוקר, בשעות שהרכבות יוצאות מלאות עד 0 מקום. כמובן, חוסר המעש של חברת סופרבוס בנושא תגבור גם תורם לבעיה, אבל באמת ובתמים הפעם אני לא מאשים אותם. הם לא אגד, אין להם רזרבה של 30 אוטובוסים לזרוק לקו בגלל שהרכבת זה גוף מושחת שמחליט מהיום למחר לבטל 4 קווים. אם הרכבת עושה כזו פאשלה, הם צריכים לספק שירות חלופי בצורת העסקה של חברת אוטובוסים פרטית לבצע נסיעות בכל שעות הפעילות של הרכבת. אבל, כמובן, הם לא דאגו לכך, והשאירו אותנו, הנוסעים, במערב הפרוע, לחפש פתרונות עצמאית. לסופרבוס אין את הפתרונות האלו - יש להם X אוטובוסים להפעיל את הקו וזהו. גם אם נותנים להם שבוע הערכות, הם לא יוכלו לתגבר את הקו יותר מאשר באולי 10%, וגם זה מאד בספק. וכתוצאה מכך נוצרים מצבים כמו שראיתי היום באותה התחנה שלי כשחיכיתי שם בדרך לנסיעה לירושלים - כאשר שמונה נוסעים שהושארו בה לחפש את החברים שלהם הזמינו מהחאפרים ("מוניות העיר בית שמש", המפעילים את שרות ב"ש-י-ם) שרות בנסיעה מיוחדת לתל-אביב וחלקו בינייהם את העלות. עצוב מאד שבמדינה מתוקנת בשנת 2011 זה המצב. וזה גורם לי לתהות - למה אני בכלל מגן על הרקבת בטוקבקים המטומטמים של Y-Net? הגוף הזה לא מספק שרות הולם, וזה בלשון המעטה. הם יכולים להמשיך ולהאשים את העובדה שהמדינה הזניחה את הרכבת במשך כך וכך שנים, אבל תאכלס, אין לזה קשר לעובדה שהם לא יודעים לטפל בציוד הנייד של עצמם, ומשחקי כח ופוליטיקה בתוך הגוף המושחת הזה עדיין מתבצעים על גבם של הנוסעים, שהם בסופו של עניין הנפגעים היחידים.
 

בועז ל

New member
המצב בשטח

אתמול נסעתי לתל אביב. נסעתי בתחילת שעות השפל, ז"א יצאתי מבית שמש עם האוטובוס של עשר (יוצא ב-9:40 מגבעת שרת), בתקווה להגיע לחזרה בת"א ב-11:30, במרחק הליכה מהתחנה המרכזית. האוטובוס הגיע מפוצץ בעמידה לתחנה שלי קצת לפני 10:20 (40 דקות מהגבעה עד לביג, במקום 20 כרגיל (!)), אני הייתי מבין ברי המזל האחרונים שנדחסו פנימה, 3 נוסעים בתחנה שלי נשארו בחוץ. כשהגענו לביג התחיל הקרקס האמיתי: ישנן 2 תחנות לאורך הביג, בראשונה היו כ-9 נוסעים ובשניה כ-12, כולם כמובן נשארו בתחנה, בעודם צועקים ומנופפים בידייהם. כל הנסיעה עמדתי, זה היה סיוט מתמשך - הגענו לת"א ב-11:29, מה שהשאיר לי דקה אחת להגיע ליעדי, שבמרחק הליכה של 10-12 דקות. כמובן שאיחרתי. בדרך חזרה ניסיתי לעלות על קו 410 שיוצא בחמש וחצי, אבל לא היה מצב. הוא יצא באיחור של שש דקות מלא בעמידה, ואני נשארתי לחכות ל-411 שיוצא אחריו - שם כבר תפסתי מקום, אבל גם הוא אחרי רמלה כבר היה עם 10 נוסעים עומדים... זה המצב שיצרה הרכבת עם ההשבתה המיותרת והמגוכחת של הקרונועים. בגלל הפוליטיקה של הארגון הנבזה הזה, הנסיעה לתל אביב הפכה בין לילה מקלה ונוחה לסיוט נורא. אני יכול רק לדמיין איזה בלאגן היה בשעות השיא, בבוקר, בשעות שהרכבות יוצאות מלאות עד 0 מקום. כמובן, חוסר המעש של חברת סופרבוס בנושא תגבור גם תורם לבעיה, אבל באמת ובתמים הפעם אני לא מאשים אותם. הם לא אגד, אין להם רזרבה של 30 אוטובוסים לזרוק לקו בגלל שהרכבת זה גוף מושחת שמחליט מהיום למחר לבטל 4 קווים. אם הרכבת עושה כזו פאשלה, הם צריכים לספק שירות חלופי בצורת העסקה של חברת אוטובוסים פרטית לבצע נסיעות בכל שעות הפעילות של הרכבת. אבל, כמובן, הם לא דאגו לכך, והשאירו אותנו, הנוסעים, במערב הפרוע, לחפש פתרונות עצמאית. לסופרבוס אין את הפתרונות האלו - יש להם X אוטובוסים להפעיל את הקו וזהו. גם אם נותנים להם שבוע הערכות, הם לא יוכלו לתגבר את הקו יותר מאשר באולי 10%, וגם זה מאד בספק. וכתוצאה מכך נוצרים מצבים כמו שראיתי היום באותה התחנה שלי כשחיכיתי שם בדרך לנסיעה לירושלים - כאשר שמונה נוסעים שהושארו בה לחפש את החברים שלהם הזמינו מהחאפרים ("מוניות העיר בית שמש", המפעילים את שרות ב"ש-י-ם) שרות בנסיעה מיוחדת לתל-אביב וחלקו בינייהם את העלות. עצוב מאד שבמדינה מתוקנת בשנת 2011 זה המצב. וזה גורם לי לתהות - למה אני בכלל מגן על הרקבת בטוקבקים המטומטמים של Y-Net? הגוף הזה לא מספק שרות הולם, וזה בלשון המעטה. הם יכולים להמשיך ולהאשים את העובדה שהמדינה הזניחה את הרכבת במשך כך וכך שנים, אבל תאכלס, אין לזה קשר לעובדה שהם לא יודעים לטפל בציוד הנייד של עצמם, ומשחקי כח ופוליטיקה בתוך הגוף המושחת הזה עדיין מתבצעים על גבם של הנוסעים, שהם בסופו של עניין הנפגעים היחידים.
מדוע לא השתמשת בשאטלים של הרכבת ללוד, יעקב?
אתמול עד לשעה 14:00 בצהריים הופעלו שאטלים בתדירות של אחד בחצי שעה.
 

JayZed

New member
מדוע לא השתמשת בשאטלים של הרכבת ללוד, יעקב?
אתמול עד לשעה 14:00 בצהריים הופעלו שאטלים בתדירות של אחד בחצי שעה.
תראה לי פיסת מידע אחת באתר של רכבת ישראל על
השאטלים האלה. זו הפעם הראשונה שאני שומע עלייהם בכלל. מאיפה הם יוצאים? באיזה שעות? ומה הם עוזרים אם אף אחד לא יודע עלייהם?..
 

בועז ל

New member
תראה לי פיסת מידע אחת באתר של רכבת ישראל על
השאטלים האלה. זו הפעם הראשונה שאני שומע עלייהם בכלל. מאיפה הם יוצאים? באיזה שעות? ומה הם עוזרים אם אף אחד לא יודע עלייהם?..
אתה צודק ביחס לפרסום, שלא היה מספק הפעם.
אמנם ברדיו (ברשת ב' לפחות) ניתן פרסום מסוים לעניין, אך אני מסכים שהפרסום לא היה מספק.
 

JayZed

New member
אתה צודק ביחס לפרסום, שלא היה מספק הפעם.
אמנם ברדיו (ברשת ב' לפחות) ניתן פרסום מסוים לעניין, אך אני מסכים שהפרסום לא היה מספק.
אני שמח שאתה מסכים איתי... אבל הייתי דיי
רציני בשאלה ששאלתי - אם תוכל לפרט מתי ומאיפה השאטלים האלו יוצאים, זה יעזור לי, כי יש לי השבוע לנסוע לת"א שוב
(או שצריך להפנות לשרשור ההכוונה ומודיעין?
)
 

בועז ל

New member
אני שמח שאתה מסכים איתי... אבל הייתי דיי
רציני בשאלה ששאלתי - אם תוכל לפרט מתי ומאיפה השאטלים האלו יוצאים, זה יעזור לי, כי יש לי השבוע לנסוע לת"א שוב
(או שצריך להפנות לשרשור ההכוונה ומודיעין?
)
ברכבת נעלבו מכך שלא הגעת לתחנה ע"מ להתעדכן
ולכן ביטלו את השאטלים...
בכל אופן, למרות ynet, נמסר לי כי השאטלים מתחנת בית שמש ימשיכו "כרגיל" בכל מחצית השעה לתחנת לוד. ותודה ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, על הטיפול.
 

easylivin

New member
ברכבת נעלבו מכך שלא הגעת לתחנה ע"מ להתעדכן
ולכן ביטלו את השאטלים...
בכל אופן, למרות ynet, נמסר לי כי השאטלים מתחנת בית שמש ימשיכו "כרגיל" בכל מחצית השעה לתחנת לוד. ותודה ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, על הטיפול.
בועז, זה באמת מבלבל... קראתי איפשהו שאמורים
להיות שאטלים מבית שמש לתחנת פאתי מודיעין דווקא, ולא ללוד (והם ימשיכו לפעול גם בימים הקרובים)... לבי עם הנוסעים, מה אני אגיד.
 

בועז ל

New member
בועז, זה באמת מבלבל... קראתי איפשהו שאמורים
להיות שאטלים מבית שמש לתחנת פאתי מודיעין דווקא, ולא ללוד (והם ימשיכו לפעול גם בימים הקרובים)... לבי עם הנוסעים, מה אני אגיד.
בהשבתה הקודמת הופעלו שאטלים למודיעין.
ואכן כן, זו אחת התקופות הקשות ביותר שידעה הרכבת. אבל קבל משהו מעודד, אריק: הקבלן אולניק החל לעבוד על קטע מפגש 210 - מצליח. גם זה משהו בימים האלה.
 

easylivin

New member
בהשבתה הקודמת הופעלו שאטלים למודיעין.
ואכן כן, זו אחת התקופות הקשות ביותר שידעה הרכבת. אבל קבל משהו מעודד, אריק: הקבלן אולניק החל לעבוד על קטע מפגש 210 - מצליח. גם זה משהו בימים האלה.
סוף סוף!
הקטע האחרון שעדיין לא התחילו לעבוד עליו... קצר, אבל קריטי ביותר!
 

easylivin

New member
תזכירו לי מהו מפגש זה?
רחוב תל חי ברמלה?
כן, רחוב תל חי ומתחם "תעבורה"...
ובהמשך הקטע הזה כולל מפגש כביש-מסילה נוסף, שאמור להיסגר ובמקומו יוקם מעבר תחתי להולכי רגל. ואת כל זה אמורים להשלים עד סוף השנה, בנוסף לעוד אינספור דברים אחרים לאורך הקו הזה...
 

tanj

New member
כן, רחוב תל חי ומתחם "תעבורה"...
ובהמשך הקטע הזה כולל מפגש כביש-מסילה נוסף, שאמור להיסגר ובמקומו יוקם מעבר תחתי להולכי רגל. ואת כל זה אמורים להשלים עד סוף השנה, בנוסף לעוד אינספור דברים אחרים לאורך הקו הזה...
יפה! ימות המשיח
בוא נקווה שלא ימצאו שם עוד..קברים... ראיתי שעובדים במר. גם על המסילה השניה מלוד לכיוון רמלה, מול הקיר האקוסטי.
 

easylivin

New member
יפה! ימות המשיח
בוא נקווה שלא ימצאו שם עוד..קברים... ראיתי שעובדים במר. גם על המסילה השניה מלוד לכיוון רמלה, מול הקיר האקוסטי.
דווקא על זה לא ידעתי! בועז דיווח על כך
שהקבלן כבר אמור היה להתחיל בעבודות על המסילה השנייה בין לוד לרמלה, אבל טוב לדעת שבאמת עובדים כבר.
בקשר לקברים: נקווה לטוב, אבל מכיוון שכבר יש מספיק כאלה באזור תחנת רמלה, הכל יכול להיות...
צריכים הנהלה נחושה וקשוחה מאוד בשביל לסיים את הפרוייקט הזה בזמן. ויש מצב שיצטרכו גם גיבוי פוליטי (רק נקווה שלא יזדקקו לו...).
 

בועז ל

New member
דווקא על זה לא ידעתי! בועז דיווח על כך
שהקבלן כבר אמור היה להתחיל בעבודות על המסילה השנייה בין לוד לרמלה, אבל טוב לדעת שבאמת עובדים כבר.
בקשר לקברים: נקווה לטוב, אבל מכיוון שכבר יש מספיק כאלה באזור תחנת רמלה, הכל יכול להיות...
צריכים הנהלה נחושה וקשוחה מאוד בשביל לסיים את הפרוייקט הזה בזמן. ויש מצב שיצטרכו גם גיבוי פוליטי (רק נקווה שלא יזדקקו לו...).
כדאי להמתין לסיום השבתת ינואר, אריק.
אחריה, כך מקווים בהנהלת הפרויקט, תחול התבהרות מסוימת גם בעניין פתרון בעיית הקברים וגם צפויה האצת קצב העבודות בקטע מצליח. טפו טפו טפו...
 

בועז ל

New member
יפה! ימות המשיח
בוא נקווה שלא ימצאו שם עוד..קברים... ראיתי שעובדים במר. גם על המסילה השניה מלוד לכיוון רמלה, מול הקיר האקוסטי.
העבודות עדיין לא בשלב של "עבודות על המסילה
השנייה", עודד. יידרש עוד זמן מה עד שנגיע לכך, אבל אנחנו בדרך.
 

zahipan10

New member
ברכבת נעלבו מכך שלא הגעת לתחנה ע"מ להתעדכן
ולכן ביטלו את השאטלים...
בכל אופן, למרות ynet, נמסר לי כי השאטלים מתחנת בית שמש ימשיכו "כרגיל" בכל מחצית השעה לתחנת לוד. ותודה ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, על הטיפול.
אני גם רוצה להודות לח"כ אופיר אקוניס
אני שומע עליו הרבה מילים טובות, הוא ח"כ שפועל ועושה המון למען האזרחים. גם לפני כמה זמן הוא פעל למען הרכבת בדימונה שכן האוצר רצה לבטל אותה בגלל הנוסעים המטעים שמשתמשים בה.
 
אני שמח שאתה מסכים איתי... אבל הייתי דיי
רציני בשאלה ששאלתי - אם תוכל לפרט מתי ומאיפה השאטלים האלו יוצאים, זה יעזור לי, כי יש לי השבוע לנסוע לת"א שוב
(או שצריך להפנות לשרשור ההכוונה ומודיעין?
)
שאטלים בית שמש-לוד
מבית שמש ללוד בשעה 6, אח``כ כל שעה מ6 וחצי עד 20 וחצי ומלוד כל שעה מ6 וחצי עד 20 וחצי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה