"הנדסת תוכנה ושפת עדה"

papilion

New member
"הנדסת תוכנה ושפת עדה"

הי, שמעתי רק דברים לא טובים על הקורס הזה. שיש בודקת ממ"נים שקוטלת ציונים, ומורידה על כל מה שאפשר נקודות. ושאותה בודקת , בודקת גם את הבחינות ולכן אחוז העוברים נמוך מאד מאד מה דעתכם? מישהוא יכול להוסיף??? אולי לומר דברים אחרים??
 

סיאנס

New member
כן, הוא קורס די קשה

אבל צריך להבין מה הם רוצים, ואז זה מסתדר
 
מעט מידע אודות הקורס

לגבי הבודקת. אתה מתכוון בטח לאלנה. היא בדקה את המבחן שלי ואין לי טענות לבדיקה. חלק לא קטן מהמבחנים בודק המרכז והבנתי שהוא די קוטל בבדיקה. הקורס מאוד חשוב, לטעמי. כי לומדים בו לתכנת נכון. לא מקדישים לעניין הזה מספיק זמן בקורסים אחרים. הממנים בקורס מאוד מיגעים ודורשים השקעה מרובה מאוד של זמן. לעיתים קרובות חלק גדול ממנו מתבזבז על דברים שוליים בתחביר של השפה וזה ממש חבל, לדעתי. בגלל העומס אפשר להגיש מטלות בזוגות אך למען הטמעת החומר והשפה רצוי לפתור מה שיותר לבד. וזאת משימה כלל לא פשוטה. ספרי הלימוד אינם מוצלחים לטעמי. אך לפחות הם בעברית. קבוצות בהנחיה מוגברת יש רק במכללות. הבנתי שהמרכז מלמד השנה (לפחות בסמסטר א´) בת"א. בהחלט כדאי לגשת לשיעורים שלו. אם לא למדת את "תכנות מתקדם בJAVA" אני ממליץ לך לשקול לעשות אותו במקום. אמנם הוא מעניק רק 4 נקודות זכות אך הוא קל בהרבה וגם לומדים שפה שימושית יותר. את עדה בקושי עברתי ותלמידים טובים רבים, שלמדו איתי בקבוצת הלימוד, קיבלו ציונים נמוכים להפליא בו. אני גם שמעתי על לא מעט נכשלים. בסה"כ הקורס בהחלט חשוב רק חבל שמוציאים לך את הנשמה תוך כדי הלמידה. כך לפחות אני הרגשתי. אם אתה בוחר ללמוד אותו קח בחשבון שהוא יתבע ממך זמן רב. חשוב לציין כי המרכז משקיע המון וגם אלנה. הם עונים באריכות לכל שאלה בפורום וזה בהחלט יאמר לזכותם. אהוד, המרכז, מילא את האתר בעזרים שונים. יש גם שלושה שיעורי אופ"ק מוצלחים באתר שבהחלט מסייעים להטמעת החומר ולהכנה לבחינה. חשוב לתרגל הרבה לפני הבחינה. מה האלטרנטיבות שלך מלבד ללמוד את הקורס הזה ? ==================================================================
 

eyalap

New member
קורס בעייתי

חבל שלא אמרו לי את הדברים האלו לפני שלקחתי את הקורס הזה... אני עכשיו לומד אותו בסמסטר א´ ולומד אצל אהוד לם שהוא הרכז. הוא מנחה מצוין לדעתי וגם ממש מבדר. 3 שעות שיעור בלי הפסקה ואתה חייב להיות קשוב כל הזמן. בכל מקרה קורס קשה ומעצבן במיוחד בגלל הזמן והיאוש הרב שהוא לוקח. יש לי חוץ ממנו עוד 3 קורסים וכל פעם שיש ממן בעדה אני זונח את כל שאר הקורסים ויושב על לנסות להכין אותו ובכל זאת לא מסתדר. החלק המעצבן במיוחד זה שאומרים לך שעדה היא כמו כל שפה תכנותית אחרת ושתלמד אותה לבד. אז יוצא שאתה מסתבך ומבזבז הרבה זמן על ללמוד את השפה הזאת ועושה טעויות בתחביר שלוקח הרבה זמן לגלות איך מסתדרים איתן.
 

eyalap

New member
בעיקרון כן

אם אתה לומד עם אהוד אל תצפה להפסקה למרות שבשיעורים האחרונים הוא פתאום נתן לנו הפסקות, מעשה מאוד בלתי צפוי. אבל זה יחסית בסדר כי הזמן עובר די מהר אבל צריך להיות קשוב כל הזמן. מה שטוב הוא גם יודע לא לתת לסטודנטים שמתברברים על שטויות לבלבל בשכל ולבזבז זמן מהשיעור אז הויכוחים היחידים שיש אצלו במפגשי הנחיה הם קצרים ועל נושאים חשובים ולא על נקודה פסיק נגיד.
 
שאלה

ציינת שאתה לומד ברעננה. מדוע אינך משתתף בקבוצת הלימוד ברעננה של הקורס ? למיטב זכרוני הקורס הוצע לסמסטר הנוכחי. (אני למדתי אותו שם ב 2002 ב´).
 

opcode

New member
יודע משהו בתכנות...

אני מכיר את הנפשות הפועלות בקורס הזה ואני יכול לומר בלב שלם שזה הקורס התכנותי הכי חשוב בתואר. וללמוד java בלי לדעת תכנות נכון כמו שצריך, רק מוליד תכנות גרוע. לדעתי זה קורס שחובה לקחת, למרות שאני מסכים שהוא קשה. חוץ מזה זה קורס חובה לקראת c++ (ולדעתי בצדק).
 

eyalap

New member
ההסבר הוא כלכלי

אני עדיין נחשב סטודנט צעיר. אני משלם דמי מכללה ברעננה לפי קורס. כל קורס שאני לוקח שם זה בערך עוד 275 שקלים, שיוצא הרבה כסף. אז אם יש הנחיה מוגברת במקום אחר אני לוקח במקום אחר וחוסך להורים את הכסף, במקרה של עדה לא הייתה בכלל הנחיה מוגברת אז לקחתי בתיכון חדש.
 

eyalap

New member
וגם יכול להיות

יכול להיות שפשוט לא הסתדר לי עם הימים של הלימודים אני לומד 4 קורסים הסמסטר הזה אז יכול להיות שפשוט לא התאים בימים גם כן.
 
למעלה