הנדסת חשמל או מדעי המחשב

ohad8918

New member
הנדסת חשמל או מדעי המחשב

שלום התקבלתי ללימודים בעתודה בצבא לתואר אשון במדעי המחשב או בהנדסת חשמל (לא מסלול משולב) באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. רציתי לשאול להגבי ההשקעה שמצריכים המסלולים, כל אחד לבדו, הן מבחינת קושי וכמות שיעורים בחינות והשקעה כללית (ההבדל בין המסלולים)'?
 

RoyBO

New member
יותר פרקטי ייהיה להיות מהנדס

הנדסת חשמל לך ללמוד.
 

RoyBO

New member
שניהם קשים ומייגעים

במדעי המחשב יש יותר מתמטיקה קשה
 

ohad8918

New member
נכון ששניהם קשים

אבל חשמל לא יותר קשה בגלל הפיזיקה והחשמל? הוא לא דורש הרבה יותר השקעה?
 

RoyBO

New member
לא ממש

אומנם זה תואר יותר ארוך. אבל מדעי המחשב לא פחות מסריח, יש לי חבר שלומד את זה בת"א, הוא לא הכי נהנה בהתחלה אבל הוא מצליח כי הוא משקיע ולומד כל הזמן. חשמל לטעמי שווה יותר את ההשקעה כי יוצאים עם תעודת מהנדס ביד! זה הרבה יותר משמעותי מתואר במדעי המחשב.
 

ohad8918

New member
וההשקעה?

כמה שעות ביום/שבוע רגיל וכמה בתקופת מבחנים?
 

RoyBO

New member
אני מתחיל חשמל השנה אז לא יכול להעיד

אבל מתגובות של סטודנטים אחרים ניתן להבין שלומדים בכל זמן פנוי. גם במדעי המחשב אגב.
 

PooKiPsiT

New member
אי אפשר לתת מספר

זה מאוד משתנה מאדם לאדם, ומאוד משתנה בהתאם לציונים שאתה שואף לקבל. יש כאלה שרוצים להגיע הכי גבוה שאפשר, ומתוכם יש כאלה שיושבים כל דקה פנויה ועדיין לא מספיקים הכול, ויש כאלה שמסיימים מהר יותר. יש כאלה שלא מעניין אותם לקבל ציונים גבוהים בכל דבר, והרבה פעמים תמצא אותם פשוט מעתיקים לפחות חצי משיעורי הבית שיש במקרה הגרוע, או מנסים להבין את הפתרון ואז מעתיקים אותו במקרה הטוב יותר, ולהם יש גם קצת יותר זמן פנוי כמובן. זה תלוי בך, בשאיפות שלך, במהירות הקליטה, בחלוקת זמן נכונה וכו'.
 

PooKiPsiT

New member
../images/Emo12.gif

ממתי עתודאים יכולים לקבוע מה הם ילמדו? חשבתי שכותבים רשימת עדיפויות שמתוכה הצבא קובע מה תלמד ואיפה וזהו. בכל אופן, לא חושבת שכדאי לבחור תואר בגלל מידת הקושי או ההשקעה שהוא מצריך. שני התארים הללו קשים ומצריכים הרבה השקעה, אבל אחד מתמקד בתוכנה ואחד בחומרה. תיאורטית, המסר הכללי שלי הוא לך ללמוד מה שהכי מעניין אותך. שאר השיקולים פחות רלוונטיים. אבל מכיוון שאתה הולך לעתודה, במדעי המחשב יש סיכוי גדול בהרבה לקבל שיבוץ במקצוע. אם אתה רוצה ללמוד הנדסת חשמל עדיף לחכות עם זה לאחרי הצבא (ע"ע פורום עתודה).
 

היונתן

New member
היו ימים שעתודאים הורשו

להירשם רק למקצוע אחד במוסד אחד. מה שכן, תואר בהנדסת חשמל יכול לכלול לא מעט תוכנה, להיפך לא.
 

smallgreenlight

New member
אם אתה באמת יכול לבחור ואין לך אהדה מיוחדת

לאחד התחומים - לך למדעי מחשב. (העצה היותר טובה היא לעזוב את נושא העתודה, להתגייס רגיל ואז לעשות מה שבראש שלך, אבל נעזוב את זה כרגע). ע"מ להבין למה, אני ממליץ שתכנס לפורום עתודה ותשאל שאלה זו שם.
 

mob2

New member
שמע חמוד אני לא רוצה להרוס את החגיגה אבל..

תקשיב טוב: רובם של החשמלטורים בצבא אוכלים קש! מדמ"ח - הרבה פחות. בכל אופן כמו שידידי רשם לך למעלה "תוותר על רעיון העתודה". לי היתה את ההזדמנות ללכת לעתודה בטכניון וויתרתי, נהנתי מהשירות הצבאי (עד שאפשר לקרוא לחופש הזה שירות), עשיתי פה ושם דברים שקידמו אותי בכל מיני תחומים וכעת אני מתחיל ללמוד הנדסת מחשבים, לדעתי זה המסלול שדרכו תוכל להחליט בצורה הנבונה ביותר מה מושך אותך, מאחר והתחום פותח דלתות לשני האפיקים (חומרה ותוכנה) וההתמקצעות מן הסתם היא בשנה שלישית (כך שלפני שאתה מחליט אתה טועם מפה ומשם). אמנם אני ירדתי מרעיון העתודה אך חבר שלי החליט שזה המסלול בשבילו והיום הוא מתחיל שנה רביעית בטכניון ומבכה על כל רגע (מה שמצחיק שדווקא תקופת הלימודים היא התקופה היפה שהוא יזכור ל-7 השנים הבאות). ואם אתה מהסס משום שמדובר ב"ניסיון" שנרכש ע"י עתודאים בצבא, אז שוב, מאוד מאוד תלוי באיזה סוג של ניסיון מדובר ועד כמה הוא רלוונטי אל מחוץ לצבא לשוק? אני לא יודע, מה שאני כן יודע זה שהתחום שבו תרכוש את הניסיון שלך באזרחות יהיה לפי בחירתך האישית וזוהי עוד נקודה למחשבה. מצטער שאני קצת מדכא אך הדברים נכתבים מתוך רצון לעזור ולהציג היבט נוסף על כל עסקת העתודה. לכן מוטב שתשקול את הצעד הזה בכובד ראש ומחשבה מרובה. בהצלחה בכל דרך שתבחר!
 
למעלה