הנדסה אנליטית

לבנת

New member
הנדסה אנליטית ../images/Emo53.gif

1. מעגל בעל רדיוס 1 נוגע בישר 4X+3Y+1=0 ועובר דרך הנקודה (A(1,1. א) מצא את משוואת המעגל. ב) מצא את המשוואת המשיק למעגל בנקודה A. 2. מצא את משוואת המעגל העובר בנקודה (1,0-), מרכזו נמצא על הישר Y=2X והוא נוגע בישר 3X-4Y-15=0. 3. מצא את מרכז המעגל החסום במשולש אשר צלעותיו נמצאות על צירי השיעורים ועל הישר 3X-4Y-12=0. 4. מצא את מרכז המעגל החסום במשולש שצלעותיו נמצאות על הישרים: 4X+3Y+23=0, 3X-4Y+36=0, X-4=0. אודה מאוד לכל מי שיכול לעזור!!! רצוי היום או מחר
 

k4school

New member
קודם כל ברוכה הבאה לאתר

ונקווה לזכות לראותך מבלה פה ולוקחת חלק פעיל בפעילויות האתר. בהתאם לחוקי הפורום המחודש אנו מחלקים פה מספרי תעודת חבר אתר "המפתח לבית הספר".... המספר שעלה בגורלך להחזיק 00009 (כמעט ופיספסת את העשיריה הפותחת
). אנא קחי חלק פעיל בפורום ובאתר, ונסי להגיב לכמה הודעות, שביכולתך לעזור, ובכך נגדיל את האפשרות שכולנו נקבל תגובות (אחרי הכל זה לא חוכמה להיות רק זה ששואל ולא לענות). אנא הגיבי על הפנייה שלנו בכותרת "יש לי שאלה מכרעת לכולם" ועיזרי לנו לשפר את השירות. ולאחר הקדמה ארוכה זו (וחד-פעמית) נישמח גם לזכור לעבור לתוכן ( זקנים זקנים אבל עדיין זוכרים
).... ___________________________________________________________________ אתר זה וצוות המורים בו משקיעים מזמנם וממרצם בהיתנדבות בכדי לעזור ללומדים ולמלמדים בלימוד ובהוראה. אין בכוונתינו לתת "סתם" כלי לקבלת תשובות של שעורי הבית (קל יותר להעתיק בהפסקה ועלינו לעזור למי שרוצה ללמוד ולהצליח). קיבלתי תגובות מחברי כי ראו את הודעתך אך בחרו שלא להגיב מפני שהבינו שמה שאת מחפשת זה שמישהו פשוט יפתור לך את השיעורים.... לשימחתי אני מעט יותר נאיבי ורוצה להאמין בכל אדם כאדם באשר הוא.... אנא בפעמים הבאות שילחי את שאלתך עם ההסבר של מה לא מובן וננסה להסביר (למעשה את מקבלת כאן שיעור פרטי חינם ובהיתנדבות). אנסה לכוון אותך לפתרון הכללי ואנא הרגישי חופשיה לחזור ולשאול אם לא מובן עדיין חלק מההסבר: (מכיוון שרשמת את כל השאלות, ולמעשה זו כאילו שאת רוצה שיסבירו לך את כל החומר איני יודע מהיכן להתחיל, אתן כיוון כללי ופשוט תחזרי ותגידי מה עשית והיכן נתקעת). _____________________________________________________________________ כל סיגנון השאלות דומה ולכן אבחר לדוגמה את השאלה השנייה שנראת לי קשה מעט יותר ומקיפה את כל החומר: 2. מצא את משוואת המעגל העובר בנקודה (1,0-), מרכזו נמצא על הישר Y=2X והוא נוגע בישר 3X-4Y-15=0. הסבר: שלבים בפיתרון בעיה : א. שירטוט. ב. הבנה. ג. חישוב. ד. פתרון. ה. הצלחה. א. מצורף שירטוט עליו נדבר. ב. זה המקום להסבר: אנו יודעים את משוואת הישר הכללית : (x-a)בחזקת 2 + (y-b) בחזקת 2 שווה ל R בחזקת 2 נקודת מרכז המעגל היא : (a,b) אבל אנו יודעים משהו על נקודה זו... אנו יודעים שהנקודה מקיימת את משוואת הישר (זה הרי ההגדרה של נקודה על הישר או על פונקציה באופן כללי) לכן ניתן להציב גדלים אלו ולקבל משוואה על a וb נקרא לה משוואה 1 נתון ישר הנוגע במעגל ! נוגע הכוונה למשיק ז"א אין חיתוך בהתאם לציור שמצורף או במילים אחרות מספר הנקודות המשותפות למשוואת הישר הזו ולמעגל הם : פתרון יחיד. כיצד מוצאים נקודות משותפות לשני פונקציות ??? למעשה עלינו לפתור שני משוואות.... המשך בהודעה הבאה מכיוון שלא ניתן להוסיף יותר מציור אחד להודעה
 

לבנת

New member
שלום לך

אתה לא מכיר אותי, אבל הדבר האחרון שאני עושה זה להעתיק שיעורי בית בהפסקה. בכל שנות לימודיי לא חשבתי לפנות לפתרון שכזה, אותו אני מוצאת לא מועיל ואף לא מוסרי. לכן, גם בפורום זה אין לי כוונה פשוט להעתיק את הפיתרון שמישהו אחר עמל עליו. ניסיתי את כל התרגילים הנ"ל, בכל תרגיל נתקלתי בבעיה שונה, כמו משוואות מאוד ארוכות שאיני יודעת כיצד לפתור או דיסקרימיננטה שלילית, או שהיו לי עודף נעלמים. את הפתרון שצרפת לא הצלחתי לקרוא כי התמונה הייתה קטנה מידי (איך מגדילים?), אבל ניסיתי שוב את השאלה וגיליתי טעות אריתמטית אותה הצלחתי לפתור. כמו כן, לצערי יש לי נגישות מעטה לאינטרנט במשך השבוע, רק בסופי שבוע אני פנויה להשתתף בפורומים השונים. לכן, אוכל להיות כאן רק זמן מועט. אולי זה נשמע כמו תקיפה או אמירה כועסת, אבל אני רק רוצה להסביר את עצמי ולא להראות כמישהי ש"מנצלת" את כח האדם המקצועי והלא מקצועי שבפורום זה בכפיות טובה. ובשינוי נימה - מזל טוב לפתיחת הפורום, מקווה שיהיה פעיל ויגשים את מטרותיו. לבנת.
 

k4school

New member
שלום...התגובה בהחלט מכובדת ../images/Emo8.gif

שוב.. שלום שמעתי והקשבתי ואכן את צודקת במאה אחוז (רק לא להעליב את מי שמעתיק... הרי גם אני עברתי את זה
) ישנם כמה בחורות שהיו רואות אותי מעיר על העתקות והיו מייד קופצות ושואלות אותי מה אני נהגתי לעשות... אבל... הכוונה היא שהעתקה לא תורמת כלום וכאשר רוצים ללמוד אז חייבים לעשות לבד. לגבי הגדלת התמונה: לחצי על התמונה בלחצן ימני בעכבר ובחרי שמור תמונה בשם... עתה בחרי היכן לשמור את התמונה אצלך במחשב. גשי להתחל תוכניות ובחרי תוכנה כלהי של תמונות (אם אין ברירה ניתן אפילו להיעזר בוורד אבל מעט אחרת) פתחי את התמונה בתוכנת ציור כלשהי והגדילי או שני את התמונה כרצונך. אשמח לעזור לך להמשיך לאחר ההסבר שבתמונה (מדובר על הסבר כללי בלבד עם שלבים לפתרון מסודרים) בכל בעיה נוספת אשמח לעמוד לשרותכם ולעזור.... מובן כי בשביל להיעזר בלימוד און ליין יש צורך להיות און ליין
אז... הגיע הזמן לנצל את כוח הטכנולוגיה העומדת לרשותינו בעיניין זה אני מאוד ממליץ לך להיכנס לאתר ולקרוא מאמר קטן שכתבתי בנושא לקיחת קורסים (לא בשביל הקורסים כי אם בשביל לראות להיכן החינוך פונה... ילדייך כניראה כבר ילמדו בכל יום עם האינטרנט, ום היום אני כבר מעביר שיעורים פרטיים וקורסים שלמים דרך האינטרנט. רונן
 
למעלה