הנתיב המהיר!

  • פותח הנושא 846
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
בקשר ל-75 שקל
הכביש מלכתחילה נבנה בשביל השאטלים ולא בשביל מכוניות רגילות , שזה שלעצמו דבר חיובי . טוב לראות שמשרד התחבורה מיישם בזמן האחרון פעולות שמעודדות שימוש בתחבורה ציבורית (כמו המטרונית או התח"צ בקינג' ג'ורג' ).
הנת"צ*
 

yairp4

Active member
תוך חצי שנה גם הוא יסתם לחלוטין.
מנסיון עם מס העומס (אותו C בניק) - ביום שהוא נוצר ההשלכות שלו הורגשו בכבישים 2 קילומטר מצפון לגבול הצפוני שלו, הכבישים היו ריקים. אחרי שאנשים התרגלו שצריך לשלם במרכז ואפשר לא להכנס לאזור האגרה העומס מחוץ לאזור חזר להיות בערך כפי שהיה, והעומס במרכז עצמו התחיל לעלות הדרגתית (למרות שרוב המכוניות שאינן מוניות שחורות או אוטובוסים הן מוניות מסוג משני). מה שיקרה עם הנתיב המהיר הזה הוא שיותר ויותר אנשים יסכימו לשלם כדי להתשמש בו על בסיס הנתונים של החודש הראשון, ואז העומס בו יבטל את המהירות שיש בו עכשיו. ואיך יורדים ממנו במחלפים? האם צריך לעבור דרך הנתיבים הרגילים או שהוא מימין והם צריכים לחתוך אותו? ההשתלבות הזו תאיט את כל הפרוייקט.
אין ממנו ירידות
הנתיב מתחיל קצת אחרי נתב"ג ומסתיים באיזור קיבוץ גלויות ובין לבין הכניסות והיציאות היחידות הן לחנה וסע בשפירים. לפי מה שהבנתי הורידו את אחד מהנתיבים מהכביש הרגיל בקיבוץ גלויות כדי לתת ל"נתיב המהיר" מקום להשתלבות, כך שבצעם שלושת הנתיבים הרגילים צריכים עכשיו להצטמצם לשניים לפני ההשתלבות עם הנתיב המהיר. בצעם יצרו באופן מלאכותי פקק גרוע יותר ממה שהיה עד עכשיו בנתיבים הרגילים, רק כדי לספק לנתיב המהיר המטופש הזה השתלבות נוחה יותר.
 

yairp4

Active member
אין ממנו ירידות
הנתיב מתחיל קצת אחרי נתב"ג ומסתיים באיזור קיבוץ גלויות ובין לבין הכניסות והיציאות היחידות הן לחנה וסע בשפירים. לפי מה שהבנתי הורידו את אחד מהנתיבים מהכביש הרגיל בקיבוץ גלויות כדי לתת ל"נתיב המהיר" מקום להשתלבות, כך שבצעם שלושת הנתיבים הרגילים צריכים עכשיו להצטמצם לשניים לפני ההשתלבות עם הנתיב המהיר. בצעם יצרו באופן מלאכותי פקק גרוע יותר ממה שהיה עד עכשיו בנתיבים הרגילים, רק כדי לספק לנתיב המהיר המטופש הזה השתלבות נוחה יותר.
כתבתי פעמיים "בעצם" עם טעות!
 

megashock

New member
הנתיב המהיר!
כל הנהגים בקווים 405 ו 480 דיוחו בבוקר בסיפוק רב על הגעה בזמן סביר ביותר לת"א ללא עיכובים מיותרים! 55 דקות במקום השעה וחצי לה הם התרגלו! התנועה בשאר הנתיבים עמדה / זחלה כרגיל.
חבל שאין כניסה גם במחלף גנות
הנתיב טוב רק עבור מי שמגיע צפונה מנתב"ג ולא רלוונטי למי שמדיע מאזור רחובות בגלל שאין כניסה לנתיב באזור מחלף גנות. גם חבל שלקחו רצועת אספלט רחבה רק בשביל לשים באמצע גדר הפרדה. היה ניתן לוותר על הגדר ולהוסיף נתיב נוסף. גם בכניסה לסן פרנסיסקו יש נתיב שמיועד לרכבים עם 4 נוסעים ומעלה בלבד, אבל אין הפרדה בינו לבין הנתיבים הרגילים של הכביש, פשוט יש אכיפה יעילה של התקנות. בנוסף מאחר ושהנתיב המהיר יהיה למנויים בלבד, ניתן יהיה לשים מערכת אוטומטית שתזהה רכבים שלא מנויים, תצלם את לוחית הזיהוי שלהן ותשלח להן קנס בדואר.
 

אוהד11

New member
חבל שאין כניסה גם במחלף גנות
הנתיב טוב רק עבור מי שמגיע צפונה מנתב"ג ולא רלוונטי למי שמדיע מאזור רחובות בגלל שאין כניסה לנתיב באזור מחלף גנות. גם חבל שלקחו רצועת אספלט רחבה רק בשביל לשים באמצע גדר הפרדה. היה ניתן לוותר על הגדר ולהוסיף נתיב נוסף. גם בכניסה לסן פרנסיסקו יש נתיב שמיועד לרכבים עם 4 נוסעים ומעלה בלבד, אבל אין הפרדה בינו לבין הנתיבים הרגילים של הכביש, פשוט יש אכיפה יעילה של התקנות. בנוסף מאחר ושהנתיב המהיר יהיה למנויים בלבד, ניתן יהיה לשים מערכת אוטומטית שתזהה רכבים שלא מנויים, תצלם את לוחית הזיהוי שלהן ותשלח להן קנס בדואר.
חבל שהשקיעו אבל רק בכיוון ת"א ולא ביציאה ממנה
 

dctgdctg

Member
חבל שאין כניסה גם במחלף גנות
הנתיב טוב רק עבור מי שמגיע צפונה מנתב"ג ולא רלוונטי למי שמדיע מאזור רחובות בגלל שאין כניסה לנתיב באזור מחלף גנות. גם חבל שלקחו רצועת אספלט רחבה רק בשביל לשים באמצע גדר הפרדה. היה ניתן לוותר על הגדר ולהוסיף נתיב נוסף. גם בכניסה לסן פרנסיסקו יש נתיב שמיועד לרכבים עם 4 נוסעים ומעלה בלבד, אבל אין הפרדה בינו לבין הנתיבים הרגילים של הכביש, פשוט יש אכיפה יעילה של התקנות. בנוסף מאחר ושהנתיב המהיר יהיה למנויים בלבד, ניתן יהיה לשים מערכת אוטומטית שתזהה רכבים שלא מנויים, תצלם את לוחית הזיהוי שלהן ותשלח להן קנס בדואר.
תיאורטית - יש כניסה בגנות וגם בשפירים
זה נשמע קצת עקום אבל ניתן לעלות בגנות על כביש 1 לכיוון ירושליים, מעט אחרי שפירים להיכנס לחנה וסע ולהשתלב שם בנתיב המהיר
 

easylivin

New member
"לוקח כשעה"? מה זאת השטות הזאת?!
ברכבת זה לא לוקח "כשעה" אלא 32 דקות בדיוק... אולי הם הביאו את הבחור לתחנה זמן רב לפני יציאת הרכבת, אבל זה פשוט לא מציאותי: אנשים סבירים נוהגים להגיע לתחנה בהתאם לזמני הרכבות, ולא סתם מתי שמתחשק להם.
 

megashock

New member
"לוקח כשעה"? מה זאת השטות הזאת?!
ברכבת זה לא לוקח "כשעה" אלא 32 דקות בדיוק... אולי הם הביאו את הבחור לתחנה זמן רב לפני יציאת הרכבת, אבל זה פשוט לא מציאותי: אנשים סבירים נוהגים להגיע לתחנה בהתאם לזמני הרכבות, ולא סתם מתי שמתחשק להם.
חצי שעה לקח להגיע ברכב מחניון שפירים לגנות ?
מי שנסע בשאטל עלה בשעה 9:00 לשאטל ומי שנסע ברכב בכביש 1 בשעה 9:30 עדיין לא הגיע לגנות.
 

down under

New member
"לוקח כשעה"? מה זאת השטות הזאת?!
ברכבת זה לא לוקח "כשעה" אלא 32 דקות בדיוק... אולי הם הביאו את הבחור לתחנה זמן רב לפני יציאת הרכבת, אבל זה פשוט לא מציאותי: אנשים סבירים נוהגים להגיע לתחנה בהתאם לזמני הרכבות, ולא סתם מתי שמתחשק להם.
וואלה?
אדם סביר שיוצא מביתו במודיעין לרכבת, גם אם יש לו טרמפ "הקפצה" (נניח אשתו או ילדיו בני ה-17 ומעלה שיש להם רשיון או שכן שנוסע לכוון ולוקח אותו) יוצא מהבית לפחות 20 דקות לפני זמן היציאה של הרכבת. תוסיף עוד 2 עד 5 דקות מרגע עצירת הרכבת בשלום ועד ההגעה של הנוסע למדרכה ממול, היכן שכל המוניות מחכות, וקבלת אכן כמעט שעה. דלת לדלת.
 

easylivin

New member
וואלה?
אדם סביר שיוצא מביתו במודיעין לרכבת, גם אם יש לו טרמפ "הקפצה" (נניח אשתו או ילדיו בני ה-17 ומעלה שיש להם רשיון או שכן שנוסע לכוון ולוקח אותו) יוצא מהבית לפחות 20 דקות לפני זמן היציאה של הרכבת. תוסיף עוד 2 עד 5 דקות מרגע עצירת הרכבת בשלום ועד ההגעה של הנוסע למדרכה ממול, היכן שכל המוניות מחכות, וקבלת אכן כמעט שעה. דלת לדלת.
תראה את הכתבה, קובי: הם לא מדדו דלת לדלת
אלא בפירוש מתחנת מודיעין מרכז לת"א השלום בכל ארבעת הדרכים. ו-32 דקות זהו בדיוק הזמן לפי לוח הזמנים, כולל עצירות. אז נוסיף את הזמן שלקח לבחור לקנות כרטיס (כמה דקות), לרדת לרציף (דקה) ולעלות בתחנת השלום. בשום אופן לא נגיע לזמן של "כשעה".
 

down under

New member
תראה את הכתבה, קובי: הם לא מדדו דלת לדלת
אלא בפירוש מתחנת מודיעין מרכז לת"א השלום בכל ארבעת הדרכים. ו-32 דקות זהו בדיוק הזמן לפי לוח הזמנים, כולל עצירות. אז נוסיף את הזמן שלקח לבחור לקנות כרטיס (כמה דקות), לרדת לרציף (דקה) ולעלות בתחנת השלום. בשום אופן לא נגיע לזמן של "כשעה".
זה נכון. פה אתה צודק
אדם סביר אמור להגיע לתחנת הרכבת ממנה הוא מתחיל את מסעו כ-5 עד 8 (נו, לא נהיה ייקה פוצים ונעגל ל-10 דקות לפני) לפני זמן היציאה של הרכבת. 10 + 32 + 3 (ה-3 בסוף זה זמן הגעה סביר לא של אצן אלא של אדם רגיל שאיננו רץ ולא יוצא ראשון מהקרון אלא באמצע הדבוקה של האנשים שיורדים מהקרון החוצה) קבלנו 45 דקות, מרגע הכניסה לתחנת מודיעין מרכז. ואם נקח את זמן הנסיעה ברכבת של מודיעינצ'יק ממוצע, דלת לדלת, נקבל אכן שעה. ולפי מה שראו שעה זה מעולה. שכן עם הפרייבט עד ללב ת"א לקח כשעה ו-20 דקות. מה עם העצבים של להתקע בפקק? מה עם מחירי הדלק השערורייתיים? מה עם הלחפש חניה? מה עם הסיכון לפול על שוטר עצבני שחייב להשלים את מכסת הדוחות שהוא אמור לחלק?
 

benshap2

New member
זה נכון. פה אתה צודק
אדם סביר אמור להגיע לתחנת הרכבת ממנה הוא מתחיל את מסעו כ-5 עד 8 (נו, לא נהיה ייקה פוצים ונעגל ל-10 דקות לפני) לפני זמן היציאה של הרכבת. 10 + 32 + 3 (ה-3 בסוף זה זמן הגעה סביר לא של אצן אלא של אדם רגיל שאיננו רץ ולא יוצא ראשון מהקרון אלא באמצע הדבוקה של האנשים שיורדים מהקרון החוצה) קבלנו 45 דקות, מרגע הכניסה לתחנת מודיעין מרכז. ואם נקח את זמן הנסיעה ברכבת של מודיעינצ'יק ממוצע, דלת לדלת, נקבל אכן שעה. ולפי מה שראו שעה זה מעולה. שכן עם הפרייבט עד ללב ת"א לקח כשעה ו-20 דקות. מה עם העצבים של להתקע בפקק? מה עם מחירי הדלק השערורייתיים? מה עם הלחפש חניה? מה עם הסיכון לפול על שוטר עצבני שחייב להשלים את מכסת הדוחות שהוא אמור לחלק?
ומה אם מי שמגיע בתחבורה ציבורית לרכבת?
"אצלנו למשל, האוטובוסים לא מסונכרנים, וכדי להגיע לרכבת (מרחק 5 דקות נסיעה מהבית שלי ברכב פרטי) עלבטוח ולא "בדקה ה90", פעם כן פעם לא, צריך לקחת אוטובוס שעובר כ40 דקות לפני הרכבת. תוסיף לזה את ה15-20 דקות שמחכים לרכבת במקרה הכי טוב (בוקר, תדירות טובה) 45 דקות נסיעה מיבנה לאוניברסיטה ו15 דקות יציאה המתנה ונסיעה באוטובוס עד לקמפוס. סה"כ הגענו לשעתיים. לכל כיוון. ברכב? בפקק הכי נוראי ביום הגשם הראשון עם 3 תאונות בצירים המרכזיים בדרך זה לא יקח יותר משעה ורבע... בלי פקקים? 25-30 דקות במהירות המותרת. המצחיק הוא שבזמן שאין פקקים גם התדירות של הרכבת יורדת - וזמן הנסיעה עולה. מה לגבי דלק? חניה? בהנחה שגם ככה יש לנו רכב כי אין תח"צ בשבת, ל2 נוסעים כבר עדיף לנסוע ברכב בהתחשב בעלות המטורפת של 29 ש"ח הלוך חזור + קווי אוטובוס (ת"א+יבנה) סה"כ כמעט 50 שקלים לאדם הלוך חזור לת"א...!!! חניה ליום שלם עולה 5-10 שקלים לסטודנט. דלק בוא נגיד 8 ליטר במקום 6 ללא פקקים ברכב לא חסכוני בעליל - 80 שקלים. סה"כ 90 שקלים. אפילו לאדם אחד, הרכב יוצא יקר רק ב40 שקלים מאשר הרכבת. תתמחר ככה 4 שכות עבודה וזה 10 ש"ח לשעה. מסקנה:אפילו לאדם בודד משתלם יותר לנסוע ברכב פרטי מאשר ברכבת.
 
ומה אם מי שמגיע בתחבורה ציבורית לרכבת?
"אצלנו למשל, האוטובוסים לא מסונכרנים, וכדי להגיע לרכבת (מרחק 5 דקות נסיעה מהבית שלי ברכב פרטי) עלבטוח ולא "בדקה ה90", פעם כן פעם לא, צריך לקחת אוטובוס שעובר כ40 דקות לפני הרכבת. תוסיף לזה את ה15-20 דקות שמחכים לרכבת במקרה הכי טוב (בוקר, תדירות טובה) 45 דקות נסיעה מיבנה לאוניברסיטה ו15 דקות יציאה המתנה ונסיעה באוטובוס עד לקמפוס. סה"כ הגענו לשעתיים. לכל כיוון. ברכב? בפקק הכי נוראי ביום הגשם הראשון עם 3 תאונות בצירים המרכזיים בדרך זה לא יקח יותר משעה ורבע... בלי פקקים? 25-30 דקות במהירות המותרת. המצחיק הוא שבזמן שאין פקקים גם התדירות של הרכבת יורדת - וזמן הנסיעה עולה. מה לגבי דלק? חניה? בהנחה שגם ככה יש לנו רכב כי אין תח"צ בשבת, ל2 נוסעים כבר עדיף לנסוע ברכב בהתחשב בעלות המטורפת של 29 ש"ח הלוך חזור + קווי אוטובוס (ת"א+יבנה) סה"כ כמעט 50 שקלים לאדם הלוך חזור לת"א...!!! חניה ליום שלם עולה 5-10 שקלים לסטודנט. דלק בוא נגיד 8 ליטר במקום 6 ללא פקקים ברכב לא חסכוני בעליל - 80 שקלים. סה"כ 90 שקלים. אפילו לאדם אחד, הרכב יוצא יקר רק ב40 שקלים מאשר הרכבת. תתמחר ככה 4 שכות עבודה וזה 10 ש"ח לשעה. מסקנה:אפילו לאדם בודד משתלם יותר לנסוע ברכב פרטי מאשר ברכבת.
תשובות:
א- בונים תחנת רכבת ביבנה מערב שתקצר לך במשהו כמו 15~ ב- הוצאות רכב הם לא רק דלק, אז תוסיף עוד כמה עשרות שקלים לחשבון. ג- עם אופניים תוכל להגיע לתחנת רכבת בלי אוטובוס , ואם אופניים מתקפלות תחסוך את שני האוטובוסים. אפשר ללכת ברגל מתחנת האוניברסיטה לאוניברסיטה, יש כאלה שחושבים שזה ביזבוז זמן אני חושב שזה ספורט מצוין.
 

cwen

New member
זה נכון. פה אתה צודק
אדם סביר אמור להגיע לתחנת הרכבת ממנה הוא מתחיל את מסעו כ-5 עד 8 (נו, לא נהיה ייקה פוצים ונעגל ל-10 דקות לפני) לפני זמן היציאה של הרכבת. 10 + 32 + 3 (ה-3 בסוף זה זמן הגעה סביר לא של אצן אלא של אדם רגיל שאיננו רץ ולא יוצא ראשון מהקרון אלא באמצע הדבוקה של האנשים שיורדים מהקרון החוצה) קבלנו 45 דקות, מרגע הכניסה לתחנת מודיעין מרכז. ואם נקח את זמן הנסיעה ברכבת של מודיעינצ'יק ממוצע, דלת לדלת, נקבל אכן שעה. ולפי מה שראו שעה זה מעולה. שכן עם הפרייבט עד ללב ת"א לקח כשעה ו-20 דקות. מה עם העצבים של להתקע בפקק? מה עם מחירי הדלק השערורייתיים? מה עם הלחפש חניה? מה עם הסיכון לפול על שוטר עצבני שחייב להשלים את מכסת הדוחות שהוא אמור לחלק?
ואם הרכבת התעכבה בעשר דקות...
מה שקורה מדי פעם (ובתקופה שנסעתי בקו תל אביב בית יהושע בקביעות זה קרה כמעט כל פעם), הגענו בכיף לשעה.
 

down under

New member
ואם הרכבת התעכבה בעשר דקות...
מה שקורה מדי פעם (ובתקופה שנסעתי בקו תל אביב בית יהושע בקביעות זה קרה כמעט כל פעם), הגענו בכיף לשעה.
במודיעין מרכז התחנה היא התחנה הראשונה
של הרכבת. זה נדיר מאוד מאוד שרכבת לא תצא מהתחנה הזו בזמן.
 
תראה את הכתבה, קובי: הם לא מדדו דלת לדלת
אלא בפירוש מתחנת מודיעין מרכז לת"א השלום בכל ארבעת הדרכים. ו-32 דקות זהו בדיוק הזמן לפי לוח הזמנים, כולל עצירות. אז נוסיף את הזמן שלקח לבחור לקנות כרטיס (כמה דקות), לרדת לרציף (דקה) ולעלות בתחנת השלום. בשום אופן לא נגיע לזמן של "כשעה".
הם החלו לספור מחוץ לתחנת הרכבת
הרכבת ממודיעין יצאה אחרי שהאחרים התחילו בנסיעתם. יחד עם זאת הרכבת הדביקה את הרכב הפרטי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה