הנת"צ*בקשר ל-75 שקל
הכביש מלכתחילה נבנה בשביל השאטלים ולא בשביל מכוניות רגילות , שזה שלעצמו דבר חיובי . טוב לראות שמשרד התחבורה מיישם בזמן האחרון פעולות שמעודדות שימוש בתחבורה ציבורית (כמו המטרונית או התח"צ בקינג' ג'ורג' ).
הנת"צ*בקשר ל-75 שקל
הכביש מלכתחילה נבנה בשביל השאטלים ולא בשביל מכוניות רגילות , שזה שלעצמו דבר חיובי . טוב לראות שמשרד התחבורה מיישם בזמן האחרון פעולות שמעודדות שימוש בתחבורה ציבורית (כמו המטרונית או התח"צ בקינג' ג'ורג' ).
אין ממנו ירידותתוך חצי שנה גם הוא יסתם לחלוטין.
מנסיון עם מס העומס (אותו C בניק) - ביום שהוא נוצר ההשלכות שלו הורגשו בכבישים 2 קילומטר מצפון לגבול הצפוני שלו, הכבישים היו ריקים. אחרי שאנשים התרגלו שצריך לשלם במרכז ואפשר לא להכנס לאזור האגרה העומס מחוץ לאזור חזר להיות בערך כפי שהיה, והעומס במרכז עצמו התחיל לעלות הדרגתית (למרות שרוב המכוניות שאינן מוניות שחורות או אוטובוסים הן מוניות מסוג משני). מה שיקרה עם הנתיב המהיר הזה הוא שיותר ויותר אנשים יסכימו לשלם כדי להתשמש בו על בסיס הנתונים של החודש הראשון, ואז העומס בו יבטל את המהירות שיש בו עכשיו. ואיך יורדים ממנו במחלפים? האם צריך לעבור דרך הנתיבים הרגילים או שהוא מימין והם צריכים לחתוך אותו? ההשתלבות הזו תאיט את כל הפרוייקט.
כתבתי פעמיים "בעצם" עם טעות!אין ממנו ירידות
הנתיב מתחיל קצת אחרי נתב"ג ומסתיים באיזור קיבוץ גלויות ובין לבין הכניסות והיציאות היחידות הן לחנה וסע בשפירים. לפי מה שהבנתי הורידו את אחד מהנתיבים מהכביש הרגיל בקיבוץ גלויות כדי לתת ל"נתיב המהיר" מקום להשתלבות, כך שבצעם שלושת הנתיבים הרגילים צריכים עכשיו להצטמצם לשניים לפני ההשתלבות עם הנתיב המהיר. בצעם יצרו באופן מלאכותי פקק גרוע יותר ממה שהיה עד עכשיו בנתיבים הרגילים, רק כדי לספק לנתיב המהיר המטופש הזה השתלבות נוחה יותר.
חבל שאין כניסה גם במחלף גנותהנתיב המהיר!
כל הנהגים בקווים 405 ו 480 דיוחו בבוקר בסיפוק רב על הגעה בזמן סביר ביותר לת"א ללא עיכובים מיותרים! 55 דקות במקום השעה וחצי לה הם התרגלו! התנועה בשאר הנתיבים עמדה / זחלה כרגיל.
חבל שהשקיעו אבל רק בכיוון ת"א ולא ביציאה ממנהחבל שאין כניסה גם במחלף גנות
הנתיב טוב רק עבור מי שמגיע צפונה מנתב"ג ולא רלוונטי למי שמדיע מאזור רחובות בגלל שאין כניסה לנתיב באזור מחלף גנות. גם חבל שלקחו רצועת אספלט רחבה רק בשביל לשים באמצע גדר הפרדה. היה ניתן לוותר על הגדר ולהוסיף נתיב נוסף. גם בכניסה לסן פרנסיסקו יש נתיב שמיועד לרכבים עם 4 נוסעים ומעלה בלבד, אבל אין הפרדה בינו לבין הנתיבים הרגילים של הכביש, פשוט יש אכיפה יעילה של התקנות. בנוסף מאחר ושהנתיב המהיר יהיה למנויים בלבד, ניתן יהיה לשים מערכת אוטומטית שתזהה רכבים שלא מנויים, תצלם את לוחית הזיהוי שלהן ותשלח להן קנס בדואר.
תיאורטית - יש כניסה בגנות וגם בשפיריםחבל שאין כניסה גם במחלף גנות
הנתיב טוב רק עבור מי שמגיע צפונה מנתב"ג ולא רלוונטי למי שמדיע מאזור רחובות בגלל שאין כניסה לנתיב באזור מחלף גנות. גם חבל שלקחו רצועת אספלט רחבה רק בשביל לשים באמצע גדר הפרדה. היה ניתן לוותר על הגדר ולהוסיף נתיב נוסף. גם בכניסה לסן פרנסיסקו יש נתיב שמיועד לרכבים עם 4 נוסעים ומעלה בלבד, אבל אין הפרדה בינו לבין הנתיבים הרגילים של הכביש, פשוט יש אכיפה יעילה של התקנות. בנוסף מאחר ושהנתיב המהיר יהיה למנויים בלבד, ניתן יהיה לשים מערכת אוטומטית שתזהה רכבים שלא מנויים, תצלם את לוחית הזיהוי שלהן ותשלח להן קנס בדואר.
הנתיב המהיר!
כל הנהגים בקווים 405 ו 480 דיוחו בבוקר בסיפוק רב על הגעה בזמן סביר ביותר לת"א ללא עיכובים מיותרים! 55 דקות במקום השעה וחצי לה הם התרגלו! התנועה בשאר הנתיבים עמדה / זחלה כרגיל.
"לוקח כשעה"? מה זאת השטות הזאת?!
חצי שעה לקח להגיע ברכב מחניון שפירים לגנות ?"לוקח כשעה"? מה זאת השטות הזאת?!
ברכבת זה לא לוקח "כשעה" אלא 32 דקות בדיוק... אולי הם הביאו את הבחור לתחנה זמן רב לפני יציאת הרכבת, אבל זה פשוט לא מציאותי: אנשים סבירים נוהגים להגיע לתחנה בהתאם לזמני הרכבות, ולא סתם מתי שמתחשק להם.
וואלה?"לוקח כשעה"? מה זאת השטות הזאת?!
ברכבת זה לא לוקח "כשעה" אלא 32 דקות בדיוק... אולי הם הביאו את הבחור לתחנה זמן רב לפני יציאת הרכבת, אבל זה פשוט לא מציאותי: אנשים סבירים נוהגים להגיע לתחנה בהתאם לזמני הרכבות, ולא סתם מתי שמתחשק להם.
תראה את הכתבה, קובי: הם לא מדדו דלת לדלתוואלה?
אדם סביר שיוצא מביתו במודיעין לרכבת, גם אם יש לו טרמפ "הקפצה" (נניח אשתו או ילדיו בני ה-17 ומעלה שיש להם רשיון או שכן שנוסע לכוון ולוקח אותו) יוצא מהבית לפחות 20 דקות לפני זמן היציאה של הרכבת. תוסיף עוד 2 עד 5 דקות מרגע עצירת הרכבת בשלום ועד ההגעה של הנוסע למדרכה ממול, היכן שכל המוניות מחכות, וקבלת אכן כמעט שעה. דלת לדלת.
זה נכון. פה אתה צודקתראה את הכתבה, קובי: הם לא מדדו דלת לדלת
אלא בפירוש מתחנת מודיעין מרכז לת"א השלום בכל ארבעת הדרכים. ו-32 דקות זהו בדיוק הזמן לפי לוח הזמנים, כולל עצירות. אז נוסיף את הזמן שלקח לבחור לקנות כרטיס (כמה דקות), לרדת לרציף (דקה) ולעלות בתחנת השלום. בשום אופן לא נגיע לזמן של "כשעה".
ומה אם מי שמגיע בתחבורה ציבורית לרכבת?זה נכון. פה אתה צודק
אדם סביר אמור להגיע לתחנת הרכבת ממנה הוא מתחיל את מסעו כ-5 עד 8 (נו, לא נהיה ייקה פוצים ונעגל ל-10 דקות לפני) לפני זמן היציאה של הרכבת. 10 + 32 + 3 (ה-3 בסוף זה זמן הגעה סביר לא של אצן אלא של אדם רגיל שאיננו רץ ולא יוצא ראשון מהקרון אלא באמצע הדבוקה של האנשים שיורדים מהקרון החוצה) קבלנו 45 דקות, מרגע הכניסה לתחנת מודיעין מרכז. ואם נקח את זמן הנסיעה ברכבת של מודיעינצ'יק ממוצע, דלת לדלת, נקבל אכן שעה. ולפי מה שראו שעה זה מעולה. שכן עם הפרייבט עד ללב ת"א לקח כשעה ו-20 דקות. מה עם העצבים של להתקע בפקק? מה עם מחירי הדלק השערורייתיים? מה עם הלחפש חניה? מה עם הסיכון לפול על שוטר עצבני שחייב להשלים את מכסת הדוחות שהוא אמור לחלק?
תשובות:ומה אם מי שמגיע בתחבורה ציבורית לרכבת?
"אצלנו למשל, האוטובוסים לא מסונכרנים, וכדי להגיע לרכבת (מרחק 5 דקות נסיעה מהבית שלי ברכב פרטי) עלבטוח ולא "בדקה ה90", פעם כן פעם לא, צריך לקחת אוטובוס שעובר כ40 דקות לפני הרכבת. תוסיף לזה את ה15-20 דקות שמחכים לרכבת במקרה הכי טוב (בוקר, תדירות טובה) 45 דקות נסיעה מיבנה לאוניברסיטה ו15 דקות יציאה המתנה ונסיעה באוטובוס עד לקמפוס. סה"כ הגענו לשעתיים. לכל כיוון. ברכב? בפקק הכי נוראי ביום הגשם הראשון עם 3 תאונות בצירים המרכזיים בדרך זה לא יקח יותר משעה ורבע... בלי פקקים? 25-30 דקות במהירות המותרת. המצחיק הוא שבזמן שאין פקקים גם התדירות של הרכבת יורדת - וזמן הנסיעה עולה. מה לגבי דלק? חניה? בהנחה שגם ככה יש לנו רכב כי אין תח"צ בשבת, ל2 נוסעים כבר עדיף לנסוע ברכב בהתחשב בעלות המטורפת של 29 ש"ח הלוך חזור + קווי אוטובוס (ת"א+יבנה) סה"כ כמעט 50 שקלים לאדם הלוך חזור לת"א...!!! חניה ליום שלם עולה 5-10 שקלים לסטודנט. דלק בוא נגיד 8 ליטר במקום 6 ללא פקקים ברכב לא חסכוני בעליל - 80 שקלים. סה"כ 90 שקלים. אפילו לאדם אחד, הרכב יוצא יקר רק ב40 שקלים מאשר הרכבת. תתמחר ככה 4 שכות עבודה וזה 10 ש"ח לשעה. מסקנה:אפילו לאדם בודד משתלם יותר לנסוע ברכב פרטי מאשר ברכבת.
ואם הרכבת התעכבה בעשר דקות...זה נכון. פה אתה צודק
אדם סביר אמור להגיע לתחנת הרכבת ממנה הוא מתחיל את מסעו כ-5 עד 8 (נו, לא נהיה ייקה פוצים ונעגל ל-10 דקות לפני) לפני זמן היציאה של הרכבת. 10 + 32 + 3 (ה-3 בסוף זה זמן הגעה סביר לא של אצן אלא של אדם רגיל שאיננו רץ ולא יוצא ראשון מהקרון אלא באמצע הדבוקה של האנשים שיורדים מהקרון החוצה) קבלנו 45 דקות, מרגע הכניסה לתחנת מודיעין מרכז. ואם נקח את זמן הנסיעה ברכבת של מודיעינצ'יק ממוצע, דלת לדלת, נקבל אכן שעה. ולפי מה שראו שעה זה מעולה. שכן עם הפרייבט עד ללב ת"א לקח כשעה ו-20 דקות. מה עם העצבים של להתקע בפקק? מה עם מחירי הדלק השערורייתיים? מה עם הלחפש חניה? מה עם הסיכון לפול על שוטר עצבני שחייב להשלים את מכסת הדוחות שהוא אמור לחלק?
במודיעין מרכז התחנה היא התחנה הראשונהואם הרכבת התעכבה בעשר דקות...
מה שקורה מדי פעם (ובתקופה שנסעתי בקו תל אביב בית יהושע בקביעות זה קרה כמעט כל פעם), הגענו בכיף לשעה.
הם החלו לספור מחוץ לתחנת הרכבתתראה את הכתבה, קובי: הם לא מדדו דלת לדלת
אלא בפירוש מתחנת מודיעין מרכז לת"א השלום בכל ארבעת הדרכים. ו-32 דקות זהו בדיוק הזמן לפי לוח הזמנים, כולל עצירות. אז נוסיף את הזמן שלקח לבחור לקנות כרטיס (כמה דקות), לרדת לרציף (דקה) ולעלות בתחנת השלום. בשום אופן לא נגיע לזמן של "כשעה".
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.