הנה ידיעה שתעניין את מצביעי שינוי:

ובפועל מה שיקרה זה...

ש"ס לא תסכים לדון בכלל בנושא, ומפלגת קדימה תוך ניסיון לשמור על שלמות הקואליציה תחליט שאין טעם לקיים דיון אמיתי בעניין וחוק טל ישאר. מיד לאחר מכן, אלי ישי או חבר כנסת אחר מש"ס יצאו לתקשורת בהודעה שש"ס והרב עובדיה נעלבו, ועכשיו הם צריכים עוד כסף לישיבות, לאברכים ולקצבאות ילדים - ואולמרט, מחוסר ברירה, יתן להם אותו חיש מהר. אני חושב שלכולם פה ברור שלא נתעורר מחר בבוקר לשחר של עידן חדש בישראל - השינוי האמיתי יוכל להווצר רק כאשר תהיה אלטרנטיבה מבחינה קואלציונית לש"ס. רק כאשר לראש הממשלה, ולא חשוב מאיזו מפלגה הוא, תהיה אפשרות אמיתית לכונן קואליציה יציבה מבלי להזדקק לש"ס כדי לייצב אותה, אז הממשלה והכנסת תוכלנה לבטל את חוק טל ולשים סוף ל"השתמטתו אומנותו".
 
למה לשים את העגלה לפני הסוסים?

בוא נחכה בסבלנות ונראה מה יקרה מחר ומה יוליד יום. ייתכן שאכן יתרחש הסינריו שלך, אך מאידך ייתכן שיתקיים דיון אמיתי ומעשי בנושא.
 

timeless1

New member
איזה דיון ואיזה נעלים.

אתה באמת מצפה שיהיה דיון מעשי כאשר בממשלה יושבת לך ש"ס??
 

dirty boots

New member
למה? הוא צודק

אולמרט זקוק לש"ס בקואליציה הנוכחית (לא באמת צריך להסביר לך למה הוא צריך לשמור על אחדות קואליציונית), ואין סיכוי שהוא ייצא נגד חוק טל, כי הוא זקוק להם. ככה זה היה, ככה זה יהיה.
 

timeless1

New member
הממשלה נגד ביטול חוק טל.

ח"כ אופיר פינס מהעבודה הגיש הצעת חוק לביטול החוק המעגן את הפטור משירות צבאי שניתן לחרדים, בטענה ש"יישום החוק הוא כישלון מובהק". השר ישי: ההצעה מנוגדת להסכמים הקואליציוניים" רק שהחוק הזה נוגד את השוויון.
 
מעניין למה החוק לא בוטל כששינוי היתה בממשלה

גם אז הממשלה ובכלל זה שינוי היתה נגד ביטול חוק טל כי זה היה "מנוגד להסכמים הקואליציוניים". אופס, היתה איזו 'ועדה' שהיתה צריכה להגיש 'הצעות' - כמו היום וכמו מחר.
 
למעלה