הנה ההודעה מפורום אתאיזם Henif

gdisrael

New member
הנה ההודעה מפורום אתאיזם Henif

(אגב, Henif, האם אתה אתה מאמין בה' ? האם אתה דאיסט, או שהנך תאיסט ? או אפילו מגדיר עצמך כא-תאיסט, או שבאמת, פשוט, אגנוסטיקן). >ישנם 3 הנחות בסיס, בבניין קיום-העולם. 1) כל הקיים - מצריך מקור\בורא. אותו בורא, שהגביל אותו למה שהינו, לצורך העניין - X, X ולא X, Y ולא Z. 2) או שהקיים, הוא המקור\בורא של עצמו, או שישנו מקור\בורא הקדם לו. לא יתכן שהקיים, הוא המקור\בורא של עצמו, מכיוון שאם הקיים נברא בנקודה X, בשביל לברוא עצמו, הוא צריך להיות קודם נקודה X, אך לא יתכן שיהיה קודם נקודה X, מכיוון שרק בנקודה X הוא נברא. 3) בורא כל הקיים - האמור בסעיף ה - 1 - הינו ה'. יצאנו מכדי הנחה, שה' קיים - והוא בורא כל הנבראים, ועל כך נדון עתה. בבוא העת, לפי רצון איתי פורמון, נדון מדוע סעיף 1 ו - 3 הם קבועים והכרחיים. אך כרגע, אנו מסתמכים על 3 הנחות הבסיס הנ"ל - לפי טענת התאיטסים. ומה מקשים הא-תאיסטים ? ה', בתור "קיים", כלול גם בסעיף 1, ולכן, גם לו נצרך מקור\בורא. נתחיל מכך, שבעצם קושיית הא-תאיסטים, טמון לו כשל לוגי, מכיוון שהקיום האמור בסעיף 3, קיום הה', אינו הקיום האמור בסעיף 1, קיום כל הקיים. מהסיבה הפשוטה, קיום כל הקיים, הינו מוגבל. דהיינו, הקיום בסעיף 1, מוגבל ל - X. ואילו קיום האל, בתור היותו אל, אינו מוגבל, הוא אינו X, אינו Y, אינו Z, ואינו מוגדר כלל וכלל. ולכן לא צריך אחד שקדם לו, אשר הגביל אותו למה שהינו, מהסיבה הפשוטה, שאינו מוגבל. ואילו הקיום בסעיף 1, מוגבל למה שהינו, X , ומצריך בורא שהגבילו ל -X דווקא, ולא ל - Y או Z. מעבר לכך, כאשר ה' הוא בורא-כל-הנבראים, הוא גם בונה את בניין-הנחות-הבסיס, ולא מוגבל אליו. לכן, אם ה' מגביל את העולם, בהנחות בסיס 1 + 2, כל הקיים - מצריך מקור\בורא, כל הקיים - לא יכול להיות הבורא של עצמו. ובתור בונה הבניין, נוצרת לה הנחת בסיס ג' - ה' בורא כל הנבראים. מכיוון שהוא גם ברא את ה"בניין", את ה"בריאה", את ה"מקור", ולכן לא מוגבל לעניינים אלו. איתי טוען, שאתה לא יכול להסיק שה' בסעיף 3, לא מוגבל ל -1 , כי זה סותר את הנחות הבסיס, דהיינו, מבחינה מתמטית ולוגית אין זה אפשרי. אך כאשר ה' הוא בעצמו אינו-מוגבל, כיוצא בכך הוא גם לא מוגבל ללוגיקה ולמתמטיקה. וקל וחומר, כל שכן, שהוא הגביל את עניין 2 הנחות הבסיס הלוגיות הראשוניות, ובכך - בתור מגבילם, הוא אינו כפוף אליהם. והנחה 3, היא כיוצאת הנחה 1 + 2, ומפני זאת, בתור בונה הבניין, ולא בתור חלק מהבניין, כאשר הוא מתעלם מהנחות הבסיס, מעצם הינו לא-מוגבל, אז גם שאינו מוגבל להנחות-הבסיס, אינו ממוטט את הבניין. או סותר את קיומו בו. מהסיבה הפשוטה - הוא א-י-נ-ו חלק מהבניין ! אם כל קיים -> מצריך בורא (הנחה 1). ה' הוא הבורא (הנחה 2). ה' בתור הבורא, גם בורא את הנחה 1 (כל קיים -> מצריך בורא). ובכך, אינו מוגבל להנחה הזו, מכיוון שהוא בוראה, מגבילה, מקורה, מגדירה - ולכן, לא מצריך בורא לכשעצמו. ובכלל, הקיים בהנחה 1, מצריך בורא, מ - 2 סיבות. (ובנושא זה נדון לעומק בשרשור הבא, וזה משנה כבר את כל עניין ה' יוצא מן הנחה 1). מכיוון שהוא מוגבל למציאות מסוימת X, ולכן צריך מישהו שקדם לו והגביל אותו למצב שהוא נמצא בו. (סיבה 1) ומכיוון שהוא מצריך מקור, כי לא יתכן שהיה קיים לנצח, היה צריך "דבר-מסויים" שקדם לו שהביא אותו לידי קיום (סיבה ב'). ומכיוון שהוא הוא לא מוגבל - הוא לא כלול בסיבה 1 (להבדיל משאר הקיימים). ומכיוון שהוא לא מוגבל לזמן, אין לו בכלל מושג של "נצח", ולא מושג של "קדם לו", ולא נמצא בנקודה כלשהי, באשר היא, בציר הזמן, ולכן לא צריך גורם ראשוני שגרם לו "להיות", באותה נקודת בציר זמן, בה הוא התחיל להתקיים - ולכן, הוא לא כלול בסיבה 2 (להבדיל משאר הקיימים, שכולם נמצאים על יצר-זמן, כלשהו, באשר הוא). אז שורה תחתונה - בתור הנחת-בסיס שה' הוא בורא כל הקיים, אך לא נחוץ לבורא - הנחת התאיסטים - א-י-ן סתירה ! אך עדיין נחוץ לבאר מדוע "הכרח" שה', בתור הגדרת בלתי-מוגבל, חייב להיות הבורא הראשוני, הנידון בהנחת בסיס 3 הראושנית ! אף על שרציתי לדון זאת בשרשור הבא, אגע בזאת כעת. אם הבורא של הנבראים, בסעיף 3, אינו "בלתי-מוגבל" (דהיינו, ה'), אז זאת אומרת שהוא מוגבל לסיבות 1 + 2, ואז גם הוא מצריך בורא. ואז אתם יודעים מה קורה ? נוצר לך סולם אין סופי של בורא-נברא. אך אתם יודעים למה זה לא הגיוני ? מכיוון שאם הסולם שלך הוא אין-סופי, זאת אומרת, אין לו התחלה. ואם אין לו התחלה, הוא סותר את הנחת בסיס 1, שכל הקיים - נזקק לבורא. כי אם הוא אין-סופי, ואין לו התחלה, לא צריך מקור\בורא. ואם יש סתירה - לא יתכן שהסולם הוא אין-סופי. כיוצא בכך - הסולם סופי, ויש לו התחלה. אך בשביל שהסולם יהיה סופי ! צריך שהראשון בסולם, לא יהיה מוגבל (מפאת שלא יהיה מוגבל לסיבה 1 + 2, ועל כן - לא יהיה נצרך לו בורא), ואם אנחנו הגענו לכך במסקנה, שהראשון בסולם - בלתי-מוגבל, דהיינו, הגדרת האל. כיוצא בכך, מחוייב שהראשון בסולם - יהיה ה'. אתם יודעים, מה אתם בתור האתאיסטים, אמורים לעשות בשביל להפריך תרחיש זה ? הפרכה אחת ויחידה ! למצוא דבר נוסף, מלבד הגדרת האל, שהוא אינו מוגבל לסעיף 1 + 2, ואז הוא יכול להיות ראש הסולם (מכיוון שלא יתכן שהסולם הוא אין-סופי). אני מצאתי את ראש הסולם - ה', כי הוא לא מוגבל לסעיף 1 + 2. אך אתם בתור האתאיסטים, שלא מאמינים בה', צריכים למצוא לכם ראש אחר לסולם, ראש שלא מוגבל לסעיף 1 + 2. אתם מכירים "דבר-מסויים", שאינו מוגבל לסעיף 1 + 2 ? כי אני, לא !<
 

Henif

New member
אינני יודע אם זה הפורום

אך כדי להעמיק את הבנתי במה שהבאת, האם 3 הנחות הבסיס שלך הינן שרירותיות? כאשר ה' הוא בורא-כל-הנבראים, הוא גם בונה את בניין-הנחות-הבסיס, ולא מוגבל אליו למה בורא כל הנבראים (וגם הבוראים) הוא הבונה את הנחות הבסיס? אולי משהוא אחר? לא בורא, הוא הבונה את הנחות הבסיס? ואולי הבורא, כן מוגבל להנחות הבסיס. למה אתה מחבר בין הבורא הראשוני, לבין חוקי הבסיס, ביישות אחת? החיבור התת-מודע הזה יוצר בעצם את האלוהות בעל התכונות האלוהיות כפי שהדת נוטה לקבל, ונידמה לי שמה שקרה כאן זה מצב הפוך, מתוך מצב פסיכולוגי שהאלוהים הוא היישות היחידה העליונה, נבנתה המסקנה, אך מסקנה זו אינה מתחייבת, אך מתאימה לתוצאה הסופית שאותה רצו בסוף לקבל. נידמה לי שטעות לוגית זו גורמת אחריה לנפילת כל המבנה הלוגי. ומכיוון שהוא לא מוגבל לזמן, אין לו בכלל מושג של "נצח" אינך יודע מהו "זמן", ומעולם לא הגדרת מהוא "זמן", ולכן המשפט "הוא לא מוגבל לזמן" הוא חסר משמעות לחלוטין. מהו הזמן של חלקיק אור (פוטון)? זו עוד דוגמא של משפטים שהם או חסרי ביסוס לוגי משלהם, או נישענים על הנחות לא מחויבות, שתוקפן היחיד הוא בכך שהתוצאה שלהם מתאימה למה שרוצים לצפות. בכל המערך הלוגי הזה איני רואה ביסוס לוגי תקף, זה בנוי באופן מלאכותי כך, כדי לקבל את התוצאות אותן מישהוא רצה מראש.
 

gdisrael

New member
תגובה :

>אך כדי להעמיק את הבנתי במה שהבאת, האם 3 הנחות הבסיס שלך הינן שרירותיות?< בשלב א', הם אכן היו שרירותיות, ובאו להוכיח מדוע אין סתירה בכך שלה' נצרך בורא. לאחר מכן, הסברתי מדוע הם הכרחיים. >למה בורא כל הנבראים (וגם הבוראים) הוא הבונה את הנחות הבסיס? אולי משהוא אחר? לא בורא, הוא הבונה את הנחות הבסיס? ואולי הבורא, כן מוגבל להנחות הבסיס. למה אתה מחבר בין הבורא הראשוני, לבין חוקי הבסיס, ביישות אחת?< הלכת הפוך, בונה הנחת-הבסיס, הוא בורא כל הנבראים. לא תתכן הפרדת ישויות, אני כרגע מדבר על ראש הסולם, אותו האחד - שגם ברא את הסולם. ולאחר שברא את הסולם - רק התפאשרה בריאה הכפופה להנחות-הבסיס (בריאת "קיימים") ואם הוא בורא הסולם, והוא לבדו - מסתמא שגם הוא ברא את כל הקיימים. "אינך יודע מהו "זמן", ומעולם לא הגדרת מהוא "זמן", ולכן המשפט "הוא לא מוגבל לזמן" הוא חסר משמעות לחלוטין. מהו הזמן של חלקיק אור (פוטון)? זו עוד דוגמא של משפטים שהם או חסרי ביסוס לוגי משלהם, או נישענים על הנחות לא מחויבות, שתוקפן היחיד הוא בכך שהתוצאה שלהם מתאימה למה שרוצים לצפות." אם הוא ברא את הנחות-הבסיס, הבורא הראשוני, הוא ברא את כל המציאות. כאשר ברא את כל המציאות, גם ברא את מושג הזמן - ולכן, לא יכול להיות כפוף אליו. בין אם נגע הגדרת הזמן מהי, ובין אם לאו. "בכל המער הלוגי הזה איני רואה ביסוס לוגי תקף, זה בנוי באופן מלאכותי כך, כדי לקבל את התוצאות אותן מישהו רצה מראש". העלית טענה - כעת, תצטרך להוכיחה. רבים האנשים המעלים טענות, וחושבים שיש בכך ממש (במיוחד אנשים בעלי ידע במתטיקה ובפיזיקה), אך לא מספקים סימוכין לדבריהם. ובכך, אני לא יכול לקרות לדברייך, אחרת מאשר דמגוגיה - אנשים יקראו זאת, ויטעו, מפאת ש*כתבתם*. אך אני רוצה טיעונים לוגיים סותרים ! עד, שנבנה את התרחיש באופן לוגי מושלם, כך שבורא לעולם יהיה הכרח וקבוע.
 

Henif

New member
קשה לי להבין

אני כרגע מדבר על ראש הסולם, אותו האחד אתה החלטת שהוא אחד. אלו יכולים להיות שניים, או אלף, שחלקם לא ניבראו אלא השתנו (אבולוציה) מסוג אחד לסוג אחר. אתה כמובן מדבר רק על המקרה האחד והיחיד מתוך אינסוף מיקרים אחרים, שהתוצאה שלו מתאימה למה שאתה רוצה לקבל, על אף שהסכוי שלו הוא אחד לאינסוף, משמע שואף לאפס. גם ברא את מושג הזמן - ולכן, לא יכול להיות כפוף אליו כאן יש מספר טעויות: 1. ניתן לברוא משהוא, ולהיות כפוף אליו. 2. כיון שאינך יודע מהו מושג הזמן, אינך יכול כלל לשער האם מישהוא כפוף או לא למשהוא שאינך יודע מהוא. 3. כל פוטון לא כפוף לזמן - ואינו אלוהים. העלית טענה - כעת, תצטרך להוכיחה אין לי שום טיעון סותר. אינני טוען שהמבנה הוא בלתי ייתכן, כך שאין לי שום טענה להוכיחה, המבנה הלוגי הזה הוא בהחלט מבנה אפשרי, מתוך אינסוף מבנים אחרים.
 

gdisrael

New member
תגובה :

>אתה החלטת שהוא אחד. אלו יכולים להיות שניים, או אלף, שחלקם לא ניבראו אלא השתנו (אבולוציה) מסוג אחד לסוג אחר. אתה כמובן מדבר רק על המקרה האחד והיחיד מתוך אינסוף מיקרים אחרים, שהתוצאה שלו מתאימה למה שאתה רוצה לקבל, על אף שהסכוי שלו הוא אחד לאינסוף, משמע שואף לאפס.< אנו עוסקים בסולם של בורא-נברא, לא בוראים-נברא, לכן, ראש הסולם - חד הוא. לפי הנחת-בסיס אחד, צריך אחד שקדם לו, שהקדים אותו למצבו, והביא אותו לידי קיום, בנקודת ציר הזמן בוא הוא קיים, אף אם זו ראשית הזמן. בשביל כך, צריך שהיה ראש לסולם - כי אם לאו, הסולם אין סופי -> אין לו התחלה -> סתירה בהנחת-בסיס-1, שלכל דבר יש מקור. לכן, משתמע שחייב להיות ראש לסולם. ומפאת שיש ראש לסולם, בשביל לסיים את הסולם, אתה צריך למצוא "קיום" שלא מוגבל לקיום האמור בהנחת-בסיס-1, זאת אומרת, שלא עומד ב - 2 התנאים של מוגבלות וכפיפות לזמן. רק ה' עונה על דרישה זאת. ובכך, הינו ראש הסולם. "כאן יש מספר טעויות: 1. ניתן לברוא משהוא, ולהיות כפוף אליו. 2. כיון שאינך יודע מהו מושג הזמן, אינך יכול כלל לשער האם מישהוא כפוף או לא למשהוא שאינך יודע מהוא. 3. כל פוטון לא כפוף לזמן - ואינו אלוהים." 1. אם הוא כפוף אליו - הוא מוגבל, ואז - הוא כבר לא יכול להיות ראש הסולם, כי הוא הופך להיות הקיום הנידון בהנחת-בסיס-1, ואז גם לו יש בורא, ואז סולם-אין-סופי. 2. איני צריך לדעת מהי הגדרת X, בשביל לדעת ש - Y אינו X. קל וחומר, שהגדרת Y, היא לאו-X. 3. נכון, צריכים להיות לו 2 תנאים. לא כפוך לזמן (או לכל חוקיות, באשר היא). לא להיות מוגבל למציאות כלשהי. >אין לי שום טיעון סותר. אינני טוען שהמבנה הוא בלתי ייתכן, כך שאין לי שום טענה להוכיחה, המבנה הלוגי הזה הוא בהחלט מבנה אפשרי, מתוך אינסוף מבנים אחרים< אינך צריך טיעון אחר. אני הוכחתי שטיעוני הוא הכרח וקבוע, הפרך זאת.
 

Henif

New member
תגובה לתגובה

לפי הנחת-בסיס אחד זו אכן הנחה, זה לא ניגזר מההנחות הבסיסיות הראשוניות. זו פשוט הנחה נוספת. וההנחה הנוספת הזו אומרת: יש אלוהים אחד. מה שניקרה לזרוק חץ, ואז לצייר את המטרה סביב החץ. בנקודת ציר הזמן בוא הוא קיים אני לא אוהב את הביטוי "ציר זמן". אין כזה דבר. אנו כלל לא יודעים מה זה זמן. ואותו דבר "זמן" הוא שונה מכל אחד לכל אחד. ויש חלקיקים, כמו פוטונים, שבהם הזמן כלל לא זז. אז מה זה "ציר זמן" אצלהם? בסה"כ, זו תוצאה א-לוגית שסביבה תפרו מערכת לוגית כדי להגיע לתוצאה הרצויה. וההוכחה היא, שמשלושת ההנחות הראשונות ניתן להסיק אינסוף תוצאות אחרות. וההנחה הנוספת היא בעצם הכנסתה בכוח של ישות על אחת. אינני חושב שיש לזה איזשהוא ערך לוגי, זה מן תרגיל למתחילים בחזרה בתשובה.
 

gdisrael

New member
תגובה

>זו אכן הנחה, זה לא ניגזר מההנחות הבסיסיות הראשוניות. זו פשוט הנחה נוספת. וההנחה הנוספת הזו אומרת: יש אלוהים אחד. מה שניקרה לזרוק חץ, ואז לצייר את המטרה סביב החץ.< אין לי מושג איך הגעת לכך. הנחת-בסיס-1, כפופה לתנאים 1 + 2, דהיינו, הכרח וקבוע - אלא אם כן תצייר תרחיש אחר. ומעבר לכך, תחילה עסק הדיון, אם אכן נקודת בסיס 1, מיוחדת כנוקדת-מוצא, ואז אין סתירה לתאיסטים. רק אם נרצה להוכיח את קיום האל, נצטרך להוכיח את הנחת בסיס 1. אך רק אם תצייר תרחיש אחר, שיתאפשר - הנחת בסיס 1, בתור הכרח-קיומי, תתבטל. לא נזרק שום חץ למעשה, וגם לא ציורה המטרה. הכל נעשה בתגבות שרשרת לוגית. >אני לא אוהב את הביטוי "ציר זמן". אין כזה דבר. אנו כלל לא יודעים מה זה זמן. ואותו דבר "זמן" הוא שונה מכל אחד לכל אחד. ויש חלקיקים, כמו פוטונים, שבהם הזמן כלל לא זז. אז מה זה "ציר זמן" אצלהם?< ציר הזמן, הכוונה ייחוס על קורדינטות הזמן. בנקודה A:B:C (קורדינטות המרחב) על D (קורדינטת זמן). דהיינו, ייחוס המציאות ברגע נתון. >בסה"כ, זו תוצאה א-לוגית שסביבה תפרו מערכת לוגית כדי להגיע לתוצאה הרצויה. וההוכחה היא, שמשלושת ההנחות הראשונות ניתן להסיק אינסוף תוצאות אחרות. וההנחה הנוספת היא בעצם הכנסתה בכוח של ישות על אחת. אינני חושב שיש לזה איזשהוא ערך לוגי, זה מן תרגיל למתחילים בחזרה בתשובה< שוב דמגוגיה, ונפנפוף ידייך באוויר. עד שתוכיח שטיעון זו הוא א-לוגי.
 

Henif

New member
הוכחתי לעיל שזה תרגיל חסר משמעות.

3 הבסיסים הראשונים הן הנחות שההגיון מקבלם וחי איתם. הבעייה שבראשית יש אי ידיעה, הידיעה שידועה לכולם, לכל פיסיקאי, גם לא מאמין, וגם לכל מאמין. מה עושה התאוריה שהבאת? מביא "הנחה" נוספת, "דאו אופטימה מכינה", שאין לה שום בסיס הגיוני מחייב, והיא בעצם מהווה אנלוגיה לוגית לעובדת היות "אלוהים אחד". אפשר לבנות את "ההנחה הנוספת" הזו במשפט פשוט אחד "יש אלוהים אחד, הבורא העליון, ובעל הכוח העליון". ולזה קוראים דת, כמו אלפי הדתות האחרים. ואפשר להניח הנחה זו ישר בלי כל ההתפלסויות הקודמות שלא תורמות לנקודה העיקרית. הנסיון לבנות תאוריות "פסאדו-הגיונית", משמע שבנויות על הגיון סביר, ובאמצע, כשאולי לא שמים לב, מכניסים את האלוהים במשמעות דתית רגילה, ולאנשים מאד שטחיים נידמה שעובדת "הוכחת" האל עדיין נמשכת משלושת ההנחות הראשוניות שהן אכן הגיוניות. לכן קראתי לזה "תרגיל למתחילים" בחזרה לתשובה, כי אני מעריך שאדם חושב, שאינו טירון מוחלט, לא יפול בכזה פח לא הגיוני, שרק צבוע בצבעים לוגיים. זה טוב למחזיר בתשובה שרוצה ל"עבוד" על אנשים תמימים חסרי נסיון בניתוח לוגי, אבל אינני מצפה שאותו מחזיר בתשובה יאמין בעצמו לסלט שהוא בנה.
 

gdisrael

New member
תגובה :

"הוכחתי לעיל שזה תרגיל חסר משמעות" אני לא ראיתי הוכחה כזו, אם הייתה הוכחה כזו - הטיעון היה קורס. "3 הבסיסים הראשונים הן הנחות שההגיון מקבלם וחי איתם. הבעייה שבראשית יש אי ידיעה, הידיעה שידועה לכולם, לכל פיסיקאי, גם לא מאמין, וגם לכל מאמין" אתה מערבב בשר עם חלב. חילקנו את הדיון ל - 2 מצבים. 1) אכן, אלו הנחות-בסיס מצד התאיסטים - ואין לכך סימוכין, אך זוהי אמונתם. וכיוצא מאמונה זו - נשאלת השאלה, ומי בוראו של ה' ? ועל כן - מפני שה' בונה את הבניין אשר מסתמך על הנחות בסיס 1 + 2 אצל האתאיסטים, אינו מוגבל אליהם, ובטח לא ללוגיקה. וכאן, מיצינו זאת. 2) בשביל להוכיח מתרחיש זה, שאכן ה' קיים, צריך לעשות מספר דברים. א. להוכיח את טענה 1. ב. להוכיחה את טענה 2. ג. להויח את טענה 3. עשיתי זאת, לפי הנחת-בסיס 1, לכל דבר יש בורא\מקור - הבאתי לכך 2 תנאים : א. אחד שהגביל אותו למצבו, מצב X, או כאמור מפיך, שהגביל את האנרגייה למסה X. זאת אומרת, אם יש לך חוק - ישנו מחוקק. אם יש לך מגבלה - צריך את המקור שהגביל אותה. דבר זה היה מתבטל, רק אם הפוטנציאל ביקום היה אין-סופי (והוא לא כך), או שהוא היה 0 (חוסר קיום) - מה שגוברנור טוען, אך עדיין לא נגע בכך, לעת עתה. מעבר לכך, המוגבלות לזמן - וכאשר אני מתכוון לזמן, על אף שאין אנו יודעים מהו, אני מתכוון להיות גוף מסויים נמצא בנקודה X (זמן נתון) במקום Y (על המרחב). זמן מבחינה מימד-פיזקלי. ב. הנחת-בסיס 2 - או שאותו הגוף, ברא את עצמו, או שמישהו הקדם לו ברא אותו. עכשיו נראה איך זה מסתדר עם התנאים בהנחת-בסיס 1. מוגבלות - אם גוף הוא הבורא של עצמו, הוא היה חסר מוגבלות. כי אם הוא מוגבל ל - X, זאת אומרת שהוא הגביל עצמו ל - X, ואם הוא הגביל עצמו ל - X, לפני שהוא הגביל עצמו ל - X, הוא לא היה מוגבל ל - X, אבל הרי ישנה כאן סתירה, מפני שהוא מוגבל ל - X. כפוף לזמן - אם הוא נברא בנקודה X, אם הוא הבורא של עצמו, היה צריך להיות קודם לנקודה X בשביל לברוא את עצמו, אבל שהרי נברא בנקודה X - ולכן לא היה יכול להיות קודם נקודה X בשביל לברוא את עצמו. ג. הנחת בסיס 3 - ובכן, יש אז סולם של בורא-נברא. אם ה' לא בראש הסולם, כיוצא בכך, הסולם אין סופי, כי תמיד יהיה בורא שקדם לו מבחינת זמן ומבחינת מוגבלות. אבל כאן - טמונה הסתירה, שהרי אם הסולם הוא אין-סופי, אין לו התחלה\מקור, ולפי הנחת בסיס 1 שהוכחנו אותה, חייב שיהיה לכל הקיים מקור\בורא, זאת אומרת, שחייב שגם לסולם תהיה התחלה. היחיד שיהווה ראש לסולם, הוא האחד שלא יהיה כפוך לתנאים 1 + 2 בהנחת בסיס 1, ובכך לא נצרך לו בורא. זאת אומרת, אחד שאינו מוגבל, ו(כיוצא בכך)אינו כפוף ל(נקודה בציר ה)זמן - על שני תנאים אלו, עונה ה'. ולבכן - חייב שיהיה ראש לסולם, ויתאפשר - שרק ה' הוא יהיה. >לכן קראתי לזה "תרגיל למתחילים" בחזרה לתשובה, כי אני מעריך שאדם חושב, שאינו טירון מוחלט, לא יפול בכזה פח לא הגיוני, שרק צבוע בצבעים לוגיים. זה טוב למחזיר בתשובה שרוצה ל"עבוד" על אנשים תמימים חסרי נסיון בניתוח לוגי, אבל אינני מצפה שאותו מחזיר בתשובה יאמין בעצמו לסלט שהוא בנה.< שוב, בשביל להוכיח שזה "תרגיל למתחילים" ולא תהיה מוציא-דיבה, התחל להתייחס קוהרנטית לטיעון-הלוגי שלי, ואם תמצא בו משהו א-לוגי, אז תוכל להתחיל לדבר. עד אז, אתה מנפנף ביידים ותו לא !
 
על אפשרות ההוכחה שיש אלוקים

שמעתי בטלביזיה ראיון עם פיסיקאי ישראלי חוזר בשאלה בשם פרופסור שושני. הוא אמר שאם אתה מגדיר את אלוקים כישות הראשונה שקדמה לכל ישות אחרת - הגדרה מטיבה קודמת למושג המוגדר - לכן יש סתירה בנסיון להגדיר את אלוקים ולכן גם אי אפשר להוכיח את קיומו. מאידך,לדעתו, החוקיות הפיסיקלית של הכוחות הפועלים בטבע, אינה יכולה להיות מוסברת, אלא כנובעת מקיומה של ישות טרנסצדנטלית שהיא מקור החוקיות המפעילה את הכוחות בטבע.
 

Henif

New member
קצת משחק עם מלים.

על איזה "אלוהים" מדבר אותו פיסיקאי? כל הפיסיקאים, וכל הפילוסופים, מכירים בעובדה שיש דברים שלא יהיו מובנים לאדם לעולם. אם נגדיר את כל האי מובן לא ידוע בהגדרת "אלוהים", או בכפי שנהוג לקרוא לזאת "אלוהי הפילוסופים", אזי אין בעייה, כולם מסכימים עם כך. מכאן ועד לאלוהות דתית המרחק גדול כמרחק ה"מאמין" מה"יודע".
 
למעלה