"הנערה מאגם מישיגן", חנה בת שחר

Rivendell

New member
"הנערה מאגם מישיגן", חנה בת שחר

רומן ראשון לסופרת, בהוצאת "הספרייה החדשה". הספר מגולל את קורותיה של נערה דתייה, בתו של הרב, שמנהלת רומן קצר עם אחד מתלמידיו האהובים. כתוצאה, היא נשלחת לישראל, ע"מ לטשטש את הפרשייה. אני לא אוסיף על כך כדי לא לקלקל למי שעוד רוצה לקרוא :) בעקרון, הספר מאוד זורם וקריא. הוא נותן הצצה מעניינת לעולם הפנימי של נערה דתייה מאוהבת וההשפעות החברתיות של מצב כזה. מכיוון שאין לי כל רקע דתי, אני לא יודעת עד כמה התיאור מדוייק, ואשמח לשמוע חוו"ד על הנקודה הזו. אני, בכל אופן, נהנתי.
 

שש שבע

New member
את בטוחה שהוא היה תלמיד שלו?

אז מה היתה הבעיה שלו לחתן אותם? כי ככה זה הולך בחברה הדתית, אני יודעת, כי אני משם. למה שלח אותם לישראל? נראה לי מוזר, יכול להיות שזה משהו אחר? אם זה היה תלמיד, אז זה לא נראה לי אוטנטי, בדרך כלל רוב הספרים המתיימרים להציץ לעולם הדתי, ולהראות אותו לכולם, עושים להפך, ומביאים משהו אחר. בדרך כלל אלה גם כאלו שסבלו מאיזו טראומה, או שהלכו בשאלה, ואז כל החברה הדתית שהם מספרים עליה, מצטיירת כמו טראומה, או מפלצת בעלת 7 ראשים. הם לא רק שלא עושים צדק לאמת, אלא עוול.
 

drorit2

New member
הנערה מאגם מישגן../images/Emo20.gif

קראתי ונדמה לי שגם המלצתי כאן.חנה בת-שחר עדין דתיה,לפי מה שפורסם עליה כאשר יצאו ספרי הספורים שלה. היא חרדית ונדמה לי שזה לא שמה האמיתי,בעלה לא קורא את הספרים שלה. צריך להתיחס לספר כסיפור ולא חובה ,לדעתי,לדייק בכל פרט ופרט. אני מאד אוהבת את כתיבתה. אני לא דתית,מה שנקרא גלוי נאות,רחוק מזה.חלק גודל מספרים הנכתבים על על הנושא על ידי דתיות או דתיות לשעבר או מתחפשות אינני אוהבת את חנה בת-שחר מאד.
 

Rivendell

New member
הסבר לשש

הוא היה תלמיד שלו, אבל הוא היה מבוגר מאוד. היא היתה רק בת 16, והייחוס המשפחתי שלו היה נמוך יחסית לשלה (בתו של הרב).. לכן לא היה סיכוי שיסכימו לחתן אותם.
 

ורדה ש

New member
למה יש לי "אנטי"?

בלי סיבה מנומקת והגיוניות אני מרגישה התנגדות ודחייה מכל הזרם הזה של "סופרות" ש"מספקות הצצה לעולם הדתי". אני לא דתיה ורחוקה מאד מהעולם הזה אבל לא יכולה להשתחרר מההרגשה (הלא-מנומקת. אמרתי!) שההצצה שלהן לעולם הזה דומה לאיך שמתארים "ישראלים" בחו"ל דרך "הבה נגילה", סנדלים ופרות בקיבוץ. המעט שקראתי (נעמי רייגן) עשה לי הרגשה של רומן-רומנטי מהסוג הבנאלי ביותר, ו"העולם הדתי" נראה לי פלאקטי ושטוח.
 

Rivendell

New member
זה כנראה כי ../images/Emo187.gif

נעמי רגן (לדעתי) אכן כותבת רומן-רומנטיים למיניהם. אישית לא שרדתי אפילו חצי ספר שלה.
 

דוסטו

New member
קצת עוול להשוות

את חנה בת-שחר לנעמי רגן. ספרי הסיפורים של בת-שחר לגמרי לא רעים. רגן זו לטעמי מסחרה ותו לא.
 

ורדה ש

New member
מה אתם אומרים?

ואני, ברוב התנגדותי הכנסתי את כולן לחבילה אחת? כנראה שכדאי לי להתאמץ קצת ולהמיס את ההתנגדות שלי, וגם להזהר בפעם הבאה מהטבעת תוויות משותפות בגלל הדמיון ברקע. אז מאיפה אתם ממליצים לי להתחיל את ההיכרות עם בת-שחר?
 

drorit2

New member
חנה בת שחר../images/Emo20.gif

יש לה בסך הכל שלושה ספרים "יונקי הדבש המתוקים","שם בסירות הדיג" ,שניהם ספרי ספורים שאת רובם אהבתי בגלל השפה,נקודת המבט והשונות .לדעתי אין הבדל באיזה סדר תקראי. לא צריך להדביק תוויות. בניגוד לרגן שיש לי הרגשה שהיא מנסה לכתוב למי שהיא חושבת ה "אשה החילונית הממוצעת" ובדרך עקיפה מנסה להכניס דת מרוככת.חוץ מזה הספרים שלה אותי ממש לא ענינו כאשר ניסתי לקרוא.הרי שבת-שחר כותבת כאילו לעצמה וכמובן לקהל שקורא אותה,אני לא יודעת עם חרדים וחרדיות קוראים ספרים שאינם ספרי קודש.בת שחר אינה מטיפה ואינה מיפה כדי כדי לקרוא.
 
למעלה